20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30  (Lest 62527 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool 01/04 14.30
« Svar #330 på: 02. April 2012, 00:30 »
Jeg har samme vurdering av andremålet til Cissé. Han er ikke med i spillet, i den grad at han ikke er målet for pasningen.

At han ikke er målet for pasningen har vel ingenting å si? Soleklar offside uansett spør du meg så sant ingen var borti den i duellen mellom Ben Arfa og Pool-forsvareren.
Jeg skal ikke påberope meg å være noen ekspert, men mener at han ikke er med i spillet når den første pasningen går. Når ballen så flikkes videre fra Ben Arfa, er han jo soleklart onside. Det er i mine øyne en ny situasjon. Derfor er det i mine øyne ikke offside. Men jeg skal ikke si at jeg er sikker. Det er bare min tolkning av situasjonen basert på min kunnskap om regelverket.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #331 på: 02. April 2012, 00:35 »
Jeg har samme vurdering av andremålet til Cissé. Han er ikke med i spillet, i den grad at han ikke er målet for pasningen.

At han ikke er målet for pasningen har vel ingenting å si? Soleklar offside uansett spør du meg så sant ingen var borti den i duellen mellom Ben Arfa og Pool-forsvareren.
Jeg skal ikke påberope meg å være noen ekspert, men mener at han ikke er med i spillet når den første pasningen går. Når ballen så flikkes videre fra Ben Arfa, er han jo soleklart onside. Det er i mine øyne en ny situasjon. Derfor er det i mine øyne ikke offside. Men jeg skal ikke si at jeg er sikker. Det er bare min tolkning av situasjonen basert på min kunnskap om regelverket.

Helt enig. Men vanskelig situasjon, og jeg skjønner at Pool supportere kan være irritert over det :P
Toon till I die.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #332 på: 02. April 2012, 00:36 »
Folkens, det er forskjell på å overdrive for å markere en FAKTISK FORSEELSE, og på å filme for å LURE dommeren til å tro at det har vært gjort en forseelse. Stor forskjell.
Vi hadde to klare eksempler på hver av disse i dag. Jeg vet hva jeg synes er verst.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 02. April 2012, 00:37 »
Ser det er mange som har vært veldig fornøyde med spillet i dag, men personlig synes jeg at vi hadde veldig mye feilpasninger i løpet av kampen. Er selvfølgelig fornøyd med innsatsen, moralen og ikke minst at vi ikke tillater liverpool å skape noe særlig offensivt (ikke at de har gjort det i det siste, men still...)

Synes likevel ikke pasningsspillet vårt sitter så bra som jeg skulle ønska. I mange tilfeller er det misforståelser når Cissé skal legge av ball til midtbanespillerene våre, eller når Cabaye skal tre ballen frem på noen av de offensive. Ærlig talt var jeg litt frustrert over mangelen på presisjon i dag. Er ikke meninga å klage etter en 2-0 mot liverpool, men er det flere som er enige i at vi bomma mye i dag?

Helt enig. Vi hadde litt mange rare feilpasninger på midten i dag.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #334 på: 02. April 2012, 00:40 »
Ser det er mange som har vært veldig fornøyde med spillet i dag, men personlig synes jeg at vi hadde veldig mye feilpasninger i løpet av kampen. Er selvfølgelig fornøyd med innsatsen, moralen og ikke minst at vi ikke tillater liverpool å skape noe særlig offensivt (ikke at de har gjort det i det siste, men still...)

Synes likevel ikke pasningsspillet vårt sitter så bra som jeg skulle ønska. I mange tilfeller er det misforståelser når Cissé skal legge av ball til midtbanespillerene våre, eller når Cabaye skal tre ballen frem på noen av de offensive. Ærlig talt var jeg litt frustrert over mangelen på presisjon i dag. Er ikke meninga å klage etter en 2-0 mot liverpool, men er det flere som er enige i at vi bomma mye i dag?

