20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - CS Maritimo 22.11, kl.21:05 (Cmore Fotball HD)  (Lest 27181 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

tool-nes

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Synes det var voldsomt til surmaget kritikk mot Alan Pardew, som snart mangler 90% av førsteelleveren sin. Man kan mene hva man vil om hans direkte spillestil, men det funket som faen forrige sesong. Alt vi prøvde på lyktes tilnærmet perfekt. Relasjonene mellom spillerne var utmerket og alt var supert. Vi mistet ingen i sommer, men i høst har vi mistet den ene etter den andre med skader og karantener. Det gjør det svært vanskelig å få til stabilt godt spill og skape den samme gode følelsen som forrige sesong. I tillegg lider vi av den merkelige engelske syken, som man kanskje kan kalle "Europa League fatigue", eller noe i den duren. Engelske lag som deltar i Europa League gjør det nesten alltid svært dårlig i hjemlig serie, og sliter med å levere stabilt, gode prestasjoner og resultater på hjemmebane, etter å ha spilt EL i midtuka. Vi har sett det gang på gang med Liverpool, Tottenham, Fulham og det ene laget etter det andre. Også Birmingham slet litt med det syndromet forrige sesong, mener jeg å huske.

Alt som lykkes for oss i fjor, har gått til helvete i år. Jeg vet ikke helt hvorfor, og det tror jeg ikke Alan Pardew gjør heller. Men jeg er ikke i stand til å se at Pardew gjør noe vesentlig annerledes i år enn i fjor. Å veksle mellom ulike formasjoner gjorde han med stort hell forrige sesong. Denne sesongen lykkes han ikke uansett hvilken formasjon han prøver seg på. Forrige sesong gikk alt på skinner, denne sesongen går alt på tverke, uten at vi har gjort noen store endringer.

Jeg er kanskje stokk dum, men jeg velger å støtte meg på hovedteorien om at skadene ødelegger noe inn i granskauen mye for oss. Uten klassespillere som Colo, Cabaye, Tiote og Ben Arfa får vi ikke til noen verdens ting. Forrige sesong spilte vi vel knapt en kamp uten en eneste én av dem. Bare Tiote som hadde et par karanteneavbrudd, ikke noe mer. Ingen skader, bare mål og rock 'n roll.

Jeg vil nødig skylde på Pardew for at det ikke er noen glede å se på Newcastle lenger. Selv om han ikke er feilfri. Men det er det ingen som er. Ei heller vi supportere.

Støttes! Godt skrevet :)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg er kanskje stokk dum, men jeg velger å støtte meg på hovedteorien om at skadene ødelegger noe inn i granskauen mye for oss. Uten klassespillere som Colo, Cabaye, Tiote og Ben Arfa får vi ikke til noen verdens ting. Forrige sesong spilte vi vel knapt en kamp uten en eneste én av dem. Bare Tiote som hadde et par karanteneavbrudd, ikke noe mer. Ingen skader, bare mål og rock 'n roll.

Jeg vil nødig skylde på Pardew for at det ikke er noen glede å se på Newcastle lenger. Selv om han ikke er feilfri. Men det er det ingen som er. Ei heller vi supportere.

De kampene vi har hatt Ben Arfa og annet på banen har disse spillerne blitt brukt på en måte som er en straffbar handling mot fotballen. Ben Arfa har måtte jobbe mer tilbake med å få tak i ballen selv, enn han har fått tid og mulighet til å være kreativ. Dette har blitt vist og påpekt i flere kampstatistikker og bevegelsesmønstre til Ben Arfa.

Spillerne går også ut å sier at de vil spille en annen fotball enn det Pardew velger å spille nå og at de trives bedre med en annen fotball. Jeg lurer på hvor lenge det er til vi får høre våre stjernespillere gå ut i media å klage over hva som skjer i klubben, som for eksempel Colo gjorde når vi så at det ikke ble "forsterket" i sommer.

