20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM13  (Lest 95067 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: FM13
« Svar #90 på: 13. Nov. 2012, 17:19 »
Tim Krul på Iain Macintosh http://bet.unibet.com/football/2012/11/13/11-must-buy-players-football-manager-2013/41 FM XI...

Mannen bak den geniale boka Football Manager Stole My Life: 20 Years of Beautiful Obsession. Som er eit must buy for alle FM fans.  :thumbu:

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #91 på: 14. Nov. 2012, 09:27 »
Skal si dette var meget gøy og spennende.
Ble ferdig med første sesong i går, å jeg er super fornøyd på alle måter. Trodde det ble mye å sette seg inn i, siden ikke spilt siden fm07. Men neida, det ble mer enn jeg trodde og enda villere enn jeg forestilte meg. Men jeg har storkost meg iallefall.

For et konge spill altså, helt vilt.
Kommer tilbake i dag eler i morgen med hvordan det gikk og litt info.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #92 på: 15. Nov. 2012, 15:03 »
Ja, da var første sesong ferdig. Har allerede begynt oppkjøring foran sesong 2.
1 Arsenal, 2 Tottenham, 3 Man utd, 4 Chelsea, 5 Newcastle. Samme poengsum som Chelsea og skilte 7 poeng på de 5 første. City kom på 6 plass.
Jeg tapte forresten ikke på 22 kamper fra september og utover og lå og kjempet om 1-3 plass frem til april-mai da jeg haddde bortekamper mot topplagene.
Jeg vant ligacupen, ekstremt heldig her, siden møtte relativt dårlig lag på veien, og bare jeg av premier league lag igjen i semifinalen.
Fa cupen, røyk ut i 1 rund.
Euro cupen kom jeg til semifinale. Godkjent.
Årets spiller Steven Taylor. Helt rå på spillet. Men det er jammen med Sammy Ameobi og Ferguson og, de spiller som brytende spisser hos meg.
Spiller 4-2-3-1.
Solgt.
Ba £20mill
Anita £19mill
solgte og Jonas, marve, simps, ryan taylor, willo og noen andre.... fikk greit med peng men for ikke bruke alt som kommer av ashley.
Talenter er sykt overpriset, har gitt opp forhandlinger når spillerene er 16-19 og de skal ha over 15£mill pund, den ene skulle de ha over 30£mill for :phui:

Kjøpt inn Tarbat, solg tigjen.
Ademilson
Saha (helt rå)
Clyne (helt rå)
Hanley fra blackburn, meget god og for ros av styret og supportere for det kjøpet.
Daley Blind, gratis overgang
Simon Kjær, han brukte jeg god tid på å få, fikk han veldig billig, men brukte 1 mnd frem og tilbake med nye bud på å gi han den lønna han skulle ha, hans agent ga seg til slutt.(lønner og gjøre dette, for de godt ned i lønn)
Ignijovski, fra Werder, et kup for 3£mill
Vadillo, talent som skal erstatte barfra etterhvert
Gøkan tøre, endel penger men er verdt det. sykt talent.
Samt endel talenter fra 15år og oppover som er for fremtiden.

Byttet ut endel trenere og speider, samt anskaffet nye med høy stjerne på hva som trengs, nesten max på alt under trening og høye score på speidere ang bedømme potensiale, ferdigheter.

Skulle gjerne hatt litt fler penger, men for ikke det av Ashley, sitter hardt inne. Manglet 1mill på å få wellington fra swansea, men styret ville ikke ta seg råd til dette.... :thumbd:

Har vært en fornøyelse å spille og sette seg inn i dette den siste uken, og kan ikke annet en og glede meg til fremtiden..
Noe æ he glømt, då æ de barø å spørrø..

Glemte en ting ja, sykt viktig med hurtighet i forsvaret, anbefaler etter noen mnd og la de spesial trene hurtighet, iallefall kjøp forsvarsspillere med hurtighet på 15 og oppover.
« Siste redigering: 15. Nov. 2012, 15:07 av Lars Arild Stordal »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 15. Nov. 2012, 18:01 »
Faen heller. Falt for fristelsen og kjøpte FM 13 online nå.. 70% ferdig med nedlastingen.
Håpte jeg ville greie å holde meg til jeg var ferdig med eksamensperioden, men slik gikk det ikke :P Same procedure as every year mao

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #94 på: 15. Nov. 2012, 23:57 »
Ikke for å være hoven altså, men føler at det kanskje blir litt lett...

