20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 413025 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #465 på: 21. Des. 2012, 07:25 »
Virker slik ja, men det har vel vært slik hver eneste vindu. Så tar ikke sorgene på forskudd. Stikker han så skjønner jeg det. Vil være takknemlig for at han bidro sterkt til 5.plassen ifjor og har bidratt STERKT til at vi ikke ligger på siste plass i år.
Winning isn't everything, it's the only thing!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #466 på: 21. Des. 2012, 07:51 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-agree-10m-loic-remy-1498940

Hadde vært en super julegave! Bare håper at dette ikke er Debuchy-sagaen all over again :(

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #467 på: 21. Des. 2012, 08:14 »
Jeg kommer heller ikke til å tørke tårer når han drar, men det tror jeg egentlig ingen av oss gjør.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #468 på: 21. Des. 2012, 10:03 »
Jeg er meget positiv til denne handelen. Liker ikke at Ba forsvinner, men heller han en Cisse.
Men det jeg ikke liker, er at Marve kansje forsvinner, iallefall nå som formen er der og skadene uteblir. Trenger en slik spiller, som kan åpne opp motstanderlaget.
Kunne ikke heller vår kjære klippekort tatt veien over kanalen og fått ned enda mer på prisen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 21. Des. 2012, 10:39 »
1,5 i odds på at Ba går til Arsenal.

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #470 på: 21. Des. 2012, 11:30 »
syns at det er helt utrolig at folk ikke er så negativ til at Ba stikker. han har putta 58% av målene våres og skåra i alle seierene våre. og ikke kom å si at cisse hadde bøtta inn mål om ikke Ba hadde vert på banen. vi hadde ligget på siste plass uten Ba denne sesongen. Ja remy er en bra spiller men langt fra noen målgaranti,det har han aldri vert. 2 mål på 12 kamper denne sesongen er vel ca samme stats på cisse. er faktisk ikke så sikker på at Ba går og tror og håper at remy er kjøpt inn som en ving som kan putte 1 mål eller 2 i året(noe vi ikke har). gjør vi et par raske handler i januar så kan fort Ba komme på bedre tanker. klausulen hans er vel kun gyldig i transfer vinduene så rekner med noen må by prisen etter vinduet er åpent før de før lov å snakke med han.Så er vi kjapt ute kan vi fort ha på plass noen spillere før han stikker. remy og debuchy ville nok overbevist han. remy for jonas og debuchy for simmo vil garantert 3-4 doble antall innlegg(def. av innlegg:en ball som blir slått i over 50km/t forbi førsteforsvarer og lander i nærheten av en medspiller inne i 16m) per kamp.
uansett så bør vi ikke legge for mye i canal+ intervjuet..fransk til engelsk virker som er vanskelig å få rett... ble jo styr vær gang ifjor benny,cabaye eller ba gjor et int. med franske medier og alle måtte ut å forklare hva de egentlig ikke sagt....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 21. Des. 2012, 12:58 »
Det er håpløst å bare peke på statistikken og si "hadde ikke den og den spilt hadde vi ligget der og der på tabellen". Det er umulig å si hvordan det vil påvirke Cisses form om Ba forsvinner. Det kan ha en positiv effekt, men det kan også ha null effekt. Det er umulig å si hvordan Cisse hadde gjort det om ikke Ba hadde spilt i høst. Kanskje hadde han scoret seg i form, kanskje ikke. Kanskje hadde han vært like elendig, kanskje hadde han vært helt fantastisk.

Det er så mange eventualiteter som spiller inn. Hadde den og den sjansen falt til den og den spilleren hadde vi kanskje scoret. Hadde Cisse fått noen av de sjansene Ba har fått er det meget mulig at Cisse hadde hatt vesentlig flere mål.

Ba har vært meget god, det er ingen tvil om det. Scoringene hans er verdt sin vekt i gull. Men det er ikke nødvendigvis slik at han er gunstig for klubben å beholde på lang sikt, bare på grunn av at han scorer mål. Det er flere spisser som er i stand til å score mål. Loc Remy er også i stand til det, selv om han ikke ser ut som noen typisk goalgetter. Jeg tror kanskje Remy passer oss bedre enn Ba, selv om Ba scorer flere mål enn Remy.

Forøvrig, at Cisse bare har to ligamål denne sesongen betyr ikke at han ikke kan å score. Du så vel selv forrige sesong, hva han faktisk er i stand til. Og han har bevist både i Frankrike og i Bundesliga at han i aller høyeste grad vet hvor målet står. Også Shearer hadde enkelte tørkeperioder, og sesonger der han ikke har scoret like mange mål som tidligere. Likevel kom han sterkere tilbake gang på gang, og ingen betvilte noen gang hans evner foran kassa.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #472 på: 21. Des. 2012, 13:16 »
Jeg kommer heller ikke til å tørke tårer når han drar, men det tror jeg egentlig ingen av oss gjør.

Han ER målene våre so JO!!!! Selvfølgelig!!!

Men at det kan lønne seg på sikt er jo godt mulig. Men skulle gjerne hatt mer penger for han. Ihvertfall siden vi tydeligvis slipper han til et PL-lag  :(
« Siste redigering: 21. Des. 2012, 13:19 av Andymag »

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #473 på: 21. Des. 2012, 13:41 »
At vi er blitt så avhengig av individualister er jo heller ikke bra, hvis vi klarer å få et lag som fungerer en enhet er jo det bedre. Skulle hatt litt godfot-teori i Newcastle også.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #474 på: 21. Des. 2012, 13:43 »
Selvfølgelig er det kjipt om Ba drar, men det er ikke så jævlig mye vi får gjort med den saken. Med klausulen i kontrakten er det KUN opp til Ba om han vil bli eller stikke, og det virker desverre som om han har bestemt seg for å sjekke om gresset er grønnere på den andre siden. Det som også er litt kjipt er at Ba vel skal ha halvparten av overgangssummen, og Agenten vil helt sikkert ha litt penger han også, så vi sitter igjen med den skarve sum av rundt £3 mill etter salget av vår toppscorer.

Er det noen som har hørt noen flere rykter ang Debucy? Om han er på vei inn portene nå i januar, eller om ballen er lagt død.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #475 på: 21. Des. 2012, 16:01 »
Han beskrev det vel selv som lite sannsynlig at Lille skulle slippe han halvveis i sesongen, men det er lov å håpe.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 21. Des. 2012, 21:55 »

Men at det kan lønne seg på sikt er jo godt mulig. Men skulle gjerne hatt mer penger for han. Ihvertfall siden vi tydeligvis slipper han til et PL-lag  :(

Problemet er at det hele tiden virker som han skal dra videre. At NUFC har kommet med et tilbud til han som han og agentene ikke engang har tatt seg bryet verdt å svare på viser veldig godt hvor de har tankene. Jeg tipper at Ba og agentene hans vil sitte igjen med en god del cash ved et evt salg og at de er opptatt av å "smi mens jernet er varmt".

Ba er en veldig god spiller og har vært en av våre viktigste sålangt denne sesongen, men for fansen sin del ser nok de mer på klubbfølelse og lojalitet. Nettopp derfor tror jeg det er veldig få som blir skuffet om Ba drar så lenge det kommer inn en solid erstatter.
Det beste hadde jo vært om Demba Ba signerte en ny, bedre og lenger kontrakt uten den klausulen som det er så mye snakk om. Men pr nå ser det ikke ut til at det kommer til å skje.

Ser vi er sterkt linket til Loic Remy. Det ville vært en solid signering som kan tilføre laget hurtighet og teknikk. En back og en midtstopper også nå så ser det bra ut frem til sommeren. Da trengs ytterligere utskiftninger......

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #477 på: 22. Des. 2012, 03:44 »

Bruker ikke energi på spillere som Ba. Blir som om jeg skulle felt en tåre da Michael Owen forsvant ut portene i 2009. Men la meg omformulere: ?..men det tror jeg de færreste av oss gjør.?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #478 på: 22. Des. 2012, 17:01 »

[/quote

Bruker ikke energi på spillere som Ba. Blir som om jeg skulle felt en tåre da Michael Owen forsvant ut portene i 2009. Men la meg omformulere: ?..men det tror jeg de færreste av oss gjør.?

Å sammenligne Ba med Owen er skivebom. Han har spilt nesten hver kamp, og er vår soleklare toppscorer. han kom billig for en grei pakke.... Jeg kommer til å hate å se ham dra, selv om han kanskje er ego noen ganger. gode spisser er og skal være ego.
Etter å ha sett resultatene av våre såkalte reforhandlinger med andre stjerner, er jeg ikke så sikker på om alt stemmer av det som kommer fra klubbledelsen, så hvordan man kan slakte Ba før han har dratt, det forstår jeg ikke.

Jeg vil ha ham til kontrakta går ut. Jokke slakta meg for det for ei uke siden i Ba tråden, men det får så være. Hvis vi sitter igjen med 30 mål for de £3m vi taper på å ikke selge ham, så vil jeg heller ha de 30 måla

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #479 på: 22. Des. 2012, 17:57 »
For de som helt ukritisk mener det er bedre å sitte tilbake med Cisse - stiller jeg meg litt uforstående. Ba har så mye mer å spille på enn Cisse. Mulig Cisse vil få bedre betingelser og fungere langt bedre som ensom spiss - men akkurat nå mener jeg Cisse hører hjemme på benk og Ba bankers på bana.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida