20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Norwich, Søn 23 sept 16:00  (Lest 37872 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Norwich, Søn 23 sept 16:00
« Svar #210 på: 24. Sep. 2012, 11:16 »
Noko som eg føler skjer kvar kamp er at me får ein dødball og misbrukar denne og får kontring i mot.

Det har du rett i. Men eg synest likevel dødballane var betre mot Norwich enn det vi har sett i dei aller fleste kampane etter at Pardew kom. Hjørnesparka var i større grad farlige (men vi kunne variert meir enn å nesten berre sikte på Willo), og Cabaye sin trademark på hjørnespark (rett i førsteforsvarar) var mindre synlig denne kampen. Taylor hadde ein fin heading, utan at eg kan erindre om den kom frå frispark, corner eller ettertrykk etter ein av dei to. Alt i alt relativt bra på offensiv dødball, spesielt tatt i betraktning at Norwich er bra skodd med folk som er gode i lufta.

På defensiv dødball synest eg forsvaret var meir variabelt. Eit par markeringar som glapp, noko som kunne blitt kostbart om det hadde skjedd etter at Holt kom på banen. Utanom det var dei fem bakerste, som andre har nemnt, solide. Både individuelt og som kollektiv. Sterkt utan Krul, Colo og Simpson.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 24. Sep. 2012, 11:53 »
Vårt største problem for tida er dødballer. Pardew klagde før sesongen på manglende mål fra stopperne, men her må han ta selvkritikk! Vi har EN dødballvariant og det er å løfte en høy lompe mot Willy på bakerste. Siden alle motstaderlag vet at dette kommer, samme om det er frispark eller corner, kan de sette to mann på Willy eller Saylor og de får kanskje til en god heading 1 av 10 ganger. Hadde selvfølgelig hjulpet om Cabaye kunne slått noe i nærheten av stabilt bar, men allikevel.

Soør du meg skal cornere kun slås på en måte, innloverskrudd og knallhardt!!! Dette gjør at keeper ikke tør å komme ut, og det krever kun en liten heading for å få den inne ettersom farten allerede er der.

Vi kunne fort tjent ni poeng ifjor om vi hadde hatt noei nærheten av forventet uttelling på dødball! Eneste lyspunktet må være at vi er ganske gode til å forsvare dem...

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #212 på: 24. Sep. 2012, 13:45 »
Demba Ba bør holde kjeft og dra seg vekk. Han har bomma sine to siste nå, og da er det andre som skal være først i rekken.

Jeg sier ikke at du har feil, men jeg kan ikke huske sist Ba bommet på straffe. Mulig jeg har dårlig hukommelse, men når var det han bommet? Sikker på at du ikke tenker på Cisse som også bommet i treningskampen vår i Portugal?

Jeg mener å huske Ba har vært ganske trygg når han har tatt straffer. Ben Arfa har også bommet på straffer og Cisse har vel aldri scoret på straffe for oss? Eneste sikkre straffeskytteren vi har må være Ameobi.

Ba er forøvrig en spiller jeg er fryktelig glad for å ha i klubben, å selge han vil i mine øyner være krise. Han er en av de spillerene som bør ta mest ære for 5 plassen i fjor og 4 mål på 5 kamper så langt i år er heller ikke noe dårlig med tanke på hvor ræva vi har vært til tider.

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #213 på: 24. Sep. 2012, 13:47 »
Ba bommet vel mot Sunderland? Etter det har han vel ikke fått noen ny mulighet fra krittmerket.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #214 på: 24. Sep. 2012, 13:50 »
Stemmer at han bommet mot Sunderland ja, men var ikke det i Februar eller Mars? Trodde han hadde tatt straffer etter det, men godt mulig jeg tar feil.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 24. Sep. 2012, 14:40 »
Ba bomma på straffe i pre-season også, men da satt han returen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 24. Sep. 2012, 15:01 »
Cisse har bommet på begge sine straffer i Newcastle-drakta da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 24. Sep. 2012, 15:05 »
Ben Arfa ftw
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 24. Sep. 2012, 19:11 »
I utgangspunktet er ikke Ben Arfa typen jeg ser for meg som noen spesielt fantastisk straffetaker. Jeg ser for meg at han ikke er typen til å gjøre det enkelt nok og brutalt nok. Det enkle er alltid det beste hva angår straffespark. Skyt hardt, og bestem deg tidlig for hvor du vil skyte. Enten krysset eller hardt og kontant midt i mål, da keeper 9,5 av 10 ganger kaster seg til en av sidene tidlig.

Shola er det ikke noe fuzz ved. Han er direkte, kontant og bommer aldri på straffe. Et soleklart førstevalg når han er på banen. Ellers bør vel Benny kanskje være førstevalg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 24. Sep. 2012, 20:22 »
Ben Arfa gjorde det vel ganske enkelt mot Spurs.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #220 på: 24. Sep. 2012, 20:29 »
Blir ikke lei meg om han drar. Det finnes bedre spisser.

Finnes bedre spisser, ja...SELG, SELG, SELG!!! Van Persie, Rooney, Benzema!!! KJØP!

Synes Ba skal ta straffesparkene våre. Kan vel erindre at han bommet på en straffe i fjor, men jeg føler meg mer sikker med han enn Cisse i hvert fall.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 24. Sep. 2012, 21:08 »
Tror virkelig ikke at det har så mye å si. Selvfølgelig kjedelig mot Norwich, men gutta mente det jo godt og hadde Cisse goalla hadde det vært ekstremt bra for oss!

Tror nok det er så enkelt at vi har faste takere, men om noen føler seg helt skkker (Benny mot Spurs) så tar de det. Alle som har spilt fotball vet at det bare går ann å bestemme straffeskyttere i forkant til en viss grad. Til slutt kommer alt an på om du tror du kommer til å score. Tror det er best å la spillerne styre dette selv pg jeg må si jeg synes det var helg greit og forventet at Cisse fikk sjansjen til å få sin første for sesongen.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #222 på: 24. Sep. 2012, 22:01 »
Noko som eg føler skjer kvar kamp er at me får ein dødball og misbrukar denne og får kontring i mot.

Det har du rett i. Men eg synest likevel dødballane var betre mot Norwich enn det vi har sett i dei aller fleste kampane etter at Pardew kom. Hjørnesparka var i større grad farlige (men vi kunne variert meir enn å nesten berre sikte på Willo), og Cabaye sin trademark på hjørnespark (rett i førsteforsvarar) var mindre synlig denne kampen. Taylor hadde ein fin heading, utan at eg kan erindre om den kom frå frispark, corner eller ettertrykk etter ein av dei to. Alt i alt relativt bra på offensiv dødball, spesielt tatt i betraktning at Norwich er bra skodd med folk som er gode i lufta.

På defensiv dødball synest eg forsvaret var meir variabelt. Eit par markeringar som glapp, noko som kunne blitt kostbart om det hadde skjedd etter at Holt kom på banen. Utanom det var dei fem bakerste, som andre har nemnt, solide. Både individuelt og som kollektiv. Sterkt utan Krul, Colo og Simpson.

Einig i alt du skriv her. Må sei eg saknar Ryan Taylor her. Syns at alle dødballar hadde potensiale til å bli farlege så lenge han tok dei. Det føler eg ikkje med Cabaye. Men ein bra fot, det har han absolutt...!

På defensiv dødball kjem eg plutseleg på kvifor eg sakna Steven Taylor. Han har opna sesongen knall, iallefall til å ha vore skada så lenge...!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 25. Sep. 2012, 09:34 »
Tror virkelig ikke at det har så mye å si. Selvfølgelig kjedelig mot Norwich, men gutta mente det jo godt og hadde Cisse goalla hadde det vært ekstremt bra for oss!

Tror nok det er så enkelt at vi har faste takere, men om noen føler seg helt skkker (Benny mot Spurs) så tar de det. Alle som har spilt fotball vet at det bare går ann å bestemme straffeskyttere i forkant til en viss grad. Til slutt kommer alt an på om du tror du kommer til å score. Tror det er best å la spillerne styre dette selv pg jeg må si jeg synes det var helg greit og forventet at Cisse fikk sjansjen til å få sin første for sesongen.
Jeg er helt uenig! Fotball er ikke veldedighet!
Straffespark er den største sjansen en fotballspiller kan få til å score mål. Ballen ligger helt rolig, ingen spillere er i nærheten av deg, det er bare deg mot keeper og du står 11 meter fra mål med ballen helt i ro. Perfekte forhold for å score mål. Og da skal man ikke drive veldedighet og gi bort denne sjansen til en som ikke har godfølelsen foran kassa. Er du ikke 100% sikker på at du scorer skal du ALDRI ta straffespark. Cisse har ikke scoret denne sesongen. Derfor bommet han på straffesparket! Ba bommet mot Sunderland forrige sesong, da hadde han ikke scoret siden februar. DERFOR bommet Ba på det straffesparket.

Så enkelt og så vanskelig er det. Har du ikke godfølelsen, skal du ALDRI ta straffespark. Dessverre er det sjelden at spillerne innser dette selv, og de tror de kommer til å score, fordi det er så enkelt å score på straffespark. Det er nettopp det, det ikke er. Straffespark er vitenskap. Det har mange ganger blitt forsket på straffekonk, og du kan ofte kjenne igjen de som kommer til å bomme. Kort tilløp, tar gjerne sparket hurtigst mulig, flakkende blikk, tør ikke se keeper i øynene. Vriker kanskje nervøs. Er du nervøs scorer du ALDRI i en straffekonk.

Skjønner du hva jeg mener? Vi driver ikke veldedighet. Vårt mål er å vinne kampene. Da skal den spilleren som scorer oftest fra 11-meteren ta straffesparket. HVER GANG!

Vi har ifølge Msr Pardeux to designerte straffetakere. Ba og Benny. Sleng på Ameobi som et soleklart førstevalg hver gang han er på banen, så er jeg happy. Men da skal disse også ta straffesparkene. Alltid. Og det tror jeg Pardew sa til gutta etter kampen, ifølge sine egne utsagn.

Og til slutt: Ja, jeg skrev at spillere som ikke har scoret på lenge, eller ikke spilt så mye ikke må ta straffespark. Shola spiller lite og scorer lite, men er likevel sikrere enn Alan Shearer fra straffemerket. Shola er unntaket som bekrefter regelen.

Og helt, helt, helt til slutt: Det er svært viktig at vi også trener på straffespark. Mange mener det er høl i huet. Jeg mener det er alfa omega. Uten å ha trent på noe, hvordan kan du da kunne lykkes når det gjelder? Straffespark kan også trenes på golfbanen. Stå på greenen og putte i en time, så skal du se du er bombesikker når du får straffespark i kampsituasjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 25. Sep. 2012, 10:04 »

Jeg er helt uenig! Fotball er ikke veldedighet!
Straffespark er den største sjansen en fotballspiller kan få til å score mål. Ballen ligger helt rolig, ingen spillere er i nærheten av deg, det er bare deg mot keeper og du står 11 meter fra mål med ballen helt i ro. Perfekte forhold for å score mål. Og da skal man ikke drive veldedighet og gi bort denne sjansen til en som ikke har godfølelsen foran kassa. Er du ikke 100% sikker på at du scorer skal du ALDRI ta straffespark. Cisse har ikke scoret denne sesongen. Derfor bommet han på straffesparket! Ba bommet mot Sunderland forrige sesong, da hadde han ikke scoret siden februar. DERFOR bommet Ba på det straffesparket.

Så enkelt og så vanskelig er det. Har du ikke godfølelsen, skal du ALDRI ta straffespark. Dessverre er det sjelden at spillerne innser dette selv, og de tror de kommer til å score, fordi det er så enkelt å score på straffespark. Det er nettopp det, det ikke er. Straffespark er vitenskap. Det har mange ganger blitt forsket på straffekonk, og du kan ofte kjenne igjen de som kommer til å bomme. Kort tilløp, tar gjerne sparket hurtigst mulig, flakkende blikk, tør ikke se keeper i øynene. Vriker kanskje nervøs. Er du nervøs scorer du ALDRI i en straffekonk.

Skjønner du hva jeg mener? Vi driver ikke veldedighet. Vårt mål er å vinne kampene. Da skal den spilleren som scorer oftest fra 11-meteren ta straffesparket. HVER GANG!

Vi har ifølge Msr Pardeux to designerte straffetakere. Ba og Benny. Sleng på Ameobi som et soleklart førstevalg hver gang han er på banen, så er jeg happy. Men da skal disse også ta straffesparkene. Alltid. Og det tror jeg Pardew sa til gutta etter kampen, ifølge sine egne utsagn.

Og til slutt: Ja, jeg skrev at spillere som ikke har scoret på lenge, eller ikke spilt så mye ikke må ta straffespark. Shola spiller lite og scorer lite, men er likevel sikrere enn Alan Shearer fra straffemerket. Shola er unntaket som bekrefter regelen.

Og helt, helt, helt til slutt: Det er svært viktig at vi også trener på straffespark. Mange mener det er høl i huet. Jeg mener det er alfa omega. Uten å ha trent på noe, hvordan kan du da kunne lykkes når det gjelder? Straffespark kan også trenes på golfbanen. Stå på greenen og putte i en time, så skal du se du er bombesikker når du får straffespark i kampsituasjon.

:gp:

Veldig enig!