20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00  (Lest 27363 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ingen har laga kamptråd enda - så jeg drister meg til å prøve.
Hjemme mot WBA er en match vi skal vinne - men WBA har hatt en fin sesongstart og ligger på en foreløpig 6. plass, mens vi er på 11. plass etter 8 serierunder. Vinner vi denne går vi opp i ryggen på WBA med kun et poeng opp til de.
Ingen viktige spillere er ute med skade forutenom Ryan Taylor, mens Cheick Tiote er suspendert.
Jeg antar vi spiller 4-4-2 denne matchen, og tror laget vil se slik ut:

Krul
Simmo-Tayls-Colo-Santon
Benny-Cabaye-Bigi-Jonas
Ba-Ameobi

Slik tipper jeg laget til Pards vil se ut sånn ca. Anita med nok en bleik match sentralt mot Brugge, så tror Bigi vil danne duoen med Cabaye. Tror også at Ameobi kan få tillit for en noe bleik Cisse. Dog er denne også usikker. Har vansker for å se at Jonas blir vraka til fordel for Fergie eller Obertan.

Her er laget jeg ønsker:

Krul
Santon-Tayls-Colo-Fergie
Cabaye-Bigi-Jonas
Benny-Ba-Obertan
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich Albion 28. okt 16.00
« Svar #1 på: 26. Okt. 2012, 17:04 »
Kunne gjerne tenkt meg denne:

Krul

Simpson - Tayls - Coloccini - Santon

Obertan - Cabaye - Jonas - Ferguson

Ben Arfa

Ba

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26. Okt. 2012, 17:06 »
Vurderte lignende oppstilling, torfinn. Jeg lurer dog på om en ankertype som Bigi balanserer midtbanen bedre enn Jonas og Cabaye sentralt vil gjøre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 26. Okt. 2012, 17:08 »
På tide vi begynner å vinne snart igjen. Om det blir seier her er høyst usikkert, selv om West Brom er to forskjellige lag hjemme og borte. Forsvaret kommer til å ha nok å gjøre tipper jeg. En ting som bure være lært fra sist møte er at forsvarlinja kan ikke stå opp mot midtbanen når motstanderen er overlegen på fart. Long og Odemwingie kommer til å bli giftige på kontringer. Vi bruker ikke å ha problem med å score mot WB, men samtidig bruker vi også å slippe inn mye mot de. Her vil det også garantert bli mål tipper jeg..
Håper på

Krul
Simpson - Taylor - Coloccini - Santon
Cabaye - Perch - Jonas
Ben Arfa - Ba - Ferguson/Obertan

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 26. Okt. 2012, 17:19 »
Håper ikke denne kamåen ender som i fjor. Faen så effektive WBA var da. Frykter de litt i angrepet ettersom de har bra med fart der og kan være en trussel mot vårt heller temposvake forsvar.

Uansett, dette skal være en kamp vi bare skal vinne. Klarer vi ikke å ta 3 poeng i kamper snart begynner avstanden opp og bli stor og vi blir hengende etter i et ingemannsland og vake.

Håper og se en god Newcastle kamp der vi scorer flere mål og ikke nok en kamp der vi må krige oss til en heldig ufortjent seier.

3-0 Ba, Ben Arfa og Cisse hadde gitt meg en bra søndag :)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26. Okt. 2012, 18:01 »
Kristoffer som trådstarter, da lukter det seier! 3-0 høres ikke ille ut, men tror vi får en baklengs også, så 3-1 er mitt tips. (Ba, Barfa x2 - Morrison)
Same old Shearer, always scoring!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26. Okt. 2012, 18:21 »
Jeg fatter ikke at vi ikke har prøvd 4231 mer denne sesongen, etter at det regelrett ga oss en strålende avslutning på sesongen i fjor. Da hadde cabaye også sine beste kamper, da han kom høyere i banen.

Jeg har null tro på at vi starter slik, men jeg håper.

