20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM13  (Lest 95009 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: FM13
« Svar #75 på: 11. Nov. 2012, 20:04 »
Hater når spillet klikker og man har gjort det bra. Så starter man på nytt og ryker ut av cupen. Jaja, 2-0-seier mot FCK i første CL-match og har signert Rade Prica på free transfer. Ser greit ut før neste sesong (130 mill i balanse). :)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 11. Nov. 2012, 21:22 »
Det jeg lurer på folkens er hva slags rykte man setter seg sjøl med når man starter? Tar man automatisk er det mye lettere å ta over en Premier League-lag enn å starte med det mest realistiske ryktet.

Automatisk rykte gir spillet lettere vanskelighetsgrad, det som er poenget mitt ;-)

Ingen som vil svare på hva slags rykte dere gir dere? :-p
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #77 på: 11. Nov. 2012, 21:41 »
Joda.  :)

Jeg velger "automatisk" hver gang uten at jeg helt vet hva det betyr. Har forstått det slik at man får fordeler ryktemessig dersom man velger "gamme legende" eller hva det beste alternativet nå er, så det grenser vel kanskje litt til juks...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 11. Nov. 2012, 22:01 »
Har ikke dette, men siste års spill har jeg variert fra både amatør til landslagsspiller. Er jo selvfølgelig en fordel at du er kjent fra før av!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 12. Nov. 2012, 01:35 »
Jeg ikk £13M for Jonas og kjøpte Thomas Ince for ca £7M. Godt bytte. Sliter med å få Ba til å fungere på kant og Cissé er ingen målmaskin på topp.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 12. Nov. 2012, 02:11 »
Joda.  :)

Jeg velger "automatisk" hver gang uten at jeg helt vet hva det betyr. Har forstått det slik at man får fordeler ryktemessig dersom man velger "gamme legende" eller hva det beste alternativet nå er, så det grenser vel kanskje litt til juks...

Grenser til å gi spillet en lettere vanskelighetsgrad ihvertfall. Ved automatisk så får du rykte i forhold til den laveste spillbare ligaen du har på saven din. Så hvis du bare har Premier League som spillbar vil du få et bedre rykte enn hvis du har med den laveste ligaen i England.

Jeg starter som regel i norsk 3.div med Eidsvold Turn, der er ikke rykte noe problem. Du får spillerne til og styret til å være tålmodig selv med "hobbyspiller"-rykte.
Når man starter i Newcastle derimot er det vanskeligere, spillerne får lavere moral og du får mindre tid til å få resultater.

Håper ALLE følger mitt eksempel, og ikke jukser seg fram ved å sette ryktet sitt høyt over det man realistisk har ;)
Bobby Robson:

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #81 på: 12. Nov. 2012, 02:37 »
Å spille FM kan sammenlignes med et rollespill. Om jeg vil spille en karakter som har et godt rykte, så er ikke det juks. Starter med League 2-rykte i Newcastle nå, og var på nippet til å få sparken etter 0-5 mot QPR og 0-3 mot Stoke. Slet virkelig med å holde tett i begynnelsen, men nå; 4-3 mot Manchester United. Det var 0-2 i 1. omgang.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 12. Nov. 2012, 14:39 »
Å spille FM kan sammenlignes med et rollespill. Om jeg vil spille en karakter som har et godt rykte, så er ikke det juks. Starter med League 2-rykte i Newcastle nå, og var på nippet til å få sparken etter 0-5 mot QPR og 0-3 mot Stoke. Slet virkelig med å holde tett i begynnelsen, men nå; 4-3 mot Manchester United. Det var 0-2 i 1. omgang.

FM higer etter å være mest mulig realistisk,  så hvis du spiller med deg sjøl som manager så ser ikke jeg sjarmen med å ikke sette et realistisk rykte. Ingen grunn til å skryte av å oppnå noe med falsk rykte mener jeg da, men folk er forskjellig. Det å starte som ukjent før man bygger seg opp er det jeg synes er morsomst.

