20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 412679 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #420 på: 14. Des. 2012, 08:29 »
Er ikkje folk redd for Ba ryker 31 jan(deadline day)? Er vel flust av klubber som har midler til å utløyse klasulen. Føler det "haster meir" med å få på plass ein spiss+midstopper enn det er med ein høyreback (Debuchy)

Kva kan klubben gjera? Både agent og Ba sjølv kreve vel altfor mykje pengar. Eg er glad me har slutta med den usunne lønspolitikken me hadde.
Dessutan kan det godt henda me kjempar mot nedrykk rundt desse tider og då vil for eksempel Ba nytta sjansen til å komma seg vekk og bruka det som ein grunn.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #421 på: 14. Des. 2012, 10:08 »
Nei Daniel, er ikke sum for de 2 jeg mener utgjør £30mill.
Men vist vanskelig og forstå mener jeg slik..
Vi vet det er penger som er tilreknelig i gjerningsøyeblikket når vi kommer til januar..
Så vet vi at Tiote og Ba har sin pris, som for meg utgjør antall xx £mill.

Dette samlet gjør at vi da burde og kunne hatt den totale summen £30mill..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 14. Des. 2012, 10:34 »
Slik Tiote har spilt ved flere annledninger i år så tror jeg ikke vi får inn så mange enorme bud på han.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 14. Des. 2012, 16:34 »
Problemet med Ba for andre klubber er at han er svindyr. Overgangsummen er en ting - men det har vært skrevet om at hans agenter krever høye summer og han selv en betydelig lønn. Oppå dette ligger altså kneet hans. Er nok disse grunnene som ligger bak at han ikke ble solgt allerede i sommer, tror jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #424 på: 14. Des. 2012, 17:37 »
At Ba kan forsvinne er én ting, men jeg mener uansett det er prekært å få på plass en offensiv forsterkning. Helt enig i at forsvaret må forsterkes også, men jeg har irritert meg grønn over hvor statisk angrepsspillet vårt har vært denne sesongen. Mye av det skyldes at vi mangler spillere med komplementære ferdigheter til de vi har. Det er til tider null dynamikk i angrepet vårt og jeg er helt sikker på at om Ba hadde hatt en annen spillertype ved siden av seg, ville både han og andre kommet til mange flere avslutninger.
Oscillons From The Anti-Sun

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #426 på: 16. Des. 2012, 12:59 »
Debuchy, Douglas og Cissoko inn i januar...da ser plutselig ting mye bedre ut.

Hvis vi mister noen i januar så tror jeg det er Ba, må ha en erstatter for han.

Ser at Loïc Rémy er nevnt i det siste, Marv + penger for Loïc Rémy høres for godt til å være sant.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 16. Des. 2012, 13:07 »

Ser at Loïc Rémy er nevnt i det siste, Marv + penger for Loïc Rémy høres for godt til å være sant.

Gikk ikke han til Valencia da?

Edit: Ah, du mener Moussa Sissoko ja.. :P

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #428 på: 16. Des. 2012, 13:27 »

Gikk ikke han til Valencia da?

Edit: Ah, du mener Moussa Sissoko ja.. :P

Copy paste fra artikkelen, du får ta det opp med dem...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 16. Des. 2012, 16:26 »

Jeg får meg ikke helt til å stole på den artikkelen, dessverre. Douglas og Cissoko kan komme gratis til sommeren og jeg kan rett og slett ikke se for meg at Ashley og Llambias vil punge ut med millioner av pund når de kan få de gratis 5-6 mnd senere.

Debuchy føler jeg det blir litt det samme med. Med sine 27 år er han egentlig for "gammel" for Ashley sin del, og jeg kan ikke se for meg at de vil punge ut med 6 mill. pund for han nå. Tviler egentlig på at de gidder å sette seg ned med Lille nok engang etter oppførselen de viste i sommer.

Trenger sårt noen spillere så fort som mulig, så jeg håper klubben er villig til å bruke litt av de pengene de har tjent på salg og ved å ha kvittet seg med spillere med høy lønn, men er redd det nok en gang blir litt for forsiktig, vente til sommeren og la noen andre komme på banen istedenfor.
Skal NUFC bli bedre må klubben være villig til å bruke penger, ikke la spillere glippe mellom hendene. Fortsetter de samme policy som i sommer kan vårsesongen bli enda en nedtur, og det er jo egentlig da sesongen virkelig vil sette spor etter hvor god den blir med FA cup, utslagsrundene i EL, samt at man må forvente å løfte klubben flere plasser i PL.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 16. Des. 2012, 17:15 »
Er ikkje folk redd for Ba ryker 31 jan(deadline day)? Er vel flust av klubber som har midler til å utløyse klasulen. Føler det "haster meir" med å få på plass ein spiss+midstopper enn det er med ein høyreback (Debuchy)

Kva kan klubben gjera?
Både agent og Ba sjølv kreve vel altfor mykje pengar. Eg er glad me har slutta med den usunne lønspolitikken me hadde.
Dessutan kan det godt henda me kjempar mot nedrykk rundt desse tider og då vil for eksempel Ba nytta sjansen til å komma seg vekk og bruka det som ein grunn.

Henta inn ein spiss i januar ? (Ba har putta 11 av 19 mål). Er redd han kan Forsvinne i januar uten å bli ersatta. Då blir det fort ein veldig kjip sesong.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Simba

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #431 på: 16. Des. 2012, 17:31 »
Er farlig redd for at Ba stikker så fort noen legger et (åleit) tilbud på bordet.

If money talks, Ba listens!
Twitter: @Matserazzi

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #432 på: 16. Des. 2012, 20:09 »
Linka til Anderlechts Lucas Biglia av flere. Spennende type.
Oscillons From The Anti-Sun

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 16. Des. 2012, 20:43 »
Ifølge wikipedia er han en defensiv midtbanespiller som blir 27 år i januar. Er det virkelig det vi trenger? En argentinsk 27 åring som kun har kamper i den argentinske og belgiske ligaen. Kommer han gratis så greit nok, men må vel være noen bedre og mer spennende spillere der ute......

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #434 på: 16. Des. 2012, 21:33 »
Synes det er farlig mange som slakter BA for at han er grisk og ego. Hva vet vi om det? Er det forbudt å forhandle når klubben prøver å kvitte seg med en utkjøpsklausul? At enkelte ønsker å kvitte seg med ham for å få ro, er for meg en gåte...
Jeg vil heller ha støy og mål enn ro og middelmådighet. Jeg kan ikke helt se at Ba har generert så mye støy heller.

Om Ba selges, så må vi ha en rask spiss som ikke spiller i ACN til å komplementere Cisse. Enten det eller en god gammeldags targetman, men det har vi jo forsåvidt i Shola.

For meg er det uansett viktigst å få inn en spillende midtstopper med duellstyrke, samt en ny back som er bra både fremover og bakover på banen.