20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 412690 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #120 på: 14. Okt. 2012, 14:22 »
Er vel verdt å nevne at Senegal røk ut av kvalikken til Afrikamesterskapet i går - til stor frustrasjon for hjemmefansen - så da har vi hvertfall Demba'ene tilgjengelig. På en annen side mister vi Tiote.

Jeg har forresten likt Gary Hooper en stund, men ser heller at vi leter etter en venstrekant. Vi kan fint spille med 1 spiss, og skal vi bruke 2 så har vi Shola og Campbell i bakhånd.

Største problemet offensivt så langt denne sesongen, sett bort fra at Willy er udugelig med ball, er vingspillet vårt og det at vi ikke bruker bredde. Vi gjorde det mot Bordeaux - og det resulterte i 3 scoringer. Men når Ben Arfa og Santon begge trekker innover, så er vi nødt til å ha en venstreving og en høyreback som kommer seg rundt på kanten og slår inn. Simpson, vårt beste alternativ på hb, er jo grenseløst udugelig på motsatt banehalvdel. På venstrekant vil jeg lansere Ferguson som beste alternativ, da Marveaux ikke er kapabel til å utfordre for så å legge inn og Jonas er god 2 ganger i året - begge ganger som regel mot Wolves. Obertan spilte bra mot franskmennene, og er teknisk flink nok til å legge inn med venstre + han blir en "trussel" i og med at han kan trekke inn også, men jeg ser ikke på han som noen førstelagsspiller.

Generelt har vi litt for mye stallfyll uten kvalitet, og jeg skulle gjerne sett flere kvalitetsspillere i førstelaget. Håper for vår skyld at vi får inn Debuchy til januar + en stopper som kan utfordre Saylor (og Colo på sikt). Sleng med en kjapp ving/spiss-type og en skikkelig box-til-box midtbane og jeg er fornøyd, selv om dette naturligvis kun er drømmetenkning. Tipper vi ender opp med Debuchy inn + Ba og Tiote ut. Typisk NUFC.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 14. Okt. 2012, 14:55 »
Vi trenger da ikke venstrekant! Jonas, Marveux og Fergie holder lenge der for øyeblikket, særlig med formen Fergie viser for tiden. Sammy kan også brukes her.

Synes også det er veldig optimistisk å liste Campbell som en spiss vi kan bruke nå da han langt ifra er god nok for førstelagsspill. Et enormt talent ja, men skal ikke være vårt 4. valg p.d.d.

PS: forresten linket metro (ja jeg vet  ;) ) oss idag til Hooper
« Siste redigering: 14. Okt. 2012, 14:57 av Andymag »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 14. Okt. 2012, 20:27 »
Jeg synes vi har en del spillere som er på nivå med spillere som spiller i de aller beste klubbene. Ba, Ben Arfa, Tiotè, Coloccini, Cissè, Cabaye og ikke minst Krul som kanskje er PL`s beste keeper. Rett bak disse har vi noen evige slitere som Jonas, S. Taylor og Santon, som alle tre holder godt PL nivå. Dette er 10 meget solide spillere. Bak disse har vi spennende nyervervelser og unggutter som Anita, Bigirimana, Amalfitano, Ferguson, osv. Disse trenger selvfølgelig flere kamper og ikke minst tid.
Man skal heller ikke utelukke Marveaux helt, og Obertan har jo bare blitt bedre og bedre i NUFC drakta. Siste kampen hans mot Bordeaux var hans aller beste så langt.

Jeg synes denne NUFC utgaven er ett av de beste jeg har opplevd, kanskje som nummer 2 bak troppen Kevin Keegan hadde i sin første periode. Er ganske dødt løp mellom denne utgaven og den Sir Bobby Robson disponerte synes jeg.

Jeg synes forsvaret er den lagdelen som er desidert svakest. Backer er det en mangelvare på, kun Santon som jeg stoler på der. Så her må det handles gjerne 2 nye. Det tviler jeg kommer til å skje, men jeg forventer og nærmest krever at ihvertfall 1 back blir hentet i januar.
På stopperplass trenger vi også noen nye spillere. Når verken Coloccini eller S. Taylor er tilgjenglig synker kvaliteten enormt på denne plassen. Skulle gjerne sett 2 nye inn her også, men tviler sterkt på at det skjer. Men 1 må det ihvertfall komme i januar, man kan ikke drive å spille videre med Perch og Williamson som backup.

Får vi inn 1 back og 1 stopper nå i januar skal jeg si meg fornøyd, men dette er også på en måte minstekravet. Det må handles og det må gjerne selges litt også. Spillere jeg gjerne kan se forlate NUFC og som jeg ikke anser for gode nok er Williamson, Perch, Simpson, R. Taylor og Steve Harper. Nå må vi ikke selge alle på en gang, men Pardew og co kan fint kvitte seg med ett par av dem ihvertfall. Det vil jo også gjøre plass til nye spillere.

Kan tippe at spillere som Douglas, Virgil van Dijk, Aleksandar Dragovic, Nicolai Boilesen, samt Mamadou Sakho, som sliter voldsomt med spilletid i PSG, er spillere som vi igjen blir linket med. Skal ikke se bort ifra at norske spillere som Joshua King og Jo Inge Berget også blir linket med videre. Er jo en enorm interesse for disse 2 spillerne og er vel noe av det beste norske som er pr dags dato.

Eneste jeg frykter blir solgt i januar er Demba Ba. Den klausulen han har i kontrakten liker jeg veldig dårlig. Tipper en klubb som LFC kan finne på å gi han en mye bedre lønn enn hva NUFC har mulighet til å gjøre.
Tiotè blir nok i klubben ihvertfall til sommeren. Han er jo uansett optatt med ACN i januar og bør derfor ikke være veldig aktuell for mange av klubbene. Lang kontrakt har han også så det blir vanskelig å få han ut av den uten å betale altfor mye.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 14. Okt. 2012, 21:03 »
Gjelder ikke Ba's klausul bare i et kort tidsrom under sommervinduene?

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #124 på: 17. Okt. 2012, 09:48 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/sjekk-onsdagens-fotballrykter-sergio-busquets-topper-mancinis-oenskeliste-3902150.html

Shay Given innrømmer at han må vurdere sin fremtid etter å ha blitt benket av Aston Villas manager Paul Lambert.

Kom tilbake til Newcastle Given og bli backup for Krul  :toon:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 17. Okt. 2012, 14:05 »
Hehe. Gjerne det. Men tror ikke han er videre interessert i akkurat det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #126 på: 17. Okt. 2012, 14:06 »
Erstatte én benk med en annen? Hmm...

Men vil han komme er han absolutt velkommen. Spørs om Elliott blir så happy da, men... who cares :)
« Siste redigering: 17. Okt. 2012, 14:08 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 17. Okt. 2012, 14:23 »
Nei, han er ikke velkommen spør du meg. Jeg vil helst ikke se en stor spiller som Shay Given måtte bruke sine siste år i karrieren på å returnere hit som benkevarmer. Da håper jeg heller han finner seg en annen klubb hvor han får stå fast.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 17. Okt. 2012, 14:44 »
Kristoffer da. Du kan ikke si at hedersmannen Shay Given IKKE er velkommen på St James' Park? Given er ALLTID velkommen tilbake hos oss. Selv om jeg selvfølgelig unner han å stå fast i en mindre klubb, fremfor å sitte på benken hos oss. Men om han selv vil det, er han selvfølgelig hjertelig velkommen.

Det må da vel du også være enig i, Kristoffer? Det går ikke an å si at Given ikke er velkommen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 17. Okt. 2012, 23:13 »
http://www.newcastleunited-mad.co.uk/news/tmnw/pardew_warns_big_star_will_leave_in_january_763058/index.shtml

Alan Pardew: ?At some point, we will lose one of our top players.
?It?s just natural that that?s going to happen, but we want to get a maximum figure for him.
?And then we?ve got to make sure we bring in two or three that are as good, if not better, than the one we?ve sold. We?ve got to trade up. That?s very, very difficult.
?With the help of Graham Carr and my team, we ain?t doing a bad job on that front.?
"My biggest challenge has been, so far, changing the style of the team to control games in a more effective manner, and bringing the team closer to the top teams.
?That?s been my biggest challenge.
?I think we?ve done that.
?I think we?re respected by the top teams, and now we?ve got to prove we?re in that group by finishing in the top eight, for sure, and hopefully top six.?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 26. Okt. 2012, 13:30 »
http://www.espn.co.uk/football/sport/story/176398.html?CMP=OTC-RSS

Linket til ex-smoggie Aliadiere, via L'Equipe. Det må da være en jævla kødd?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 26. Okt. 2012, 14:43 »
http://www.espn.co.uk/football/sport/story/176398.html?CMP=OTC-RSS

Linket til ex-smoggie Aliadiere, via L'Equipe. Det må da være en jævla kødd?

Husker vi var linket til han etter Carroll dro.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 26. Okt. 2012, 14:55 »
Men han er jo en skadeforfulgt, dårlig spiller jo? Har aldri imponert meg overhodet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #133 på: 27. Okt. 2012, 17:35 »
Som GMC påpeker, så var vi linket til han etter Carroll dro. Men det var fordi han var uten kontrakt, og kunne komme gratis og utenfor transfervinduet. Vi endte som kjent opp med Kuqi.....

Ali spiller vel i Ligue 1, for Lorient. Tviler meget sterkt på at vi har noe å tjene på å hente han.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 27. Okt. 2012, 18:27 »
Håper vi får inn en spiss i januar, men ikke Aliadiere.