To sesonger i Brann (2 x seriegull) --> Wolwes (Opprykk på første forsøk og 15. plass i PL) --> LFC med 500 mill i budsjett.

Neste er jo Real Madrid.

Får prøve å starte med Bærum neste spill da

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #95 på: 16. Nov. 2012, 09:43 »
Ja, jeg har skjønt LFC har ganske bra med penger, de er jo ville på overgangsmarkeded. Men det er og Man utd på mitt spil..
Men i går måtte jeg kjøpe spillere, slik at jeg kunne forsterke.
Cisse og Colo forsvant for £35mill. Ikke helt det jeg ønsket, men måtte gjøre noe. Men det værste er at jeg ikke for alle pengene til nye spillerkjøp av ashley, for ca 75% tenker jeg :nei:

Men men, fikk iallefall  :fisk: noen overganger opp av den kjente hatten som virker som veldig/meget gode kjøp.

Tiote95

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #96 på: 16. Nov. 2012, 14:40 »
Joda.  :)

Jeg velger "automatisk" hver gang uten at jeg helt vet hva det betyr. Har forstått det slik at man får fordeler ryktemessig dersom man velger "gamme legende" eller hva det beste alternativet nå er, så det grenser vel kanskje litt til juks...

Når man velger automatisk, blir du satt som det samme som gjennomsnittet i den ligaen du starter i!
Okey, I'll drink it !
 - Jonás Gutiérrez

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 19. Nov. 2012, 16:09 »
Komt igang med en save nå med NUFC.

Har ikke spilt så mange kamper, men tatt 7 pt på 3 kamper og ligger på 2. plass. Kom også videre i Europacupen uten å overbevise.

Solgt: Xisco (gratis), Colo (90 mill), Rob Elliot (1.2 mill), Simpson (40 mill), Obertan (35 mill), Jonas (70 mill)

Kjøpt: Wellington (32 mill), Kjær (32 mill), Ince (67.5 mill), Vaclav Kadlec (48 mill) og Pjanic (150 mill)

Spiller 4-2-3-1 eller 4-3-2-1 avhengig av hvem jeg møter

Krul
Anita - Tayls - Kjær - Santon
          Tiote - Cabaye
    Ben Arfa - Pjanic - Ba
               Cisse

Benk: Harper, Wellington, Ince, Ryan Taylor, Ameobi, Williamson og Kadlec

Sliter litt med valg av offensive spillere. Ince har storspilt når han har fått sjansen, så mulig at jeg setter han inn fra start nå snart.

Dere som har kjøpt Clyne og Guidetti: fikk dere de i 1. eller 2. vindu? Ingen av de var keen på å skrive under for meg.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 19. Nov. 2012, 16:54 »
Same old Shearer, always scoring!

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #99 på: 19. Nov. 2012, 16:59 »
Guidetti fikk jeg bare på lån.

Er i min andre sesong nå. Guidetti er satt på reservelaget av City, men spissene mine spiller for bra til å hente han inn.

Valdic

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #100 på: 19. Nov. 2012, 17:13 »
Hvor finner jeg screenshots jeg tar i spillet?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #101 på: 19. Nov. 2012, 18:02 »
Nærmer med slutten for sesong 2, ligger og kjemper om en topp 4 plassering. Skiller 6 poeng?

Rune Skarsfjord er blitt Norges nye landslagssjef :phui: ;D
« Siste redigering: 19. Nov. 2012, 18:04 av Lars Arild Stordal »

vetlera

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #102 på: 19. Nov. 2012, 20:43 »
Noen som har lastet ned, evt skidrow som funker?

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 19. Nov. 2012, 21:00 »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 19. Nov. 2012, 22:02 »
Haha, så det der! Men nå er det visst ikke snakk om manager da om man leser artikkelen.