Alle snakker om at Ben Arfa kaster seg så lett der. Men slik det ser ut på meg holder Enrique så hardt og så lenge i trøya at han mister balansen når han skal forsøke å slå inn, da strekker også Enrique frem foten, og det ser ut som Ben Arfa snubler over denne foten og dermed faller tilsynelatende "enkelt" langs bakken.
Når det er sagt, min første innskytelse var ikke straffe. Så så jeg reprisen, så holdinga og tenkte "tja, det er fullt mulig å dømme på den", men mente likevel at Ben Arfa hjalp mye til. Men i ettertid ser jeg jo hvor omfattende holdinga var, og hvor lite Ben Arfa egentlig hjelper til. Prøv selv, sier jeg til de som mener han burde holdt seg på beina der. Jeg er sikker på at holdingen bidrar til at han får dårligere balanse. Kroppen hans blir jo "vridd" litt feil i forhold til hvordan han ville hatt kroppen om ikke Enrique hadde holdt.
Samtidig ser jeg hvordan Enrique skjuler holdinga si for både assistent og hoveddommer, så det bare er TV-kameraene som ser det. TV-bildene viser soleklart straffespark, men jeg kan forstå at det ikke dømmes. Forstår derimot ikke Liverpool-fansens holdning.