20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 412875 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torry

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #691 på: 03. Jan. 2013, 23:02 »
Ein ting vi burde forberede oss på er at Qpr rapper Remy framfor nasa på oss.. Dei kan tilby han høgre lønn, og tabellmessig burde det være like dumt å gå til Qpr som Magpies..

Eg syns at vi burde gå inn for å hente Di Santos frå Wigan. Lambert i Saints eller Odemwingie frå West Brom. kunne også våre aktuell.

Men som i alle andre innlegg her; Kjøp tilbake Big-Andy!

Ny sentral-midt.  kunne våre Ramirez i Saints, evt. Barton til sommaren.

Debushy er ifølge engelske aviser idag på den medisinske sjekken i Newcastle?

Du er jo helt på viddene. Hva maser folk om Carroll for? Hvor mye skal egentlig til for at noen skal skjønne at vi har et mannskap som snart begynner å bli skreddersydd for 4-2-3-1? Cisse er spissen vår, og hverken AC, Di Santo eller Lambert skal inn. Vi trenger en vingspiss, en venstrekant, hvor Remy passer fint inn. Den rollen + midtstopperplass er to gigantiske hull i vår førstelagsoppstilling, og bør fikses i dette vinduet.

Så vi skal ikke ha dekning på spissplassen og heller satse på at spillerne holder seg skadefrie? De pleier jo det i denne klubben, eller..........

Selvfølgelig må vi ha en spiss. Det trodde jeg alle var enige om. At vi trenger en midtstopper er vel også ganske opplagt. Som jeg har poengtert tidligere vil jeg gjerne ha en hurtig og teknisk ving også.

Andy Carroll hadde jeg gjerne tatt imot, men ikke for enhver pris. Mannen kan vise til spisskompetanse i verdensklasse med sin duell og hodestyrke. Det er absolutt noe NUFC trenger. Perfekt som enslig spiss om man vil bruke han som det eller ved siden av en spissmakker. Også en perfekt mann å hive innpå når laget sliter og kamper skal forandres på.

Skulle gjerne hatt Vegard Forren i klubben. Han er milevis bedre enn Williamson og Perch, og står vel også ganske likt med S. Taylor vil jeg tro. Ifølge Sky Sports har klubber som Everton og ManU også vært interessert i Forren. Billig og god løsning, og som vi vet passer skandinaver godt til engelsk fotball.

Peter Odemwingie kan derimot holde seg langt unna. Middelmådig spiss som vil være 32 år når neste sesong sparkes igang. Må tenke lengre og bedre enn det.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #692 på: 03. Jan. 2013, 23:05 »
Hvorfor skal vi plutselig begynne å hente spillere i 30åra? Har ikke særlig tro på Odemwingie overgangen og håper at vi går for yngre sultne spillere. Ellers kunne vi like gjerne ha hentet Berbalove i sommer.

Loic Remy er han mer en bakromsspiss eller en angriper på kant i en 4-2-3-1 formasjon?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #693 på: 03. Jan. 2013, 23:50 »
Min forståelse er at han like gjerne spiller på kant som spiss. Hans fremste forse er vel hurtigheten, såvidt jeg har skjønt, og han liker å utfordre bakrom. Så enten har vi vel en bakromsspiss eller så har vi en hurtig kantspiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #694 på: 03. Jan. 2013, 23:55 »
http://www.skybet.com/cms/breaking-transfer-news.shtm?name=Yohan+Cabaye

hahahaha

Etter 2-3 transfervinduer med samme greia, er dette virkelig morsomt lenger?

http://www.skybet.com/cms/breaking-transfer-news.shtm?name=Jens+Stoltenberg

Ja, bør begynne å lure på om det ikke er litt "old joke" når Guardiola fortsatt trener Barca.

Men shit, det hadde vært konge med Balotelli på lån (ser ikke på det som sannsynlig, nei) + Remy + Debuchy (som ser ut til å være sikret) inn. Jeg venter bare på at vi skal bli linket sammen med noen klassestoppere. Har ikke troen på at feks Forren (vet han er så godt som Fulham-spiller) ville vært noen ekstrem forbedring i forhold til Perch/Willie, og det sier dessverre sitt.

Var btw morsomt at @bbcsporf, @FootballFunnys og @MarioBaloteLAD fikk Bettingsselskaper til å sette opp odds, folk til å lage YouTube-videoer og Channel 4 til å lage nyhetssak. Hvorfor? Sammensverget løgn (spam) om at Sneijder så og si var klar for QPR med mange titalls tusen retweets fra lettlurte folk.

Oddsen for at han skulle signere for QPR var nede i 6:1 et øyeblikk....lurer på hva den er nå.  :)

nemiarwen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #695 på: 04. Jan. 2013, 10:37 »
Som nevnt i tråden om "norske spiller vi kunne tenkt oss til Newcastle" så medfører det altså ikke riktighet at Molde har fått bud fra Fulham på Forren, men at de har mottatt bud fra en annen stor klubb. Hmm...
Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #696 på: 04. Jan. 2013, 10:46 »
Som nevnt i tråden om "norske spiller vi kunne tenkt oss til Newcastle" så medfører det altså ikke riktighet at Molde har fått bud fra Fulham på Forren, men at de har mottatt bud fra en annen stor klubb. Hmm...

Da kan det jo ikke være oss. Vi er jo bare en "wee club in the North East"..

nemiarwen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #697 på: 04. Jan. 2013, 11:10 »

Da kan det jo ikke være oss. Vi er jo bare en "wee club in the North East"..

Pokker, det har jeg glemt...
Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #698 på: 04. Jan. 2013, 12:09 »
Ein ting vi burde forberede oss på er at Qpr rapper Remy framfor nasa på oss.. Dei kan tilby han høgre lønn, og tabellmessig burde det være like dumt å gå til Qpr som Magpies..

Eg syns at vi burde gå inn for å hente Di Santos frå Wigan. Lambert i Saints eller Odemwingie frå West Brom. kunne også våre aktuell.

Men som i alle andre innlegg her; Kjøp tilbake Big-Andy!

Ny sentral-midt.  kunne våre Ramirez i Saints, evt. Barton til sommaren.

Debushy er ifølge engelske aviser idag på den medisinske sjekken i Newcastle?

Du er jo helt på viddene. Hva maser folk om Carroll for? Hvor mye skal egentlig til for at noen skal skjønne at vi har et mannskap som snart begynner å bli skreddersydd for 4-2-3-1? Cisse er spissen vår, og hverken AC, Di Santo eller Lambert skal inn. Vi trenger en vingspiss, en venstrekant, hvor Remy passer fint inn. Den rollen + midtstopperplass er to gigantiske hull i vår førstelagsoppstilling, og bør fikses i dette vinduet.

Joda, vi treng ein kant, MEN som ein annen her også svarte så er det ikkje nok med bære ein god spiss. Cisse kan ikkje spele alle kampane, og å bruke Ameobi på topp er vell heller fåfengt.. Di Santo er eit realistisk kjøp, og Lambert også er vell ein spelar vi kan få til ein rimelig pris. Då kunne vi hatt 2 gode spissar som kunne rullert. Då vil både Cisse ha litt konkurranse som vil gjære han betre, og han vil spele betre når han sleppe å spele alle kampane.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #699 på: 04. Jan. 2013, 12:18 »
Lambert!!!!???? Mannen er jo langt ifra ung og det finnes minst ti spisser vi kan hente som back-up før ham. Di Santo scorer ikke nok mål spør du meg, enkelt og greit. Selvfølgelig skal vi han back-up, men det må være en som ihvertfall ikke legger opp før Cisse selv gjør det.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #700 på: 04. Jan. 2013, 12:28 »
Om vi skulle ende opp med Lambert eller Odemwinge så vil jeg hylgrine....

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #701 på: 04. Jan. 2013, 12:39 »
Dere ser etter en spiss som back-up altså.. Og foreslår Andy Carroll?? Tidenes dyreste back-up med £80-90.000 i uka..?

Stian_SS

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #702 på: 04. Jan. 2013, 14:02 »
Loic Remy er han mer en bakromsspiss eller en angriper på kant i en 4-2-3-1 formasjon?

Han er visst nok litt av en potet (les: pommes frites)
Tror han kan spille både som vingspiss, midtspiss og i en noe mer hengende rolle.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #703 på: 04. Jan. 2013, 14:14 »
Så vi skal ikke ha dekning på spissplassen og heller satse på at spillerne holder seg skadefrie? De pleier jo det i denne klubben, eller..........

Selvfølgelig må vi ha en spiss. Det trodde jeg alle var enige om. At vi trenger en midtstopper er vel også ganske opplagt. Som jeg har poengtert tidligere vil jeg gjerne ha en hurtig og teknisk ving også.

Tror du misforstår meg. Jeg er ute etter en spiss-ving type, á la Thierry Henry. Remy kan spille venstreving og spiss i Cisse sitt fravær. Poenget mitt var at når man nevner Lambert, Di Santo osv så får man ikke mye mer enn noen som er bittelitt bedre enn Shola som kun dekker den ene rollen i laget. Som noen nevner er Andy Carroll sikkert verdens dyreste back-up, og en som nødvendigvis ikke passer inn i laget.

Det er flere alternativer til ving-spisser. Remy er en av de. Sturridge var en av de. Odemwingie er en, men som nevnt er alderen hans noe som gjør han uaktuell. Skal vi absolutt ha en ren spiss vil jeg heller gå for en rimelig løsning type Charlie Austin. Vi har også Adam Campbell som jeg håper vil bidra mer i årene fremover. Marveaux har vist seg å kan fylle alle de offensive midtbaneposisjonene, og Obertan er en helt OK backup på vingene.

Håper bestemt på Remy. Hvis ikke er det flere spiss-ving typer i spesielt Frankrike, Spania og Portugal som kan være alternativer.

Ellers enig at Forren hadde vært et bra alternativ. Håper Mbwia kan være et alternativ. Douglas er vel uaktuell snart, så håper vi har navn på blokken.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 04. Jan. 2013, 15:17 »
Dere ser etter en spiss som back-up altså.. Og foreslår Andy Carroll?? Tidenes dyreste back-up med £80-90.000 i uka..?

Carroll hadde aldri fått et slikt lønnstilbud i Newcastle - og jeg tror også han fatter at han ville måtte gå ned i lønn dersom han skal tilbake til oss. Jeg tror også viljen til det er tilstede - virker etter sigende (mediaspekulasjoner og tidligere uttalelser) å savne hjemklubben sin.
Mye skal være riktig med dealen. Carroll må utover våren bevise at han kan gå over lengre tid uten skader - og vi skal ikke betale grisepris. Det blir vi aldri å gjøre uansett - og med Pardew som manager vil vi alltid ha plass til en spiss med ekstremferdighetene til Carroll. Hadde vært jækla kjekt å være farlig på dødballer igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida