20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 412965 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #165 på: 30. Okt. 2012, 10:33 »
Bare se på Oscar. Utrlig lite muskler på den mannen, men for en spiller!
Sammenligner vi virkelig Sammy Ameobi med Oscar nå? Oscar er allerede bedre enn Sammy noen gang kan drømme om å bli.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 30. Okt. 2012, 10:39 »
Snakker vi om kvalitet her eller snakker vi om kropp og muskler?

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 30. Okt. 2012, 11:33 »
Tror ikke Sammy er dårligere en king til å utfordre på fart langs bakken selv om han tar mindre i benk.

I forhold til å utfordre spillere på farten langs bakken, er det en soleklar fordel at en har litt muskler slik at en kan holde av en spiller. Får ikke nødvendigvis de musklene av benkpress, men gjennom å ha en overall sterk kropp. Tror det hersker liten tvil om at de fleste ville valgt å løpe skulder mot skulder mot Lillebambi fremfor King.

Ja, men ikke hvis lillebambi sender deg i pølsebua før han springer forbi. Tror ikke Sammys spillestil trenger så veldig mye bedre fysikk. Jeg har inntrykk av at han allerede når er ganske vanskelig å få ut av balanse. Det er vledig mange andre sider ved spillet til Sammy som må forbedres først. Fysikken er bare en parantes i spillerutviklingen. Et par mnd på Obertans treningsopplegg i sommer så er han der.
Walcott, Downing, Gervinho, Adam Johnsen, Sturridge er gode eksempler på spiss/vingtyper som sjelden blir avslørt på fysikken.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #168 på: 30. Okt. 2012, 11:36 »
Ny på forumet :)

Jeg vil gjerne ha inn en spisstype som Bellamy, samt en vensterving som holder bredden og slår innlegg. Gjerne en type som Solano. En som er enkel og effektiv i spillerstilen. Jonas kan gjerne være squad-spiller for meg, kan steppe inn på mangeplasser.

Velkommen til forumet  :toon:

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 30. Okt. 2012, 12:11 »
http://www.shieldsgazette.com/sport/cabaye-is-key-to-proposed-newcastle-deal-for-sissoko-1-5075391

Fleire og fleire som skriver om Sissoko til oss. (Veit veldig godt at det er blitt lagt ut linker til han i tråden før)

Cabaye har anbefalt klubben til han ifølge linken over.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 30. Okt. 2012, 12:24 »
Hvis klubben klarer å hente Sissoko, betyr det at Tiote eller Cabaye blir solgt tror dere? Tiote har vell ikke hevet verdien sin denne sesongen, så store pengesummer blir det neppe. Tviler egentlig på at Manu, Chelsea, City eller Arsenal er interessert. Er mer usikker på Cabaye selv om han også har prestert dårlig i forhold til i fjor.

en apropo:
Ifølge denne siden: http://www.transfermarkt.co.uk/en/mondial-sport-management--consulting-sarl/details/berater_2106.html

har Sissoko, Debuchy og Ben Arfa samme agent.
« Siste redigering: 30. Okt. 2012, 12:31 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 30. Okt. 2012, 12:37 »
Bare se på Oscar. Utrlig lite muskler på den mannen, men for en spiller!
Sammenligner vi virkelig Sammy Ameobi med Oscar nå? Oscar er allerede bedre enn Sammy noen gang kan drømme om å bli.

Haha, true dat!

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #172 på: 30. Okt. 2012, 12:42 »
Tror egentlig ikke at Cabaye eller Tiote blir solgt selv om Sissoko kommer inn. Anita kan jo brukes som back også. Greit å ha litt sikkring i alle ledd.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #173 på: 30. Okt. 2012, 13:07 »
Snakker vi om kvalitet her eller snakker vi om kropp og muskler?
Snakker om "teknisk kvalitet", og derfor blir det helt feil for min del å dra inn Oscar. Fordi Oscar er såpass god på andre områder at det veier opp for fysikken. Så god er ikke - og kommer aldri til å bli - Sammy.

