20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00  (Lest 51847 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00
« Svar #330 på: 04. Sep. 2012, 20:25 »
Ba er fortsatt mye mer delaktig i det oppbyggende spillet enn Cisse, og er ofte dypere i banen for å involvere seg. Dog syns jeg ofte bevegelsene i og rundt boks fra Ba og Cisse ofte er litt like - stjerneeksempelet var jo på det innlegget der Ba og Cisse nærmest gikk i duell med hverandre.

Det gjør han, men fortsatt mener jeg han ikke har ferdighetene til å spille Cissé god, og har litt for dårlige pasnings/driblingsferdigheter til å spille sammen med en spiller som Cissé. I tillegg er også Ba en spiller som liker å gå rett på mål, og som skyter når han får muligheten. Cissé og Ba er rett og slett for like. Begge funker best som goalgettere, og dermed funker de ikke så bra sammen. Vi trenger en som er litt mer lik Cassano/Agüero/Suarez (don't troll) i spillestilen sammen med enten Ba eller Cissé. Altså en kjappere og mer teknisk spiller, som kan ta på seg rollen som en slags trequarista som kan frigjøre rom og spille gjennom den andre spissen. Inntil det synes jeg 1 spiss på banen funker best, som betyr at vi må benke enten Ba eller Cissé og heller rotere dem etter form.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 04. Sep. 2012, 21:43 »
Føler du treffer perfekt der Eriksen!  :gp: Lurer på om Pardew har gitt opp å prøve Ben Arfa i den rollen?
« Siste redigering: 04. Sep. 2012, 21:45 av Andymag »

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #332 på: 04. Sep. 2012, 23:33 »
Ba er fortsatt mye mer delaktig i det oppbyggende spillet enn Cisse, og er ofte dypere i banen for å involvere seg. Dog syns jeg ofte bevegelsene i og rundt boks fra Ba og Cisse ofte er litt like - stjerneeksempelet var jo på det innlegget der Ba og Cisse nærmest gikk i duell med hverandre.

Den duellen når Ben Arfa hoppet opp og knuste begge 2 i lufta?  :P

Ellers enig med Eriksen om at vi burde kunne rullere på hvem av dem som spiller. Vi kommer til å ha ett hardt kampprogram og så lenge de ikke presterer bedre så kan de få noen kamper på benken hver.

Det jeg ikke liker er at så mangen her inn virker å synes at alt skal handle om Cisse og at bare Ba skal benkes.
Cisse er kanskje ett lite hakk bedre i den sentrale spissrollen, men Ba sin jobb før jul i fjor var slettes ikke langt bak hva Cisse presterte etter jul. Og da Ba hadde samme rollen var servicen mye dårligere enn hva Cisse hadde i vår. Ba hadde Obertan, Jonas og Cabaye selvsagt i en 442, mens Cisse hadde Ba, Ben Arfa rett bak seg, og Cabaye fra midtbanen.
Cisse er selvsagt magisk slik han var i vår, men jeg syns Ba sin innsats har blitt mer og mer glemmt etter at Cisse fikk rollen hans.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 04. Sep. 2012, 23:35 »
Ba er blitt litt bortglemt, og Ba hadde vel okei med assists også. Enig med deg der. Ba sine bidrag i 4-3-3'en i vår er også undervurdert selv om måla hannes uteble. Viser at han kan mer enn kun være en målsnik.
Snakker forøvrig ikke om den situasjonen, men når Ba's heading gikk endel over mål og Cisse sto bortimot på akkurat samme plass ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 04. Sep. 2012, 23:44 »
Gode poeng Eriksen. Må også nevnes at midtbanen også har en stor del av "skylden" for at angrepet ikke fungerer. Som du sier så har ikke spissene våre ferdighetene til å gjøre ting på egenhånd slik som Aguero, Suarez. Da er angrepet avhengig av at de andre i laget lager sjanser til dem og er kreativ. 

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 04. Sep. 2012, 23:45 »
Jeg drømmer om 4-3-3 med Marveaux - Ba - Ben Arfa mot Everton. Sjansen er vel lik null, dog.
Nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 05. Sep. 2012, 00:10 »
Den ønsker jeg også å se boris! Og gjerne en Biggie i trioen bak dem også  :angel:

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #337 på: 05. Sep. 2012, 00:56 »
Snakker forøvrig ikke om den situasjonen, men når Ba's heading gikk endel over mål og Cisse sto bortimot på akkurat samme plass ;)

Hehe, stemmer det, husker dem sto omtrent oppå hveranre da ja. Vet ikke om du husker den jeg tenkte på, men ene gangen sto Ba og Cisse på rekke og rad, så kom plutselig Ben Arfa flyvende og headet knallhardt. Desverre reddet keepern. Cisse og Ba sto forøvrig omtrent inni hverandre i den situasjonen og.  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 05. Sep. 2012, 01:33 »
Ja, når du sier det så. Husker bare enda bedre at jeg ble overrasket over at Ben Arfa klarte å få til en såpass bra avslutningn på hodet :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 05. Sep. 2012, 18:24 »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 05. Sep. 2012, 20:19 »
http://www.nufcblog.co.uk/2012/09/05/newcastle-1-1-aston-villa-a-narrow-point-earned/

Viser igjen hvor lite kreativt det er med Jonas ute på vingen og hvor dårlig Ba og Cisse fungerer i sammen per dags dato!

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 05. Sep. 2012, 20:29 »
Jonas er ingen ving, har sagt det lenge. Håper virkleg han kan enten bli flyttet ned på back eller sentralt som indreløper. Sentralt som indreløper er heilt klart der han ville ha passet best.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 05. Sep. 2012, 21:32 »
Jonas er ingen ving, har sagt det lenge. Håper virkleg han kan enten bli flyttet ned på back eller sentralt som indreløper. Sentralt som indreløper er heilt klart der han ville ha passet best.

Akkurat dette jeg har prøvd å si lenge. Jonas har bare ikke de offensive kvalitetene som skal til for å prestere jevnlig på kant. Vi produserer jo nesten ingenting fra den kanten, og det blir nesten som et slags handicap. Men sentralt på midten og på back er derimot Jonas grei å ha.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #344 på: 06. Sep. 2012, 02:14 »
Fra den rapporten:
Sitat
Team shape
*bilde av average positioning*
"Notice the ?gaping? space in and around centre midfield"
Det hadde jo ikkje vært så jækli "raging" gap om han faktisk hadde tatt med "average positioning'en" til Bigirimana som spilte der over 50 min og var meget god!
Venter i spenning...