20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Europamesterskapet 2012  (Lest 58225 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Europamesterskapet 2012
« Svar #180 på: 15. Juni 2012, 12:42 »
Spania og Barcelona er ikke fin fotball for min del heller. Liker litt mer gjennombruddshissighet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #181 på: 15. Juni 2012, 12:42 »
Ja, spot on med "ekstremversjon av Barca"-kommentaren. Når Spania leder mot en motstander som er nogenlunde på sitt eget nivå, så er det faktisk helt utrolig kjedelig å se på dem. I går viste de derimot at de er morsomme å se på når de kan høvle over motstanderne i større grad.

Dersom man skulle likt alle lag som spiller fin fotball, så ville man jo også blitt semi-supporter av City og Real Madrid - noe jeg vet at enkelte her inne sliter litt med.  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 15. Juni 2012, 12:45 »
Real Madrid er igjen veldig defensive og kjipe - ihvertfall mot lag som gir motstand. City derimot går det an å si at spiller fin fotball - men lite sympatisk de.
Barca er fantastisk å se på når de angriper da, ingen tvil om det. Måten de på sitt beste klarer finne rom der det egentlig skal være helt umulig er som å se på ren kunst. Problemet til Barca er jo at de gjerne ikke har en plan B når lag parkerer bussen.

Et annet lag som skal ha skryt for å spille bra fotball dette mesterskapet er i mine øyne Italia (!). Aldri har vel de vært mer likanes sånn sett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 15. Juni 2012, 12:46 »
Smaken er tydeligvis som baken, men at folk faktisk klarer å påstå at Real spillere finere fotball enn Barca, er for meg et mysterium :)

Tyskland spiller jo fantastisk fotball for tida, så de kan godt gå hele veien for min del:)
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 15. Juni 2012, 12:47 »
Neida, det mener jeg altså ikke - og det var morsomt at også Real falt for egen spillestil da de tapte mot et mye mer fintspillende lag i Bayern i semien. Nå vant jo uansett "anti-fotballen" når Chelski tok tittelen :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 15. Juni 2012, 12:52 »
Hva var egentlig verst; Chelsea eller Hellas? ::p

Angående idag, håper på uavgjort i begge kampene og at Ukraina og Frankrike vinner sin siste kamp! Sheva<3

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #186 på: 15. Juni 2012, 12:53 »
Barcelona-fotballen har for meg alltid vært helt sinnsykt kjedelig. 100 pasninger trillende på midtbanen uten fremgang gjør meg ikke akkurat imponert. At Spania velger å kjøre ekstremversjonen av dette - uten helt å få til det "klikk-klakk"-spillet på topp - gjør at de virker ekstremt kjedelige for min del.

Mourinho har jo alltid vært kjent for en litt tam spillestil, men jeg føler at han har åpnet seg opp mye mer i Real Madrid enn det han gjorde i Chelsea og Inter. Kanskje det rett og slett var for lite kynisk i Champions League som gjorde at de ikke tok tittelen i år.  :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 15. Juni 2012, 12:55 »
De prøvde jo være veldig kyniske borte mot Bayern, men Bayern var rett og slett fantastisk god i den matchen. De risikerte fortsatt jævla lite fremover på banen. Det var ganske klassisk Mourinho-fotball. Hjemme starta de jo friskt, men ble etter mitt skjønn feige også der når de gikk opp i 2-0. Bayern fikk jo styre store deler av kampen deretter. Bayern spilte forøvrig ganske likt det tyske landslaget i disse matchene. Lett å sympatisere med tysk fotball for tiden spør du meg.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #188 på: 15. Juni 2012, 13:01 »
Ja, det hadde ikke gjort noe om Tyskland vinner EM.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 15. Juni 2012, 14:17 »
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 15. Juni 2012, 14:24 »
Van der Whine  :coloccini:

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #191 på: 15. Juni 2012, 15:30 »
Real Madrid er igjen veldig defensive og kjipe - ihvertfall mot lag som gir motstand. City derimot går det an å si at spiller fin fotball - men lite sympatisk de.
Barca er fantastisk å se på når de angriper da, ingen tvil om det. Måten de på sitt beste klarer finne rom der det egentlig skal være helt umulig er som å se på ren kunst. Problemet til Barca er jo at de gjerne ikke har en plan B når lag parkerer bussen.

Et annet lag som skal ha skryt for å spille bra fotball dette mesterskapet er i mine øyne Italia (!). Aldri har vel de vært mer likanes sånn sett.

Real Madrid er defensive og kjipe? Scoret ikke de rekord mye mål i år eller noe? Hvordan går det ann hvis de er så defensive. Ja, de har syke spillere, men det har de alltid hatt. Men de har aldri scort mer enn nå, hvis jeg ikke surrer noe veldig.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 15. Juni 2012, 15:45 »
Jeg poengterte også når jeg sier når de møter motstant. Type Bayern München f.eks. Skulle bare mangle at de dæljer inn mål mot de fleste andre lag enn Barca i Spania. Det er ganske så syk dominans fra de to på topp ned til røkla. Men ja - Real scora 7 mål mer enn Barca i La Liga i år. Det betyr at det blir vel vanskelig å si at Barca-fotball er så jækla mye mer kjedelig enn Real-fotball? :P
« Siste redigering: 15. Juni 2012, 15:50 av Kristoffer »

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #193 på: 15. Juni 2012, 15:58 »
Jo Madrid har scoret rekord-mange mål, så dei må jo ha vært underholdende til ein viss grad. Men eg har berre sett dei i CL og El Clasico, der dei har vært kyniske og kjørt contra. Enig i Barca/Spania-beskrivelsen, jævli fint når dei finne rom og har masse bevegelser. Men drepende kjedelig når dei småsentrer fram og tilbake! Det er deires metode for å "legge seg bakpå." Lar motstanderen løpe i mellom for dei har ballgode nok spillere til det, der andre "mindre"(bare filosofi/taktikk etter smak) gode laga, legger seg bakpå for å forsvare ledelsen. Dét er gørrkjedelig det!
Venter i spenning...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 15. Juni 2012, 18:08 »
Herre, for et vær.
Nei.