Er vel ikke realistisk å bli ansatt i Newcastle som ukjent sier du da, men se for deg at du fikk den sjansen,  og gjør det mest mulig realistisk ;)
Bobby Robson:

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 12. Nov. 2012, 16:53 »
Nå er det ulike metoder å spele FM på også da.

- LLM
- Journeyman
- The Pentagon Challenge

Som er tre metoder å spele FM så realistisk som mogleg.

Itilegg så har du det dei fleste velger å gjere, ta over favorittklubben sin eller eit annet topplag. Andre metoder er å ikkje kjøpe spillere, og kun hente opp via eget akadami.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 12. Nov. 2012, 17:57 »
Du må gjerne forklare de tre ulike måtene også, for jeg har ikke hørt om de :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 12. Nov. 2012, 19:03 »
LLM = Lower League Management

Frå FMNorge (Ikkje heilt oppatert)
http://www.fmnorge.com/index.php/topic/1434-llm-retningslinjer/

Journeyman
Handler igrunn om å bygge opp din karriere som manager frå bunnen av (starte uten jobb), og klatre oppover i systemet.

"Possibly the most popular of all save styles, the journeyman thread returns and is sure to be buzzing for the year ahead. Whether starting in the depths of Scandinavia, or the warm heats of South America, working from an unemployed state to a World Cup or Champions League victory has to be the most rewarding way of playing the game we all love.

Basically the aim of this type of save is simple. Start unemployed with the lowest possible reputation. and work through a career, picking up as much success as possible throughout the career.

Some people will dream of being the new Pep Guardiola, dominating domestically and continentally. Others will aim to end there career at there beloved club, be it a Manchester United, a Chelsea or even a club such as AEK Athens (Adra). That is the joy of being a journeyman, as variety is the name of the game, and no club is an incorrect move.

There is no perfect way to succeed in this style, some may opt to country-hop and try out different nations, whereas others might aim to rise to the top as soon as possible taking as many different jobs as possible on route to the top of there game.

I believe that this version of the game sees the 'sunday league' reputation as the most reliable, giving the manager the lowest reputation possible in order to get a job at the start of the game. The new 'add/remove nations' feature is sure to add an extra aspect to this style of save as well, enabling people with computer issues to run fewer leagues to begin with, before adding the ones they wish to move too, or removing excess as the game progresses.

If anybody requires help or advice, there are always plenty of people around to help, so feel free to jump in and join the discussion.

And so I wish you good luck in your endeavors as a journeyman manager and look forward to seeing you in this thread at some point between now and the release of FM13."

The Pentagon Challenge

Utfordringen går i all hovedsak ut på å sanke alle de kontinentale trofeene (European Champions League, South American Champions League, Asian Champions League, African Champions League and North American Champions League) i en og samme save. Man starter uten jobb, med managerrykte satt til "Hobbyspiller" (Det dårligst tilgjengelige ryktet)

http://www.fm-base.co.uk/forum/football-manager-2013-challenges-scenarios/107681-pentagon-challenge.html

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 12. Nov. 2012, 19:08 »
Har spelt Journeyman ein del ganger med stor glede. Vuderer The Pentagon Challenge ein gang også.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 12. Nov. 2012, 21:07 »
Kult! Skal jeg gjøre når jeg ført Eidsvold Turn til uante høyder ;)
Bobby Robson:

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #88 på: 12. Nov. 2012, 23:52 »
LLM = Lower League Management

Frå FMNorge (Ikkje heilt oppatert)
http://www.fmnorge.com/index.php/topic/1434-llm-retningslinjer/

"Ikke lov å bruke spillersøk.".

Mistet meg der. Det ble for dumt rett og slett. Begynner alltid med enten Brann eller NUFC og jobber meg oppover, jeg. Akkurat når det kommer til FM er jeg glad for at jeg ikke holder meg noen markante toppklubber - utfordringen ville ikke akkurat vært like stor om jeg holdt med Manu og RBK/Molde.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 13. Nov. 2012, 11:44 »
Starter alltid med Newcastle, og når det går til helvette (som regel etter 12-15 kamper) så er det over på Inter :P