Helt enig. Vi hadde litt mange rare feilpasninger på midten i dag.
Jeg var veldig fornøyd med hvordan vi holdt ballen i laget, kanskje med unntak av Cabayes forsøk på gjennombruddspasninger, han mangler noe av følsomheten fra tidligere i sesongen.
Liverpool gikk tidvis ut med høyt press, vi klarte å spille oss fint rundt dem.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 02. April 2012, 00:42 »

Feil. Han hadde faktisk en fot i offside da ballen ble flikket videre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 02. April 2012, 00:45 »
Jeg satser på at det var en vel sein aprilspøk  :P

Nei, jeg har ærlig talt ikke gransket målet med lupe, men på alle reprisene jeg har sett har han vært onside. Men jeg har dokumenterte problemer med at øynene mine sjeler, så det kan godt hende det er synet som har sviktet meg  ::p
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #337 på: 02. April 2012, 00:46 »

Slik jeg forstAr det, er det en ny situasjon OM det er HBA som flikker den videre, altsA ikke offside. Om det er Liverpool spilleren som berQrer ballen er det samme situasjon og det skal dQmmes offside. Ved usikkerhet skal det ikke dQmmes.

Uansett deilig seier. Hva tror folket om midtforsvaret nAr Colo er tilbake? Colo mA selvsagt inn, men skal vi fortsette med Willy eller gi Perchinho sjangsen. Willy er god I lufta, men Perch har imponert stort I det siste. Det blir uansett viktig A rokkere minst mulig der bak etter at Colo har kommet tilbake. Snakker vi luksusproblem? :)

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #338 på: 02. April 2012, 00:51 »

Slik jeg forstAr det, er det en ny situasjon OM det er HBA som flikker den videre, altsA ikke offside. Om det er Liverpool spilleren som berQrer ballen er det samme situasjon og det skal dQmmes offside. Ved usikkerhet skal det ikke dQmmes.

Uansett deilig seier. Hva tror folket om midtforsvaret nAr Colo er tilbake? Colo mA selvsagt inn, men skal vi fortsette med Willy eller gi Perchinho sjangsen. Willy er god I lufta, men Perch har imponert stort I det siste. Det blir uansett viktig A rokkere minst mulig der bak etter at Colo har kommet tilbake. Snakker vi luksusproblem? :)

Sorry, men vi snakker aldri luksusproblem med Willy&Perch i samme setning.
Toon till I die.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #339 på: 02. April 2012, 00:53 »

Luksusproblem på lavt nivå. Litt som å måtte velge mellom first-price cola eller COOP-cola  ;)

Tror ikke Perch kommer til å bli løsninga for oss, han var spektakulær i dag, men spektakulær er desverre ikke det samme som solid for en stopper. Colloccini er skjelden spektakulær, men ofte solid. Eksempel: Perch redda Suarez sitt skudd på blankt mål, men det var han selv som hadde sendt ballen i bena på Suarez sekundet tidligere.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #340 på: 02. April 2012, 00:58 »
I TV2 etter kampen konkluderte de med at Cisse var i offside uansett, helt i starten som alle ser, og ved flikken til Ben Arfa.

Syntes folk må slutte med å selge seg som verdens hederligste. Perch gjorde en dum ting han, absolutt. Men det var absolutt ikke SÅ gale, han ligger ikke og vrir seg i smerter i en evighet heller. Blir mer en markering av hva som skjer, og skulle gjerne vært det foruten. Men han fikk sitt gule(og burde hatt ett til litt senere). Ikke vits i å blåse det altfor mye opp heller.
Og Carroll sin var verre.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #341 på: 02. April 2012, 01:03 »
Pontare, Hehe, likte den sammenligningen. Det var selvsagt en spQk ja. :)

Synes begge gjorde en ok kamp I dag, med Perch hakket over Willy. Colo blir vel ikke klar til fredag, men om han mot all odds skulle bli klar, kunne jeg tenkt meg A sett Colo - Perch I lag.

Skjaeren,
AngAende offsiden sA synes jeg det sAg ut som om han var onside etter flikken. Men jeg studerte ikke akkurat det sA nQye. SA du har sikkert rett I det, uansett vanskelig A fange opp for linjedommer nAr det skjer sA fort.
« Siste redigering: 02. April 2012, 01:08 av mongobongo »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 02. April 2012, 01:15 »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 02. April 2012, 01:19 »
Jeg satser på at det var en vel sein aprilspøk  :P

Nei, jeg har ærlig talt ikke gransket målet med lupe, men på alle reprisene jeg har sett har han vært onside. Men jeg har dokumenterte problemer med at øynene mine sjeler, så det kan godt hende det er synet som har sviktet meg  ::p

http://pic.twitter.com/ZJbknyWm

Tror nok synet har sviktet deg. :)
« Siste redigering: 02. April 2012, 01:46 av Eriksen »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 02. April 2012, 01:30 »
Såvidt jeg kunne se av bildene var foten hans på linje med stoppern sin, armen hans var offside, men armen teller ikke i offside situasjoner.