20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30  (Lest 62377 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
Gan canny doon Toon!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30
« Svar #376 på: 02. April 2012, 17:55 »
Hadde liverpool scoret et lignende mål som 2-0 målet vårt, hadde vi bannet og grini over at det ikke blei vinket for offside. Hadde Henderson stått på stolpen og reddet ballen med en aktiv skulder/arm, hadde vi ropt på straffe! Hadde suarez blitt holdt av Simmy og falt relativt lett, hadde vi skriki : Jævla filmefaen!

Tvilsomme alle 3, men vi vant helt fortjent og marginene var på vår side :)

!HOWAY
Same old Shearer, always scoring!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #377 på: 02. April 2012, 18:22 »
Det der med "forlenga pasninga" tror jeg ikke finnesi  regelboka. Se for dere en spiss som ligger og lurer i 16-meteren mens motstanderens forsvarslinje står på 40 meter. Så slår en medspiller en langpasning til spissen som er 30 meter offside. Ballen toucher foten til en motspiller, og ender opp hos spissen. Er ikke dette offside så vet ikke jeg :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #378 på: 02. April 2012, 18:29 »
Jo, det er offside. Spørsmålet er jo om Hatem Ben Arfa får ballen og passer videre - isåfall er det så tight at det går an å hevde at dommeren gir angripende lag tvilen tilgode.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #379 på: 02. April 2012, 18:30 »
Men hvis Ben Arfa toucher ballen, oppstår det en ny situasjon. Cisse er fortsatt i offside, men det er hårfint.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #380 på: 02. April 2012, 18:36 »
Men hvis Ben Arfa toucher ballen, oppstår det en ny situasjon. Cisse er fortsatt i offside, men det er hårfint.

Men han drar jo nytte av å stå i offside i utgangspunktet

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 02. April 2012, 18:37 »
Noen som har link til utvidede høydepunkter, eller kampen i sin helhet for saks skyld? Var på reisefot i hele går, og fikk kun sett bruddstykker av førsteomgang på mobilen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 02. April 2012, 18:45 »

Det har ingenting å si. Det er ikke straffbart å stå i offside.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 02. April 2012, 18:46 »
...så lenge du ikke er involvert i spillet, syns jeg er viktig å påpeke Geir ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #384 på: 02. April 2012, 18:47 »

Jada, men ettersom det oppstår en ny situasjon/pasning i duellen Ben Arfa/Flanagan (?) så må Cisses posisjon revurderes. Som jeg sier, han står fortsatt i offside, men den er ikke like grov som når Ba sentrer ballen. Om han er 30 meter i offside når Ba sentrer ballen har ingenting å si, så lenge det kommer en ny pasning..

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 02. April 2012, 18:49 »

Du må enten ta ballen eller forstyrre for at det skal være straffbart. At det er lov å stå i offside er noe jeg har fått så sterkt inprenta på samtlige dommerkurs jeg har vært på at jeg aldri kommer til å glemme det. :P

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #386 på: 02. April 2012, 18:54 »
Samme her Geir. Du kan jo få en pasning sendt til deg, selv om du står i offside. Det som er avgjørende for om det dømmes offside, er om du aktivt deltar i spillet, eller gjør et forsøk i å få tak i ballen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 02. April 2012, 18:54 »
Ja, det er vel det som menes med involvert i spillet ut fra mitt skjønn? :P
Uansett er du nok 10 ganger stødigere på det enn meg. Men slik jeg tolker det er jo overhodet ikke Cisse involvert i spillet når Ba spiller til Ben Arfa dersom det tolkes dithen at han gjorde det. Når Benny da passer videre til Cisse er det så ekstremt close at det er utrolig vanskelig å se for linjedommeren hvorvidt det er offside eller ikke. Derimot har du jo Bendtner i helga som kan sies å være involvert når han forstyrrer Hart når Larsson skyter.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #388 på: 02. April 2012, 19:00 »

Du må enten ta ballen eller forstyrre for at det skal være straffbart. At det er lov å stå i offside er noe jeg har fått så sterkt inprenta på samtlige dommerkurs jeg har vært på at jeg aldri kommer til å glemme det. :P

Jo, jo , men drar du nytte av å stå i offside og kan score på grunnlag av at du har gjort dette når ballen har blitt spilt, så er det jo offside?  :P

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #389 på: 02. April 2012, 19:01 »
Hvem var Liverpools beste spiller i 0-2-tapet for Newcastle?

Andy Carroll  13.04%  (590 stemmer)
Jon Flanagan  8.86%  (401 stemmer)

Avstemning på Liverpool.no

Sier litt om tingenes tilstand Liverpool når hundrevis av fans mener at disse var lagets beste i går :o
NewUtd.no: av supportere - for supportere!