20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vurnon Anita  (Lest 34313 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Vurnon Anita
« Svar #60 på: 29. Okt. 2012, 16:07 »
Jeg håper og tror at han kommer sterkere tilbake. Anita trenger nok tid. Kom fra Nederland som er en forholdsvis liten liga. Og når vi snakker om spillere som ikke får sjansen, er det en gedigen skuffelse å se at Marveaux gang på gang utelates fra troppen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 29. Okt. 2012, 16:12 »
Marveaux utelukkes jo helt korrekt gang på gang. Han har jo sugd balle omtrent hver eneste gang han har fått sjansen.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #62 på: 29. Okt. 2012, 16:17 »
Det er nok korrekt, men likevel synd å se. Jeg hadde store forhåpninger til den mannen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 29. Okt. 2012, 16:18 »
Helt enig. Hadde store forventninger til hans selv jeg, men nå ser det tungt ut. Spesielt når Ferguson og Sammy presterer som de gjør også.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 30. Okt. 2012, 14:25 »
Jeg må tilså at jeg vet lite om Anita. Har inntrykk av at han fra Ajax er god og kreativ med ball, og liker å hente ballen langt bak og starte angrep. Hvordan passer han egentlig med Cabaye? Er han egentlig en ballvinner fra tiden i Ajax? Det virker tydelig at han ikke er det, siden Bigi og Perch foretrekkes som erstattere for Tiote. Eller er han bare ute av form, og/eller sliter med tempoet i PL?

Uansett er det sinnsykt skuffende at den eneste skikkelige investeringen i sommervinduet havner bak Perch på benken. Overgangsvinduet framstår som en større fiasko for hver runde som går.
Jeg mener Anita aldri har bevist noe som helst som skal tilsi at han skal være en erstatter for Tiote. Anita passer mye bedre SAMMEN Tiote. Anita har vel alltid vært en defensiv playmaker. Ikke et rivjern. Derfor synes jeg det er greit at Bigi eller Perch foretrekkes foran Anita, når Tiote skal erstattes.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #65 på: 20. Des. 2012, 19:49 »
http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php/topic,92469.3475.html

Kjenner jeg gleder meg til å se hva han har å komme med.  Jeg tror vi kansje har sett halvparten av hva han er god for.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 20. Des. 2012, 22:02 »
Han kan bli enorm spør du meg. Har VELDIG stor tro på ham etter hva han har prestert nå etter en lengre run med kamper sentralt. Liker drivet (litt Kieron Dyer over han?) - liker at han hele tiden ønsker spille en-touch-fotball. Og han har åpenbart en evne til å slå nøkkelpasninger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 20. Des. 2012, 22:55 »
Hver gang han spiller inne sentralt på midtbanen så ser han ut som et bomkjøp, en flopp, en malplassert og udugelig fotballspiller.

Spiller han back så er han en spiller som får deg til å kjenne forventningene komme hver gang han krysser midtlinja og kommer fremover. Defensivt virker han også kapabel der.

Ikke så lenge siden han ble skikkelig kritisert, mildt sagt. Bare å se litt tilbake i denne tråden og i div kamptråder, mange som vil føle seg litt "truffet" da.  :)

Jeg er meget fornøyd med hva Anita presterer om dagen. Han har de siste 5-6 kampene bare prestert bedre og bedre og mot ManCity var han knall. Et skikkelig arbeidsjern.
Dødballene hans er ikke veldig gode men uten tvil den som har den beste dødbalfoten i klubben. Han treffer i det minste medspillerne.

Ellers er jeg enig med Kristoffer om at Anita kan minnes litt om Dyer. Tilfører midtbanen hurtighet, jobber steinhardt og er veldig god både i forsvar og i angrep. Viser stadig frem nye sider ved spillet sitt som imponerer og jeg tror det nærmer seg et PL mål på han snart.

Dette viser også hvor viktig det er å gi spillere tid. Etter kun noen få kamper ville folk her plassere han enten på benken eller som høyreback. Sesongen er enda ikke halvspilt og Anita er fremdeles ganske fersk, derfor tror jeg også han har mye mer inne enn hva han har fått vist nå. Blir spennende å se han mot QPR. Han var veldig god mot ManCity, og fortsetter han i samme spor mot en så mye svakere motstander som QPR kan det bli meget bra.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 20. Des. 2012, 23:17 »
Var jo litt samme greia med Ba. Var jo mange innkludert meg selv som lurte på hva i all verden vi hadde hentet inn. Såg fryktelig tung ut og var lite imponerende de første tre-fire kampene han spillte. Jeg må si at Anita begynner å bli en liten favoritt i laget. Ærlig spiller som jobber livet av seg. Det mest åpenbare med Anita er jo at han er trygg med ball i beina. Det er mange spillere i nufc som mister ballen altfor lett og som rett og slett har manglende kvaliteter når det gjelder å bruke ballen. Anita rotet en del i begynnelsen, men man kunne hele tiden se at det bodde fotball i fyren. Han blir heller ikke fraløpt i dueller noe som er en gjenganger blant nufc spillere. Er også fint å se at han bidrar bedre offensivt enn det jeg hadde trodd på forhånd. Vert en av våre beste spillere i flere kamper nå..
« Siste redigering: 20. Des. 2012, 23:19 av Fluffy »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 23. Des. 2012, 15:26 »
Hver gang han spiller inne sentralt på midtbanen så ser han ut som et bomkjøp, en flopp, en malplassert og udugelig fotballspiller.

Spiller han back så er han en spiller som får deg til å kjenne forventningene komme hver gang han krysser midtlinja og kommer fremover. Defensivt virker han også kapabel der.

Ikke så lenge siden han ble skikkelig kritisert, mildt sagt. Bare å se litt tilbake i denne tråden og i div kamptråder, mange som vil føle seg litt "truffet" da.  :)

Jeg er meget fornøyd med hva Anita presterer om dagen. Han har de siste 5-6 kampene bare prestert bedre og bedre og mot ManCity var han knall. Et skikkelig arbeidsjern.
Dødballene hans er ikke veldig gode men uten tvil den som har den beste dødbalfoten i klubben. Han treffer i det minste medspillerne.

Ellers er jeg enig med Kristoffer om at Anita kan minnes litt om Dyer. Tilfører midtbanen hurtighet, jobber steinhardt og er veldig god både i forsvar og i angrep. Viser stadig frem nye sider ved spillet sitt som imponerer og jeg tror det nærmer seg et PL mål på han snart.

Dette viser også hvor viktig det er å gi spillere tid. Etter kun noen få kamper ville folk her plassere han enten på benken eller som høyreback. Sesongen er enda ikke halvspilt og Anita er fremdeles ganske fersk, derfor tror jeg også han har mye mer inne enn hva han har fått vist nå. Blir spennende å se han mot QPR. Han var veldig god mot ManCity, og fortsetter han i samme spor mot en så mye svakere motstander som QPR kan det bli meget bra.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skulle føle meg truffet av den kommentaren der. Han var virkelig dårlig i starten og klarte ikke å ta tempoet da han spilte på midten - ei heller konkluderte jeg med at han ikke kom til å fungere. Har også påpekt noen ganger at han må få tid og det er ikke slik at alle kan slå til umiddelbart slik som Cabaye, Ben Arfa gjorde. Det er morro å se at Anita har begynt å få det til nå og den siste måneden synes jeg han har vært vår beste spiller.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #70 på: 26. Des. 2012, 19:05 »
Spelaren me har savna sidan storheitstida til Dyer. Get well soon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 26. Des. 2012, 20:59 »
Finner ingen info om skaden... Noen som har sett no?
Han kom, ble mett og dett var dett....

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #72 på: 27. Des. 2012, 08:23 »
.gif av hendelsen

Ikke den beste vinkelen å se hvor hardt Valencia faktisk treffer ankelen, men han treffer hardt og konsist like etter Anita lander på den foten, så der er lite mulighet å ta vekta av foten også. 

Ser Anita er ført opp på physioroom sin liste nå, men kun med en generell fot/ankel skade, og uten en spesifisert dato han er forventet tilbake.  De pleier vel være relativt flinke med å oppdatere når det slippes nyheter om skadeomfanget på spillere, som de ikke har denne informasjonen er det vel sikkert ikke sluppet til offentligheten enda.
Genius by birth. Slacker by choice.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #73 på: 27. Des. 2012, 14:22 »

Om Marveaux leverer slik som han gjorde i går framover, så vil vel du også kanskje måtte 'gå litt i deg sjølv'. Synest grunnlaget for å felle dom over han har vore minst like svakt. Mannen er jo utvilsamt ein dyktig spelar, men er - som alle andre - avhengige av at laget rundt ikkje er fullstendig patetisk. Hadde Marveaux vore skadefri i forrige sesong, hadde han antakeleg vore etablert i startellevaren for lenge sidan.

Men nok om det. Anita si skade er mindre alvorleg enn ein kunne frykte, ryktast det. Tilbake allereie til Everton-kampen rett over nyttår, forhåpentlegvis.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 27. Des. 2012, 14:40 »
Jeg tror vel ingen avskrev Anita - men det var lett å se at han sleit med tempoet i starten og trengte tid til å ta tempoet og det fysiske. Det var da vel ikke så hårreisende å bruke han som høyreback når vi hadde mer etablerte alternativer tilgjengelig sentralt - og Anita tross alt er endel hakk bedre enn Simpson som back. På den måten ville jo også Anita tilvennet seg tempoet i PL fra backplass.

Forøvrig ellers enig angående Marve. Han har aldri fått spesielt med tillit når han har vært skadefri - antakeligvis fordi han kanskje har trengt tid på å bli skikkelig fit igjen. Men det kan se ut som om vi har en meget viktig kreativ kraft i ham. Selv om han har slitt med å prestere syns jeg at han alltid har vist prov på at der bor noe veldig spennende i ham.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida