20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30  (Lest 62547 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30
« Svar #405 på: 02. April 2012, 20:04 »
Cisse er forresten mye bedre enn jeg hadde våget å se for meg. Jeg hører hele tiden at "eksperter" sier at han bare kan score mål, men fyren er jo knallsterk feilvendt og brukbar på hodet. Det første målet i denne kampen var jo kunst.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #406 på: 02. April 2012, 21:13 »
Hvorfor dra dette så langt? Vi var ganske heldige med målet til Cissè, er jo helt klart offside uansett hvordan man vrir og vender på det.
Helt enig!
Handsen til Simpson reagerte ikke jeg på før jeg leste det lenge etter kampslutt og må si jeg ville synes det hadde vært strengt å dømt straffe der. Duellen er 1 meter unna han og han har ikke armene utifra kroppen, så den kjøper jeg ikke.
Ben Arfa burde hatt ett straffe da han blir holdt kraftig igjen av Enrique i store deler innenfor 16 meteren.
Du sier mye smart Frode, og er herlig saklig, men her bommer du kraftig, dessverre. Hvordan du kan si at armen ikke er utifra kroppen, er helt bak mål. Den er ikke aktiv, som i en bevisst bevegelse med den hensikt å stoppe ballen for å hindre mål(for å være veldig korrekt), men han står ca en halv meter fra stolpen, med armen 90 grader ut fra kroppen og støtter seg mot stolpen.Og det er da straffe, det er faktisk udiskutabelt.
Men, vi skulle også hatt straffe når Enrique drar ned Ben Arfa. Felles for disse to situasjonene er at de er ekstremt vanskelig å oppdage, og derfor "frikjenner" jeg dommerne i begge situasjonene. Og vi kan bare takke for at begge lag blir behandlet likt.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #407 på: 02. April 2012, 21:24 »
Hehe, er sooooleklar straffe. Meget aktiv skulder der av Simmyboy :)
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 02. April 2012, 21:25 »
Den er klar, men man må faktisk se det nøye i sakte film for å kunne konkludere med akkurat det.

Edit: Forresten, jeg har aldri sett andre supportere diskutere avgjørelser som kunne/burde gått i egen disfavør så inngående. Hvorfor gidder vi egentlig?
« Siste redigering: 02. April 2012, 21:27 av torfinn »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #409 på: 02. April 2012, 21:32 »
Fordi vi er opptatt av fair play?  :coloccini:

Men enig, nok nå.

Willy imponerte, perch var syk, benny har endelig funnet formen. Egentlig har han bare vært ok, med tanke på hans standard, de siste par kampene  :pardy:

Cisse er jo konge. Tiote er ENORM.
Same old Shearer, always scoring!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 02. April 2012, 21:33 »
Forstår det ikke selv. Er ikke så mye å diskutere på de heller. Situasjonen med Simpson skulle vært straffe, men dommeren ser det ikke.
Situasjonene med Ben Arfa/Enrique og Williamson/Carroll er også på papiret straffe, men de er isåfall veldig billige, og det kommer da an på dommeren.

Hadde blitt VELDIG irritert på Williamson om det hadde blitt straffe der.

Uansett, vi vant, Liverpool tapte - mitt lykkenivå(i fotballverden) er maksimert :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #411 på: 02. April 2012, 21:49 »
Den er klar, men man må faktisk se det nøye i sakte film for å kunne konkludere med akkurat det.

Edit: Forresten, jeg har aldri sett andre supportere diskutere avgjørelser som kunne/burde gått i egen disfavør så inngående. Hvorfor gidder vi egentlig?

Jeg velger å tro at det har med at de av oss i Norge som holder med Newcastle gjerne må være spesielt interesserte i fotball og distansierer oss fra bermen, men jeg vet egentlig ikke. Temmelig kvalmt og selvhøytidelig uansett. :P

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #412 på: 02. April 2012, 22:15 »

Tror det begynte med at noen hyklere hyllet Perch som om han burde blitt tildelt Fair Play-prisen mens man på den andre siden hetset Carroll for fulle mugger. Men er ikke sikker.  ;)

Anyway; smått utdebattert nå, ja. Får bare glede oss over en av de deiligste seirene på lenge nå!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 02. April 2012, 23:37 »
Apparently Jose didn?t shake any hands after the game.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 02. April 2012, 23:59 »
Er det forresten noen som fikk med seg hva som skjedde da Reina ble utvist og Enrique skulle gå i mål? Plutselig var Kenny Dalglish på banen og du kan se Gerrard tydelig si "back off!" til ham flere ganger. Kenny har forøvrig ikke noe han skulle gjort der og burde blitt sendt på tribunen. Et lag har lov til å sende ut to personer fra støtteapparatet når det er skade og dommeren har gitt signal om det, men jeg er relativt sikker på at manageren ikke kan være en av dem. Jeg kan heller ikke huske at det var noen som helst skade som det ville vært naturlig at Liverpool fikk klarsignal om å sende ut støtteapparat for.

:wub:

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 03. April 2012, 00:00 »
Noen som har link til utvidede høydepunkter, eller kampen i sin helhet for saks skyld? Var på reisefot i hele går, og fikk kun sett bruddstykker av førsteomgang på mobilen.

http://www.101greatgoals.com/gvideos/newcastle-2-liverpool-0-motd/

Når jeg sitter å ser på dette, så ser jeg igjen etter 10 minutter første høydepunktet som blir tatt opp ved frisparket. Williamson "holder" rundt Carroll. Jeg fatter ikke at denne mannen tørr å gjøre slik forsatt -_-

Synes også Krul hadde uvanlig mange "rare" involveringer.

Menmen, skal ikke klage, vi vant jo tross alt  :coloccini:
« Siste redigering: 03. April 2012, 00:08 av snkz »

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #416 på: 03. April 2012, 11:51 »
Var på SJP søndag, og for en stemning det var der!  Minner meg mer og mer om gode gamle dager, da supporterene virkelig var særdeles høylytte og relativt ufine mot motstanderlaget; noe som bidro til at flere ga uttrykk for at denne stradionen var den verste å komm til i PL.

Håper Ben Arfa roer seg litt, slik at han ikke blir tatt ut i Franrikes EM-tropp.... synd om han får vist seg frem til hele verden mtp. evt overgang ... ,) Han var enorm på søndag, og har vært meget viktig for den offensive spillet... Gøu med en spiller som alltid ser ut til at han har noen tricks / "ess" å dra ut fra ermet.

Perch og Williamson fortjener også god omtale etter en solid match; synd at Perchinho ødela litt for seg selv om filming som minner mest om Rivaldo i VM for noen år siden, men men...

Synes vår svakeste spiller i denne kampen var Cabaye; altfor mange feilpasninger og merkelige løsninger.  Moro se Jonas ha mer eller mindre full kontroll på Suarez ,)

Beste kamp jeg har sett "live" på SJP!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 03. April 2012, 12:10 »
For å være helt ærlig synes jeg det hadde vært veldig gøy å se Ben Arfa i EM. Er det bare jeg som liker å se spillerne våre på de store landslagene? :P

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #418 på: 03. April 2012, 12:13 »
Jeg liker det ikke pga jeg er redd for skader på våre beste spillere. Kan fint kose meg med å se på Van Persie, Mata og David Silva i sommer, viss det betyr at alle våre spillere er klare til neste sesong ;)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #419 på: 03. April 2012, 12:40 »
For å være helt ærlig synes jeg det hadde vært veldig gøy å se Ben Arfa i EM. Er det bare jeg som liker å se spillerne våre på de store landslagene? :P

Jeg liker det absolutt ikke.

Dette pga interresse fra større klubber og skader selvfølgelig.

<--- Egoist :D