20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vurnon Anita  (Lest 34290 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Vurnon Anita
« Svar #45 på: 07. Okt. 2012, 20:11 »
Hver gang han spiller inne sentralt på midtbanen så ser han ut som et bomkjøp, en flopp, en malplassert og udugelig fotballspiller.

Spiller han back så er han en spiller som får deg til å kjenne forventningene komme hver gang han krysser midtlinja og kommer fremover. Defensivt virker han også kapabel der.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 07. Okt. 2012, 20:14 »
Helt enig. Syns faktisk han er direkte svak hver gang han spiller sentralt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #47 på: 07. Okt. 2012, 23:12 »
Bruk Vurnon Anita som back! Er vel der han har spelt store delar av sin karriere og?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 07. Okt. 2012, 23:42 »
I tillegg trenger vi ham mer som back enn som midtbane. Vi er virkelig dårlig forspent i forsvaret.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 08. Okt. 2012, 00:26 »
Vurnon virker altfor liten og lett til å spille sentral midt i et PL-lag. I tillegg virker det som om han sliter med tempoet i spillet. Mister jo bare ballen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 08. Okt. 2012, 10:13 »
Han brukte vel lang tid på å gjøre midtbanen til sin i Ajax også. Gi gutten tid. Han er kjøpt inn som midtbanespiller, og da ser jeg helst at han brukes der. Jeg greier heller ikke å se at forsvaret vårt på noen måte skriker etter han. Da tror jeg også han hadde blitt brukt der oftere.

At han har vært svak på midtbanen er jeg enig i. Jeg vil også være enig i min egen påstand om at han har spilt altfor lite back til at vi kan konkludere bastant med at han er så forferdelig mye bedre der. At det ikke glir like lett for Anita som for Cabaye og Tiote betyr ikke at han er en dårlig spiller, et bomkjøp, en flopp eller hva man måtte finne på å kalle det. Det betyr bare at han trenger lenger tid.

Og all den tid vi har Cabaye og Tiote begge friske og raske, så er ikke nøden spesielt stor. Da kan vi gi Anita noen innhopp nå og da, og gi han tid til å bli kjent med Premier League. Det var ikke sidebackene som var problemet i går, det var midtstopperne, og en generell mangel på markering på defensiv dødball.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 08. Okt. 2012, 17:10 »
Skru av vranglåsen nå Joakim  ;)

Han har vært ubrukelig på midtbanen sålangt, men har virket lovende som back. Jeg er enig i at han ikke har spilt mye back, men fortsatt - han har imponert der. Det er jo velkjent at vi har et back-problem, så jeg ønsker å se han der.

Selvsagt er han ikke en dårlig spiller, men han har problemer med å tilpasse seg tempoet i PL. Han evner ikke å slå en god pasning fremover i banen fra sentral midtbane. Enkle elementære ting som å vende opp med ballen i beina og tre kula videre, feiler han med gang på gang. Ender som regel i støtte eller en feilpasning. Han virket mye mer komfortabel på backen i kampene mot Villa og Norwich.

Å sette han ned på backen kan være en vinn-vinn situasjon for oss. Han gir oss gode bidrag offensivt fra høyrebacken, og spiller på seg mer selvtillitt, og da vil han også takle bedre jobben på sentral midt etterhvert.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 08. Okt. 2012, 17:19 »
Han har vært god som back og ræva som DM. Rett og slett.
Same old Shearer, always scoring!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 08. Okt. 2012, 23:24 »
Det hjelper vel lite om han har gjort det bedre som back sålangt enn som midtbanespiller? Anita ønsker å spille midtbane, og er kjøpt inn som en midtbanespiller. Bare Pardew kan få opp øya for en 4-3-3 / 4-2-3-1 formasjon så tror jeg vi får se det beste av Anita. Grunnen til at han ville prate så nøye med Pardew før han signerte tror jeg var for å forsikre seg om at det ikke var back han skulle satses på som.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 08. Okt. 2012, 23:52 »
Jeg bare sier det som jeg ser det. Om det hjelper eller ikke, får være en annen sak.
Same old Shearer, always scoring!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 09. Okt. 2012, 10:22 »
Det hjelper vel lite om han har gjort det bedre som back sålangt enn som midtbanespiller? Anita ønsker å spille midtbane, og er kjøpt inn som en midtbanespiller. Bare Pardew kan få opp øya for en 4-3-3 / 4-2-3-1 formasjon så tror jeg vi får se det beste av Anita. Grunnen til at han ville prate så nøye med Pardew før han signerte tror jeg var for å forsikre seg om at det ikke var back han skulle satses på som.

:gp:

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 09. Okt. 2012, 12:43 »
Jeg tviler veldig på at det er formasjonen det er noe i veien med og kan ikke helt skjønne at vi skal forandre formasjonen bare for å tilfredstille 1 spiller, slik at han kanskje spiller bedre da.

Mot Bordeaux funket tilsynelatende 4-4-2 meget bra, mens den såkalte 4-2-3-1 var katastrofal i førsteomgangen mot Everton. Men dette er bare tall og jeg tror i bunn og grunn at det ikke er dette som er problemet. Jeg tror at begge formasjonene vil funke utmerket godt, men ikke slik stallen ser ut nå, med de skadene som rår og i tillegg til formsvikt hos enkelte andre.

Jeg tror at det aller største problemet pr nå er at forsvaret er altfor svakt. Vi kan bytte om til 4-5-1/4-3-3 eller 4-2-3-1 (om det er noen forskjell på dem) uten at det vil forandre på hvem man må bruke i forsvaret. Et lag som må bruke spillere som Williamson, Perch og Ferguson som 3 av 4 i forsvaret vil uansett slite voldsomt med å henge med, ihvertfall når man møter god motstand. At Harper i tillegg er bak dem igjen gjør ikke saken bedre.
For at laget skal spille god fotball må også forsvaret kunne se løsninger og kunne trille ball, også når man nærmer seg midtstreken. Det gjør ikke vårt forsvar i det hele tatt. Enten slår de langt eller så må midtbanen ned å hente ballen dypt, men da er det i tillegg ett alternativ mindre å spille opp på.
Kun Coloccini og Santon er kapable til å ta ballen med seg oppover å se etter løsninger, kanskje ogsåp S. Taylor.

Det er jo mange som klager på samspillet mellom Cisse og Ba. Det er jo åpenlyst at det ikke funker helt, men jeg tror og synes at det er litt for enkelt å bare se på disse 2 og slå fast at det er de som er problemet. De får så og si null service fra midtbanen og kantene. Tenk hvor farlig det kunne blitt om man klarte og få ballen mye oftere inn i motstanderens felt i form av innlegg, da hadde det vært 2 gode avsluttere som man kunne sikte seg inn mot.
For å sammenligne litt da Shearer og Ferdinand spilte sammen på topp for NUFC. Samspillet var heller ikke fantastisk mellom dem. Begge var jo "goalgettere" så det holdt og avsluttet så fort det var sjanse for det. Mange fine mål ble det også. Forskjellen er vel servicen disse fikk fra Ginola, Beardsley, Gillespie, Lee, samt at backene ofte var å se offensivt med gode innlegg, spesielt Beresford. Da blir det livsfarig i hvert angrep. Dette er jo et stort savn i dagens lag. Til og med på dødballer/cornere sliter vi jo voldsomt med å få inn et eneste godt innlegg i løpet av en kamp.

Jeg tror derfor at spissduoen Ba - Cisse ville vært fantastiske sammen med bedre service. Men da må midtbanen kunne stå høyere samt at forsvaret måtte kunne se løsninger og føre eller spille ball oppe på motstandernes banehalvdel. Når vi ikke har spillere bak som klarer dette sliter vi med å sette ethvert lag under press.

I januar må det prioriteres forsvarspillere. Både backer og midtstoppere må hentes og de må kunne steppe rett inn på laget og være gode nok fra første stund.

Over til Anita, jeg tror han kommer seg mer og mer utover i sesongen. Men slik det har vært nå har vi slitt med skader på særdeles viktige spillere samt at vi har hatt noen andre meget viktige spillere fullstendig ute av form (Cabaye, Cisse spesielt). Da blir det vanskelig for en ny unggutt og komme inn å dra med seg de andre. Når laget begynner å få tilbake de skadde spillerne samt at formen også forhåpentligvis bedrer seg for flere av dem tror jeg Anita også begynner å vise hva han er god for.
« Siste redigering: 09. Okt. 2012, 12:45 av Frode »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 09. Okt. 2012, 13:00 »
Godt innlegg Frode, og som vanlig mye fornuftig. Det jeg ser på som det største problemet med vår 4-4-2 formasjon er at vi blir undertallige sentralt på midten i omtrent hver eneste kamp. Derfor får vi heller ikke se de offensive kvalitetene til Cabaye, rett og slett fordi han må dekke for store rom, spesielt defensivt.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 09. Okt. 2012, 15:02 »
Flott innlegg Frode!! Veldig enig i at Cisse og Ba får for lite hjelp, særlig gjelder dette i oppsfillsfasen spør du meg! Vi slår lang på de to gutta, men det spiller jo ingen rolle om de vinner eller ikke ettersom motstanderen alltid er først på andreballen! Dette er jo igjen et resultat av at forsvarsfireren p.d.d ikke er gode nok til å trille ball og dermed slår langt opp på spissene før midtbanen har rukket å stabilisere seg og kommet ut. Dette gjør jo selvfølgelig at Ba og Cisse fremstår som usynkroniserte i og med at ingen vet hvem som vil få ballen neste gang ettersom gutta bak ikke klarer å slå stabilt på en av dem. Dermed holder de for store avstander i håp om å dekke mest mulig rom seg imellom. Hadde gutta bak klart å få den til Ba hver gang så kunne Cisse tatt løp i rommet bak og plukket opp andreballer, men det blir umulig å rekke hvis han ikke vet 100% sikkert at ballen kommer til Ba og ikke han.

Sånn som det ser ut nå så har vi tre lagdeler som jobber individuelt, ikke samlet! For en spiller som Anita er nok ikke dette så lett å komme til og han sliter nok med å finne rytmen, han som alle andre for tiden.
« Siste redigering: 09. Okt. 2012, 15:05 av Andymag »

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #59 på: 29. Okt. 2012, 15:56 »
Jeg må tilså at jeg vet lite om Anita. Har inntrykk av at han fra Ajax er god og kreativ med ball, og liker å hente ballen langt bak og starte angrep. Hvordan passer han egentlig med Cabaye? Er han egentlig en ballvinner fra tiden i Ajax? Det virker tydelig at han ikke er det, siden Bigi og Perch foretrekkes som erstattere for Tiote. Eller er han bare ute av form, og/eller sliter med tempoet i PL?

Uansett er det sinnsykt skuffende at den eneste skikkelige investeringen i sommervinduet havner bak Perch på benken. Overgangsvinduet framstår som en større fiasko for hver runde som går.
Black and white since 1996