20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00  (Lest 51801 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00
« på: 31. Aug. 2012, 07:27 »
Søndag tar vi i mot Aston Villa, og denne gangen har vi heldigvis en dag ekstra hvil mellom EL kampen og PL kampen.  Vi møter et Villa som har tapt sine første 2 runder, med 1-3 mot Everton og 1-0 borte mot West Ham.  Selv kommer vi fra en kanskje noe ufortjent seier over Tottenham, og et akseptabelt tap mot regjerende CL-mestre Chelsea. 

Etter kampen mot Atromitos står vi mest sannsynlig uten skadede Ryan Taylor, som utvilsomt er en fin potet å ha i troppen selv om han kanskje ikke ville fått tillitt fra start.  Tiote skal vistnok være tilbake fra sin skade innen denne kampen.  Her har vi derfor ikke alt for mye å kunne klage på i forhold til Aston Villa, som står med hele 6 navn på skadelista, deriblant 4 som må kunne regnes som start-11 materiale.

Transfervinduet er også åpent enda, og det er jo derfor stor mulighet for at det kommer inn noen mer eller mindre planlagte overganger for begge lagene.  Jeg er uansett ikke overbevist om at en evt spiller inn skal rett inn på banen fra start, uansett hvor mye bedre han evt er, nettopp fordi å være samspillt med laget også er en viktig ting å ta hensyn til.

Basert på en kjapp titt på et Villa-forum ser det ikke ut til å være altfor høye forhåpninger for dem før denne kampen, og de fleste virker til å være lykkelige om de får et poeng.  Det syns jeg vi skal være enige i, å si at dersom ikke vi får alle poengene så må det være lov å være skuffa.  Selv håper jeg på kalasseier som for 2 år siden da vi knuste dem hele 6-0, etter at de hadde bomma på en straffe på stillingen 0-0.

Håper på følgende oppstilling:

Krul
Simpson - Saylor - Colo - Santon
Tiote - Jonas
Ben Arfa - Cabaye - Marveux
Cisse

Gode muligheter for innhopp og litt formasjonsendring om nødvendig, med f.eks. Anita, Ba, Obertan, Vuckic, dersom disse sistnevnte har kraft igjen i beina innen søndag.  Man vet aldri, kan jo være de har gått tom for jordbærsirup  :nervøs:
Genius by birth. Slacker by choice.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00
« Svar #1 på: 31. Aug. 2012, 15:15 »
Får ikke sett kampen, men er rimelig sikker på at vi vinner 3-0 uansett. Aston Villa har vært SVAKE.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 31. Aug. 2012, 21:55 »
Vi må og skal vinne våres hjemmekamper mot antatt dårligere lag. Villa sin åpning har ikke akkurat vært fantastisk, så om vi roter det til her blir jeg bekymra.

Håper på dette laget:

Krul
           Anita - Cabaye
Obertan - Ben Arfa - Marveux
                 Cisse

Har litt lyst å se Ben Arfa mer sentralt i banen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 31. Aug. 2012, 21:59 »
Vil se:

Krul
Anita - Tiote/Perch
Cabaye
Ben Arfa - Cisse - Ba/Marveaux

Tror jeg får se:

Krul
Ben Arfa - Anita - Cabaye - Jonas
Cisse - Ba
Nei.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 31. Aug. 2012, 22:26 »
Vi starter nok med 442 ja, om vi mot all odds skulle starte 433 og Cisse eller Ba blir benket, håper jeg vi får se Ba fra start. Ba har vist mye mer de siste kampene enn det Cisse har. Kanskje en omgang hver ettersom Cisse trenger kamptrening.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31. Aug. 2012, 22:54 »
Krul
Ben Arfa - Anita - Cabaye - Jonas
Cisse - Ba

Denne er fin!  ;)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 31. Aug. 2012, 22:56 »
Uenig. Synes både Cabaye og Ben Arfa kommer bedre til sin rett når de spiller veldig offensivt og ikke trenger å tenke noe særlig på det defensive. Ben Arfa skal i mine øyne kunne vandre rundt på motstanderes banehalvdel og rundt midtsirkelen i 90 minutter og få lov til å bevege seg akkurat sånn han vil, og Cabaye sskal ligge litt offensivt og væe klar til å ta i mot baller og sende geniale pasninger. I 4-3-3 så vil mest sannsynelig forsvaret, og da spesielt Simpson, få mye større hjelp også.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 31. Aug. 2012, 22:59 »
Jeg er også veldig glad i 4-2-3-1, jeg. Og Ben Arfa er giftigere jo lengre frem vi får han. Når han spiller i en tradisjonell 4-4-2 føler jeg at han tillegges for mange defensive oppgaver - og at han generelt ligger for dypt når han får ballen. Dessuten syns jeg nesten formen til Cisse er slik at vi kan ta oss råd til å starte med ham på benk - selv om det vel bare er et tidsspørsmål før han dæljer de inn igjen som en annen vårkåt Stig Johansen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01. Sep. 2012, 00:53 »
Håper på følgende:

Krul
Simpson Tayls Colo Santon
          Jonas       Anita
                Cabaye
Ben Arfa                 Ba
                  Cisse

Altså den vanlige 433/4231 fra forrige sesong

En kamp hadde eg og vert småkeen på å sette Jonas ned på en av backene til fordel for Simpson for å testa det ut, men ser egentlig på det som 100% usannsynlig...

2-0.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 01. Sep. 2012, 09:25 »
Kunne tenkt meg følgende lag:

Krul
 Simpson - Tayls - Colo - Santon
               Anita - Tiote
 Ben Arfa - Cabaye - Marveaux
                  Ba/Cisse

Men ser for meg at vi spiller 4-4-2

Gleder meg til kamp! :) Vi bruker å gjøre det OK mot Villa. Tipper 3-2 til oss

Edit: Vent, er Tiote enda skadet?
« Siste redigering: 01. Sep. 2012, 09:26 av Martin »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01. Sep. 2012, 10:10 »
Eg tykkjer Marve bør få starta denne. Håpar verkeleg at Cisse og Ba kan få det til i same kamp og skåra kvar sitt mål. Det er noko der som fortsatt luggar litt tykkjer eg. Dei to saman har litt is i rubben. Det er på tide å få skikkeleg gli!

bigirimana

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 på: 01. Sep. 2012, 10:38 »
Eg tykkjer Marve bør få starta denne. Håpar verkeleg at Cisse og Ba kan få det til i same kamp og skåra kvar sitt mål. Det er noko der som fortsatt luggar litt tykkjer eg. Dei to saman har litt is i rubben. Det er på tide å få skikkeleg gli!

Bare vi ikke starter med Odd-Bjørn Hjelmeset på topp så godtar jeg det meste!  :frenetisk:
Hadde et håp om at Bigirimana skulle slå til ved valg av forumnavn, det gjorde han aldri.
Men vi gir ikke opp fordi!

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #12 på: 01. Sep. 2012, 10:39 »
Det blir :

Krul
Simpson - Colo - Taylor - santon
       cabaye - tiote - jonas
    ben arfa - Cisse - Marve

Dessuten vinner vi 3-1 etter scoring av Colo, Cisse og jonas,, Selvmål av simpson

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01. Sep. 2012, 10:54 »
Det blir :

Krul
Simpson - Colo - Taylor - santon
       cabaye - tiote - jonas
    ben arfa - Cisse - Marve

Dessuten vinner vi 3-1 etter scoring av Colo, Cisse og jonas,, Selvmål av simpson

tiote er vel ute av kampen mener jeg.... og vi skal holde nullen har jeg og tim bestemt

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 01. Sep. 2012, 11:49 »
Skjønner ikkje at det er muleg å utelate Jonas. I alle fall ikkje om ein skal gå tilbake til 4-3-3-formasjonen vi benytta oss av mot antatt svakare lag på heimbane i vår. Han var jo definitivt blant våre tre-fire beste og mest stabile i stort sett heile vårsesongen, og heilt essensiell å ha i ei midtbane som blir smalare enn vanlig. Eg vil mykje heller ha Jonas inne i ei indreløparrolle der han løyser ting enkelt, støtter backen sin og jobbar som ein hest, enn å la han rote seg vekk ute i ei kantrolle.

Der vil eg mykje heller ha Marveaux og HBA, slik at vi får litt variasjon. I dei første kampane har vi vore altfor avhengige av at HBA skal produsere litt magi, men mot eit betrakteleg svakare lag bør vi tørre mykje meir enn vi har gjort dei første to ligakampane. På spissplass vil eg vrake Papiss, slik at han får seg eit spark i ræva. Synest Ba har vore langt friskare denne sesongen, så han bør lønnast med startplass. Kanskje er kritikken mot Cissé for sterk, ettersom eg eigentleg ikkje hadde forventa at han skulle levere særleg godt i kampane der han ikkje får distribusjon. Om ein ser vekk frå (det siste) supermålet mot Chelsea, så er han ikkje særleg imponerande i det oppbyggande spelet, ei heller verkar fotballintelligensen til å vere fantastisk. Han har to gode føtter, eit fantastisk instinkt og fysiske ferdigheiter som gjer han god i området innanfor sekstenmeteren. Mot eit lurvete Villa kan det hende det kan løsne for han.

.....................Krul.......................
Simmo....Colo....Saylor....Santon
..........Tiote/Anita.........Jonas.....
.....................Cabaye.................
Ben Arfa......................Marveaux
..................Ba/Cissé...................