Pardew har enda ikke klart å snu en kamp hvor vi har havnet under, hvor lang tid har han hatt på dette nå? Jeg begynner bli skremmende lei av å vite at når vi havner under tidlig, så er det beste vi kan håpe på ett uavgjort med Pardew ved roret slik det ser ut nå. Her ser det ut som mannen mangler de taktiske egenskapene som skal til for å snu kampen og han virker heller ikke som han finner noen løsning på dette nå det siste året.
« Siste redigering: 23. Nov. 2012, 10:17 av snkz »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg synes kampen startet veldig bra, og Newcastle spilte relativt god fotball den første halvtimen. Cisse fikk gå på løp, det var mer bevegelse enn på lenge og Newcastle spilte etter bakken. Etter det ble det gradevis dårligere helt til andre omgang, hvor Newcastle ga fra seg alt av initiativ, og begynte å lompe rundt som en gjeng nisser. Faen så provoserende.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Fader Jokke - vi møter et bakgårdslag som ligger på 12. plass i Portugal. At vi ser ut som bortelaget en hel omgang føler jeg er langt unna hva vi kan forvente. Vi har klart oss fint uten nøkkelspillere tidligere i EL - og når vi da stiller sterkere enn noen gang hjemme mot gruppas svakeste lag er dette ikke holdbart.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg synes kampen startet veldig bra, og Newcastle spilte relativt god fotball den første halvtimen. Cisse fikk gå på løp, det var mer bevegelse enn på lenge og Newcastle spilte etter bakken. Etter det ble det gradevis dårligere helt til andre omgang, hvor Newcastle ga fra seg alt av initiativ, og begynte å lompe rundt som en gjeng nisser. Faen så provoserende.

Då er det noko positivt ein kan ta med seg :)

Kristoffer: Nei, det er vel ingen som meinar det er holdbart. Det er likevel for min del heilt utaktuelt å snakka om managerbytte allereie no. Då kan ein berre sjå tilbake på tida mellom Sir Bobby og til i fjor.
« Siste redigering: 23. Nov. 2012, 10:38 av lgrinde »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Like provoserende som å se Cisse løpe i offiside 15401341243 i løpet av kampen? :D

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Like provoserende som å se Cisse løpe i offiside 15401341243 i løpet av kampen? :D

Viss ein isolert sett kunn ser på det, er det Pardew sin feil? Ser jo ut som Cisse har fått seg eit kraftig slag i hovudet i løpet av sommaren og har hukommelsetap i forhold til at han er ein fotballspelar på høgt nivå...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
At Cisse løper i offside har jeg ingen problemer med. Det er mye bedre å se han prøve, enn å ikke prøve i det hele tatt. Og at han er en spiller som liker seg i offside er noe vi visste før han kom, og som han har bevist etter han kom.
Nei.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Godt innlegg Joakim! Ma arrestere deg litt, med lag som sliter i EL fordi fulham spilte seg helt til finalen og grei plassering i ligaen, men resten passer pluss Stoke i fjor. Selv med den store troppen de hadde i fjor mötte de i Valencia med 14 spillere! og havnet paa 12(?) plass i ligaen.

Det snur fra elsk til hat fort hos noen og det er helt forstaelig, siden spillet har vært daarlig.
Greit nok aa se paa statestikker om bevegelses mönster osv pa Benny, men HOVEDproblemet er nok uansett skader og suspensjoner. Har vi stillt opp med samme 11'eren denne sesongen? Nei. Det er stadige rokkeringer og endringer fra kamp til kamp. ikke bare det med ogsa underveis i kamper blir vi nödt endre opplegg. det gir null stabilitet og samspillet blir deretter. forrige sesong spilte krul-simmo-tayls-colo-raylor det förste 15 kampene paa rad sammen og vi slapp savidt inn maal. videre var tiote og cabs pa midten stortsett hver kamp. jeg tror ikke dette snur med det förste og vi faar satse paa flere heldige seiere som mot WBA.

Det som derimot Pardew BÖR gjöre noe med er offensive dödballer og det straks! samme hvem som tar de Benny,cabs,marve,bigi er det null fare paa gang. Her bör det öves inn nye trekk i dag!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Neida, lgrinde. Det er ikke slik at jeg på noen som helst måte ønsker å se Pardew dra. Men det betyr ikke at han er fratatt kritikk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Flere her fritar mer enn gjerne Pardew fra all kritikk og prøver å finne alle andre løsninger til hvorfor ting skal se så miserabelt ut.

Det er greit vi har slitt med mye skader osv, men vi viste før sesongen at vi hadde en SYLTYNN tropp og det var rett og slett ELENDIG OG SKUFFENDE at vi ikke fikk noen fler forsterkninger i sommer. Hvem sin skyld dette er, det vet jeg ikke. Men regner med det er tullingene Ashley og Dembas!

Men når de først har fucket oss så godt som de kunne med forsterkninger og vi i tillegg har vært uheldige med skader, så føler jeg allikevel ikke Pardew får nok ut av laget som vi har tilgjengelige som er skadefrie.
Newcastle er begynt å bli et nitrist lag å se på dessverre, og her må Pardew ta sin store del av ansvaret.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
sant nok Snkz , de unnskyldingene han kommer med er til tider meget platte. han burde hatt mer trykk paa aa faa flere spillere i sommer, men debuchy dealen var mongo og agentene til douglas ogsaa. de jong var for dyr og alternativene etter han vet jeg ikke om.. Likevel hjelper det overhodet ikke aa kvitte seg med manageren med dagens tropp.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Hva skal Pardew si etter en nitriste kamper hvor laget taper?
Legge skylden på spillerne?
Legge skylden på seg selv?
Legge skylden på styret som ikke forsterket?
Fokkusere på det lille positive?

Pardew har vært eksemplarisk i media helt siden han tok over. I fjor var han en mester i å "nullstille" spillerne etter gode kamper. Hva har han å vinne på å kristisere Ashley for manglede innvesteringer? Det eneste han kan vinne er oppsigelse.

Dette med at han ikke har snudd en kamp på 2 år bør også nyanseres litt. I fjor var det newcastle som ofte skåret først. I de kampene vi tapte, var det ofte med veldig store sifre hvor målene rant inn som blyhagl. Noen kamper var spillerne helt skrudd av fra start. At de var skrudd av er selvfølgelig litt av Pardews ansvar. Jeg vil også hevde at det er lettest å snu kamper med spillerbytter, til forskjell fra formasjonsendringer i midten av kamper. Så er det bare til å ta en titt på benken å beskue obie, marve, sammy, perch, anita, ameobi osv. Det er ikke rare greiene å kaste inn hvis du trenger mål.

Slik jeg opplever det er det ingen på dette forumet som vil fraskrive Pardew alt ansvar, slik snzk hevder. Men det kan kanskje være fornuftig å ta med andre faktorer en kun manageren for å diskutere hvorfor det går så dårlig for tiden.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Eg må sei at når formasjonen og laguttaket tikka inn kvart over åtte igår, tenkte eg at dette går vegen. Var 100% einig. Som nevnt før i denne tråden, såg me for oss Cissé åpne målkontoen og kanskje eit par unge spelarar får vist seg fram. Ein av to skjedde jo, moro at Marveaux fekk eit mål.

Så er me jævla uheldige igjen, og både Ben Arfa og Cissé ut. Dette er synd, for Amafiltano er ikkje akkurat det angrepsvåpenet me treng der. Godt bytte av Maritimo - og 1-1.

Men! Me er jo vidare. Med tidenes svekka stall. Og det er jaggu meg bra. Også håper eg for guds skyld at me forsterker i Januar.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Formtabellen, 3.sist:  http://www.premierleague.com/en-gb/matchday/form-guide.html?tableView=total

Skadetabellen, 1.plass: http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/epl_injury_table.php

:nervøs:

Er vel passande med eit GofT sitat; "Winter is coming"