20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Europamesterskapet 2012  (Lest 58052 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Europamesterskapet 2012
« Svar #60 på: 09. Juni 2012, 22:50 »
Det var dessverre langt mer enn Van Persie som svikta for Nederland i dag. Det meste var ganske håpløst - spesielt etter pause. Huntelaar gjorde ikke store forskjellen når han kom inn heller.

Uansett er jeg veldig letta over at Tyskland dro i land dette i dag. Det var ikke grusomt imponerende - men de møtte et lag som parkerte bussen totalt, et godt fotballag. Vil se masse mer fra Müller og Podolski, de skuffa meg veldig i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 09. Juni 2012, 22:56 »
Van Persie spilte i 90 minutter og tulla bort den del sjanser ved å derpe rundt, Huntelaar fikk 15 minutter og nesten ingenting å jobbe med, i motsetning til van Persie. Men i tillegg til en stor sjanse som han også tulla bort, skulle Huntelaar også vært tildelt en soleklar straffe. Huntelaar 4 prez!
Men jeg vil ikke ha Nederland videre, så for min del er det greit at han sitter så mye på benken som overhodet. ::p
« Siste redigering: 09. Juni 2012, 22:58 av boris. »
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 10. Juni 2012, 01:04 »
Diskuterer med en venn av meg som mener Khedira var en av banens klart beste i dag. :yao: Han mener jobben hans deffensivt var utrolig viktig. Det reflekterer jo hans imponerende 0 taklinger, 0 brudd og 0 blokkeringer som deff. midt! Bare han og Özil som ikke klarte en takling for Tyskland. I tillegg rater de fleste nettsidene Khedira som Tysklands dårligste starter.. Og han kalte meg full? :P
« Siste redigering: 10. Juni 2012, 01:28 av Eriksen »

Crowo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #63 på: 10. Juni 2012, 01:48 »
Nå skal det riktignok sies at jeg tidvis bare fulgte kampen med ett øye, men jeg synes Khedira var solid i dag. Portugal lå dypt mens Tyskland holdt på ballen noe som gjorde at hans defensive bidrag ikke var så mange, noe som statistikken du har dratt frem understreker, og jeg kan heller ikke huske at hadde hadde noen særlig dårlige defensive involveringer. Men jeg ble veldig positivt overrasket over de offensive involveringene hans i dag. Jeg synes han hadde mange fine driv med ballen i beina og innleggene hans var relativt presise, det var vel også han som hadde assist på målet og hvis ikke jeg husker feil?
« Siste redigering: 10. Juni 2012, 01:50 av Crowo »

Peter

• Gjest
« Svar #64 på: 10. Juni 2012, 02:00 »
Khedira var helt grei, men Tysklands beste var i mine øyne Mats Hummels. Beist!

Crowo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #65 på: 10. Juni 2012, 02:03 »
Det derimot kan jeg være helt enig i.  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 10. Juni 2012, 09:15 »
Enig med Crowo da. Khedira var god - men det var faktisk hans offensive bidrag som ble mest synlig denne kampen. Men om der var noen på Tyskland som i større grad skuffet meg, så var det trioen på topp samt kanskje også Lahm som ikke kom til sin rett offensivt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 10. Juni 2012, 09:39 »
Er det bare meg eller er Ronaldo litt usynlig mot de antatt beste lagene? Av de kampene jeg har sett så forventer jeg liksom mer fra verdens nest beste spiller. Jeg synes ikke han er så flink til å gjøre de i rundt seg bedre. Mot Bayern skårte han 2 mål. En var på straffe og den andre var en meget flott avslutning, men ellers synes jeg ikke han dominerte kampen  mye, noe man forventer av spillere i verdensklasse. Samme i går mot Tyskland også. Unødvendige pasningsfeil og litt for mange overstegsfinter uten effekt.  Mannen er god uten tvil, men han får meg liksom ikke til å sitte på kanten av stolen i forventing slik som Zidane, Nedved, Ronaldo gjorde på sitt beste, eller Messi og HBA i dag.

