20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30  (Lest 62358 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30
« Svar #345 på: 02. April 2012, 01:37 »
Da snakker vi på et slikt mikroskopisk nivå at det hele blir umulig for dommeren å spotte helt. Og angripende lag skal jo få tvilen tilgode.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 02. April 2012, 01:45 »
Da snakker vi på et slikt mikroskopisk nivå at det hele blir umulig for dommeren å spotte helt. Og angripende lag skal jo få tvilen tilgode.

Jada, var ikke mye om å gjøre. Men at han var soleklart onside er jo feil. Og da Joakim spurte om det var en sen aprilsnarr, ble jeg bare litt tent på å motbevise det. ;)

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #347 på: 02. April 2012, 01:58 »
Det er faktisk ikke noe å diskutere, han er offside. Det sees bedre på bilder hvor linjen er streket opp og markert skikkelig. Men det er uansett så marginalt at det blir feil å skylde på dommerne.
Men jeg er mer usikker på den første pasningen, om det skal dømmes der eller ikke. Jeg tolker det dithen at han er aktiv(selv om pasningen ikke er beregnet på han) og derfor skal bli avblåst, det er jo ingen tvil om at han drar nytte av offside-plasseringen på ett senere tidspunkt.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #348 på: 02. April 2012, 07:35 »
Såvidt jeg kunne se av bildene var foten hans på linje med stoppern sin, armen hans var offside, men armen teller ikke i offside situasjoner.
Armen teller faktisk, har dette i fra en norsk toppdommer som oppklarte det på TV i forbindelse med en kamp.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #349 på: 02. April 2012, 09:06 »
Såvidt jeg kunne se av bildene var foten hans på linje med stoppern sin, armen hans var offside, men armen teller ikke i offside situasjoner.
Armen teller faktisk, har dette i fra en norsk toppdommer som oppklarte det på TV i forbindelse med en kamp.

Teller armen? Det er kun offside på kroppsdeler det kan scores med, har jeg hørt..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 02. April 2012, 09:09 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/se-thorstvedts-og-lundekvams-heftige-straffedisputt-3747140.html

Enig med Thorstvedt her! Ben Arfa finter vekk Enrique som velger å holde i trøyen for å hente seg inn igjen. Enrique tar jo skikkelig tak og drar helt til ballen er ute av spill. Selvfølgelig ikke lov og selvfølgelig straffespark. Hadde dette skjedd utenfor 16 meteren ville det vært et soleklart frispark.

Litt rart at Lundekvam ikke er enig siden han for kun ett par uker siden mente at holding i feltet var en uting og at det burde bli slått hardere ned på. Han sa jo nesten rett ut at Williamson var en idiot som holdt på slik i derbykampen mot Sunderland, og nå er det plutselig lov???
Ikke vanskelig å se at han er LFC supporter ihvertfall.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 02. April 2012, 09:34 »
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/se-thorstvedts-og-lundekvams-heftige-straffedisputt-3747140.html

Enig med Thorstvedt her! Ben Arfa finter vekk Enrique som velger å holde i trøyen for å hente seg inn igjen. Enrique tar jo skikkelig tak og drar helt til ballen er ute av spill. Selvfølgelig ikke lov og selvfølgelig straffespark. Hadde dette skjedd utenfor 16 meteren ville det vært et soleklart frispark.

Litt rart at Lundekvam ikke er enig siden han for kun ett par uker siden mente at holding i feltet var en uting og at det burde bli slått hardere ned på. Han sa jo nesten rett ut at Williamson var en idiot som holdt på slik i derbykampen mot Sunderland, og nå er det plutselig lov???
Ikke vanskelig å se at han er LFC supporter ihvertfall.

:gp:

Einig, Frode. Det har vel hendt oss i 2 gonger no, etter Mackems-kampen, at me burde fått straffe for same alvorlege type holding som Williamson vart dømt for og som "alle" var einige om var straffe.

Må berre og få sagt at det var utruleg synd at Williamson si heading ikkje gjekk inn i går. Den var fantastisk og eg tykkjer ein del her inne burde ha vore litt meir audmjuke med tanke på kor mykje tyn han har fått i det siste. For all del, med dette meinar eg ikkje at me ikkje treng ein ekstremt god stoppar inn, men at Williamson på sitt beste og med full konsentrasjon kan vera skikkeleg god å ha. Det same med Perch sjølvsagt. So er vel alltid problemet om dei tek takke til å sitja på benken.
« Siste redigering: 02. April 2012, 09:38 av lgrinde »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 02. April 2012, 10:15 »

Teller armen? Det er kun offside på kroppsdeler det kan scores med, har jeg hørt..

Fotball spilles med bena og hodet, ikke armene. Du har helt rett coxie. Veldig spent på hvem som sa noe annet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 02. April 2012, 10:36 »
4 dager til kamp. På tide åpne nye kamptråden . Ser helst samme man åpner posten.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 02. April 2012, 10:39 »
Andy eller magpie åpner:)

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #355 på: 02. April 2012, 10:44 »

Det burde vel egentlig vert blåst straffe i denne situasjonen.. Ben Arfa er på ball og blir vel tatt.

Fotball spilles med bena og hodet, ikke armene. Du har helt rett coxie. Veldig spent på hvem som sa noe annet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 02. April 2012, 10:50 »
Williamson var jo fortsatt jævla ute å kjøre første halvdel av førsteomgang. Spilte seg veldig fint opp - men trygg på ham blir jeg altså ikke med det første!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 02. April 2012, 11:32 »
Williamson var jo fortsatt jævla ute å kjøre første halvdel av førsteomgang. Spilte seg veldig fint opp - men trygg på ham blir jeg altså ikke med det første!

Heilt ueinig i at han var jevla ute å køyra. Det var etter min meining kunn ein som var det heile 1omg og det var Jonas. Bellamy kom seg forbi og bak han 5-6 gonger. Ellers var me gode setja dei i offside. At ein aldri verte heilt trygge på Willie er eg einig i. Sjølv om han hadde ein god kamp i går so er eg nervøs med tanke på neste kamp.

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #358 på: 02. April 2012, 11:46 »
tottenham er jo i en noe dårlig periode...og chelsea framstår ikke som et storlag. you never know.
Men, får vi ikke europa så blir jeg svært skuffa

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #359 på: 02. April 2012, 12:03 »
ser for meg at vi tar 15poeng og arsenal 11 noe som ikke er nok. spurs har meget lett program igjen. qpr borte og norwich er vel de 2 hardeste kampene. så blir ikke lett.. men vi må jo håpe manu har avgjort før vi skal møte shitty så da kan vi ha en sjans. vi har jo en god sjans på 7 på rad nå selv om swansea kan bli hard.