20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30  (Lest 62323 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30
« Svar #360 på: 02. April 2012, 12:03 »
Williamson var jo fortsatt jævla ute å kjøre første halvdel av førsteomgang. Spilte seg veldig fint opp - men trygg på ham blir jeg altså ikke med det første!

Man kan ikke bli trygg på sånne spelare!
Toon till I die.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 02. April 2012, 12:36 »
For en kamp!

Insane stemning på St.James' Park, og det toppet seg når Carroll og Bellamy ble tatt av til rungende "What a waste of money!".

I min bok var det én spiller som var den store forskjellen på lagene i går; Cheick Tiote. For et beist han er på sitt beste! Han makulerte hele midtbanen til Pool samtidig som han holdt og fordelte mye ball.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #362 på: 02. April 2012, 12:44 »
Jeg satser på at det var en vel sein aprilspøk  :P

Nei, jeg har ærlig talt ikke gransket målet med lupe, men på alle reprisene jeg har sett har han vært onside. Men jeg har dokumenterte problemer med at øynene mine sjeler, så det kan godt hende det er synet som har sviktet meg  ::p

http://pic.twitter.com/ZJbknyWm

Tror nok synet har sviktet deg. :)

Det er jo pool stoppern som er på ballen der ergo ingen offside. arfa blei takla ballen triller ut til cisse som endå isje har vert delaktig i spelet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 02. April 2012, 12:50 »
Om Pool-stopperen er på ballen er det offside. Da forlenger han pasninga fra Ba, og da Ba sender pasningen står Cisse i offside.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 02. April 2012, 12:56 »
Om Pool-stopperen er på ballen er det offside. Da forlenger han pasninga fra Ba, og da Ba sender pasningen står Cisse i offside.

Cisse er ikkje i offside før han evt mottar ballen fra Ba. Om Pool-stopperen forlenger den, er det han ballen kommer fra og Cisse er ikkje offside.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #365 på: 02. April 2012, 13:10 »
Neinei. Soleklar offside med mindre det er HBA som forlenger. Kjekt å ha litt flaks slik som i går. Med marginer imot hadde vi fått simmo utvist og straffe imot, samt gått annulert dette målet.

Da hadde sikkert utfallet blitt mindre kjekt

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 02. April 2012, 13:26 »
Såvidt jeg kunne se av bildene var foten hans på linje med stoppern sin, armen hans var offside, men armen teller ikke i offside situasjoner.
Armen teller faktisk, har dette i fra en norsk toppdommer som oppklarte det på TV i forbindelse med en kamp.

Teller armen? Det er kun offside på kroppsdeler det kan scores med, har jeg hørt..

Fotball spilles med bena og hodet, ikke armene. Du har helt rett coxie. Veldig spent på hvem som sa noe annet.

Hele venstrebeinet var jo også i offside. Så Cissé var i offside uansett. Men jeg tror ikke armen gjelder jeg heller.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 02. April 2012, 13:42 »
So?? Så forbanna kjedelig diskusjon. Spiller ingen rolle. Dommeren dømte mål så det ble mål. Ikke mer snakke om det.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 02. April 2012, 14:01 »
Hvorfor dra dette så langt? Vi var ganske heldige med målet til Cissè, er jo helt klart offside uansett hvordan man vrir og vender på det.
Handsen til Simpson reagerte ikke jeg på før jeg leste det lenge etter kampslutt og må si jeg ville synes det hadde vært strengt å dømt straffe der. Duellen er 1 meter unna han og han har ikke armene utifra kroppen, så den kjøper jeg ikke.
Ben Arfa burde hatt ett straffe da han blir holdt kraftig igjen av Enrique i store deler innenfor 16 meteren.

Om vi var heldige med dommeren igår var vi mindre heldige på Anfield. 2-1 målet til LFC kommer jo på et frispark som aldri skulle vært blåst for. Så dommerne gjør feil de også. Det var ikke dette som vant NUFC kampen. Det som vinner "oss" kampen er kvaliteten på enkeltspillere samt at flere andre spiller opp mot maks. Cissè er en målsnik av rang, Ben Arfa stråler for tiden, Ba gjør en kjempekamp og de 3 på midten løper utrettelig.

Skal LFC og dems supportere klage på noe må de først se på sitt eget lag. Spissene er utrolig ineffektive og faktisk dårlige. Utrolig at de har brukt over 550 mill på Suarez og Carroll. Midtbanen er tannløs offensivt og veik defensivt. På papiret har LFC et slagkraftig lag, men de klarer ikke å utnytte spillernes beste egenskaper og sette dette sammen i ett lag.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #369 på: 02. April 2012, 14:06 »
Handsen til Simpson reagerte ikke jeg på før jeg leste det lenge etter kampslutt og må si jeg ville synes det hadde vært strengt å dømt straffe der. Duellen er 1 meter unna han og han har ikke armene utifra kroppen, så den kjøper jeg ikke.

Ærlig talt, hva er det her for noe sprøyt? Greit nok at du er Newcastle-supporter, men det der er jo bare tull. Armens hans sto ut 90 grader og var ikke i nærheten av kroppen hans.
Søte, søte blekkspruter.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 02. April 2012, 14:56 »
og han har ikke armene utifra kroppen, så den kjøper jeg ikke.

Hehe, no rotar du trur eg. Han står ein meter i frå stolpen og held i stolpen med venstre hand. Den var ganske so strak ja. Og det er nok meir arm enn skulder ballen treff, sjølv om han gjer ein skulder bevegelse for å få ballen ut. Sjølv om den ikkje er soleklar, so er den klar nok. Som du seier me vart snytt for ein straffe og.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 02. April 2012, 15:03 »
Syns heller ikke den er klar. Ikke straffe mener jeg. Altfor nært + treffer jo skulder. Helt greit ikke blåse der. Barfa sin er mer straffe selv om det ville vært strengt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 02. April 2012, 15:08 »
Begge var straffer - men Simmo-situasjonen er fryktelig vanskelig å se. Så helt åpenbart ut som om han trefferi magen/skuldra - og når de må analysere fra flere vinkler i studio sier det vel sitt. Barfa sin var også straffe - men det er da en kjent sak at dommerne er stadig like inkonsekvente hva slikt angår.
Forøvrig - hvor mange mål har Simmo nå redda på strek?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #373 på: 02. April 2012, 15:34 »
Neinei. Soleklar offside med mindre det er HBA som forlenger. Kjekt å ha litt flaks slik som i går. Med marginer imot hadde vi fått simmo utvist og straffe imot, samt gått annulert dette målet.

Da hadde sikkert utfallet blitt mindre kjekt
Den einaste grunnen til at dommeren IKKJE blåste offside må vera at Liverpool spelaren var borti ballen, og dermed forlenga pasninga. Alle andre muligheter hadde blitt avvinka for offside.Cisse stod i offside på pasning frå Ba, og evt visst HBA forlenga til Cisse  :wink: Men dommaren må ha oppfatta at passninga kom frå motspelar, og er dermed ikkje offside.
 :wink:
« Siste redigering: 02. April 2012, 15:39 av Jonny »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 02. April 2012, 15:35 »
Begge var straffer - men Simmo-situasjonen er fryktelig vanskelig å se. Så helt åpenbart ut som om han trefferi magen/skuldra - og når de må analysere fra flere vinkler i studio sier det vel sitt. Barfa sin var også straffe - men det er da en kjent sak at dommerne er stadig like inkonsekvente hva slikt angår.
Forøvrig - hvor mange mål har Simmo nå redda på strek?

Det må vera ein del no :)