Ja, men ikke hvis lillebambi sender deg i pølsebua før han springer forbi. Tror ikke Sammys spillestil trenger så veldig mye bedre fysikk. Jeg har inntrykk av at han allerede når er ganske vanskelig å få ut av balanse. Det er vledig mange andre sider ved spillet til Sammy som må forbedres først. Fysikken er bare en parantes i spillerutviklingen. Et par mnd på Obertans treningsopplegg i sommer så er han der.
Walcott, Downing, Gervinho, Adam Johnsen, Sturridge er gode eksempler på spiss/vingtyper som sjelden blir avslørt på fysikken.
Spillestilen trenger ikke fysikk, men ferdighetene gjør. Han er rett og slett ikke god nok til å "ikke trenge fysikk". Downing faller også inn i samme kategori :D

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 30. Okt. 2012, 13:09 »
Downing har da klart seg fint i PL han.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 30. Okt. 2012, 15:50 »
Han er 20 år og har allerede u-21 landskamper, men karrieren hans avhenger tydeligvis av at han får muskler nok til å brøyte seg fram. Du burde virkelig bli spillerutvikler skjæren :)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 30. Okt. 2012, 16:10 »
Tror ikke Sammy er dårligere en king til å utfordre på fart langs bakken selv om han tar mindre i benk.

I forhold til å utfordre spillere på farten langs bakken, er det en soleklar fordel at en har litt muskler slik at en kan holde av en spiller. Får ikke nødvendigvis de musklene av benkpress, men gjennom å ha en overall sterk kropp. Tror det hersker liten tvil om at de fleste ville valgt å løpe skulder mot skulder mot Lillebambi fremfor King.

Det er jo to ulike spillertyper spør du meg. King minner meg egentlig litt om Carew i spillestilen, og er i langt større grad en kraftspisstype. Selv om Sammy er høy, er det jo farten og teknikken som er hans fremste styrker. Han brukes jo således vel så mye som ving, som han brukes som spiss. Når det er sagt syns jeg han beviste eksempelvis mot Brugge at han kommer seg veldig fysisk også etterhvert. Brugge-spillerne måtte ty til mye ulovligheter for å stoppe Ameobi. Er ikke redd for at han ikke er sterk nok fysisk, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #177 på: 30. Okt. 2012, 16:46 »
Han er 20 år og har allerede u-21 landskamper, men karrieren hans avhenger tydeligvis av at han får muskler nok til å brøyte seg fram. Du burde virkelig bli spillerutvikler skjæren :)
:spytt: :lol: :spytt: :lol: :spytt: :lol: :spytt: :lol: :spytt: :lol: :spytt: :lol:

Var det virkelig så gale å si at jeg ikke syntes sammy ameobi har så stort potensial at han klarer seg "uten fysikk"? Og når pratet jeg om å brøyte seg frem?

Helt seriøst, det innlegget der er så latterlig at jeg ikke kan få si det. Du må lese hva jeg skriver, og ikke gå rett i forsvarsposisjon når jeg kommer med min mening i en sak som tydeligvis er annerledes enn din.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #178 på: 30. Okt. 2012, 16:57 »
annern og Kristoffer:

det dere sier understreker vel egentlig bare poenget mitt. King og Ameobi er ganske ulike spillere, selv om begge er raske og mørke. Innlegget mitt var ment som et svar til hva King kan tilby i forhold til Ameobi, og jeg mener at han har en overlegen evne til å vinne dueller i lufta og langs bakken i forhold til Sammy. Er også helt enig i at fintene til Ameobi er bedre enn Kings, og at en ikke skal lage en Owen utav ham ved å slenge ham i treningsstudio.

Kan til nøds være med på at de er liknende spillertyper, da begge har fart som sitt fremste våpen, men de utiliserer det på helt ulike måter.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 30. Okt. 2012, 17:36 »

Må man ha muskler for å være god? Javel? Spillere som Nani og Agbonlahor har vel heller blitt dårligere etter de har trent på seg muskler.