Vært interesant å sett Ronaldo målratio mot topplagene i CL f.eks og Barca. Hvis jeg ikke tar helt feil har han ikke skårt mange mål mot Barca. For Real har han skårt vanvittige 112 på 101 kamper. Til sammenligning står han med 32 mål for Portugal, på 91 kamper.
« Siste redigering: 10. Juni 2012, 09:49 av Thomas »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 10. Juni 2012, 11:22 »
For Real har han skårt vanvittige 112 på 101 kamper. Til sammenligning står han med 32 mål for Portugal, på 91 kamper.

Kan ikke sammenligne målstatstikken på landslaget opp mot klubblaget. Han er tross alt allerede Portugals 3. mest scorende spiller igjennom tidene på landslaget og han kommer garantert til å putte flere. Ikke mange på hans alder som står med flere mål i landslagsammenheng.

Men ellers er jeg enig i det du skriver. Han skyter jo på absolutt alt istedenfor å finne bedre plasserte medspillere av og til. Han har et godt skuddbein for all del, men av og til er det bedre å finne en medspiller på vei igjennom enn å fyre av fra 25 meter.

Så er det jo heller ikke nødvendigvis slik at man kan måle de beste opp mot hvor mange mål de har putta. Personlig har jeg mer sansen for spillere som både kan gjøre medspillerne gode og som kan gjøre noe på egenhånd, alt til sin tid.
Spillere som Maradona, Zidane, Platini, Michael Laudrup, Zico, m.fl. er spillere som i mine øyne var bedre spillere. Når du ser pasningene disse kunne slå og hva de kunne få til på egenhånd var det magisk. Som f.eks. pasningen til Wesley Sneijder til Huntelaar på tampen av kampen mot Danmark igår, fantastisk pasningen som åpnet opp forsvaret helt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 10. Juni 2012, 11:28 »
Enig. For meg er det ingen tvil om at CR ikke er på et nivå med for eksempel Zidane av spillere fra nyere tid. Måten Zidane ofte bærte frem hele Frankrike på sine skuldre var helt utrolig. Zidane var ingen stor goalgetter - men når de største anledningene var der - sto han frem og avgjorde. Måten han også styrte hele spillet på fra midtbanen - majestetisk - og som du sier, spilte andre medspillere god. Zidane ble vel for et år siden kåret til tidenes CL-spiller fremfor Messi, noe jeg er helt enig i. Ettersom jeg er for ung for å kunne huske de andre du nevner, Frode - så blir Zidane for meg stjerneeksempelet på hva som er en helt øverst.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 10. Juni 2012, 11:33 »
Enig, men Messi er fremdeles ung, og ting kan fort skifte der. 51 mål og 15 assists på 61 CL kamper er rimelig lovende, og han har jo en del år forran seg og. Han er jo allerede godt på vei til å bli tidenes mestscorende i CL.
« Siste redigering: 10. Juni 2012, 11:38 av boris. »
Nei.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 10. Juni 2012, 11:43 »
Enig. For meg er det ingen tvil om at CR ikke er på et nivå med for eksempel Zidane av spillere fra nyere tid. Måten Zidane ofte bærte frem hele Frankrike på sine skuldre var helt utrolig. Zidane var ingen stor goalgetter - men når de største anledningene var der - sto han frem og avgjorde. Måten han også styrte hele spillet på fra midtbanen - majestetisk - og som du sier, spilte andre medspillere god. Zidane ble vel for et år siden kåret til tidenes CL-spiller fremfor Messi, noe jeg er helt enig i. Ettersom jeg er for ung for å kunne huske de andre du nevner, Frode - så blir Zidane for meg stjerneeksempelet på hva som er en helt øverst.

Eng der.  Zidane er kanskje den mest grasiøse fotballspiller jeg har sett på en fotballbane. Han gjorde alt så uanstrengt. Zidane kunne stå stille og likevel  sende spillere i pølseboden. Zidane dikterte spillet, han var kongen på banen, uansett motstander, mens Ronaldo kanskje har hatt en tendens til å gå litt sur og forsvinne mot de aller, aller beste lagene. Han blir for egostisk, og det straffer seg mot de beste. Han går for mye inn og skyter som Frode nevner. Da kan det i stedet være smartere å holde på ballen slik at laget får flyttet etter og etablert et angrep på motstanderens halvdel.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 10. Juni 2012, 11:46 »
Nå skal det riktignok sies at jeg tidvis bare fulgte kampen med ett øye, men jeg synes Khedira var solid i dag. Portugal lå dypt mens Tyskland holdt på ballen noe som gjorde at hans defensive bidrag ikke var så mange, noe som statistikken du har dratt frem understreker, og jeg kan heller ikke huske at hadde hadde noen særlig dårlige defensive involveringer. Men jeg ble veldig positivt overrasket over de offensive involveringene hans i dag. Jeg synes han hadde mange fine driv med ballen i beina og innleggene hans var relativt presise, det var vel også han som hadde assist på målet og hvis ikke jeg husker feil?

Han hadde jo bare 1 inlegg i hele kampen, og det traff motspiller. Blander du han og Müller kanskje? Jeg vet ikke helt hvem som la inn på målet da ingen ble kredittert assist, ettersom ballen gikk via en motspiller. Men kan godt hende det var Khedira som spilte ballen. Ellers synes jeg han rotet litt og bremset opp angrepene litt. Lite kreativitet og fyrte av 3 dårlige skudd. Jeg mener at han var en av Tysklands svakeste, og er ganske sikker på at Kroos hadde gjort en bedre jobb. Ikke misforstå meg, jeg synes ikke han var elendig. Synes bare han ikke ver god nok i går for et Tyskland som slet med å komme seg gjennom en vegg av forsvarere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 10. Juni 2012, 12:06 »
Enig, men Messi er fremdeles ung, og ting kan fort skifte der. 51 mål og 15 assists på 61 CL kamper er rimelig lovende, og han har jo en del år forran seg og. Han er jo allerede godt på vei til å bli tidenes mestscorende i CL.

For all del. Messi er der oppe. Han er også en spiller som gjerne tar tak i alle store anledninger og selv om han har slått alle rekorder individuelt sett skal vi heller aldri glemme at han samtidig også evner spille andre god. Han er jo en fenomenal tilrettelegger.

http://www.tv2.no/sport/fotball/landslag/euro2012/hvilket-land-har-den-feteste-emlaata-3801994.html

Ymse kvalitet på EM-låtene. Den offisielle EM-låten var jo helt krisedårlig, for å si det mildt.
Irland var vel best :)
« Siste redigering: 10. Juni 2012, 13:25 av Kristoffer »

Crowo

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #74 på: 10. Juni 2012, 16:11 »

Han hadde jo bare 1 inlegg i hele kampen, og det traff motspiller. Blander du han og Müller kanskje? Jeg vet ikke helt hvem som la inn på målet da ingen ble kredittert assist, ettersom ballen gikk via en motspiller. Men kan godt hende det var Khedira som spilte ballen. Ellers synes jeg han rotet litt og bremset opp angrepene litt. Lite kreativitet og fyrte av 3 dårlige skudd. Jeg mener at han var en av Tysklands svakeste, og er ganske sikker på at Kroos hadde gjort en bedre jobb. Ikke misforstå meg, jeg synes ikke han var elendig. Synes bare han ikke ver god nok i går for et Tyskland som slet med å komme seg gjennom en vegg av forsvarere.

Jeg sier ikke at han gjorde noen fantastisk kamp, men han var en av de bedre. Der Müller og Podolski slet med å skape noe som helst, og Özil og Gómez kun tidvis viste hva som bor i dem synes jeg Khedira gjorde en god jobb med å dra seg forbi de fremste leddene til Portugal, og jeg synes også avleveringene hans var brukbare. Man må jo selvfølgelig ta med i betraktningen at han tross alt spiller i en defensiv midtbanerolle, og ikke er en spiller som i utgangspunktet skal ha noe særlig offensivt ansvar. Hvis Tyskland skulle gjort noen endringer før målet burde de i mine øyne gjort noe på kantene. Portugal slet helt tydelig de få gangene Tyskland doblet på kant (spesielt på høyresiden), og noen av de største sjansene til Tyskland kom etter at de fikk slått inn fra kantene, deriblant målet.
Uansett. Mats Hummels var Tysklands gigant i går, ikke Khedira tiltross for at han leverte ok han og.