20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30  (Lest 27582 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #135 på: 21. Okt. 2012, 18:58 »
Jeg er helt enig. Tiote går KUN etter ballen, som forsvinner mindre enn et hundredel før Tiotes fot treffer Fletcher. Tiote har ingen mulighet til å gjøre noe annet enn det han gjør, slik jeg ser det. Taklingen er hard, men ikke styggere enn at det er MANGE slike i en PL-kamp, og spesielt i et Derby. Tiote skal ha gult, fordi taklinga er såpass hard, men rødt? Aldri i verden! Jeg registrerer at også Pardew er uenig, men jeg klarer ikke å se at det røde kortet er greit. I mine øyne er det latterlig å gi rødt der, og jeg tror jeg ville sagt det samme om det var Cattermole på Ba.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

breen

• Flaskebærer
  • *
  • Newcastle - Arsenal 4-4. Holy shit.
    • Vis profil
« Svar #136 på: 21. Okt. 2012, 19:50 »
At Tiote får rødt er høyst diskutabelt.
Forsøk på å nå en ball, hvor han er uheldig og treffer Fletcher midt på leggbeskytteren.

Men hvis det er rødt kort, så skal Larsson ha rødt for å stemple Ameobi i brystkassa tidligere i kampen.

Synes det er horribelt at dommerne aldri har en "lik" linje..

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 21. Okt. 2012, 20:13 »
S'land-supporter han engelskmann i studio eller? Aldri i verden om en slik takling kan brekke bein. Han kan i verste fall få et par skrubbsår. Er ikke slik at Tiote planter knottene ned i beinet og videre ned i bakken.
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 21. Okt. 2012, 20:21 »
Folka i Sky Sports mente vi startet med våre 2 beste stoppere i dag og at Willo er mulig landslagskandidat!! :spytt:

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 21. Okt. 2012, 20:31 »
Folka i Sky Sports mente vi startet med våre 2 beste stoppere i dag og at Willo er mulig landslagskandidat!! :spytt:

:spytt:

Hvem var det som satt der da?

Synes forøvrig Sky Sport og de folka der er meget oppskrytte. Klarer meg fint med TV2 sin PL dekning.
At Gary Neville er blant de bedre der sier vel egentlig sitt.
« Siste redigering: 21. Okt. 2012, 20:36 av Frode »

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #140 på: 21. Okt. 2012, 21:00 »
Jeg synes kortet er billig. Tiote får det fordi han er Tiote og fordi kampen spilles på SSOL. MEN, kortet kan også forsvares. Alle som kjenner Tiote vet at han er en stokk dum idiot som blir kraftig forbanna når han blir holdt eller taklet til tross for at han spiller som en villmann selv. Det skjedde også i dag. Han ble holdt litt og dommeren blåste i fløyta seint, han veiver med armene og er tydelig frustrert. Deretter går han med knottene inn i leggen på Fletcher, som naturligvis overspiller.

Det hadde holdt med gult, men jeg er likevel forbanna på Tiote som må få litt IQ inn i skallen sin.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #141 på: 21. Okt. 2012, 21:03 »
Alt i alt synes jeg vi spilte en veldig bra kamp. Sunderland skapte lite, og det er vår fortjeneste. Forsvaret var helt fantastisk i dag med Colo i spissen. Det er nok ikke tilfeldig at vi slipper inn med en gang argentineren rusler av banen. Midtbanen var også god, og Ba gjorde en manns jobb på topp. Fortjente mer for arbeidet sitt enn en uheldig scoring imot.

Mye positivt å ta med seg videre.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 21. Okt. 2012, 21:49 »

Synes forøvrig Sky Sport og de folka der er meget oppskrytte. Klarer meg fint med TV2 sin PL dekning.

Var visst Matt Le Tissier som sa det under kampen. :)

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #143 på: 21. Okt. 2012, 22:01 »

hvilken styrke har du på newcastle brillene dine? tiote kommer inn med alle knottene i en høyde som er rett under kneet på en som ikke har foten i på bakken. har kun seg selv å takke for det kortet. greit at det ikke alltid blir gitt rødt kort på slike men det er heller der dommeren gjør feil. syns egentlig det er helt utrolig at ikke fletcher blir skadet av stemplingen... får vi 20mp+ for tiote i januar bør vi seriøst vurdere å selge. greit han er god men han spiller jo nesten aldri... har blitt mer og mer skade utsatt og har ekstremt med karantener. han har bare spilt 54 av 84 mulige PL kamper siden han kom. vil tro at han kan erstattes med en som kan spille mye mer og dermed bli en viktigere spiller. nå er han ute i 3 nye kamper plussa han skal bort i januar så blir ikke mange kamper denne sesongen heller.... ellers var det herlig å se jobbinga idag...herregud hvor god colo er... er så utrolig synd at vi ikke har hatt han med i det siste... satser på han ble spart på slutten og at det ikke var alvorlig... var vel krampe og ikke strekk siden de tøyet på han....
Tja, ikke spesielt sterke igrunn. Jeg har sett den taklingen der om og om igjen, er står fast på at det er ene og alene atkinson som driter seg ut. Det der er rødt kort 1 av 1000 ganger, og eneste grunnen til å forsvare det røde kortet er om man skal overanalysere regelboken og følge den til punkt og prikke. Og som det har blitt så veldig riktig påpekt tidligere, om det der er rødt kort så er også larsson's ekstremt livstruende stempling på ba også rødt kort. Tenk om demba ba hadde falt pittelitt lengre fremover med hodet. ja da kunne skoen til larsson truffet nesen til ba, forskøvet nesebenet opp mot hjernen. shiiiiit.

Men for å være litt mer saklig. Tiote går verken spesielt hardt til, det er ikke mye kraft bak det sparket, og foten er heller ikke strak slik den ofte "må" være for å forårsake skader. Det der preller av på hvem som helst, med Owen Hargreaves som unntak. Det er en typisk "ettersleng" som er gjort i ett øyeblikk frustrasjon. Men det er ikke mer enn det. Slikt "må man tåle" i en kamp som det der.

Og angående det argumentet at "Tiote fikk frisparket"; http://www.youtube.com/watch?v=mr0MWvS5NfM lav kvalitet, men det viser klart at fløyten går etter at Tiote faktisk har startet taklingen, etterslengen, kall det hva du vil.
Alt i alt mitt syn - som ikke kan forandres - er at det røde kortet er ene og alene Atkinsons skyld. Ingen andres.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #144 på: 21. Okt. 2012, 22:20 »

Var visst Matt Le Tissier som sa det under kampen. :)

Williamson landslagskandidat??? HAHAHAHAHA!
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #145 på: 22. Okt. 2012, 00:02 »
Til dere som mener at Tiote burde ta sin del av skylden: Skam dere.
Jeg skal legge god-viljen til, og kalle det røde kortet høyst kontroversielt. Dommeren legger innledningsvis på en ganske høy linje, Tiote skulle hatt frispark i forkant, og selve taklingen er langt fra så stygg som visse over-objektive skal ha det til her inne. At Atkinson velger å plutselig droppe en slik bombe, kan virkelig ikke skyves over på Tiote. I mine øyne idiotisk. Når slike taklinger fører til rødt kort, er det mange taklinger som kan føre til rødt kort. Jeg kaller det uflaks ispedd en smule overtenning, men aldri i livet om jeg skylder på Tiote når det skyldes en forbanna inkompetent Atkinson.

Forøvrig kjipt å se en skuffet Shola rusle av banen. Vi gir han en ny sjanse på SJP, tenk den tenninga han kommer til å ha!

hvilken styrke har du på newcastle brillene dine? tiote kommer inn med alle knottene i en høyde som er rett under kneet på en som ikke har foten i på bakken. har kun seg selv å takke for det kortet. greit at det ikke alltid blir gitt rødt kort på slike men det er heller der dommeren gjør feil. syns egentlig det er helt utrolig at ikke fletcher blir skadet av stemplingen... får vi 20mp+ for tiote i januar bør vi seriøst vurdere å selge. greit han er god men han spiller jo nesten aldri... har blitt mer og mer skade utsatt og har ekstremt med karantener. han har bare spilt 54 av 84 mulige PL kamper siden han kom. vil tro at han kan erstattes med en som kan spille mye mer og dermed bli en viktigere spiller. nå er han ute i 3 nye kamper plussa han skal bort i januar så blir ikke mange kamper denne sesongen heller.... ellers var det herlig å se jobbinga idag...herregud hvor god colo er... er så utrolig synd at vi ikke har hatt han med i det siste... satser på han ble spart på slutten og at det ikke var alvorlig... var vel krampe og ikke strekk siden de tøyet på han....

Uenig. Han "kommer ikke inn med knottene først", han fullfører et spark mot ballen hvor han treffer Fletcher i siste sekund av sparket. Jeg mener det er en stor forskjell - var jo ikke tilsiktet. Slike 50-50 situasjoner skjer jo alltid i disse derbyene. Når Atkinson i tillegg har lagt listen såpass høyt tidligere i den kampen er det en latterlig at han gir direkte rødt der. Jeg kommer til å være bitter over dette frem til neste gang vi gruser Sunderland.
Latterlig at du snakker om at vi bør selge Tiote. Han var jo rå før utvisningen. Fuck off

"bør vurdere og selge" og "bør selge" er to ganske forskjellige ting. at slike ting alltid skjer er ikke noe grunn til ikke å gi rødt.er ikke andre regler her enn i alle andre kamper,cabaye burde vert utvist etter 4min ifjor men slapp billi unna med gult. samme med cattermole... kommer du for sent i en 50-50 situasjon så må en ta konsekvensen av det. nett som chico på swansea for noen runder siden,han går etter ball men bommer og treffer motspiller i hodet og får et soleklart rødt kort selv om det ikke er noen hensikt å stemple han.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #146 på: 22. Okt. 2012, 10:09 »
Dagens dagen-etter refleksjonene mine: 

Dersom det hadde vert motsatt og noen Sunderlandspillere taklet en av våre slik ville jeg vært fly forbanna dersom det ikke resulterte i rødt kort.  Men jeg syns allikevel det var et særdeles billig rødt kort.  Helt klart gult, men på langt nær så farlig som det virker som flere pundits skal ha det til.  Litt høyt ja, og litt knotter først ja, men det var i min bok et legitimt forsøk på å nå ball.  Tiote ble holdt ganske kraftig igjen rett før (som vi også fikk frispark for) og at han da prøver å nå ball når han endelig slippes ser jeg på som helt naturlig.  At han ikke har nok fart til å nå frem til ball før spiller ser jeg på som helt naturlig, og utelukkende Sunderlandspilleren som holdt (Colback?) sin feil.  Tiote hadde også startet dette forsøket på å nå ballen i det Atkinson blåste frispark vår vei, så at han var "hotheaded" og burde gi seg syns jeg er bare tull.  I tillegg hadde det ikke blitt gitt et eneste gult kort tidligere i kampen der det med flere anledninger kunne blitt rettferdiggjort.  Utover i kampen var det også flere hendelser der vi burde hatt frispark men ikke fikk, der de ikke burde hatt frispark men fikk, og toppen av det hele var vel muligens da Ba ble stemplet med knotter først i brystkassa, når han sto oppreist, uten at det ble noe ut av det. 

Alt i alt bedriten dårlig dømming, og jævlig lite konsekvent kampen gjennom.  Med det sagt syns jeg det var en særdeles tam match, utvisningen fikk vi og helt på tampen noen gule kort, men langt i fra det nivået disse derbyene pleier å ha.  Forventningene til disse er for meg at det bør være 6 gule kort for knallharde 100% all-in taklinger etter 10 minutt.  Det var for meg svært lite i denne kampen som minnet om en derbykamp, og jeg håper oppgjøret på SJP blir hakket høyere.  (Og at det blir Sunderland og ikke oss som får en utvisning.)

Ellers mange gode prestasjoner, hele forsvarslinja var god med en eksepsjonell oppvisning av Colo helt til han måtte av, hadde vel utelukkende gode involveringer.  Midtbanen også svært god, helt til det på tampen ble klart at den ekstra belastningen av å spille bare med 10 mann slet dem ut.  Ba gjorde det greit alene på topp, ikke så altfor mye som kan forventes når han er helt alene og midtbaneleddet spesielt mot slutten ble spilt lenger og lenger bakover, og uheldig som blir stående med navnet sitt på selvmålet.  Var nær å dra det hele i land med alle 3 poengene ganske lenge og derfor litt surt å slippe inn det målet, men alt i alt en meget god prestasjon med å spille over timen med kun 10 mann, og et bortepoeng er alltid velkommen.  Uavgjorter borte og seier hjemme kan man komme langt med.
Genius by birth. Slacker by choice.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #147 på: 22. Okt. 2012, 12:11 »
...jeg tror jeg ville sagt det samme om det var Cattermole på Ba.

Skeptisk :D

Men forsåvidt enig. Bittert da det føles som om mesteparten av dommeravgjørelsene gikk i mot oss eller med Sunderland om du vil. Blandt annet stemplinga av Ba i brystkassa samt at fordelsparagrafen ble kraftig oversett til tider. Ikke fornøyd med dømmingen i det hele tatt.

Likevel masse positivt å ta med seg. Selv med 10 mann klarer vi å gjøre Sunderland dårlige (ja de hjelper til selv, men det skal de da få lov til).

Synes veldig synd på Ba som nesten avgjør kampen mot Mignolet og som virkelig avgjør den ved å være på feil sted til feil tid helt på tampen. Tror forøvrig dette kunne skjedd om Colo var på banen eller ikke. Uhell skjer, sånn er det desverre bare.

Gleder meg til hjemmekampen hvor jeg har en følelse av totalslakt for Sunderland sin del. Er nok mange av spillerne som vil ta "hevn" for dette "urettferdige" resultatet når vi kommer dit.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 22. Okt. 2012, 13:16 »
Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det der er rødt kort. Ingen hadde nevnt det i ettertid om det kun hadde blitt frispark og evt gult kort. Den stemplinga i halshøyde er jo 10 ganger værre.

Nå hater jeg at andre (pool fansen) klager på dømminga, så skal være litt forsiktig selv, men herregud så frustrerende når alle 50/50 avgjørelsene går i favør Sunderland. Vi fortjente 3 poeng her.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 22. Okt. 2012, 13:36 »
Jeg hadde en god følelse før kampen i går, og synes laget spilte bra selv om det ble vanskelig med ti mann i 70 minutter. Men selv med ti mann slet sunderland med å skape noe som helst, og det var meget bra og fornyelig. Colo var MASSIV i går, og er uten tvil Newcastles viktigste spiller, og jeg håper ikke skaden var noe mer enn en kjip krampe.
Synes også det røde var meget strengt. Jeg greier ikke å se for meg at O'Shea hadde fått rødt om han hadde taklet Ba på den måten der. Tiote er Tiote og spiller alltid på grensen, og det er noe dommerne vet. Spillere som har en tendens til å gjøre ditten og datten vil ofte bli straffet for det seinere.
Nei.