20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 412742 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #1200 på: 15. Jan. 2013, 11:46 »
Jeg tror faktisk ikke det vist vi holder oss oppe.
Jeg tror denne sesongen har vært en lærepenge for alle fra toppen og nedover. Dette vil de nok at ikke skal gjenta seg.
« Siste redigering: 15. Jan. 2013, 11:49 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1201 på: 15. Jan. 2013, 11:48 »
http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2013/01/15/newcastle-eye-birmingham-keeper-jack-butland-72703-32600209

Ny keeper.
Jeg tror ikke vi er så heldige at vi for han. Tror heller han går til en klubb i PL som han kan spille fast på.. Men vist vi faktisk skulle fått han hadde jeg jublet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1202 på: 15. Jan. 2013, 11:50 »
Tiden der man utviklet spillere selv, slik Pardew og Ashley hevder de skal gjøre er over....Keegan skjønte jo dette i 1992, og avviklet mye av det arbeidet som ble gjort på  denne fronten, og kanaliserte penger til spillerkjøp og -lønninger.
Det er faktisk svada frå ein ende til den andre.

Sjå t.d Inter, Barcelona, Ajax. Som får opp mange spelarar via eigne rekker, som enten blir solgt videre eller blir i laget.

Det handler om kompetanse i dei yngre rekker, noko Newcastle ikkje har skjønt/eller tatt seg råda til. Gode trenere og gode speidere som oppdagere gode talenter i nærområdet i ung alder. Det mange ikkje veit er at dei tre nevnte klubbene henter faktisk dei fleste av sine talenter frå lokalområdet. Kan godt legge fram tall på dette, når eg kjem heim. Har ein fyldig rapport om talentutviklingen til desse tre lagene + andre framgangsklubber på talentutvikling rundt om i Europa.

At tiden for å utvikle eigen talenter er over, er ein stor bom. Pga den dårlige økonomien i Italia, har fleire klubber nå satset nettopp på talentutvikling. Du ser resultatene av det spesielt i Milan, som var kjent for å være pensjonist laget før, men kommer fleire og fleire unge der nå.

Tysk fotball er også eit annen liga, der dei er meget flinke på å utvikle talenter frå eigne rekker.

At Newcastle ikkje kan få til dette blir for dumt, når klubber som Ajax, Anderlecht, Athletic Bilbao, West Ham osv får det til! Det handler om KOMPETANSE rett og slett!

NB! At reservelaget vart lagt ned i sin tid, er årsaken til Newcastle mistet mange talenter i lokalområdet til andre klubber. T.d Carrick er ein av dei. Og mange har sagt Newcastle betalte ein høg pris for det i ettertid.
« Siste redigering: 15. Jan. 2013, 12:04 av Christian »

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1203 på: 15. Jan. 2013, 11:54 »
Slutten av året 2012 hadde Barcelona 11 egenutviklede spillere som spilte kamper. Det sier jo noe om hvordan ting faktisk kan fungere.
Støtter Christian i det han sier.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1204 på: 15. Jan. 2013, 12:06 »
Hvorfor har vi ikke kastes oss inn i kampen om Ince og Zaha.

Dette er spillere som ikke hadde kostet flesk, de er engelske, de har fart og utforsigbarhet, scorer mål, tekniske,de er unge og krever ikke høye lønninger. Og de kunne blitt solgt med fortjeneste evt om noen år.
Er det ikke dette som er måten klubben skal bygges på i følge MADLAP?

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1208 på: 15. Jan. 2013, 12:32 »
Sorry, du hadde lagt ut heile artikkelen 10:32. Beklager  :-[

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1209 på: 15. Jan. 2013, 13:01 »
Hvorfor har vi ikke kastes oss inn i kampen om Ince og Zaha.

Dette er spillere som ikke hadde kostet flesk, de er engelske, de har fart og utforsigbarhet, scorer mål, tekniske,de er unge og krever ikke høye lønninger. Og de kunne blitt solgt med fortjeneste evt om noen år.
Er det ikke dette som er måten klubben skal bygges på i følge MADLAP?

zaha koster vel mellom 12-16 mp. litt mye for et talent.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1210 på: 15. Jan. 2013, 13:10 »
HBA blir sikkert dersom vi får inn Lambert, Di Santo eller Phil Neville ja.. Heia heia!

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1211 på: 15. Jan. 2013, 13:25 »
Francois Piraux ‏@F8Piraux
BREAKING : Loïc Rémy passes his medical check at QPR currently. (@beinsport) #QPR

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1212 på: 15. Jan. 2013, 13:42 »
HBA blir sikkert dersom vi får inn Lambert, Di Santo eller Phil Neville ja.. Heia heia!

Haha, drit no i Neville... Di Santo e gull, og Lambert he skåra 9 mål i år.. He du andre alternativ? Helst noken som ikkje e franske!!!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1213 på: 15. Jan. 2013, 13:45 »
Francois Piraux ‏@F8Piraux
BREAKING : Loïc Rémy passes his medical check at QPR currently. (@beinsport) #QPR

slutt å skriv om det...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1214 på: 15. Jan. 2013, 13:46 »
Koné på Wigan kanskje? Milevis over Di Santo på Wigan-fansens favorittliste. Ellers virker han Siem De Jong også ganske god. Evt. Benteke på Villa eller Lyon-spissen Gomis? Men disse er litt like Ba i spillestilen.

Di Santo har 4 mål på 21 kamper for Wigan denne sesongen. Færre enn Cissé, tror jeg?
« Siste redigering: 15. Jan. 2013, 13:51 av Eriksen »