Krul
Simpson - taylor - colo - santon
                 Perch - Jonas
    HBA            Cabaye      Fergie/Obertan/Sammy
                           Ba

La Cisse sitte på tribuna i noen uker. Han er helt ute av form, og det har knapt noen hensikt å bruke han verken på søndag eller mot Liverpool neste helg. Åpent om hvem jeg ønsker på venstrekant evt kan også Shola starte der, og han kan trekke inn når santon kommer frem.

Poenget er at denne formasjoner gir en god balanse i hele laget offensivt og defensivt. Vi får det beste ut av cabaye, når vi spiller 442 blir han altfor dyp. Vi får det beste ut av Ben Arfa når han kommer høyere i banen. Perch og Jonas er gode defensivt og har gode nok pasningsferdigheter til å spille dypt på midten.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26. Okt. 2012, 18:27 »
Kan jo også nevne at WB denne sesongen bruker mye 4-5-1. Om vi kjører en 4-4-2 uten Tiote er jeg redd vi blir overkjørt på midten. Skulle ikke mere til enn et Wolves lag sist seong som totalt tok overhånd på midten med 5 mann.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26. Okt. 2012, 19:35 »
4-3-3 og 4-2-3-1 sklir ofte inn i hverandre slik jeg ser det. Vi starta offisielt mange matcher i 4-3-3 i vår, men Tiote og Jonas ble automatisk liggende dypere mens Cabaye pusha høyere opp. Tar uansett poenget ditt.

Luppen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26. Okt. 2012, 20:20 »
                   Krul
Santon-Saylor-colo-Ferguson
                  Perch
       Cabaye-bigi-Jonas
                   Barfa
                     Ba

Vil gjerne se dette laget  ::)
Howay :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26. Okt. 2012, 21:21 »
"Newcastle are still one of the top six teams in the country because they still possess a cutting edge, whether that comes from midfield or attack. They will have a good run sometime soon where they will start to win games, and keep on winning." - Mark Lawrenson

Mannen som tippa at vi skulle tape hele forrigesesongen sier dete nå. Veit ikke om det er et bra tegn eller et dårlig tegn?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26. Okt. 2012, 22:13 »
4-3-3 og 4-2-3-1 sklir ofte inn i hverandre slik jeg ser det. Vi starta offisielt mange matcher i 4-3-3 i vår, men Tiote og Jonas ble automatisk liggende dypere mens Cabaye pusha høyere opp. Tar uansett poenget ditt.

Det har du forsåvidt rett i. De to formasjonene er ganske like. Vi forsvarte oss nok i en tilnærmet 433, men når vi angrep var det tydelig at cabaye lå i mellomrommet bak Cisse. Det var også i denne perioden han scoret 2 mot Stoke, hadde to assist mot swansea etc, og ikke minst hadde vi en superkamp mot wba borte.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26. Okt. 2012, 23:37 »
Orker ikke å gjette hvem som starter, men er rimelig sikker på at Colo kommer til å storspille og at Ba banker inn minst ett. Blir spennende og se hvordan midtbanen kommer til å se ut. Blir viktig å stoppe Morison, god og kreativ spiller! Håper Lukaku fortsetter med å slite benk, for hvilket beist han er! Sykt at WBrom ikke bruker han mer (Ja jeg vet at Odemwingie og Long er i klubben, men Lukaku over Wingie hver dag for min del).

Tror det passer oss bra å møte WBrom nå, og tipper vi vinner 2-1. Ba og Ben Arfa i første, og Lukaku i 85.
Black and white since 1996

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 27. Okt. 2012, 00:05 »
"Wingie" er jo tidvis brilliant da! WBA har faktisk en jævla god spisstrio i de tre der. Både masser av gjennombruddshissighet, gode avslutningsferdigheter og fysikk. Slike spisser som WBA har gjør at de bør styre fint unna den verste nedrykksstrida tror jeg.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27. Okt. 2012, 11:06 »
Jeg digger Odenwingie. Hadde han vært 4-5 år yngre hadde jeg veldig, veldig gjerne sett han i Newcastle.
Nei.