20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea - Newcastle United 2.5 20:45 PL HD 1  (Lest 47537 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chelsea - Newcastle United 2.5 20:45 PL HD 1
« Svar #360 på: 04. Mai 2012, 20:28 »
Synes det funker meget bra med 4-4-2 igår. Virker som Ba også var mye mer fornøyd siden han kom nærmere avslutninger. Håper han får et mål før sesongslutt og signerrer ny kontrakt. Han og Cisse har fortsatt litt å arbeide med for at samarbeidet skal bli perfekt.

fortsatt i ekstase etter kampen :frenetisk:

Enig! Jeg liker også at de benytter 4-4-2, noe de stort sett har gjort hele sesongen, og i går fungerte det utmerket. Vi blir jo livsfarlige hver gang vi får ballen opp mot Ba og Cisse, og når Pardew i tillegg har fått Ben Arfa til å jobbe godt defensivt så er det ikke noe i veien får å fortsette å bruke den formasjonen.

Når vi møter motstand vi normalt skal slå så bør det jo heller ikke være nødvendig at Ben Arfa trenger å jobbe så mye defensivt. Da kan man istedenfor flytte vingene litt høyere opp i banen, og da kunne jeg godt tenkt meg å prøvd en annen ving istedenfor Jonas. Jonas er veldig god å ha mot sterkere motstand der vi må forsvare oss mer. Da er hans defensive bidrag særdeles viktig, men mot antatt svakere motstand skulle jeg gjerne sett en som er litt bedre offensivt.
Ikke enig! Jonas er super viktig for laget med sin sinnsyke arbeidsinnsats! Ingen lag er walkover i premier league og jeg mener med Barfa på den ene vingen så er jonas en meget god og viktig bidragsyter uansett motstand

Jeg har ikke sagt at noen lag er walkover i PL. Det jeg derimot skrev er at det er lag (faktisk flere) som det er forventet at NUFC styrer spillet mot og skal stå for flestparten av sjansene. Da må man ha offensive spillere med sluttprodukt til å fore spissene våre, og dette er Jonas sin desidert svakeste side.

Jonas er en arbeidshest utenom det vanlige og skal ha kred for det, men men jeg vet om flere her inne på forumet, inkulsiv meg, som tidvis har irritert seg grønn over manglende sluttprodukt hos han. Gode innlegg er en sjeldenhet fra den kanten og det kunne vært interessant å se en ving som kunne produsert mer offensivt i tillegg til Ben Arfa på den andre kanten.

Vi har sett at Alex Ferguson i enkelte kamper foretrekker sin arbeidshest i Park Ji Sung på kanten når de møter gode lag, som sist mot ManCity og i CL finalen ifjor. Men mot lag han forventer de skal kjøre over peiser han på med offensive kanter han også. Akkurat dette synes jeg også NUFC skal begynne med gradvis. Har jo vært typisk NUFC de siste årene å snuble mot svakere motstand, så også denne sesongen. Vi sliter mot lag som legger seg litt bakpå for å la NUFC ta styringen.