20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 413056 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #930 på: 12. Jan. 2013, 12:23 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2261075/Sunderland-close-Moussa-Sissoko-Newcastle-target-Jores-Okore.html

En dansk drenge...?
Den kampen jeg så han i var han en gigant. Ja, med mulighet for å trekke det tilbake :nikke:

Ja takk til Okore! Har akkurat det vi trenger - hurtighet og styrke, i tillegg til han er en meget bra pasningsspiller.. Er jo en sjanseå ta, i og med at han spiller i Danmark, men eg stemmer for at vi tar sjansen! :D

Ellers drit hvis S' land kaprer Sissoko for 3,5mill uten at vi prøver!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #931 på: 12. Jan. 2013, 14:25 »
Agger oh Hangeland tok nivået kjapt så har troen. Få inn Hangeland for Colo så er vi der:)

Veldig bekymret for denne Tomkins overgangen. Er ikke han 3 valg bak Collins og Reid? Det kan jo aldri være tegn på verdensklasse.. Reid er vell yngre en Tomkins? Sett han lite til ingenting, men livredd..
Han kom, ble mett og dett var dett....

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #932 på: 12. Jan. 2013, 15:47 »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #933 på: 12. Jan. 2013, 16:11 »
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10049164

Enig med Gerrard her. Folk er for opptatt av alder, dette gjelder også på dette forumet der spillere i en alder av 26-28 år blir tatt for å være for gamle, og spillere ned i begynnelsen av 20 årene ikke lenger er talenter men bør være "ferdigvare" som fotballspiller.

Vi har sett de senere årene at spillere holder mye lenger enn hva de gjorde før. De er mer profesjonelle i forhold til kosthold og trening samt at dyktige managere gir dem de avbrekkene de trenger.

NUFC er jo ganske klare på sin "innkjøps politikk", noe jeg også til dels er enig i, ihvertfall om man skal bruke store summer. Men jeg ser heller ikke noe problem med å signere en spiller som er tett opp mot 30 år eller litt over så lenge de er gode nok, har de riktige holdningene og ikke bare er ute etter å tjene siste slant i en lang fotballkarriere.
Eksempler på spillere som kom til NUFC i en alder tett opp mot 30 år og som gjorde sine saker ganske så godt er faktisk forholdsvis lang. Gary Speed var jo 29 år da han ble hentet og var en meget viktig spiller som sto for en herlig holdning.
Les Ferdinand er også en spiller som kom til NUFC om 28 åring (fylte 29 år senere samme år). Kanskje den beste spissen jeg har sett i en NUFC trøye. Det samme med David Ginola, en som var godt over 28 år da hen ble hentet og som ble en publikumsfavoritt. David Batty var også i samme alder da han kom til NUFC. God han også. Det finnes mange flere eksempler.........
Peter Beardsley kom tilbake til NUFC da han var 32 år og var en av klubbens viktigste og beste spillere under Keegans første periode som manager.
Den lista kan bli mye lengre, ihvertfall om man tar med spillere før min tid som NUFC supporter. Da kan jo spillere som Kevin Keegan, Terry Mc, osv også tas med.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #934 på: 12. Jan. 2013, 16:57 »
Jeg syns vi er offer for egen rigid transferstrategi - noe som vel også var en av grunnene til at Hughton ble sparket, siden han visstnok ønsket muligheten til å hente litt rutinerte spillere også. Poenget er vel at Ashley driver klubben ut fra prinsippet om at vi skal tjene penger på videresalg på alt vi henter inn.
Ellers enig med deg, Frode.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #935 på: 12. Jan. 2013, 17:55 »
''Sky Sports understands that Newcastle United are moving closer to signing Loic Remy from Marseille.

It is understood that Tottenham are ready to make a late move, but it seems that will be too late to stop Newcastle from finalising a deal.

Arsenal, Queens Park Rangers, Schalke and Napoli have all been looking at Remy in recent weeks - but it seems he is destined for St James' Park.

Newcastle have already landed Mathieu Debuchy from Ligue 1 this month, after signing him from Lille.
But, following Demba Ba's departure to Chelsea, and with captain Fabricio Coloccini looking to leave, Newcastle are desperate to reinforce their squad, which is also depleted with injuries.

The news that they are closing on French international striker Remy will be a huge boost to Newcastle and they are understood to be keen on wrapping up a deal before next weekend.''

http://www1.skysports.com/football/news/11678/8392601/Newcastle-United-are-edging-closer-to-a-deal-for-Loic-Remy-Sky-Sports-understands
« Siste redigering: 12. Jan. 2013, 17:58 av Leon »

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #936 på: 12. Jan. 2013, 18:36 »
Får satse på dette laget neste helg, så kanskje vi har en mulighet  :P Hadde vært digg hvertfall!  :D
Noe må nå skje den kommende uken!

-----Krul-----

---Debuchy---   ---Okore?/Tayls---   ---Colo---   ---Santon---

---Cabaye---   ---Perch/Anita/(Sissoko?)---

---Obertan---   ---Marve---   ---Remy?---

---Cissè---

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #937 på: 12. Jan. 2013, 19:39 »
Les Ferdinand er også en spiller som kom til NUFC om 28 åring (fylte 29 år senere samme år). Kanskje den beste spissen jeg har sett i en NUFC trøye.

Eg er rett nok svært glad i Ferdinand eg også, men å rangere han over Shearer er vel i villaste laget?

Ellers gode poeng. Eg saknar ein som røskar tak i laget når vi underpresterer. Ein leiartype som er meir verbal og kraftfull enn Coloccini. Og eg trur ikkje den mannen finst i barnehagane i Frankrike, men kanskje snarare blant meir rutinerte britar med PL-erfaring.

Saknet etter Nolan blir større for kvar Newcastle-kamp eg ser.
« Siste redigering: 12. Jan. 2013, 19:42 av Hans J »

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #938 på: 12. Jan. 2013, 20:54 »
Nettopp! Colo viser seg ikkje som den bautaen vi skulle likt å sett han som. Kanskje vi rett og slett burde henta en spelar med litt meir erfaring, og som kunne hatt litt meir kontroll på spelargruppa? T.d. Phil Neville? Greit nok, mannen er fem og tredve år, men han spelte jo bra mot oss. Han kan hentast gratis til sommaren, og vil nok hjelpe oss mykje neste år i opprykkskampen. Hangeland hadde vært en drømm, vi må ikkje få panikk bære fordi at spelaren er over 30! Eller kanskje vi kunne henta Dawson? Barton kjem tilbake frå lån til sommaren ekje det mulig å hente han? Forhåpentligvis er Pardew sparka til den tid, so då kan noken som ikkje har hatt han som spelar før hente han :)

Vi MÅ ha en plan om kva vi skal gjære neste sesong. Vi burde ha klar ein ny trenar som kan ta over neste sesong, ikkje noke vits i at han skal prøve no og misste heilt trua når han ikkje klarer å berge plassen .. Så bør vi være forberedt på at stjernene ryker, og så stå klar til å signere nye, med samme prinsipp som West Ham. Det er ikkje tilfeldig at WH har gjort det såpass bra som dei har gjort det. Det starta ved slutten av nedrykksesongen å planlegge kven dei ville ha som ny manager, og kva spelarar dei ville ha. AKKURAT DET MÅ VI GJÆRE OGSÅ!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #939 på: 12. Jan. 2013, 22:24 »
Morgendagens Daily Mail sier at vi har blitt enig om pris for Remy.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #940 på: 12. Jan. 2013, 22:39 »
Er dette fjerde gang vi er enig om pris for Remy? :P

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #941 på: 12. Jan. 2013, 22:40 »
Er dette fjerde gang vi er enig om pris for Remy? :P

Trenger vel ikke ha alt for mye å si at de melder det nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #942 på: 12. Jan. 2013, 22:42 »

Får håpa han ikkje har sett oss spela denne sesongen. Noko Debuchy tydlegvis ikkje har gjort ::p

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #943 på: 12. Jan. 2013, 22:58 »

Får håpa han ikkje har sett oss spela denne sesongen. Noko Debuchy tydlegvis ikkje har gjort ::p

Nei men det skal vi også vere glad for! Han heva jo forsvaret monge hakk idag!  :smug:

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #944 på: 12. Jan. 2013, 23:35 »
Voldsomt negativ man skulle være i dag da, KarlRudolf.. Skjønner at man tenker nedrykk når en ser Newcastle spille denne sesongen, men eg har hvertfall troa på at vi berger plassen! Med Cabaye tilbake nå, samt at Tayls snart er back, og med Benny rett rundt hjørnet, så SKAL det nok bli PL-spill også neste sesong..
Får vi inn en ny spiss (Remy?), samt en stopper (så vi slipper idiotien til Willy), så ser det straks bedre ut.. Cissè er hvertfall ikke mannen til å gjøre ting på egen hånd! Det er han bare ikke god nok til!

Og når du nevner Phil Neville, så blir eg nesten litt kvalm! Ikke frekt ment, men..