20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 415967 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #360 på: 03. Des. 2012, 13:57 »
Tipper vi får inn 3 og mister 1.

Hvem dette er vil tiden vise.

thomamkj

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #361 på: 04. Des. 2012, 09:34 »
"Demba loves it here. It's a football city, we've tried to take the clause [£7.5m get-out in his contract] out but we haven't been successful with that and that is difficult for us and Demba."
-Pardew

Link:http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/20491428

Ligger vel i kortene at han forsvinner sånn som han har spilt for oss denne høsten. På en annen side, han ble jo ikke solgt de to forrige overgangsvinduene.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 04. Des. 2012, 10:19 »
Det hadde vert så ekstremt kult å henta Beckham. Tenk kor han hadde løfta dødball nivået :o
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 04. Des. 2012, 10:55 »
Spørsmålet er om Beckham takler tempoet i Premier League nå da. En ting er å sette han til å ta dødballer, men da må han dessverre(?) spille resten av kampen også. Det er ikke sikkert han er i stand til det.

Tror ikke det er særlig større klubber enn Liverpool som kan finne på å hente Ba. Og det hadde jeg kanskje trodd de skulle gjøre for lenge siden. Jeg tror ikke han forsvinner på grunn av at han spiller så bra. Han forsvinner vel heller fordi vi ikke kan matche lønnskravet hans på noen måte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #364 på: 04. Des. 2012, 13:20 »
Lønnskravet hans vil vel bli like komplisert for andre klubbar, som for oss. No er vel dette kravet så vidt eg veit, berre rykter førebels. Skulle klubbar som kunne ha bruk for Ba - og som er realistiske for han å gå til - kunne tilby han løn opp mot £90.000 i veka? Dei klubbane som har bruk for ein ny spiss har vel eit lønnsbudsjett som ligg under dette for slike signeringar, og ein klubb som QPR trur eg Ba har vett nok til å unngå. Til trass for ei eventuell lønnsauke. Eg satsar på at han blir verande, og eg synest kroppspråket og innstillinga hans i går var positivt i så måte.

Når det gjeld Beckham har vel han tidlegare utelukka å spele for andre PL-klubbar enn manure? Då har eg uansett meir tru på at han veljer noko litt meir eksotisk enn Newcastle. Men vi må gjerne hente inn ein mann som kan å slå dødballar, Benson! Der er vi enige!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #365 på: 05. Des. 2012, 07:44 »
Linkes til brasiliansk back i dag. " Newcastle United have made an enquiry with Brazilian club Atletico Mineiro about their right back Marcos Rocha"

Vi ser samtidig på en senegalesisk vingspiller på Cluj som ser ut som han kommer rett fra "the walking dead". :wink:

(kilde: Nufcblog.com)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 05. Des. 2012, 09:45 »
Linkes til Lallana av Daily Mail  :phui:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 05. Des. 2012, 13:54 »
Skal innrømme at jeg av praktiske grunner håper vi kjøper annet enn afrikanere. Jo færre vi slipper slite med at må til ANC - jo bedre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #368 på: 05. Des. 2012, 15:02 »
Skal innrømme at jeg av praktiske grunner håper vi kjøper annet enn afrikanere. Jo færre vi slipper slite med at må til ANC - jo bedre.
:nikke:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 05. Des. 2012, 15:10 »
Heldigvis slipper vi det dritet neste sesong da. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 09. Des. 2012, 17:38 »
Diamè, dersom han har utkjøpsklausul, bør jo være ekstremt spennende selv om han er senegaleser.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 09. Des. 2012, 18:10 »
Diamè, dersom han har utkjøpsklausul, bør jo være ekstremt spennende selv om han er senegaleser.

Han velger nok uansett ikke NUFC. West Ham matcher vel greit lønna Ashley og co er villige til å gi. Må nok gå etter andre spillere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 09. Des. 2012, 18:16 »
Godt poeng. Ville vel vært litt rart dersom vi ikke var med i kampen om han i sommer i utgangspunktet..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 09. Des. 2012, 19:32 »
Absolutt en spiller man burde lagt mer i for å hente når han var gratis i sommer.

Ashley, Pardew og co gjorde en skikkelig brøler når de ikke forsterket startelleveren i sommervinduet. Så og si alle "konkurrentene" og ikke konkurrentene gjorde det. Everton hentet Mirallas, Pienaar og Naismith. Alle 3 solide spillere. Også spillere som Oviedo og Hitzlsberger har fått greit med spilletid og vist seg som gode spillere når de har spilt. Veldig greie å ha i stallen ihvertfall. Tottenham signerte Vertonghen, Sigurdsson, Dempsey, Dembele og Lloris. Alle meget solide spillere.

NUFC derimot hentet noen unggutter og spillere som stallfyll. Den som er nærmest hva man kan kalle en forsterkning for startellveren er Anita. Dette er ikke godt nok. At vi hentet de spillerne vi hentet er greit nok, men man burde og skulle forsterket med bedre spillere på backplass og på stopperplassen. Dette var posisjoner man var særdeles utsatt på fra før og som man rett og slett ikke har gode nok spillere fra før. At man trengte mer fart offensivt er også en selvfølge.
Alt dette burde man gjort noe med i sommer. Man ser at konkurrentene henter den ene solide spilleren etter den andre, mens Ashley, Pardew og co bare ser på. Til og med ManU, Chelsea og ManCity forsterket vesentlig. Man glemmer på en måte at det som er godt nok sesongen i forveien ikke er godt nok neste sesong. Det har vi fått smertelig erfare.

NUFC har denne sesongen havnet skikkelig på bakbeina. Sist sesong var vi heldige med skader og røk ut tidlig av alle cuper. Denne sesongen har vi fått massevis av skader samt et mye tettere kampprogram fra starten av sesongen. Da vi forrige sesong kunne fokusere med en ukes trening på neste motstander, har vi denne sesongen kun fått 2-3 dager på det samme på grunn av E-cup.

Det er greit at ungguttene skal få sjansene, men denne sesongen har de fått for mye spilletid og det gjerne med flere samtidig. Man vet at disse ungguttene kan variere voldsomt i prestasjoner og det er sjelden de som løfter et lag i motgang.

Når NUFC i sommer kvittet seg med spillere med høy lønn som Best, Guthrie, Smith og Løvenkrands hadde så håpet jeg på flere signeringer, gjerne noen skikkelige solide også. Dette skjedde jo ikke, men jeg håper at det vil komme noen i januar. Frykter nok uansett at Ashley og co vil prøve å spare seg til sommeren, eller vente til man får solgt noen først. Tipper Ba er en spiller som kan forsvinne nå i januar. Alt blir liksom litt for sparsommlig hele tiden. Skal spare på absolutt alt fremfor å hente 1 spiller eller 2 som virkelig kan heve laget.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #374 på: 09. Des. 2012, 20:52 »
Godt innlegg Frode! Dette oppsummerer godt ting som har vore nevnt i forumet før... Håper at me forsterker ein del i Januar, og kan vere godt innanfor topp 10 når sesongen er slutt.