20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 412650 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #2340 på: 28. Jan. 2013, 12:14 »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2341 på: 28. Jan. 2013, 12:42 »
Helt utrolig at med engelskpass begynner utsalgsprisen din på 10 M pund!
Zaha går for 15 M og vi får 5 spillere for den prisen!
Henderson, Downing, Carroll, Milner, Barry, Lescott, Tom Ince, Sturridge(kanskje ok pris)
Alle spillere som er overpriset pga nationalitet, jeg sier ikke at de ikke er gode spillere. MEN, det er spillere i europa som er mye bedre og mye billigere. Dette har vært og er et ökende problem hvis de vil ha frem bedre engelske spillere og hovedgrunnen til at et engelsk landslag aldri kommer til å vinne en turnering hvis dette fortsetter. Jeg kan ikke helt se hvem som skal ta over for Terry,Gerrard,Lampard og Rooney når disse slutter..

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2342 på: 28. Jan. 2013, 13:48 »
Men denne her svarte du ikkje på KarlRudolf...

Fordi den ikkje passer inn i teorien din om engelskmenn?

Engelskmenn med kamper i PL:

Spurs: 11stk. Man.United: 10stk. Newcastle: 9stk. Liverpool: 9stk. Chelsea 7stk. Man.City: 7stk. Arsenal: 5stk

Står det virkleg så dårleg til med engelskmenn her i klubben Karl Rudolf? Om du ønsker enndå fleire engelskmenn, så må du nok nedover i det engelske ligasystemet. (evnt Stoke)

Den sesongen me rykket ned til Championship, så var det 10 engelskmenn som fekk speletid i PL. Det hjalp oss ikkje akkurat til å overleve den gangen.

Så å kjøpe engelsk betyr ikkje automatisk at me overlever heller.

Det er større sjangs me overlever i PL med dei fem franskmennene nå, enn fem engelskmenn til samme pris.

Kan godt svare den også :)

Dei engelskmennene vi har er geldent på bena. Dei er ikkje gode nok til det, DERFOR må vi kjøpe fleire engelskmenn. Bak har vi Harper, Willi, Simpson og Perch, vi er vell no enige om at dei ikkje akkurat er dei beste i england?  :P + Sayor er vell blit bruk 5-6 ganger i år.. På midtbana har vi Gosling, that's it! Ein britisk midtbane spelar må være mulig å få tak i?? Framme har vi Ameobi-Bross..

Kven er den niande som har spelt i år??

Viss dette er den "britiske flåten" vår så er det INGENTING å skryte av! Vi må ha britisk kvalitet!!

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2343 på: 28. Jan. 2013, 13:56 »
Eg veit at dei engelskmennnene me har ikkje er av beste kvalitet. Britisk kvalitet, koster penger me ikkje har. Så enkelt er det.

Dei 9 som har spelt for oss i PL er:

Danny Simpson
Mike Williamson
James Perch
Ryan Taylor
Steven Taylor
Sammy Ameobi
Nile Ranger
James Tavernier
Steve Harper

Venter spent på at du skal løyse denne oppgåven.

Liten oppgåve til deg KarlRudolf, finn meg 1 høgreback, 1 midtstopper, 1 venstreback, 1 sentral midtbanespiller og 1 spiss for £18mill (Sånn ca det dei fem franskmenne har kostet oss). Så klart må all fem du finner være engelske. Bruk http://www.transfermarkt.de sine priser, siden det blir det nærmeste me vil finne rett verdi.

Er spent på kva du finner, om du greier å finne fem engelskmenn som kan matche dei fem franskmennene våre.
« Siste redigering: 28. Jan. 2013, 14:00 av Christian »

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2344 på: 28. Jan. 2013, 14:25 »
Herre jemini, karlrudolf. Du er stuck på 90-tallet. Tallenes tale er helt uomtvistelige; engelske spillere er overpriset og av dårligere kvalitet. Deal with it.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2345 på: 28. Jan. 2013, 14:32 »
Vi må ha britisk kvalitet!!

Hvorfor?

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2346 på: 28. Jan. 2013, 14:43 »
Så lenge vi har treningsvillige, ambisiøse og hardtarbeidende spillere er det meg revnende likegyldig hvor de kommer i fra. Nile Ranger er lokal, men han representerer alt jeg ikke vil ha i klubben. Cabaye og Coloccini (fram til siste måneds farse i alle fall) er motsatsen, mønsterprofesjonelle som står for de rette verdiene.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2347 på: 28. Jan. 2013, 14:59 »
Nok nå KarlRudolf :P Jeg hadde heller ikke sagt nei takk til Richards, Shawcross, Baines, Adam Johnson(I mangel på noen spennende engelske, sentrale midtbanespillere) og Rooney, men det er dessverre ikke bare å hente slike spillere!

Kvalitet > Nasjonalitet
Same old Shearer, always scoring!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2348 på: 28. Jan. 2013, 15:05 »

Venter spent på at du skal løyse denne oppgåven.

Liten oppgåve til deg KarlRudolf, finn meg 1 høgreback, 1 midtstopper, 1 venstreback, 1 sentral midtbanespiller og 1 spiss for £18mill (Sånn ca det dei fem franskmenne har kostet oss). Så klart må all fem du finner være engelske. Bruk http://www.transfermarkt.de sine priser, siden det blir det nærmeste me vil finne rett verdi.

Er spent på kva du finner, om du greier å finne fem engelskmenn som kan matche dei fem franskmennene våre.

Selv om jeg 100% uening med Rudolf så aksepterer jeg utfordringen!

Mbiwa -> Tomkins 4,8mp
Haidara -> Neil Taylor 2,6
Sissoko-> James McClean 4
Gouffran -> Naismith 4
Debuchy -> Clyne 3

Sum = 18,4

Men tror egentlig alle de der er feil, aldri i verden om scum hadde solgt Mcclean for 4, eller at Clyne hadde gått for 3. Og WH har vel fått bud opp mot 10mp som de ikke har solgt Tomkins for.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2349 på: 28. Jan. 2013, 15:07 »
Takk Kesse, der har du poenget mitt. Du får ikkje samme kvaliteten i England, for samme sum me har betalt for dei fem franskmennene.

Tomkins skulle West Ham ha over 10mill pund for. Ein West Ham reserve til den summen, er galskap!

Pardew har også sagt det, han kunne gjerne ha kjøpt Zaha. Men klubben har rett, og slett ikkje råda til å handle engelsk. Det blir for dyrt.

Flixa

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2350 på: 28. Jan. 2013, 17:01 »
http://www.tv2.no/play/sport/fotball/sjekk-van-wolfswinkels-frekke-haelscoring-694817.html

Fint mål av Ricky van Wolfswinkel.. kunne gjerne hatt han i klubben :)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2351 på: 28. Jan. 2013, 17:06 »
Mistenker KarlRudolf for å trolle nå...

Om du virkelig mener vi skal gå tilbake til den gode gamle tiden og KASTE bort alle pengene våre på DYRE engelske spillere som også krever mer i lønn enn andre, ja da er du virkelig plassert i feil tidsalder, dette gjorde vi før i tiden.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2352 på: 28. Jan. 2013, 19:09 »
Dette bør glede KarlRudolf:

Sky Sports News ‏@SkySportsNews
Sky Sources: Danny Graham asks to leave Swansea for personal reasons, more on #SSN

Heilt grei spiss inn, som backup for Cissè. Men går nok til mackems.  :thumbd:

---

NUFC Stats ‏@NUFC_Stats
Belgian paper Het Belang claim a bid has been launched by Newcastle for William Vainqueur. #NUFC (via @F8Piraux)

RMC skriv om det også: http://www.rmcsport.fr/editorial/343422/standard-de-liege-vainqueur-interesse-newcastle/

Men er nok berre agenter som prøver å få opp intresse rundt spelaren sin. Usikker kor seriøst rykte er.
« Siste redigering: 28. Jan. 2013, 19:13 av Christian »

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2353 på: 28. Jan. 2013, 19:21 »
NUFC Stats ‏@NUFC_Stats
Belgian paper Het Belang claim a bid has been launched by Newcastle for William Vainqueur. #NUFC (via @F8Piraux)

RMC skriv om det også: http://www.rmcsport.fr/editorial/343422/standard-de-liege-vainqueur-interesse-newcastle/

Men er nok berre agenter som prøver å få opp intresse rundt spelaren sin. Usikker kor seriøst rykte er.

Ser ikke helt logikken i at han skulle være aktuell for oss? lite målfarlig midtbanespiller som ikke ung nok til å være talent. Som du sier, virker mer som et spill av agenter for å få litt oppmerksomhet mot en spiller som helt sikkert vil til England å spille fotball, og med vår aktivitet dette vinduet er vel vi den perfekte klubben å bruke i så måte

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2354 på: 28. Jan. 2013, 19:25 »
Jepp, her er det nok agenter som bruker oss for å selge han inn hjå nokon andre. Kanskje Harry går fem på  :ler: