20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Stoke 21/4 kl 16.00 Tv2 PL HD 1  (Lest 55306 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Stoke 21/4 kl 16.00 Tv2 PL HD 1
« Svar #60 på: 17. April 2012, 17:58 »
Jeg likte hvor denne samtalen farte av sted jeg :\

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #61 på: 17. April 2012, 18:05 »
Men for aa komme tilbake til kampen:

Haaper vi stiller med foelgende lag:

Krul

Simmo-Willy-Colo-Santon

HBA-Cabaye-Tiote-Jonas

Ba

Cisse

Tror Ba kan plukke opp ballen i mellomleddet der og dra Stoke forsvaret litt ut og aapne opp rom bak Huth og co for Cisse
Veni Vidi Vici

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 17. April 2012, 19:07 »
Håper da virkelig vi stiller i den 4-3-3-aktige formasjonen som har gitt oss alle de gode resultatene den siste tiden, jeg. Vi var jo svakere mot Bolton da vi lå mer i 4-4-2. Mao følgende lag:

Krul
Simmo-Willo-Colo-Santono
Cabaye-Tiote-Jonas/Danny
Benny-Cisse-Ba
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 17. April 2012, 19:24 »
Håper da virkelig vi stiller i den 4-3-3-aktige formasjonen som har gitt oss alle de gode resultatene den siste tiden, jeg. Vi var jo svakere mot Bolton da vi lå mer i 4-4-2. Mao følgende lag:

Krul
Simmo-Willo-Colo-Santono
Cabaye-Tiote-Jonas/Danny
Benny-Cisse-Ba

+1

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 17. April 2012, 20:10 »
Enig, og hvis Ba er så egoistisk at han begynner å sutre over det, så får det bare være. Kan ikke ofre formasjonen bare fordi Ba vil være spiss.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 17. April 2012, 20:29 »
Helt klart. Ba kan furte hvor mye han vil. Er inne i sine 5 siste kamper for oss. Makan til rævslikking han legger inn mot Psg i media kan man lete lenge etter. Må si jeg blir irritert over det. For dumt å fortelle media at drømmen er spille for PSG, når han spiller for oss . Så slenger han , men jeg er happy i Newcastle. Så hold da kjeft og signer bort klausulen din. Han har ikke vært god siden vi slo United 3-0 hjemme så han må slutte med sitt primadonna opplegg. Fryktelig se hvordan han bare sitter der når cisse putter for oss, jubler ikke !!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 17. April 2012, 20:31 »
Men over til kampen:) digg blåse ut litt :) noen som vet om skader og susp i Stoke??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 17. April 2012, 20:36 »
According to Physioroom har de tre spillere ute - deriblant Salif Diao. Vi bør dermed prise herren og puste lettet ut.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Yahh

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #68 på: 17. April 2012, 23:11 »
Blir min første kamp på St James' dette... Gleder meg fælt  :toon: Blir spennende å se om det blir Guthrie eller Jonas på midten sammen med Cabaye og Tiote. Santon har spilt seg såpass opp i det siste så det er vel ikke noe tema og flytte Jonas ned på backen lengre. Så jeg holder en knapp på at Guthrie benkes med Jonas i midten.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 18. April 2012, 10:14 »
Mulig perch også tar den plassen. Gutten har vært glimrende i det siste og kanskje ikke dumt ha en ekstra tøffing på banen mot Stoke.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #70 på: 18. April 2012, 10:30 »
Blir veldig overraska om Jonas blir benka. Når alle på midtbanen er tilgjengelig er Tiote, Cabaye og Jonas dei tre første som blir notert ned i det leddet. Som påpeika ovanfor er Santon også i form, så då blir det vel til at han dannar backfirar saman med Simpson, Williamson og Coloccini. Ergo blir det Jonas på midten, og ingen Guthrie eller Perch frå start. Dette er også eit oppsett eg ville ha støtta.

Heime mot Stoke er det ingen grunn til å ikkje stille med den varianten av 4-3-3 som vi har lukkast best med i vår. Einaste spørsmålsteiknet er vel om Ba skal få seg ei pause, då på bekostning av Shola. Sistnemnde har i alle fall i teorien (men Shola leverer ikkje alltid i praksis) aksjonsradius til å spele ute til venstre der framme, og Ba kan kanskje ha godt av å få seg eit innhopp når Stoke-spelarane er meir slitne, frå 65.-70. min og utover.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #71 på: 18. April 2012, 11:21 »
Angående midtbanen ser jeg ikke for meg at Perch eller Guthrie får starte. Det blir litt som med Guthrie etter ACN. Guthrie spilte som en gud mens Tiote var borte, og var uten tvil en av våre beste i hver eneste kamp. Så kom Tiote tilbake fra ACN og tok tilbake plassen sin uten å virkelig måtte kjempe for den. Perch og Guthrie har vært fantastiske backups for Cabaye og Tiote når det har vært nødvendig, og det ser jeg på som en STOR grunn til at vi har gjort det så bra. MEN, jeg anser fortsatt Perch og Guthrie som backup-spillere, Jonas+Cabaye+Tiote er flere hakk over når det kommer til allround-kvalitet.

Angående Ameobi: Jeg vil ALDRI se den mannen fra start! I år har han faktisk overbevist meg til at han kan noe. Han er jo supersub!! Seriøst, se på kampene han har fra start denne sesongen, kontra de han har som innbytter. Når han starter er han slapp og holder aldri 90 min. Når han kommer inn 20 min før slutt bidrar han med å holde på ball, sterk i lufta og til tider målfarlig (nevner barre Tottenham 2-2) :) Vær så snill Pardew, ikke start med Ameobi!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 18. April 2012, 11:22 »
Hans: Men nå har jo Ba fått seg en 11-dagers pause. Så jeg tipper Ba gjør slutt på sin måltørke, jeg.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #73 på: 18. April 2012, 11:56 »
Klar over det, men synest han har sett mentalt "off" ut dei siste kampane, mens Ameobi har sett veldig sharp ut når han har blitt bytta inn. Fysisk er sikkert Ba omtrent så bra som han kan vere, men etter 70 min vil midtstopparane antakeleg også vere mentalt slitnare enn ved kampstart, og då kan det vere moglegheiter for at Ba kan utnytte nedfallsfrukt i boksen mot midtstopparar som primært har si styrke i luftrommet.

Når det gjeld Ameobi og det å starte, så er det sjølvsagt eit poeng at han har hatt problem med å markere seg frå start denne sesongen. Men han har aldri starta i ein 4-3-3 med to bevegelige offensive spelarar ved sidan av seg. Ameobi var dessutan konge mot ManUtd 5. januar, og vi såg også kampar i fjor der Ameobi var gull frå start. Arsenal-kampen på Emirates slår meg som det mest klare eksempelet.

Mot Stoke kan HBA enten bli himmel eller helvete (om han blir kakka ned frå start av), og det blir sikkert ein del luftkriging (sjølv om vi sikkert vil prøve å få ballen ned på bakken) der Ameobi kan passe greitt inn.

Truleg startar vel Pardew med Ba uansett, så sånn sett er det nok lite å "bekymre" seg for.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #74 på: 18. April 2012, 12:30 »
Mot Stoke kan HBA enten bli himmel eller helvete (om han blir kakka ned frå start av), og det blir sikkert ein del luftkriging (sjølv om vi sikkert vil prøve å få ballen ned på bakken) der Ameobi kan passe greitt inn.

Truleg startar vel Pardew med Ba uansett, så sånn sett er det nok lite å "bekymre" seg for.

Enig i det første, men jeg synes likevel ikke vi skal bygge lage vårt på det Stoke er best på. Det vi er gode på og MÅ være gode på mot Stoke er jo å holde ballen i laget og langs bakken. Derfor tror jeg HBA blir vår viktigste spiller offensivt. Og selv en mentalt umotivert Ba er mer teknisk og venn med ballen enn Ameobi. Ba er raskere og mer teknisk enn Ameobi, så jeg ser ikke poenget i å sette Ameobi på venstrekanten fordi det blir mye luftdueller i kampen. Vi har det psykiske overtaket, vi er på hjemmebane, vi skal bestemme hvordan denne kampen skal utarte seg. Jeg mener vi da skal prøve på alt annet enn hodespill og tøffe dueller! :)

(Vondt å kritisere Ameobi, elsker den mannen!)