20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 415820 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #255 på: 13. Nov. 2012, 19:40 »
I hvor stor grad tror dere en høyreback og midtstopper vil forbedre spillet?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 13. Nov. 2012, 19:46 »
En høyreback som kanskje er noe bedre enn Simpson defensivt - og som samtidig ikke er fraværende i den offensive delen vil jo gi Ben Arfa langt bedre arbeidsbetingelser. Syns bare Simpson har blitt verre og verre fremover på bana jeg - nå er han jo bortimot lam der.
En stopper som ikke er så begrensa tempomessig og teknisk som Willie og Perch vil selvfølgelig også hjelpe på.
Når det er sagt - vi trenger også mer tempo i resten av laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 13. Nov. 2012, 20:07 »
Jeg skifter daglig mening om hva som bør være første prioritet. Slik sesongen har utviklet seg til nå så begynner det å bli en del posisjoner som burde forsterkes/forbedres. I en ønskeverden så hadde fire signeringer gjort godt, men slik blir det selvfølgelig ikke. Men med tanke på at vi om ikke mange månedene er uten en rendyrket høyreback (Om ikke Simpson eller styret viser et snev til å trekke seg fra sine kontrakt krav). Plusser man på at høyresiden omtrent er død offensivt, og at vi knapt kommer til innlegg langs siden så er høyreback ganske viktig tett etterfulgt av både stoppere, vinger og spisser..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 13. Nov. 2012, 21:16 »
I hvor stor grad tror dere en høyreback og midtstopper vil forbedre spillet?

Lite, i vertfall i starten. Her må ein berre vera ein smule realistisk og innsjå at me overpresterte forrige sesong og no underpresterar mi. Då er det WBA, WH eller Everton sin tur :) Kanskje oss att om 8-10 år? :P
Nei, men seriøst. Eg trur ikkje det endrar spelet vårt øve natta. Likevel er treng me ein høgreback og ein midtstoppar som kan forsterka og gå inn på laget med ein gong. På papiret vertfall. Ein ser jo berre på Anita at det er ikkje lett å tilpassa seg PL. Desse burde me fått inn i sommar.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 13. Nov. 2012, 21:19 »
Det er klart at dersom vi hadde kjøpt inn et par spillere i sommer som hadde forsterka førstelaget, så tror jeg det ville gjort en merkbar forskjell. Det gjorde vi jo ikke.
En Debuchy og en stopper som kunne utfordra Tayls sin plass i førstelaget inn i sommer tror jeg ville gjort oss langt mindre sårbar for de skadene og suspensjonene vi har måttet takle sålangt i sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #260 på: 14. Nov. 2012, 00:38 »
Simpson er jo bra defensivt, men viser sjeldent prov på kvalitet i det oppbyggende spillet. En høyreback som er flink til å gå i rom offensivt og har en god innleggsfot ville hevet spillet fra første kamp. Offensivt i det minste.

I fjor så vi at Coloccini av og til fant på å føre ballen mot motsanderne i ekte Ajax-filosofi. Jeg elsker midtstoppere som kan behandle ballen og skape ubalanse og midtbaneleddet hos motstanderen. Jeg elsker også midtstoppere som kan sende avgårde langspasninger med presisjon. Kanskje ikke verdens beste eksempel, men Hangeland er god på denne delen. Han er flink til sende disse ballene som havner i bakrom og som plukkes opp av vingene eller spissene. Williamson bare kælker ballen opp fordi han er stressa som et marsvin. Taylor er, arrestér meg om jeg tar feil, bedre på å føre ball enn å slå 50-meters pasninger, uten å si at han er noe spesielt bra på å føre ball heller.

De kampene jeg synes har vært verst denne sesongen har vært borte mot Reading og nå sist hjemme mot WHU, fellesnevneren for dem begge er at Colo ikke spilte og midtstopperne bidro null og niks i det oppbyggende spillet. Tenk så sykt mye bedre det hadde vært med en midtsopper som kunne ført ballen litt opp i banen, funnet Anita eller Cabaye med en safe 5-10 meterspasning i stedet for at Cabaye skulle ligge så lavt å hente baller som han gjorde på søndag. Så ja, en midstopper som ikke bare er duellsterk trengs og ville hevet spillet. Etter min mening.
Black and white since 1996

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 14. Nov. 2012, 01:22 »
Ikke enig i at Simpson er god defensivt. Står konstant to meter unna ballfører i frykt for å bli rundet og tillater dermed altfor mange innlegg. Om dette kommer av at han ikke stoler på farten og en-mot-en egenskapene vet jeg ikke, men når det kommer til å stenge siden sin så gjør han en dårlig jobb. Han er god i posisjoneringsspillet og opphever sjelden offsider, det skal han ha.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 14. Nov. 2012, 01:45 »
Enig Andymag.

Ser dog iblant at Tayls noen ganger per kamp prøver føre ballen oppover i banen - dog syns jeg bevegelsene rundt ham da er for svake. Dette irriterte meg sist helg ved et par anledninger hvor spillerne egentlig bare sto å venta på at han skulle avlevere ballen når han forsøkte seg og hadde avansert over midtstreken, fremfor å selv forsøke gjøre seg spillbar. Dessuten ser du at han i langt større grad hele tiden leter etter pasningsalternativer med ball i bena - og at han utviser langt større ro. Forskjellen fra ham til Williamson er gigantisk på dette området - enda er ikke Tayls noen utpreget spillende stopper. Williamson er jo livredd hver eneste gang han har ball i bena, og er motspilleren 10 meter unda kælker han den fremover.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 14. Nov. 2012, 08:00 »
Det er klart at dersom vi hadde kjøpt inn et par spillere i sommer som hadde forsterka førstelaget, så tror jeg det ville gjort en merkbar forskjell. Det gjorde vi jo ikke.
En Debuchy og en stopper som kunne utfordra Tayls sin plass i førstelaget inn i sommer tror jeg ville gjort oss langt mindre sårbar for de skadene og suspensjonene vi har måttet takle sålangt i sesongen.

Det er eg einig i. Eg teinkte meir på om Debuchy og ein stoppar hadde komme inn idag, so hadde det teke ei stund før dei hadde fått tilpassa seg. Eg meinar at me vert straffa no for at me ikkje forsterka meir i sommar.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #264 på: 14. Nov. 2012, 09:25 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2232554/Mohamed-Diame-wanted-Everton-Fulham-Newcastle.html

Var det ikke han som ble hentet gratis i sommer. Han imponerte stort forrige sesong, så vist vi skal kaste penger ut vindu ved og kjøpe han blir jeg rett og slett meget irritert.
Vi burde vært der i sommer.
Samt, vist vi kjøper han i januar, kan han vel ikke spille for oss før sommeren, dette med 3 klubber på 1 år, der du kan spille for 2.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 14. Nov. 2012, 09:46 »
Regelen gjelder vel innenfor samme sesong hvilket betyr at Diame bare har spilt for West Ham denne sesongen. God spiller - men lite mening og veldig lite ashleyansk å hente han nå etter at han koster penger.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #266 på: 14. Nov. 2012, 10:29 »
Synes forsåvidt det er helt greit å hente Diame nå, til tross for at han kunne kommet gratis i sommer. Tiote har vært dårlig, sammen med stort sett resten av midtbanen. Anita har "ikke helt" slått til, tipper også det var litt forventninger til Vuckic denne sesongen. Men skal vel ikke utelukke at det kan ha sammenheng med Tiote eller Cabaye ut  :thumbd:

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #267 på: 17. Nov. 2012, 11:16 »
Ser Ed Harrison nevner tre navn vi kunne hentet inn i Januar. Det er Moussa Sissoko, Douglas og Loic Remy. Jeg er veldig enig i de to første. Der snakker vi kvalitet for en veldig rimelig penge siden kontraktene går ut til sommeren. De har også egenskaper som laget vårt sårt trenger. Men når det gjelder spiss-plass har jeg en følelse av at Carr burde kunne finne et rimeligere alternativ enn Remy. Ikke misforstå, synes Loic Remy er en meget god spiller og burde også ha de egenskapene vi leter etter. - har ekstrem fart og kan operere i rommet rundt vår litt mer stasjonære spiss. Men han fyller 26 den 2.Januar og vil antagelig koste bortimot 8-10 mill.

Spørsmålet denne lørdagen er som følger: "Vi trenger en ung, rask og målfarlig spiss som kan operere i rommet rundt en av Dembaene. Hvem kan vi hente!?"

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #268 på: 17. Nov. 2012, 11:30 »
ung,rask og målfarlig.... det er jo sånt som vokser på trær og kan hentes billi over alt. den forrige engelske spilleren som passer beskrivelsen er vel rooney. scorer en 20åring mye mål i noen av de europeiske ligane så er prisen 20mp+ med en gang

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #269 på: 17. Nov. 2012, 11:43 »
har eneste ben yedder og aubameyang i ligue1 men er egentlig litt skeptisk til spisser derfra. giroud og maiga ser jo ikke akkurat giftig ut...