20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Swansea Lørdag 17.11 16.00  (Lest 30330 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle United - Swansea Lørdag 17.11 16.00
« på: 13. Nov. 2012, 20:17 »
Gikk fint sist jeg starta kamptråd.
Stor nedtur sist - i tillegg til nok en skral oppvisning spillemessig var det triste saker resultatmessig.
Her skal det vinnes - og jeg håper Pardew tar grep og prøver noe annerledes.

Krul
Anita-Tayls-Willo-Santon
Tiote-Jonas
Benny-Cabaye-Sammy
Ba

Sammy har vært veldig frisk i det siste når han har fått sjansen, er han fortsatt skadd vil jeg ha inn Fergie eller Obertan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Swansea Lørdag 17.11 16.00
« Svar #1 på: 13. Nov. 2012, 20:22 »
Jonas er ute i 6-8 uker.

Krul

Simpson - Saylor - Willo - Santon

Tiote
          Cabaye        Anita

Ben Arfa                          Obertan

Ba

Trodde aldri jeg skulle si dette, men håper Obertan starter denne. Sammy er vel mest sannsynlig ute i denne kampen også, og jeg synes vi har alt for lite trykk i boksen om dagen til at Ferguson får brukt sine sterke sider. Med Ben Arfa og Obertan får vi fart og uforutsigbarhet, som forhåpentligvis kan skape litt uro i forsvaret til Swansea.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 13. Nov. 2012, 20:38 »
                     Krul

Simpson Williamson Saylor Santon

Cabaye  Tiote  Anita

Ben Arfa        Ba         Ferguson

Er lei både backplassen og venstresiden, men noen må jo også bekle de posisjonene med. Anita burde kanskje ta HB, men når Jonas er ute så får man ta til takke med Simpson. Selv om nesten ingen gidder å ta noen løp inn i boksen så føler jeg likevel at Ferguson sin fot kan utgjøre en forskjell. Obertan kan gjøre en brukbar jobb, men har en tendens til å forsvinne ut kampen litt etter litt. Er også usikker på hvor stor grad vi klarer å ta Swansea på fart.
Håper laget begynner å få litt flyt og henger bedre sammen enn hva som er vist til nå.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 13. Nov. 2012, 23:49 »
Jonas er ute i 6-8 uker.

Krul

Simpson - Saylor - Willo - Santon

Tiote
          Cabaye        Anita

Ben Arfa                          Obertan

Ba

Trodde aldri jeg skulle si dette, men at Jonas er ute 7-8 uker gjør meg NADA.. En spiller som jeg likte svært bra tidligere, men har begynt å irritere mer enn å glede det siste året.

Swansea kommer vel til å ha ballen 80 % av tiden i denne kampen så Obertan kan være en trussel på kanten i denne kampen. Legger vi opp til en ny kamp med lange baller over midtbanen bør en vel kanskje ha 2 på topp i form av Ba og Ameobi, men skulle vi finne på å spille "fotball" igjen er jeg enig i dette laguttaket.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 14. Nov. 2012, 00:19 »
Jeg syns det er jævla synd - Jonas hadde helt klart fått vært med i min startoppstilling sammen med Tiote i en 4-2-3-1 som han var i vår. For min del handler det bare om å få Jonas inn i den rollen han har utviklet seg til å bli best i - og det er en indreløper/box-to-box-type hvor han gjør grovarbeidet for kreative spillere som Cabaye og Ben Arfa. Der er han knallgod - og det syns jeg Frode eksemplarisk beviste i et innlegg for litt siden. For min del dreier dessverre caset seg om at Pardew utnytter han feil i hans nåværende system.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 14. Nov. 2012, 00:48 »
Enig Kristoffer. Jonas er ikke en dårlig spiller, bare en mangelfull ving. Sentralt er han bra.

Anita vil komme mer til sin rett mot Guzmann, Ki eller hvem de nå har tilgjengelig. Han ble totalt avkledd mot store og sterke Diame, men han trenger mer tid og da passer et spillende Swansea perfekt. Eventuelt så bør han starte på høyreback, men om det blir 4-3-3 eller 4-2-3-1 så er jeg temmelig sikker på at han starter på midten sammen med Cabaye og Tiote.

Krul, Santon, Taylor, Willy, Tiote, Cabaye, Anita, Ben Arfa og Ba starter vil jeg tro, de to siste gidder jeg ikke en gang spekulere i da Pardew lurer meg hver eneste kamp uansett. Kanskje Xisco starter :P
Black and white since 1996

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #6 på: 14. Nov. 2012, 01:13 »
Eg må sei eg også syns det er synd at Gutierrez er ute. For å bruka ein klisje: Han er limet i laget. Når ting går i mot, syns eg han presterer og jobbar verkeleg hardt for laget. Med bl.a vinne ball, og ja - skaffe frispark.

Håpar på noko slikt, men tviler...

