20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Treningskamper sommaren 2012  (Lest 39157 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2012
« Svar #165 på: 08. Aug. 2012, 11:48 »
Jeg veit ikke om Carr egentlig har noe med dette å gjøre, jeg?
Både Fergie og Blanc så vel egentlig at han ikke hadde det som skulle til. Han vil nok få nok av muligheter kommende sesong til å bevise seg. Da må han gjøre en langt bedre jobb enn forrige sesong. Jeg tillater meg å være fortsatt tvilende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #166 på: 08. Aug. 2012, 12:16 »
Jeg står fast på mitt om at Obertan aldri vil bli noe tess for oss. Han er virkelig ikke noe å satse på spør du meg.

Peter

• Gjest
« Svar #167 på: 08. Aug. 2012, 12:22 »
Obertan er søppel. Han har talent, og har alle forutsetningene for å kunne lykkes å bli en bra PL spiller med fart og ok teknikk.
MEN når det er 4 år siden han sist utviklet seg i riktig retning, ferdighetene står på stedet hvil, han har en ikke eksisterende fotballhjerne og scorer eller assisterer nærmest ikke... nei da er det faen som å spille med 10 mann på banen i samtlige minutter Obertan er på banen. Håper Swansea interessen fører til et formelt bud.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 08. Aug. 2012, 13:18 »
Obertan er søppel. Han har talent, og har alle forutsetningene for å kunne lykkes å bli en bra PL spiller med fart og ok teknikk.
MEN når det er 4 år siden han sist utviklet seg i riktig retning, ferdighetene står på stedet hvil, han har en ikke eksisterende fotballhjerne og scorer eller assisterer nærmest ikke... nei da er det faen som å spille med 10 mann på banen i samtlige minutter Obertan er på banen. Håper Swansea interessen fører til et formelt bud.

:gp:

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 08. Aug. 2012, 14:31 »
Jeg står fast på mitt om at Obertan aldri vil bli noe tess for oss. Han er virkelig ikke noe å satse på spør du meg.

Helt enig! Men håper virkelig jeg tar feil og at Obertan slår til som bare fa*n denne sesongen  :coloccini:
Same old Shearer, always scoring!

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #170 på: 08. Aug. 2012, 14:52 »
Obertan hadde ett mål og fire assists for oss i fjor. Spillere med flere målpoeng var Demba (18), Papiss (15), Hatem (12), Yohan (11), Best og Shola (7), Jonas og Raylor (6). Dette kan da virkelig ikke være katastrofe for en spiller som startet under halvparten av kampene våre, ikke hadde spilt førstelagsfotball på to år og atpåtil var uheldig med skader og nesten ikke spilte i siste halvdel av sesongen?
« Siste redigering: 08. Aug. 2012, 15:26 av DurinVIII »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 08. Aug. 2012, 14:57 »
Obertan hadde ett mål og fire assists for oss  fjor. Spillere med flere målpoeng var Demba (18), Papiss (15), Hatem (12), Yohan (11), Best og Shola (7), Jonas og Raylor (6). Dette kan da virkelig ikke være katastrofe for en spiller som startet under halvparten av kampene våre, ikke hadde spilt førstelagsfotball på to år og atpåtil var uheldig med skader og nesten ikke spilte i siste halvdel av sesongen?

Så du han spille?

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #172 på: 08. Aug. 2012, 14:59 »
Ja. Dette med at gutten ikke har fotballhjerne er vrøvl. Har du sett han i pre-season? Han har ved flere anledninger vist meget godt overblikk og kommet med veldig gode pasninger. Gutten trenger selvtillit og kamper.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 08. Aug. 2012, 19:25 »
Han har selvfølgelig fotballhjerne. Stokk dum er han da ikke. Men det finnes spillere som er langt mer intelligent enn Obertan. Og da mener jeg ikke nødvendigvis mensa-intelligent, men fotballintelligent. Obertan hadde ikke spilt fotball på år og dag før han kom til oss. Okey, en kamp nå og da, kanskje en til to kamper i året. Hvordan blir formen og utviklingen da?

Jeg er tilhenger av å gi Obertan the benefit of the doubt, selv om jeg på ingen måte er overbevist. Men jeg er ikke villig til å kaste han over bord ved første anledning. Han er en spiller med mange gode ferdigheter. Det gjelder bare å få ut potensialet. Det er lettere sagt enn gjort. Men nå har Pardew & co jobbet et år. La oss se resultatet av det før vi hiver oss på lynraske konklusjoner.
« Siste redigering: 08. Aug. 2012, 19:28 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #175 på: 09. Aug. 2012, 00:24 »
Spørsmålet er bare om det er noe poeng i å ofre Ferguson for at Obertan skal få prøve seg ett år til. Det lille vi fikk se av Ferguson i Premier League i fjor ble jeg imponert av. Hurtig fyr som virkelig ofrer alt for klubben når han får sjansen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 09. Aug. 2012, 10:03 »
Jeg greier ikke se at det skal gå på bekostning av Ferguson. Unggutten Ferguson imponerte de få gangene han fikk sjansen forrige sesong, noe som tilsier at han bør få noen flere sjanser denne sesongen. Men det ser ikke ut til at Ferguson bare over denne sommeren skal ha blitt så god at han skal utkonkurrere erfarne seniorspillere. Ferguson er i mine øyne fremdeles en læregutt. Han må få sjansen til vise frem det han har lært oftere enn forrige sesong. Men så skal vi da helst også spille flere kamper denne sesongen, og trenger flere spillere.

Dessuten regner jeg med at hvis Obertan ikke innfrir, så kan Ferguson ganske raskt få enda flere muligheter enn vi aner.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #177 på: 09. Aug. 2012, 11:18 »
Obertan hadde ett mål og fire assists for oss i fjor. Spillere med flere målpoeng var Demba (18), Papiss (15), Hatem (12), Yohan (11), Best og Shola (7), Jonas og Raylor (6). Dette kan da virkelig ikke være katastrofe for en spiller som startet under halvparten av kampene våre, ikke hadde spilt førstelagsfotball på to år og atpåtil var uheldig med skader og nesten ikke spilte i siste halvdel av sesongen?

Som snkz spør om; Så du han spille? Jeg såg nettopp season review (sesong-dvden) fra i fjor, og Gabby var like dårlig som jeg husket. Du kan ikke bare basere deg på statistikk. 2 av de 4 assistene hans var en enkel pasning der Cabaye gjorde resten selv og det andre hvor Ba knuste til fra 20 meter. Ikke mye "assist", men han var nest-sist på ballen, det skal han ha. Målet hans var jo mot Bburn når vi spilte mot 10 mann (?), vi ledet 2-1 og de hadde alle mann i angrep på en corner. Obertan fikk løpe alene, upresset fra midtbanen, og rundet keeper. I akkurat den situasjonen er Gabby perfekt, men ærlig talt, hvor ofte skjer dette? Jeg synes du legger for mye vekt på stats, og ikke hvor effektiv han er, hvor gode valg han tar, hvor godt han passer inn i laget.

Folk snakker om fotballforståelse, selvfølgelig har han det! Men han har ikke nok i forhold til hva som trengs av en spiller på hans nivå og med hans ferdigheter. Det hjelper ikke å være rask når han springer rett fram, eller teknisk når han står stille, når det aldri blir noe ut av det. Her tenker jeg at Marveaux og Barfa er like spillere, men de er så utrolig mye mer produktive. Det blir noe ut av det. Obertan spurter opp i førsteforsvarer, etterfulgt av 2 scenarioer: 1) Han skyter ballen altfor langt foran seg og mister. 2) Støttepasning, støttepasning, støttepasning....

Han er ikke god nok for våre ambisjoner. Pliz Pardew, selv om han spilte på laget som gjorde det bra i fjor, trenger du ikke ilegge han altfor mye ambisjoner! Fordi vi skal spille 50+ kamper i år kommer vi nok til å se en del av han, men det blir ikke av min fornøyelse.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 09. Aug. 2012, 11:22 »
Ja. Dette med at gutten ikke har fotballhjerne er vrøvl. Har du sett han i pre-season? Han har ved flere anledninger vist meget godt overblikk og kommet med veldig gode pasninger. Gutten trenger selvtillit og kamper.

Du så med andre ord ikke målpoengene du snakker om og bare går ut ifra statistikk?

Downing var også en av disse.....

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #179 på: 09. Aug. 2012, 14:08 »
Det var ikke jeg som begynte å mase om målpoeng, det var en annen en oppi her som klagde på at Obertan nesten ikke hadde mål og assists. Jeg bare pekte ut at Obertan ikke gjør det forferdelig der i forhold til spillere det er naturlig å sammenligne han med. Dog er det ganske tard om vi skal begynne å stryke alle mål og assists som var enkle. Da er det flere enn bare Obertan som får dårligere stats. Med den logikken scora jo nesten ikke Ruud van Nistelrooy mål.

Jeg er heller ikke autist, så jeg har heller ikke et klokkeklart bilde av hvordan absolutt alle kampene i forrige sesong. Jeg synes selvfølgelig som alle andre at det er frustrerende når Obertan skyter til innkast, spiller støttepasninger eller løper ut over linja, men det er akkurat det samme som når Demba går i retardoffside for fjerde gang på tjue minutter. Dribler Obertan seg bort burde han selges, dribler Hatem seg bort så var det "et bra forsøk". Folk glemmer/tilgir hvor irriterende dårlig Hatem er når ting ikke sitter fordi vi vet hvor fantastisk han er når det stemmer. Obertan er en spiller vi aldri har sett i form, og det kommer vi aldri til å gjøre heller om folk på SJP er like negative som vi er her.