20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012 - Resten av verden  (Lest 102919 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012 - Resten av verden
« Svar #120 på: 23. Juni 2012, 02:32 »
Hvorfor skulle han gaatt til Tottenham? De har jo ikke CL en gang. Det ville ikke akkurat vaert et veldig stort fremskritt fra NUFC slik staa'a var forrige sesong. I tillegg har han sagt at han trives i NUFC. Jeg tror ikke han gaar hvis ikke noe veldig stort kommer opp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 23. Juni 2012, 13:20 »
Joda Tottenham vil få penger, men det er litt forskjell på å erstatte Modric vs Nolan, Barton. For Tottenham sin del er det ikke bare bare å erstatte en av verdens beste sentrale midtbanespiller. Men ja er enig at Tottenham fortsatt er et godt lag uten Modric.

Dette synes jeg er et meget godt poeng.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 23. Juni 2012, 20:22 »
Joda Tottenham vil få penger, men det er litt forskjell på å erstatte Modric vs Nolan, Barton. For Tottenham sin del er det ikke bare bare å erstatte en av verdens beste sentrale midtbanespiller. Men ja er enig at Tottenham fortsatt er et godt lag uten Modric.

Jeg har gått på noen blemmer med slik tankegang selv. I begynnelsen av tenårene da Cantona bestemte seg for å legge opp var jeg ganske kjepphøy og regnet med at ManU ville slite, de vant i stedet The Treble. Da Schmeichel sluttet var optimismen på ny kommet frem om at ManU ville slite, de fortsatte å vinne som vanlig. Man kan ikke akkurat si at de har slitt etter C. Ronaldo dro heller. Litt forandring på spillestilen hver gang noen gode spillere dro, men det er vel eneste forandring man har merket.
Arsenal forsvarte en 3. plass selv etter salget av Fabregas og Nasri før forrige sesong.

Får Tottenham tak i en god trener så vil nok de fremdeles ligge i toppen av PL uansett om de må selge Bale og Modric. Det er plenty av gode spillere rundt omkring i verden og ingen er uerstattelige. Jeg overdriver vel heller ikke når jeg sier at Tottenham kan få opp mot og kanskje også over 600 millioner kroner for de 2 spillerne til sammen. Må jo være perfekt for en ny manager å komme til en klubb med slike summer tilgjengelig til transfers. I tillegg har Tottenham flere gode unge spillere for fremtiden sammen med mer rutinerte som Parker, King, Gallas, Ekotto, osv, så det er en god tropp å bygge på når man skal bruke penger.

Man kan jo se hva Newcastle fikk ut av pengene Carroll ble kjøpt for. Om Tottenham nå får det dobbelte så er jo ikke det så usannsynlig at også ville kunne gjøre flere gode transfers. At man i tillegg vil kunne se forandring i spillestilen kan man vel også forvente.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 23. Juni 2012, 21:03 »
Nå kan ikke posisjonen til Tottenham sammenlignes med den Man United hadde da Cantona la opp og CR dro da. Ganske langt unna også. Jeg er enig i at de etter all sannsynlighet vil være med å kjempe om topp 4-5-6 også etter eventuelle salg av Modric og Bale, men jeg mener i alle fall at det vil være vanskeligere for dem å ta ytterligere steg uten sine to mest innflytelsesrike spillere.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 23. Juni 2012, 21:41 »
Nå skal jeg ikke lage en stor krangel ut av dette, men det er noen forskjellige faktorer som spiller inn når det gjelder overganger. Tottenham vil fortsatt vere et bra lag og pengene de får inn vil helt sikkert bli brukt på gode spillere. Men det er en markant forskjell for Tottenham og f.eks. Manu å miste en nøkkelspiller. Tottenham er ikke i den posisjonen at en nøkkelspiller vil automatisk komme gående inn portene. Den fordelen har både Manu og Chelsea. Jeg vil da si at verken Arsenal eller Manu har funnet fullgode erstattere for Fabregas eller Ronaldo. Man kan jo lure på hva Arsenal hadde klart med en skadefri Van Persie med Fabregas sine pasninger? For å ta et klisjefullt eksempel, Liverpool. Penger er ikke alt, og der er fortsatt et stort hull i laget etter at Alonso ble solgt. Liverpool hadde en av de beste midtbanene i Europa på den tid. De ble solgt og den har aldri vert det samme siden den tid. Om jeg ikke husker helt feil så slet vel Real Madrid også når Makelele forsvann, og det med alle ressursene Real har tilgang på. Lyon og Valencia er andre klubber som har solgt spillere for store summer. Fortsatt gode lag, men nivået har sunket selv med summene de har fått inn etter salg.
Vi hadde full klaff med å selge dyrt og hente inn nye. Vi er jo prakt eksempelet de siste årene på dette, men det var denne gangen. Det er ikke sikkert at neste gang vil det gå like knirkefritt.  Spørsmålet er jo alttid ved overganger om hva som er smart. Penger eller beholde. Noen ganger finner man bedre alternativ som oss, andre ganger er det vanskeligere. Tottenham har da solgt gode spillere før som Berbatov for ca.30m£ uten at det helt store kom inn. Tottenham sliter også med spørsmålet om Adebayor vil gå drastisk ned i lønn for å bli hos dem. Kampene Tottenham spilte uten Adebayor bar preg av et stort savn, da var både Bale og Modric på banen. Det er mye som er usikkert i Tottenham for tiden både blant spillere, trener og styret. Tottenham vil helt sikkert bruke pengene på nye folk, så får tiden vise hvordan de klarer seg uten Modric.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 23. Juni 2012, 21:45 »
Selvfølgelig, det med ManU var et eks litt i overkant. Meningen var uansett å vise at gode managere og stabile klubber enkelt klarer å erstatte spillere i verdensklasse med andre gode spillere og evt med litt forandring i spillestil. Det er også gjerne slik at andre i klubben står mer frem og hever seg når andre har dratt.
Det med Arsenal før denne sesongen er jo et ganske godt eks på akkurat det. Nasri og Fabregas er 2 spillere i verdensklasse. Allikevel klarte Wenger å forbedre en 4. pass fra året før med en 3. plass uten disse 2 spillerne. I tillegg var Wilshere ute hele sesongen. van Persie sto frem som bedre enn noen gang og Walcott og Rosicky hadde sine beste år i Arsenal drakt.

Modric og Bale er 2 fantastiske spillere, men at Tottenham kan bruke de pengene de får for et evt salg av disse 2 til å forsterke stallen vesentlig er jo også en mulighet......

En god manager/trener er særdeles viktig, det har vi NUFC supportere fått erfare.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 23. Juni 2012, 21:46 »
Nå kan ikke posisjonen til Tottenham sammenlignes med den Man United hadde da Cantona la opp og CR dro da. Ganske langt unna også. Jeg er enig i at de etter all sannsynlighet vil være med å kjempe om topp 4-5-6 også etter eventuelle salg av Modric og Bale, men jeg mener i alle fall at det vil være vanskeligere for dem å ta ytterligere steg uten sine to mest innflytelsesrike spillere.
Det er vel dette her jeg vil fram til. Fortsatt en topp 6 kandidat. Dette var året Tottenham hadde sjansen til å virkelig ta steget. Nå tror jeg både Arsenal og Chelsea vil dra ifra, og Tottenham må begynne litt på nytt..

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 26. Juni 2012, 00:26 »
Sitat
So, this Sigurdsson saga just took another twist. According to Ben Smith(BBC) and Duncan Jenkins [both very reliable and got a lot of stuff right in the past] Sigurdsson will be signing for LFC, and now reports from Germany(via BILD) and Neil Jones from the Liverpool Echo saying he's likely to be off to Spurs.

En liverpoolsupporter som postet på et annet forum. Jeg vet ikke hvor det er fra, og orker ikke å google.
Nei.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 26. Juni 2012, 00:31 »
Fra NO:

According to Icelandic media Gylfi won't decide his future until next week. He had meetings with a few clubs in England last week (Spurs being one of those clubs) but hasn't made a decision yet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 26. Juni 2012, 00:31 »
Jeg må ærlig innrømme at denne overgangen ikke bekymrer meg uansett om han går til Liverpool eller Spurs.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 26. Juni 2012, 01:05 »
Enig, langt ifra noen spiller som kan utgjøre en stor forskjell for noen av disse lagene kommende sesong. Når det er sagt hadde jeg ikke sagt nei takk :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 27. Juni 2012, 10:55 »
Jeg må ærlig innrømme at denne overgangen ikke bekymrer meg uansett om han går til Liverpool eller Spurs.

Veldig enig.

Christian

• Gjest
« Svar #132 på: 27. Juni 2012, 16:31 »
Bale med ny Spurs kontrakt til 2016! Itilegg ser det ut som Spurs får Sigurdsson, og ikkje Liverpool.
« Siste redigering: 27. Juni 2012, 16:36 av Christian »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 27. Juni 2012, 16:44 »
Jeg trodde jo alle stjernene kom til å forlate Spurs og at ingen andre gode spillere vil ønske seg dit nå? Dette må jo være helt grunnløse rykter ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• Gjest
« Svar #134 på: 27. Juni 2012, 16:59 »
Skulle tru det ja  :ler: