Og jeg veit at jeg er forbanna enig med Berntsen her. Mye morsommere med fryktløse "dårlige" lag enn stillingskrig og feig taktikk mellom to klasselag.
Nå vant jo miniputt nasjonen Hellas EM i 2004 med en fryktlkøs og det som jo kan kalles en "feig taktikk" eller defensiv om man vil. Morsomme kamper var det uansett ikke, og var det underholdning var det vel ikke Hellas som bidro til det. Men det er forståelig også, for det var slik de måtte spille for å ha en mulighet mot de antatt beste, akkurat som Norge med sin Drillo fotball, men så får ikke vi skryt for fotballen utenfor landegrensene heller.
Selvfølgelig vil flere dårlige lag gi flere muligheter til en liten skrell, men hva slags fotball som da vil bli spilt er ikke nødvendigvis noe mer underholdende enn når 2 store nasjoner møtes.
Men uansett om man er enig eller ikke så tror jeg de aller fleste foretrekker en god fotballkamp med masse sjanser og mål, gjerne med ekstraomganger, diskutable dommeravgjørelser og kanskje også en straffekonkurranse. Og det kan man fint få selv om det er 2 store fotballmakter som møtes. Det har jeg sett nok av EM og VM kamper til å underskrive på.