20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 412793 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #180 på: 30. Okt. 2012, 19:02 »
Det var et svar til skjæren. Hvis du leser de tidligere innleggene så ser du at jeg tror han klarer seg fint uten å trene på seg muskler.

Er forøvrig enig med Sigurd og Kristoffer. Det var hele poenget med å si at Sammy har en spillestil som tilsier at han ikke trenger så mye muskler for å bli en bedre spiller.

Sitat
Var det virkelig så gale å si at jeg ikke syntes sammy ameobi har så stort potensial at han klarer seg "uten fysikk"? Og når pratet jeg om å brøyte seg frem?

Beklager hvis jeg leste innleggene dine feil. Jeg tolket:

Spillestilen trenger ikke fysikk, men ferdighetene gjør. Han er rett og slett ikke god nok til å "ikke trenge fysikk". Downing faller også inn i samme kategori  :D

At Ameobi ikke er tilstrekkelig hurtig og driblesterk så han må tilpasse spillestilen og bli en som kommer på siden av motstanderen og vinner løpeduellen pga sterkere overkropp.

Min tanke er at han er 20 år, og har allerede vist at han er god langs bakken, og har evnen til å komm rundt på kantene eller skjære inn og skyte. Når dette er spillestilen til Sammy er det naturlig at han fortsetter å prøve å utvikle disse sidene vet spillet sitt slik at han lykkes enda oftere. Når han bare er 20 år tror jeg at mulighetene for at han blir bedre er store.

Hvorfor mener du at han bør bulkes opp? Hvilke ferdigheter mangler Sammy og hvorfor har han ikke mulighet til å utvikle disse ferdighetene? (rekner med at sprutekaffikoppene kom pga det med at du burde bli spilleutvikler. Det var unødvendig, men du var så bastant på at sammy var udugelig at jeg måtte ta litt igjen. )
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 30. Okt. 2012, 19:24 »
Ah, så først nå at det var ironisk ment. :-[
« Siste redigering: 30. Okt. 2012, 19:39 av Eriksen »

thomamkj

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #182 på: 30. Okt. 2012, 21:16 »
Det går rykter om at vi kommer til å gi slipp på Ba neste transfervindu.
Stuttgarts Vedad Ibisevic seiler opp som en mulig erstatter.

http://www.nufcfans.co.uk/vedad-ibisevic-demba-ba-newcastle-united-stuttgart/

En Vedad Ibisevic hadde vært supert, en bedre spissmakker til Cisse enn Ba, samtidig som han er vanvittig god!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 30. Okt. 2012, 21:23 »

En Vedad Ibisevic hadde vært supert, en bedre spissmakker til Cisse enn Ba, samtidig som han er vanvittig god!

Det har det stått hvert eneste vindu mannen har vært i klubben. Samme sirkuset hvert vindu.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #184 på: 30. Okt. 2012, 21:26 »
En spiss, høyreback og klassestopper er det jeg ønsker meg

thomamkj

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #185 på: 30. Okt. 2012, 21:35 »

Det har det stått hvert eneste vindu mannen har vært i klubben. Samme sirkuset hvert vindu.

Det er fair enough, men med klausulen til Ba og den formen han har vist i høst, gjør at det sannsyneligvis kommer til å bli tøft å holde på han. Da er det bra at vi er tidlig ute og leter etter gode erstattere. Ibisevic kan absolutt fylle Bas sko.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 31. Okt. 2012, 08:12 »

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #187 på: 31. Okt. 2012, 11:03 »
hadde på ingen måte blitt skuffet om Hangeland kom. En spillende midtstopper, som er god på defensiv og offensiv dødball. Mener det samme gjelder med Forren, som vi også har blitt linket til tidligere.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 31. Okt. 2012, 11:15 »
Fin suppe på syltynn spiker. "Skal vi se, hvem er det som er ute etter en midstopper? Jo, Newcastle og Liverpool. Hvilken midstopper er tilgjengelig for klubber som ikke vil bruke veldig mye penger? Jo, Brede Hangelands kontrakt går ut etter sesongen, og kan signere vederlagsfritt for en ny klubb fra nyttår. Skal vi se, redaktør, 2+2 er lik 5, ikke sant? Flott. Da kjører vi sak på at Newcastle og Liverpool jakter Hangeland".

For all del, det er ikke helt usannsynlig om det stemmer. Og jeg vil gjerne ha en type som Hangeland i forsvaret vårt jeg. Flere verdenshav bedre enn Williamson, men kanskje litt lik Colo i spillestil. Det skal jo sies at å signere Hangeland på en "pre contract agreement" i januar, så hadde jo det vært en finfin signering i god Mike Ashley-ånd. Spørsmålet er bare hva han tjener i Fulham, kontre hva han kommer til å tjene her. Og noe sier meg at det Fulham ikke kan tilby, kan heller ikke vi tilby.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #189 på: 31. Okt. 2012, 13:29 »

Sitat
Var det virkelig så gale å si at jeg ikke syntes sammy ameobi har så stort potensial at han klarer seg "uten fysikk"? Og når pratet jeg om å brøyte seg frem?

Beklager hvis jeg leste innleggene dine feil. Jeg tolket:

Spillestilen trenger ikke fysikk, men ferdighetene gjør. Han er rett og slett ikke god nok til å "ikke trenge fysikk". Downing faller også inn i samme kategori  :D

At Ameobi ikke er tilstrekkelig hurtig og driblesterk så han må tilpasse spillestilen og bli en som kommer på siden av motstanderen og vinner løpeduellen pga sterkere overkropp.

Min tanke er at han er 20 år, og har allerede vist at han er god langs bakken, og har evnen til å komm rundt på kantene eller skjære inn og skyte. Når dette er spillestilen til Sammy er det naturlig at han fortsetter å prøve å utvikle disse sidene vet spillet sitt slik at han lykkes enda oftere. Når han bare er 20 år tror jeg at mulighetene for at han blir bedre er store.

Hvorfor mener du at han bør bulkes opp? Hvilke ferdigheter mangler Sammy og hvorfor har han ikke mulighet til å utvikle disse ferdighetene? (rekner med at sprutekaffikoppene kom pga det med at du burde bli spilleutvikler. Det var unødvendig, men du var så bastant på at sammy var udugelig at jeg måtte ta litt igjen. )
Sikkert litt overreagering av meg også ;)
Det jeg mener, er egentlig ikke så forskjellig fra deg. Vi er enige i hvilke ferdigheter han har, og jeg mener også selvsagt at han skal fortsette å utvikle disse så godt han kan. Men jeg ser ikke at Sammy Ameobi er/kommer til å bli god på type hurtighet, dribling osv, at han kan neglisjere styrketrening totalt.
Jeg har aldri sagt at han skal forandre spillestil, eller bli Shola, men jeg mener at han må supplere de eksisterende ferdighetene sine med ett par ekstra kilo muskler slik at han kan stå imot hvertfall litt fysiske forsøk på å ta han ut. For han har ikke så ekstreme ferdigheter.
« Siste redigering: 31. Okt. 2012, 14:58 av Skjæren »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #190 på: 31. Okt. 2012, 14:40 »
Engelske spillere kan vel ikke signere pre-contract med en engelsk klubb før 1mnd før kontrakten går ut?
Hangeland er vel også for gammel for oss, selv om han kommer gratis..
Når det er sagt, er jeg positiv jeg.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #191 på: 01. Nov. 2012, 10:04 »
Det sykt seriøse avisen som alltid har rett når det gjelder overganger? (99% riktig) linker oss i dag til en argentinsk midtstopper :happy:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4620313/German-Pezzella-a-target-for-Newcastle.html

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #192 på: 01. Nov. 2012, 11:27 »
Linket til både Niklas Moisander og German Pezzella. Ser ut som det endelig gjøres noe med tanke på ny midstopper.

http://www.tv2.no/sport/fotball/sjekk-torsdagens-fotballrykter-denne-spilleren-er-oensket-av-arsenal-manchester-united-manchester-city-liverpool-og-tottenham-3914130.html

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 01. Nov. 2012, 12:35 »
Jeg trodde klausulen til Ba gikk ut i sommervinduet? Kan noen gi en update på hvordan klausulen hans er nå da..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 01. Nov. 2012, 12:53 »
Det er vel egentlig ingen som helt veit - men den er tilsynelatende aktivert igjen i vintervinduet nå, i følge Pardew selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida