20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stoke City - Newcastle, Ons 28 nov. 20:45  (Lest 42260 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Stoke City - Newcastle, Ons 28 nov. 20:45
« Svar #45 på: 28. Nov. 2012, 06:31 »
Kan da umulig tro at ikke Ashley har sikret seg på noen som helst måte dersom ting blir så ille at Pardew bør sparkes.
Ellers er jo 8-årskontrakten en handling gjort i total tilstand av retardasjon av godeste Ashley. ..

dog ikke hans sjeldneste tilstand for å si det mildt.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #46 på: 28. Nov. 2012, 07:45 »
Satse på ap forsvinner i løpet av uka og mark hughes kommer inn :D

Solskjaer!

Hadde vært bra med tanke på medie omtale her hjemme

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 28. Nov. 2012, 10:13 »
Link

"That is why his coaching team have devised a new set of dead-ball strategies which will have their first airing at the Britannia tonight. Reminded of a statistic Newcastle haven?t scored from a corner since October 2011 ? some 200-odd corners without a goal, incidentally ? Pardew admitted Newcastle needed to improve that aspect of their game.    He said: ?We?ve changed our whole outlook on set-plays, just this week."

Om det faktisk skulle vise seg at vi i denne kampen skal klare å bevise at vi kan utnytte cornere igjen hadde ingenting vært bedre.  Hvis vi for eksempel kunne ha omgjort 1 av 10 cornere til mål, så hadde de 200 cornerne uten mål blitt til 20 mål.  I snitt så er vel et mål verdt omtrent 1,1 poeng i det lange løp, og de 20 potensielle målene kunne derfor ha vært verdt ~22 poeng siden oktober i fjor. 

Jeg har allikevel svært lite tiltro til det.    Dersom det faktisk er korrekt at vi nå skal klare å utnytte cornere bedre, er det intet mindre enn en skandale at dette ikke har blitt prioritert før.  Det er klart det ville jo gått på bekostning av andre former for trening, men jeg mener den potensielle fortjenesten av å være god (eller bare brukbar) på angripende cornere er såpass stor at det er verdt å bruke tid på corner på treningsfeltet.  Sånn jeg ser det kan jeg ikke skjønne at det har blitt prioritert, og det blir for meg riv ruskende galt.  Alternativet er at man har prioritert det, men ikke klart å utnytte/lære noe av det.  I så fall er det lite som tilsier at vi nå plutselig skal få det til. I så fall må vi få hentet inn noen egne dødballtrenere som virkelig er eksperter og kan dette, for et år uten cornermål er bare trist.

Jeg klarer ikke se for meg noe annet enn at Pardew utelukkende har terpet på defensiv dødball for å forsvare oss mot Stoke's lange innkast, cornere, og frispark.  Det hadde vært fantastisk om vi for en gangs skyld gjør noe nyttig med et corner selv også, men jeg holder ikke pusten. Så får vi bare håpe at vi i kveldens kamp i det minste viser litt fightervilje, for innsatsen til mange spillere i det siste har vært direkte laber.
Genius by birth. Slacker by choice.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #48 på: 28. Nov. 2012, 10:27 »
Einig med deg Akiki. Dødballar og styrke i duellspelet er såklart nøkkelen i denne kampen. Med Colo og Shola i laget trur eg me tar dei...! Syns mykje av problemet i forrige kamp var mangel av ein sterk kaptein...

Håper:

Krul

Simpson   Williamson  Coloccini  Santon

Tiote      Anita

Gutierrez                    Ferguson

Shola
                           BA

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 28. Nov. 2012, 10:46 »
Tipper 2-0 tap. Har ingen som helst tru på dette.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 28. Nov. 2012, 10:48 »
1 av 10 cornere i mål er nok overkill så det holder. Leste noe statistikk for forrige års Champions League at 1 av 46 cornere resulterte i scoring.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 28. Nov. 2012, 10:54 »
Mi sleppe vel heller ikkje inn so mange mål på corner, eller?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 28. Nov. 2012, 11:10 »
Hvis Alan Pardew nå endrer dødballtaktikken er det en skandale? Han burde selvsagt gjort det for lenge siden, men bedre seint enn aldri, vil nå jeg si. Hvis det nå funker da. Jeg tror ihvertfall på Pardew når han sier de har trent på dødball. Og da er jeg ganske sikker på at det er snakk om offensiv dødball. En plan for defensiv dødball har vi hatt ganske lenge, og den har funket sånn tålelig greit. Kan ikke huske at vi har sluppet inn særlig mange dødballmål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 28. Nov. 2012, 11:30 »
Som jeg kan huske har vi fått 4 baklengs på dødball. Tottenham, Sunderland og skrekk dødballene mot Manu. Nå har jeg ikke oversikt over hva man rekner som mye i pl, men fire mål til nå virker som en del..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 28. Nov. 2012, 11:35 »
Det er hovedsaklig de to dødballmålene mot ManU som gjør den statistikken ille. Baklengsen mot Sunderland var et hendelig uhell.

Fire mål på 13 kamper er en del, men ikke noen veldig stor grunn til bekymring.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 28. Nov. 2012, 11:45 »
Nei noen krise på defansive dødballer er det vel ikke. Vi får se hvordan vi klarer oss i kveld når vi skal opp i eksamen i dødballer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 28. Nov. 2012, 11:46 »
Kunsten er jo å gjøre det vi gjorde forrige sesong, unngå unødvendige dødballer, og nøytraliser de lange innkastene. Det er ikke så altfor vanskelig, hvis vi bare er i stand til å spille ball.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #57 på: 28. Nov. 2012, 13:03 »
Tror vi vinner 3-1 i dag

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #58 på: 28. Nov. 2012, 13:34 »
Av en eller annen grunn tror jeg på poeng i dag. Og nei, jeg har ikke røyka noe..

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #59 på: 28. Nov. 2012, 13:54 »
Nå trenger jeg en opptur etter TUIL-nedrykk, TIL-tap i cupfinale, elendig Newcastle-form og helsprekk i forrige quizrunde (som gjorde at vi miste sammenlagtledelsen).

Uansett hvor mye vi sliter om dagen, så skal vi bare ikke tape denne. Fordi nå gidder jeg ikke mer motgang!

0-2 Ba, Santon.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP