20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea vs Newcastle, Lør 25.08 kl. 18.30  (Lest 27445 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Henke911

• Flaskebærer
  • *
  • Stolt Toon fan
    • Vis profil
Sv: Chelsea vs Newcastle, Lør 25.08 kl. 18.30
« Svar #150 på: 25. Aug. 2012, 21:14 »
Jeg syns vi trenger en rask midtstopper. Ut med S. Taylor og inn med en rask og sterk midtstopper.

Ellers så bør vi bruke Marveaux fremfor Gutierrez, fordi han er mye kvikkere og kan skape mer fremover.
Jeg er fornøyd med Anitas innsats, og likte spesielt at han fungerte som en forsvar mens de trege forsvar spillerne våres var oppe, for han kunne matche Torres på fart.

Med ny midtstopper og Marve på banen kan vi slå alle lag. Chelsea borte er og forblir den vanskeligste kampen denne sesongen. Godt å være ferdig med den.
Newcastle 3-1 Wigan (15.4.06)
Shearer 2 mål. Jeg var der!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 25. Aug. 2012, 21:20 »
Håper Pardew tar litt personlige tiltak på treningsfeltet denne uken til å forbedre samarbeidet til Ba og Cisse. Det er ingen kommunikasjon eller sammenheng i bevegelsene deres. Ba var god idag og gjore mye bra utifra ballene han fikk. Cisse virket helt ukonsentrert og gikk vel ikke på et farlig løp under hele kampen...

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 25. Aug. 2012, 21:35 »
Grunnen til at 442 ikke funker er ikke pga Ba/Cisse, men på grunn av at verken Jonas eller HBA er bredde holdere. Blir alt for masse gjennom midten og mot spissene feilvendt. Skal 442 funke, må vi enten få inn en ny ving, eller så må den jeg ikke tørr å nevne ved navn få spille. 443 mot villa!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 25. Aug. 2012, 21:46 »
Elendig av FA og sette opp dennne kampen så tett opp mot E-cup kampen. NUFC spilte borte i Hellas på torsdag kveld og får kun 1 dags hvile mellom kampene. Alt av statistikker viser jo da at lag med så få hviledager  mellom kampene som oftest taper. Forberedelsene til denne kampen må ha vært meget begrenset. 

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 25. Aug. 2012, 22:25 »
Grunnen til at 442 ikke funker er ikke pga Ba/Cisse, men på grunn av at verken Jonas eller HBA er bredde holdere. Blir alt for masse gjennom midten og mot spissene feilvendt. Skal 442 funke, må vi enten få inn en ny ving, eller så må den jeg ikke tørr å nevne ved navn få spille. 443 mot villa!

Så absolutt, men bedre samarbeid mellom spissene hjelper jo det og. Om Cisse hadde utnyttet rommet ba skaper når han møter bedre så hadde vi sett resultater. Og hadde Jonas eller en sentralt løpt inn i romme Cisse da etterlater blir det umulig å stoppe.

Vi har enkelt og greit for få og for dårlig synkroniserte bevegelser. Vi blir for forutsigbare, og det er kun ben Arfa for øyeblikket som makter å endre på det ved å faktisk runde en mann og sette fart, men da er det igjen for få løp rundt han til at vi kan dra ordentlig nytte av det. En jeg mener burde gjort detet mer er Cabaye. Om han kan komme seg forbi midtbaneledd og inn i mellomrom så har han en skudfot som bør kunne gi oss mange mål.

Ikke bare en grunn til at 4-4-2 ikke funker. Personlig kunne jeg tenke meg å se Ben Arfa bak Ba/Cisse og Marveux på kant. Må også si at jeg gjerne ser raylor på banen fremover for det vi så av Cabaye på dødballer var rent skremmende.

Ellers så er vi akkurat igang og alt annet enn 0p her ville vel strengt tatt vært en bonus så sterke som CFC (les: Hazard) ser ut for tiden. Spurs sliter, og hvis ikke LFC får igang spillet virker det jo nesten som om Everton blir vår sterkeste konkurrent i år. Men dette kommer til å bedre seg. Det er vel strengt talt sånn det skal være i starten; vi skal han en del å gå på.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 25. Aug. 2012, 22:57 »
Jaja, vi er rett og slett elendig når vi spiller 4-4-2.

Trodde Pardew også så dette.

Håper på 4-3-3 eller 4-2-3-1 neste kamp og litt mer innsats!

Tror også en av grunnene til at Cisse har vært så "usynelig" er fordi han rett og slett ikke funker der oppe med Ba.
« Siste redigering: 25. Aug. 2012, 23:22 av snkz »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 25. Aug. 2012, 23:25 »
Lange baller opp mot Ba og Cisse, mens Ben Arfa må konsentrere seg om å jobbe defensivt. Knallbra!
Nei.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 25. Aug. 2012, 23:34 »
Lange baller opp mot Ba og Cisse, mens Ben Arfa må konsentrere seg om å jobbe defensivt. Knallbra!

Elendig rett og slett...

Men av frykt for å gjenta meg selv å få høre det fra alle andre her så skal jeg ikke legge ut videre :)

Håper bare du ser hvordan vi er sterkest Pardew og bruker de beste kvalitetene til spilleren vi har og får ut deres potensiale til det ytterste.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 26. Aug. 2012, 00:19 »
Vi sliter nok en gang med kreativitet. Vi såg det sist sesong med. Vi har et for lite sjanseskapende spill. Vi mangler fart offensivt. Bortsett fra Ben Arfa er det fint lite som klarer å skape ting på egenhånd. Det går rett og slett for treigt! Ba og Cisse er typer som trenger at de rundt gjør den kreative jobben. der sliter vi stort. Nå var dette en vanskelig bortekamp, og tar ikke så tung på det. Det som bekymrer er at vi også skapte få sjanser sist sesong, men var meget effektive. Håper virkelig dette bedrer seg for det fungerer virkelig ikke offensivt akkurat nå.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 26. Aug. 2012, 09:45 »
Viss me teinkje kunn poeng so ville vel dei fleste ha vore nøgd med 2 poeng etter dei 2 fyste kampane. No har me tre poeng. Det er mykje å ta fatt i når ein ser på spelet vårt, men det er ein ekstrem lang sesong att. Eg må og få minna folk på vår dårlege statistikk på Stamford Bridge.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 26. Aug. 2012, 10:06 »

Håper bare du ser hvordan vi er sterkest Pardew og bruker de beste kvalitetene til spilleren vi har og får ut deres potensiale til det ytterste.

Ja, for all del. Kan ikkje du ringja å fortelja årets manager 11/12 sesongen korleis han skal bruka spelarane og få ut potensialet deira til det ytterste. So kan du i same slengen gratulera han med 5.plass forrige sesong og det faktum at me har beholdt det same laget frå forrige sesong. I vertfall til no, 6 dagar att.

Du skrive so mykje tull her inne! Og ikkje nok med det. Du skrive det same tullet på vg.no. Herregud so lei eg er. Og eg trur eg ikkje er åleina. Kan du ikkje berre copy paste det du spydde ut forrige sesong? Spesielt frå vår dårlege periode på slutten av sesongen før me vann ca 9 av 10 .

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 26. Aug. 2012, 10:09 »

Ja, for all del. Kan ikkje du ringja å fortelja årets manager 11/12 sesongen korleis han skal bruka spelarane og få ut potensialet deira til det ytterste. So kan du i same slengen gratulera han med 5.plass forrige sesong og det faktum at me har beholdt det same laget frå forrige sesong. I vertfall til no, 6 dagar att.

Du skrive so mykje tull her inne! Og ikkje nok med det. Du skrive det same tullet på vg.no. Herregud so lei eg er. Og eg trur eg ikkje er åleina. Kan du ikkje berre copy paste det du spydde ut forrige sesong? Spesielt frå vår dårlege periode på slutten av sesongen før me vann ca 9 av 10 og endte på ein sensasjonell 5.plass.
« Siste redigering: 26. Aug. 2012, 10:45 av lgrinde »

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #162 på: 26. Aug. 2012, 10:23 »
Fekk ikkje sett kampen, men vi tapar mot eit veldig godt lag som er i flytsonen. Vi har hatt minimale forberedelsar til dette oppgjeret, som i tillegg er på Stamford Bridge, som alltid har vore ein vanskeleg arena.
Vi kjem til å vere mykje betre til returoppgjeret på St.James Park. Ser ikkje så alt for svart på dette.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 26. Aug. 2012, 11:53 »
Jeg tror det kan være lurt å vente litt med den sterkeste kritikken angående formasjonsvalget til Pardew. Jeg føler meg ganske sikker på at vi kommer til å spille 4-3-3 i kamper hvor det forventes at vi dikterer spillert.
4-4-1-1 ga oss gode resultater forrige sesong mot topp 4 klubbene. Hadde Cisse klart å holde på ballen halvparten av gangene den ble spillt opp (på fot!) ville vi nærmest ha doblet ballbesittelsen. Det var flere spillere som rett og slett ikke var gode nok i går. Cabaye var kanskje den største skuffelsen siden vi er veldig avhengige at han leverer. Det spørs om 4-3-3 hadde gitt et bedre resultat mtp de dårlige prestasjonene på banen.

HBA var klasse i går. Han virker å være i kjempeform. Blir veldig kjekt å se ham i kamper hvor han kan utfordre høyere i banen.

Anita var tidvis glimrende synes jeg. Han har mange veldig gode innvolveringer. Tror han kan bli en kjempespiller etterhvert.

Dessuten er det kult at Perch kommer inn på midten og takler som det svir. Fikk endelig satt en skikkelig tøff takling i Hazard (noe Cabaye og Anita burde fikset i starten av kampen)Liker ham bare mer og mer. Virker også mye roligere med ballen denne sesongen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 26. Aug. 2012, 17:08 »
Igrinde, må bare høre om jeg forstår deg rett:

Du mener at han skal være genierklært for resten av sin karriere hos oss og alt det han gjør og avgjørelsene han kommer til å ta i fremtiden vil alltid være de rette?

Bare lurer siden du alltid drar opp det kortet der.

Menja, har selv fått mye mer respekt for Pardew det siste året og tror han kan ta oss videre om han bare får muligheten og tørr å gripe den.