Krul
Simpson    -  Taylor   -  Williamson  - Santon

Anita        -      Tiote

Ben Arfa      -   Cabaye     -   Ferguson

BA

Kan i det heile tatt Cabaye spele ein slik OMS-rolle? Hadde kanskje foretrukke Ben Arfa der, men kven skal då spele høgrekant? Obertan? ( :lol:)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 14. Nov. 2012, 01:52 »
bbrandseth - det der er igrunn egentlig slik vi spilt mye i vår med stor suksess.
Cabaye er kanskje ikke fullt så offensiv som Benny, men slipper ligge så dypt som han gjør i  4-4-2 når vi forsvarer oss. De defensive oppgavene tok Tiote og Jonas seg av den gang i størst mulig grad - og det fungerte meget bra. Vi må få spilt opp Cabaye i høyere posisjone i banen fremfor at han må helt ned til egen backlinje for å hente ball. Nå føler jeg at jeg egentlig har repetert meg lenge nok nå akkurat dette i ulike tråder - men dette er altså ekstremt viktig både for ham og ikke minst Ben Arfa. Man untytter ikke Ben Arfa bra nok når han hovedsaklig får ballen i posisjoner på egen banehalvdel. Ben Arfa skal vandre i rommet mellom motstanderens midtbane og forsvar, og helst ikke lastes med for masse defensive oppgaver. Slik utnytter vi han åpenbart best, mener jeg.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 14. Nov. 2012, 09:06 »
En artikkel i Josimar viser at denne formasjonen har best seiers'rate'
Anita og tiote detter ned naar fergie og santon dobbler paa kant.. Tav har spilt bra utenom Reading kampen..Willie kan dra paa elgjakt :hest:

Haaper da paa dette laget:

Krul

Santon-Tav-Saylor-Fergie

Anita-Tiote

Obertan-Cabaye-Benny

Ba

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 14. Nov. 2012, 09:49 »
Tav som stopper, Fergie på back og Santon på den høyresiden der han ikke trives like godt.
Beklager, men jeg har ikke særlig tro på den oppstillingen.  Willo er ingen favoritt hos meg heller, men jeg ser ingen - absolutt ingen - i stallen, som kan gjøre jobben bedre enn han de neste to kampene. Det er problemet med at vi reellt sett bare har tre midtstoppere.

Gi meg heller:
Krul
Simmo - Willo - Saylor - Santon
Anita - Tiote - Cabaye
Benny - Ba - Obertan
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #10 på: 14. Nov. 2012, 10:13 »
bbrandseth - det der er igrunn egentlig slik vi spilt mye i vår med stor suksess.
Cabaye er kanskje ikke fullt så offensiv som Benny, men slipper ligge så dypt som han gjør i  4-4-2 når vi forsvarer oss. De defensive oppgavene tok Tiote og Jonas seg av den gang i størst mulig grad - og det fungerte meget bra. Vi må få spilt opp Cabaye i høyere posisjone i banen fremfor at han må helt ned til egen backlinje for å hente ball. Nå føler jeg at jeg egentlig har repetert meg lenge nok nå akkurat dette i ulike tråder - men dette er altså ekstremt viktig både for ham og ikke minst Ben Arfa. Man untytter ikke Ben Arfa bra nok når han hovedsaklig får ballen i posisjoner på egen banehalvdel. Ben Arfa skal vandre i rommet mellom motstanderens midtbane og forsvar, og helst ikke lastes med for masse defensive oppgaver. Slik utnytter vi han åpenbart best, mener jeg.

Heilt einig. Men då spelte me vel med Cissé på topp og Ba på sida? Hovedpoenget er iallefall at me IKKJE må ha to spissar der framme (det er vel snart bevist at dei to senegalesarane ikkje kan det). Gode poeng med Ben Arfa og Cabaye - eg seier meg 100% einig!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 14. Nov. 2012, 20:23 »
Cisse er så langt ute av form at han kan ha godt av flere kamper på benken tror jeg. Han blir ikke dårligere av å sitte der en stund. Virker som han er fullstendig blottet for selvtillit og prøver alt for hardt. Kan hende han stresser enda mer når han spiller så mye. Alle forventer at han skal putte hele tiden.

La BA starte alene på topp i 4-3-3, og dyrk den formasjonen. så kan vi glemme Cisse litt. Når BA stikker til en pengeklubb i januar kan heller Cisse ta ansvar deretter.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 14. Nov. 2012, 20:39 »
Gansle fascinerende at hvordan de bytter på å ha formen inne, men bra om de timer det sånn som ifjor. Da er vi garantert mål gjennom hele sesongen  :toon:

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 14. Nov. 2012, 21:17 »
Cabaye skadet under oppvarming til Italia kampen. Kjekt..

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 14. Nov. 2012, 21:22 »
kult. Hakket før Ameobi må spille sentralt.  :shola:
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /