20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM13  (Lest 95060 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: FM13
« Svar #195 på: 02. Jan. 2013, 11:09 »
Ikke sjokkerende fikk jeg i min save fyken fra Newcastle etter en rekke både forventede og stygge tap i serien.  Alt av cuper var jeg ute av for lenge siden, så det kom på ingen måte som noen bombe.  Etter en stund som arbeidsledig fikk jeg til slutt tak i en jobb for Plymouth Argyle i League Two.  Der tok jeg over et lag med sprengt lønnsbudsjett og som ikke var samspilte i det hele tatt, men jeg tok klubben opp til ca midt på tabellen etter en overraskende brukbar sesonginnspurt.  Overgangsvinduet bestod av å la de fleste viktige kontrakter løpe ut for å få styr på faste utgifter, men de fleste spillerne har blitt værende på løpende månedskontrakter.  Mao er ikke engang mine beste spillere gode nok til at andre klubber er villig til å hente dem.  Det gjorde at jeg fikk bittelitt slingringsmonn i lønnsbudsjettet, og jeg kunne hente inn litt nytt kjøtt.

Har også prøvd å hente spillere på lån, men til liten nytte.  Klubbene fra PL og Championship syns jeg har for lavt nivå, og det virker som om avdank fra reservelagene i Championship, eller unge/"taltenter" fra League One er det beste jeg kan håpe på.  Forskjellen fra dem, og til de jeg allerede har i stallen er forsvinnende liten, så ingen av lånene har slått til stort i den nye sesongen heller.

Til dere som gjør det så jævla bra uansett hvilket lag dere tar over, jeg hater dere litt.
Genius by birth. Slacker by choice.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #196 på: 02. Jan. 2013, 15:10 »
Hmmm.
Da er sommeren 2020 kommet.
Ja, da er jeg ferdig med en sesong som gikk over all forventning...
Vant suverent premier league foran chelsea og man utd. City på 4 plass.
Gikk rett ut av liga cupen, men vant derimot mot chelsea i fa cupen..
Ble vinner av supercupen og vm for klubblag samt jeg gikk seirende ut av en spennende kamp mot Dortmund i champions leuge, vant der 1-0..

Så har jeg gått igjennom alle 14 og 15 åringer og kjøpt, samt endel gratis i antall 24 stk.....
Så det vil si jeg har ekstremt mange spillere.
Derfor har jeg mot til å begynne noe nytt, selger nesten hele 1 laget mitt i sommer, så skal jeg bygge opp med bare ungutter på ca rundt 19-23 år..
De har lange kontrakter allerede, samt de har ikke høye lønninger..
Har allerede solgt Analdo fo £40mill til Marseille, Nasa til chelsea for £25mill og holder på med avtalt på Cook på £55mil til city..

Gleder og gruer meg tl den kommende sesongen, som jeg tror kan bli vanskelig, siden hele laget nesten ikke har spilt for 1 laget mitt..
Har i skrivende stund £700mil og handle spillere for, så kommer nok og til å kjøpe et par talenter på rundt 20 år for ca £20mill++ tenker jeg.
Kommer til å ha keepere på 19 og 20 år i mål, så blir spennende å se hva de klarer..

Jepp, da for jeg komme meg videre.
(møter forresten stoke i supercupen) :ler:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 10. Jan. 2013, 19:10 »
Tror du må lage en skikkelig enkel step-by-step guide for hvordan du får tak i alle de der stortalentene dine billig, Stordal :)

Hvilke speideroppdrag velger du, hva research gjør du på egenhånd etc.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #198 på: 10. Jan. 2013, 19:49 »
Martin: det finnes en gooood del talenter fra brasil. Disse har utkjøpsklausul. Henta nettopp en som kan bli klassespiller for 4 mill nok.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 11. Jan. 2013, 01:28 »
takk for tipset, ripsgard ;)

Stordal: Når du raider andre lag sine nye regens, de du finner med 4.5/5 stjerner, hvilken kontrakter må du gi til dem? Har tilbudt 5-6 svært lovende 15-16 åringer fra Man U, City, Barca og Real, men ender opp med å måtte tilby dem 70-130 k pr uke + rotasjon.
Samme med deg eller?

Har forøvrig spillt ferdig sesong 3 idag/natt. Sesongen begynte ganske så dårlig og jeg lå lenge mellom 5-9 plass til tross for at storkjøpet Cavani bøttet inn mål. Problemet var at forsvaret lakk som en sil og jeg var et av lagene som slapp inn flest mål i ligaen. Jeg tenkte at jeg skulle satse på en 4. plass og å gjøre det bra i CL siden jeg kom i tidenes letteste gruppe: Porto, Ajax og Omonimo (elns). Ca i november ble både Luuk de Jong og Inigo Martinez transferlistet og jeg bestemte meg for å kjøpe begge.
de Jong var litt dyr (215 mill), men jeg kjøpte han allikavel. Martinez fikk jeg for 152 mill og solgte da like gjerne Tayls for 160 mill, en god oppgradering med andre ord. Siden jeg gledet meg litt til å få spillerne ble det til at jeg lot assistenttreneren min ta over mange av kampene i PL, mens jeg chillet på "hytten". Han gjorde det faktisk mye bedre enn meg, uten at jeg tenkte over det der og da.
Gikk lett videre i CL og gjorde det greit i de hjemlige cuppene. Kom til slutt til en semifinale i CL, tapte 0-3 sammenlagt mot Barca etter å ha slått ut både City og Bayern (begge på målforskjell  :fisk:)

Kom til finalen i FA cupen, men røk 3-1 mot City. Så plutselig at assistentmanageren min hadde vunnet prisen som månedens manager etter å ha tatt 5 seiere på 1 mnd :P Ble litt engstelig for at styret skulle gi meg sparken og heller ansette assistenten så bestemte meg heller for å spille PL kampene selv. Kom til slutt på en 3. plass i PL bak City og United.
Cavani var årets spiller med 45 mål på 58 kamper hvor 35 var i ligaen.
Klubben er i samtaler om oppkjøp av samme fyr som har failet å kjøpe klubben 3 ganger allerede i sesongen, men virker som at det går bedre nå. Håper jeg blir kjøpt opp og får drittmye pæng å handle for. Tror faktisk jeg kommer til å selge Ben Arfa denne sommeren, han begynner å bli gammel og gjør mye rart i kamper som jeg rager hardt på.
« Siste redigering: 11. Jan. 2013, 03:02 av Martin »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 11. Jan. 2013, 05:45 »
Ble litt utskiftninger i sommer. Solgte Ben Arfa (215 mill) og brukte pengene på Isco (240 mill), en overgang som kommer til å prege taktikken min i den forstand at jeg vil slutte å bruke vinger. Derfor solgte jeg Ince også for 90 mill. Solgte også to bomkjøp i Balotelli (145 mill) og Gylfi Sigurdsson (95 mill)

Fikk også hentet Barca's Thiago på free transfer og et spisstalent.
Så ble plutselig Falcao transferlistet hos Atletico Madrid og jeg måtte jo seff kjøpe han. Fikk han for småfrekke 315 mill (1.4 mill i ukelønn). Dette var i likhet med da jeg kjøpte Cavani forrige sesong(500 mill og 1.5 mill i uklønn) et ganske "dårlig" kjøp da de er svindyre og begynner å nærme seg 30, men vanskelig å motstå fristelsen. Fant ut at jeg hadde litt for mange spisser i stallen og endte da opp med å selge luuk de jong for 270 mill.

Legger nå om til en 4-1-2-1-2 formasjon og ser hvordan det går denne sesongen. Kan også fint dra en 4-2-3-1

Laget forran sesongen:

Stegen
   Vrsjalko - Inigo Martinez - Matlip - Santon
                                Bender
                         Sahin - Thiago
                                 Isco
                      Cavani - Falcao

subs: Butland, Clyne, Kjær, Pogba, Pjanic, Wellington, Ademilson, Elias (regen)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #201 på: 11. Jan. 2013, 08:52 »
Hei.
Her er hvordan jeg finner og gir spillerene tilbud..
Tror det er en uke ca før det tas inn junior spillere i de engelske klubbene, da kommer det et sted mellom 250-400 unge spillere, altså 14 åringer. Vist en er raskt ute der for en mange av disse gratis for de signerer kontrakt med laget.
På noen av de verste talentene må jeg gi opp til £8,5mill, men det er max for meg, men det er skjeldent.. Havner ca på £2.5-7,5mill.
Disse tar jeg følg spiller på eller kort speiderrapport, dette for at jeg kan se stjerner de har og hva mine speidere anbefaler.
Dette tar lang tid, og varierer fra år til år hvor mange toppspillere jeg finner..
Jeg kjøper nesten alle med 4 stjerner eller mer, men er litt skeptisk til de med skadefrekvens.

Jeg må mang ganger gi høy lønn, opptil 20.000£i uka, men dette er skjeldent. Og ja, noen forlanger rotasjon, men jeg setter de automatisk rett inn på juniorlaget, noe som ikke skaper problemer. Alle er superfornøyde..
Jeg har de på juniorlaget frem til de er 17 og tar de så opp på reservelaget, men jeg bruker de ikke der, jeg låner de ut til en av mine 7 farmerklubber.. Har 2 franske, 2 belgiske, 2 engelske og Start som jeg akkurat fikk inn.
3 av disse lagene er nå i Champions league og et i europa leauge :toon:
Så spillerene mine for meget god matchtrening og verdien øker veldig samtidig.
Tar de inn i varmen ca rundt og mellom 19-21 år, de som jeg ikke ser jeg har brukt for selger jeg. Enten for høy sum, eller litt lavere med fortjeneste på salg ved fremtidig salg(aldri mindre enn 4o%)

Jeg har 19 speidere som går igjennom alle turneringer, nesten alle land, her er det greit og bruke rangering på land og sende spilerene der til. Ellers alle land i europa osv.  De skal se på spillere mellom 15-21 år med stjerner fra 3,5(god/veldig god tror jeg det står)

Jeg har i de ligaene jeg har med på spillet,  speidere på juniorfotballen, dette er viktig for da for du snappet opp enda fler og en ser utvikling vist enn har gått glipp av noen..

Håper dette kan skjønnes..

« Siste redigering: 11. Jan. 2013, 08:55 av Lars Arild Stordal »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 11. Jan. 2013, 12:48 »

Takk :)

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #203 på: 18. Jan. 2013, 10:23 »
Der er når folk går SÅ nøye til verks jeg skjønner at jeg faktisk har fortjent skjebnen min i FM, der jeg fikk fyken fra Newcastle pga dårlige resultater og kun fikk ny jobb i Portsmouth som var økonomisk skakkjørt i Leage One.  Speidere som rangerer alle spillerne dem ser som 4,5/5 i potensiale, men har ikke anledning å signere noen på fast fulltidskontrakt.  Måned-til-måned kontrakter og lån fra andre klubber i samme liga.  Må jo vite at lagene i championship ønsker å låne ut selv uønskede reservelagsspillere til en klubb i en liga med bedre nivå. 
Genius by birth. Slacker by choice.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 26. Jan. 2013, 21:14 »
Ti kamper igjen i Tippeligaen, jeg (Eidsvold Turn) er likt med Molde på toppen. Overgangsvinduet i Norge stenger. Får inn bud på min beste midtstopper, venstreving og høyreback. Styret griper inn på ALLE tre og aksepterer, aksepterer også for min toppscorer, men han godtar ikke kontrakta.
FRUSTRERENDE! Henta inn aldrende Ciljan og Fellah for å få inn noe, ikke mulighet til å kjøpe siden vinduet er stengt for meg.
Vinner jeg ikke Tippeligaen nå så forlater jeg min post!

(Kult at det er litt realistisk da, men samtidig kjipt)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #205 på: 28. Jan. 2013, 11:29 »
Hatt en pause nå fra spilling en periode. Men gleder meg veldig til å begynne igjen.

Det jeg lurer på er følgende?
Når kommer det oppdatering for fm13 med våre nye franske stjerner. Tenkte jeg skulle ha en ny save, spennende lag å spille med nå :drool:

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #206 på: 28. Jan. 2013, 11:39 »
Hatt en pause nå fra spilling en periode. Men gleder meg veldig til å begynne igjen.

Det jeg lurer på er følgende?
Når kommer det oppdatering for fm13 med våre nye franske stjerner. Tenkte jeg skulle ha en ny save, spennende lag å spille med nå :drool:

Den vil nok komme et stykke ut i februar etter at overgangs vinduet er stengt.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #207 på: 28. Jan. 2013, 11:46 »
Gleder meg allerede til å jobbe med det laget som er da :toon:

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 28. Jan. 2013, 14:22 »
Evt kan du bare ordne det selv via editoren :)
Regner også med de har noen uofisielle på FMnorge som de oppdaterer fortløpende!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 28. Jan. 2013, 22:05 »
Ti kamper igjen i Tippeligaen, jeg (Eidsvold Turn) er likt med Molde på toppen. Overgangsvinduet i Norge stenger. Får inn bud på min beste midtstopper, venstreving og høyreback. Styret griper inn på ALLE tre og aksepterer, aksepterer også for min toppscorer, men han godtar ikke kontrakta.
FRUSTRERENDE! Henta inn aldrende Ciljan og Fellah for å få inn noe, ikke mulighet til å kjøpe siden vinduet er stengt for meg.
Vinner jeg ikke Tippeligaen nå så forlater jeg min post!

(Kult at det er litt realistisk da, men samtidig kjipt)

Vant! Champions League here I come!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/