20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Treningskamper sommaren 2012  (Lest 39206 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2012
« Svar #180 på: 09. Aug. 2012, 14:21 »
Forskjellen på Ben Arfa og Obertan og hva de produserer er fortsatt enorm. Se på hva Benny har skapt av mål og assists kontra Obertan, og dersom vi så trekker inn tid på banen til hver av de tror jeg vi får et relativt greit bilde. Hatem Ben Arfa veit vi uansett at kan være grusomt frustrerende å se på når det ikke stemmer. Men vi veit også at han når som helst kan gjøre den lille tingen som avgjøre matchen. Den evnen viser ikke Obertan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 09. Aug. 2012, 14:36 »
Obertan er en spiller vi aldri har sett i form, og det kommer vi aldri til å gjøre heller om folk på SJP er like negative som vi er her.

Tror ingen har sett han i form i løpet av hans 4 år i england....

Bør lukte lunta da...

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #182 på: 09. Aug. 2012, 15:04 »
Vel, det er jo akkurat det jeg prøver å få fram da. Mannen har aldri vært i form, noe som ikke er vanskelig å skjønne om man ser på den tilliten han fikk i Manchester United. La oss få et bilde av hva han faktisk kan få til før vi dømmer han nord og ned.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 09. Aug. 2012, 15:07 »
Vel, det er jo akkurat det jeg prøver å få fram da. Mannen har aldri vært i form, noe som ikke er vanskelig å skjønne om man ser på den tilliten han fikk i Manchester United. La oss få et bilde av hva han faktisk kan få til før vi dømmer han nord og ned.

Tror aldri noen kommer til å få se han i den såkalte "formen".

Han er rett og slett bare ikke en mann for de annledningene..

Om fotball hadde vært en enmannssport, hadde helt sikkert Obertan vært helt der oppe i toppen, men dessverre er det ikke det.

Peter

• Gjest
« Svar #184 på: 09. Aug. 2012, 15:26 »

Ben Arfa da? Etter 1 års skadeavbrekk og lite tillitt greide han fortsatt å ta sjansen etterhvert og spille seg i form. Det handler om å ta sjansene man får, uavhengig av spilletid. Obertan startet vel rundt 20 kamper ifjor og var svak i samtlige. Ferguson startet til sammenligning ingen, men spilte fortsatt bedre og mer offensivt enn Obertan. Obertan greier ikke å ta steget fra talent til PL spiller. Ferguson derimot har tatt sjansen og fikk mer og mer spilletid utover våren. Obertan fikk mindre og mindre.

Edit: enig med Snkz
« Siste redigering: 09. Aug. 2012, 15:28 av Peter »

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #185 på: 09. Aug. 2012, 15:47 »
Faktisk greit mål og skudd av Obertan. Akkurat der viste han selvtillit ved å skyte.
Jeg er veldig usikker når det gjelder han, han irriterte jo vettet av de fleste sist sesong, gjør så utrolig mye rart, men samtidig som noen her sier så ser det jo bare ut som han mangler selvtillit.
Jeg syns vi burde beholde han iallfall en sesong til, så får vi heller dømme han etter 2 sesonger. Tenk alt han kunne fått til med den farten! :p
Winning isn't everything, it's the only thing!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 09. Aug. 2012, 15:54 »
Faktisk greit mål og skudd av Obertan. Akkurat der viste han selvtillit ved å skyte.
Jeg er veldig usikker når det gjelder han, han irriterte jo vettet av de fleste sist sesong, gjør så utrolig mye rart, men samtidig som noen her sier så ser det jo bare ut som han mangler selvtillit.
Jeg syns vi burde beholde han iallfall en sesong til, så får vi heller dømme han etter 2 sesonger. Tenk alt han kunne fått til med den farten! :p

Fergurson beholdt han i to sesonger for deretter å finne ut det ikke var noe å satse på :)

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #187 på: 09. Aug. 2012, 17:56 »
Det var ikke jeg som begynte å mase om målpoeng, det var en annen en oppi her som klagde på at Obertan nesten ikke hadde mål og assists. Jeg bare pekte ut at Obertan ikke gjør det forferdelig der i forhold til spillere det er naturlig å sammenligne han med. Dog er det ganske tard om vi skal begynne å stryke alle mål og assists som var enkle. Da er det flere enn bare Obertan som får dårligere stats. Med den logikken scora jo nesten ikke Ruud van Nistelrooy mål.

Jeg er heller ikke autist, så jeg har heller ikke et klokkeklart bilde av hvordan absolutt alle kampene i forrige sesong. Jeg synes selvfølgelig som alle andre at det er frustrerende når Obertan skyter til innkast, spiller støttepasninger eller løper ut over linja, men det er akkurat det samme som når Demba går i retardoffside for fjerde gang på tjue minutter. Dribler Obertan seg bort burde han selges, dribler Hatem seg bort så var det "et bra forsøk". Folk glemmer/tilgir hvor irriterende dårlig Hatem er når ting ikke sitter fordi vi vet hvor fantastisk han er når det stemmer. Obertan er en spiller vi aldri har sett i form, og det kommer vi aldri til å gjøre heller om folk på SJP er like negative som vi er her.

Ved å sammenligne min interesse for NUFC med autisme, skyter du deg litt i foten. Du skal få mene akkurat hva du vil om Obertan, det skal jeg ikke endre på, men du må underbygge meningene dine med noe. Jeg bygger argumentene mine på det jeg har sett av han (ja, autisten meg har faktisk sett alle kampene Obertan spilte for oss i forrige sesong + de pre-season kampene som har vært på tv). Jeg sier ikke at stats betyr alt, men at den lille positive statsen Obertan har ikke er mye verdt. Selv om Nistelrooy ikke var en "god lagspiller" skorte han i alle fall bøttevis med mål. Obertan er ingen god lagspiller, ingen assistkonge, og heller ingen målskorer.

Det at du sammenligner han med RvNistelrooy sier jo bare at du har misforstått totalt hva jeg mente. Som Peter påpeker, det er produktiviteten det kommer an på. Det går an å gjøre mer enn assist og mål. Jeg anbefaler deg å begynne å se på hvordan Obertan spiller. Obertan har fått sjanser til å spille seg i form, flere kamper fra start. IMO er vår beste midtbane denne: Marveaux - Tiote - Cabaye - Barfa. Mener du at Obertan burde få plass her? Og mener du han burde være før i køen enn disse: Amalfitano, Jonas, Raylor, Sammy?

Jeg mener han har brukt opp sjansene sine, og at vi ikke kan prioritere han neste sesong. Han kan være reserve i tilfelle skader, men om han blir satset på fra sesongstart (som han ble i fjor) tror jeg at jeg klikker :P
« Siste redigering: 09. Aug. 2012, 18:00 av Anders Nordeide »

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #188 på: 09. Aug. 2012, 18:48 »
Før jeg går videre, synes du (dere, hvem det enn er som vil blande seg inn) at Obertan har vært dårlig i pre-season?

Anders Nordeide

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #189 på: 09. Aug. 2012, 19:27 »
Før jeg går videre, synes du (dere, hvem det enn er som vil blande seg inn) at Obertan har vært dårlig i pre-season?

Ikke direkte dårlig, men ikke god nok til å snike seg foran HBA, Amalfitano og kanskje Jonas i køen. Disse vil jeg mye heller se enn Obertan, i pre-season, PL, UEFA og cup.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #190 på: 09. Aug. 2012, 20:29 »
Derimot så mener du at Marveaux har hatt en så god pre-season at han sniker seg foran Jonas? Flott.

Jeg synes at Obertan har hatt en bedre pre-season enn veldig mange på laget, inkludert Marveaux. Det tror jeg Pardew mener også, som vel har vært ute og rost Obertan etter flere av kampene. Jeg mener likevel ikke at Obertan er bedre enn Hatem, om det skulle være noen som helst tvil om det. Problemet her ligger i at majoriteten har bestemt seg for at Obertan er drit, ignorerer hans gode bidrag og kun trekker fram de situasjonene hvor han mislykkes. Jeg tipper at vi i første kamp starter med Jonas - Tiote - Cabaye - HBA, gitt skadefri tropp, og at Marveaux og Obertan er førstemann innpå på henholdsvis venstre og høyre kant.

Fergurson beholdt han i to sesonger for deretter å finne ut det ikke var noe å satse på :)
SAF fant også ut at Danny Simpson ikke var noe å samle på, og han spilte høyreback på et lag som var fryktelig nærme å spille seg til Champions League forrige sesong.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 10. Aug. 2012, 11:45 »
Likevel er vi alle her inne ganske enige om at Simpson er vårt svakeste ledd i førsteelleveren.
For all del - jeg liker nok Simmo bedre enn mange her inne, men han er ikke en mann som tar oss til neste nivå. Det vil si om vi ønsker stabilisere oss i øvre sjikte av PL og spille E-cup flere sesonger. Verken Simpson eller Obertan har noe som helst å gjøre i en Manchester United-tropp.

Obertan vil få nok av sjanser også denne sesongen, og da er det selvfølgelig opp til ham å gripe de - samt vise at der har vært positiv utvikling etter et år med bra med spilletid for oss. Jeg håper selvsagt han motbeviser meg og gjør alle mine ord til skamme, men jeg har ikke veldig stor trua på det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 10. Aug. 2012, 12:35 »
Derimot så mener du at Marveaux har hatt en så god pre-season at han sniker seg foran Jonas? Flott.
SAF fant også ut at Danny Simpson ikke var noe å samle på, og han spilte høyreback på et lag som var fryktelig nærme å spille seg til Champions League forrige sesong.

Ser Kristoffer tok seg av å svare på denne.

Simpson er vår førsteelvers svakeste spiller og jeg håper virkelig han blir byttet ut før sesongen starter.
Og Fergurson gjorde helt rett, Simpson har ingenting i en unitedtropp som skal kjempe om titler og CL å gjøre, INGENTING!

Anders Nordeide

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #193 på: 10. Aug. 2012, 12:44 »

Jeg mener Jonas bør spille som indreløper eller venstrekant, noe Pardew er enig med meg i. Obertan holder til på høyrekanten, evt i en 10-er rolle. Dersom HBA skulle være skadet/spares, ville jeg ikke satt inn Jonas, jeg vil heller at vi bruker Marve der. Skjønner du hva jeg mener? Hvis ikke, og du mener at vi bør bruke Jonas på høyre eller 10-er, så får vi bare være uenige om det.

Jeg synes at Obertan har hatt en bedre pre-season enn veldig mange på laget, inkludert Marveaux. Det tror jeg Pardew mener også, som vel har vært ute og rost Obertan etter flere av kampene. Jeg mener likevel ikke at Obertan er bedre enn Hatem, om det skulle være noen som helst tvil om det. Problemet her ligger i at majoriteten har bestemt seg for at Obertan er drit, ignorerer hans gode bidrag og kun trekker fram de situasjonene hvor han mislykkes. Jeg tipper at vi i første kamp starter med Jonas - Tiote - Cabaye - HBA, gitt skadefri tropp, og at Marveaux og Obertan er førstemann innpå på henholdsvis venstre og høyre kant.

Jeg synes ikke Obertan har vært bedre enn Marve i pre-season. Da tror jeg vi har sett forskjellige kamper. Marve har mye større potensiale enn Obertan imo, så jeg ser helst han før Obertan uansett hvilken kant det er snakk om. Jeg skjønner godt hva du mener om at folk har bestemt seg for at Obertan suger. Hverken jeg eller noen andre jeg har sett sier at han aldri kan bli noe. Vi sier bare at det vi har sett av han ikke er overbevisende nok. Selvfølgelig håper vi at han virkelig slår til, men jeg mener sannsynligheten for at det skjer er VESENTLIG MINDRE enn sjangsen for at Marveaux slår til. Derfor bør vil jeg ikke ha Marveaux og Amalfitano på benken mens Obertan "spiller seg iform". Heldigvis for Obertan blir det nok mange kamper i år, så han får nok sjangsen til å spille seg i form, men jeg tviler på at denne formen ikke er god nok for våre ambisjoner. Meg om det.

Hverken Danny Simpson eller Gabby holder nivået til United. Kan ikke fatte at du mener at SAF burde beholde Simpson og Gabby når de har en høreside i dag med spillere som Valencia, Young, Silva osv... Om vi kommer til CL med en høyreside bestående av Simpson og Obertan skal jeg spise sokkene mine mens du ser på. Jeg har mye høyere ambisjoner enn det. Dersom vi skal kjempe om CL er ikke Simpson og Obertan gode nok på benken en gang, mener jeg.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 10. Aug. 2012, 12:59 »

Jeg mener Jonas bør spille som indreløper eller venstrekant, noe Pardew er enig med meg i. Obertan holder til på høyrekanten, evt i en 10-er rolle. Dersom HBA skulle være skadet/spares, ville jeg ikke satt inn Jonas, jeg vil heller at vi bruker Marve der. Skjønner du hva jeg mener? Hvis ikke, og du mener at vi bør bruke Jonas på høyre eller 10-er, så får vi bare være uenige om det.

Jeg synes ikke Obertan har vært bedre enn Marve i pre-season. Da tror jeg vi har sett forskjellige kamper. Marve har mye større potensiale enn Obertan imo, så jeg ser helst han før Obertan uansett hvilken kant det er snakk om. Jeg skjønner godt hva du mener om at folk har bestemt seg for at Obertan suger. Hverken jeg eller noen andre jeg har sett sier at han aldri kan bli noe. Vi sier bare at det vi har sett av han ikke er overbevisende nok. Selvfølgelig håper vi at han virkelig slår til, men jeg mener sannsynligheten for at det skjer er VESENTLIG MINDRE enn sjangsen for at Marveaux slår til. Derfor bør vil jeg ikke ha Marveaux og Amalfitano på benken mens Obertan "spiller seg iform". Heldigvis for Obertan blir det nok mange kamper i år, så han får nok sjangsen til å spille seg i form, men jeg tviler på at denne formen ikke er god nok for våre ambisjoner. Meg om det.

Hverken Danny Simpson eller Gabby holder nivået til United. Kan ikke fatte at du mener at SAF burde beholde Simpson og Gabby når de har en høreside i dag med spillere som Valencia, Young, Silva osv... Om vi kommer til CL med en høyreside bestående av Simpson og Obertan skal jeg spise sokkene mine mens du ser på. Jeg har mye høyere ambisjoner enn det. Dersom vi skal kjempe om CL er ikke Simpson og Obertan gode nok på benken en gang, mener jeg.

:gp: