20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Norwich City søndag 18. mars kl 17.00 PLHD1  (Lest 58422 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Da burde vi også være fornøyd med Williamson i går som var med på å holde nullen, selv om det skranglet litt?

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Nei, det kan vi takke Krul, Colo, Perch m.f for. Willo var verre enn skranglete, nesten litt flaut å se faktisk.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Pardew:

?But my man of the match today was Cabaye. He played left-midfield, right-midfield, sitting midfield player, attacking midfield player and did them all very, very well.?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Ja, la oss alle krype på kne og tilbe Pardew. Hva for noe tull er det? Pardew kan ikke kritiseres fordi vi ligger der vi ligger? Se hvordan laget opptrer om dagen. Det er under enhver kritikk.

Du hater Pardew sant? :) begynner faktisk å bli latterlig disse kommentarane dine. Er du overbevist om at Pardew er skyld i at Simpson og Willo ikkje evna å spille fotball, f.eks. Vi har no og under Pardew vist at han vil spille fotball, men av og til går det på evnene til spillerane. Ser du på laget og sammensetninga i går burde vi fornøyd med 3 poeng på Norwich, og slutte å henge oss opp i at det skrangler litt!
I andre omgangen skranglet det ikke litt! De individuelle ferdihetene igår var fæle. Det var store deler av omgangen der spillerne sleit med å gjennomføre en pasning før det gikk skeis.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Ser du på laget og sammensetninga i går burde vi fornøyd med 3 poeng på Norwich, og slutte å henge oss opp i at det skrangler litt!

Ser jeg på laget i går er jeg skuffet over at vi ikke overkjørte Norwich og kontrollerer hele kampen og vinner 3-0.

Peter

• Gjest
Ser du på laget og sammensetninga i går burde vi fornøyd med 3 poeng på Norwich, og slutte å henge oss opp i at det skrangler litt!

Ser jeg på laget i går er jeg skuffet over at vi ikke overkjørte Norwich og kontrollerer hele kampen og vinner 3-0.

Norwich er ikke noe dårlig lag de heller. 13. plassen de ligger på nå er deres dårligste ligaplassering siden september. De har mange gode spillere, og de gikk ut i deres mest defensive formasjon i år (ifølge Wikestad, som er Norwich fan), en 4-5-1 formasjon.
Jeg forventet også at vi skulle hatt et bedre grep på matchen, men Norwich er heller ikke et dårlig lag.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Aldri sagt de er noe dårlig lag, men det var det jeg forventet.
At vi gikk ut og tok tak i matchen som vi gjorde i 1. omgang, og holdt den samme kontrollen kampen i gjennom.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Ja, la oss alle krype på kne og tilbe Pardew. Hva for noe tull er det? Pardew kan ikke kritiseres fordi vi ligger der vi ligger? Se hvordan laget opptrer om dagen. Det er under enhver kritikk.

Du hater Pardew sant? :) begynner faktisk å bli latterlig disse kommentarane dine. Er du overbevist om at Pardew er skyld i at Simpson og Willo ikkje evna å spille fotball, f.eks. Vi har no og under Pardew vist at han vil spille fotball, men av og til går det på evnene til spillerane. Ser du på laget og sammensetninga i går burde vi fornøyd med 3 poeng på Norwich, og slutte å henge oss opp i at det skrangler litt!
Nei, jeg hater ikke Pardew, men jeg hater at han slutter å spille fotball etter 45min.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil

Nei, jeg hater ikke Pardew, men jeg hater at han slutter å spille fotball etter 45min.

Tror ikke at det er så enkelt og at det er dette som er problemet. Jeg tipper at Norwich fikk beskjed i pausen om å jage en utligning ved å presse høyere i banen, gi midtstopperne liten tid med ballen og jage og stresse midtbanen.
Når de begynner med dette viser Williamson, Simpson, Guthrie, m.fl. at de ikke klarer å holde ballen i laget og feilpasningene florerer. Williamson spiller inn til Krul 9 av 10 ganger han har ballen og en vanligvis pasningssikker Cabaye er unormalt slurvete.
Perch gjør en ganske god kamp, men sjelden han ser åpningene offensivt. Ben Arfa var ganske tam utover i kampen og Ba er helt ute av form.

Jeg synes Pardew gjør riktig i å ikke pøse på fremover med spillere. Den kvaliteten har ikke Pardew og co i spillerstallen, verken offensivt eller defensivt.
NUFC ligger høyt på tabellen og kjemper med lag som har en VELDIG mye bedre spillerstall. Den defensive fotballen er ikke noe gøy å se på men gir gode resultater.

Jeg vet ikke om dere husker det, men Sir Bobby Robson hadde en ganske defensiv holdning da han først tok over NUFC han også. Han visste at forsvaret måtte tettes etter at Ruud Gullit hadde prøvd seg med "sexy fotball". Det var vel først i hans 3. sesong i NUFC at vi begynte å se litt mer av det offensive SBR sto for. Da hentet han Bellamy og Robert til å spe på med "ammunisjon" til angrepet og forsterket forsvaret med O`Brien, Bernard og Distin.

Jeg synes Pardew gjør klokt i å spille slik han gjør med det laget han har tilgjenglig. Til syvende å sist så er det resultatene han lever av. Jeg er også ganske overbevsit om at Pardew ønsker mer trøkk fremover og at han ønsker at laget skal holde mer på ballen og bruke kantene mer. Det er ihvertfall slik han lagene han har trent tidligere har opptrådt. Jeg tror også at dette er noe vi vil få se mer av i NUFC når vi får inn bedre spillere.
« Siste redigering: 19. Mars 2012, 19:53 av Frode »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg er også enig i at man ikke skal pøse på med spillere i angrep, men det må da være en mellomting? Wolves spilte oss av banen til tider ved å trille ball og gjøre gode bevegelser. Har Wolves bedre spillere enn det vi har? Hvorfor klarer ikke vi å holde mer i ballen? Hvorfor klarer vi ikke å spille oss ut av forsvar og bruke midtbanen i steden for å trille ballen tilbake til Krul som igjen banker ballen høyt og langt? Ikke rart vi får press i mot oss da.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil

Pardew la opp som fotballspiller for 15 år siden. Andre som må spille no, det kan ikke han stå for

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Hvorfor klarer vi ikke å spille oss ut av forsvar og bruke midtbanen i steden for å trille ballen tilbake til Krul som igjen banker ballen høyt og langt?

Enkelt og greit fordi vi ikke har gode nok spillere i forsvar. Williamson er vanvittig utrygg med ballen i beina. Til tider komisk og se på og jeg må innrømme at jeg lo ganske godt når han prøvde å drible i forsvaret igår. Det var komisk å se på. På tampen av kampen igår måket han jo ballen opp til Norwich sin keeper helt upresset fra egen banehalvdel, i en periode der vi var det angripende laget.
I tillegg har vi Simpson som også sliter noe kolosalt med pasninger og mottak. Ikke like utrygg med ballen som Williamson, men langt unna hva man forventer på dette nivået.
På vensterbacken har vi nå prøvd 4 eller 5 forskjellige løsninger der Jonas har vist seg å være den beste. Med disse problemene i forsvaret sier det seg selv at det blir vanskelig å spille seg ut. Det har vi rett og slett ikke spillere til.

Går vi opp til den sentrale midtbanen så er heller ikke den så strålende om ikke Tiotè og Cabaye er i form. Perch imponerte delvis igår, men er jo ingen mann som skal besitte en sentral midtbane på ett topp 6 lag. Guthrie har jeg mine egne meninger om, en begrenset spiller som kan imponere i enkelte kamper og være forferdelig i andre.

Skal NUFC kunne spille seg ut av forsvar, holde ballen mer i laget og presse høyere må de ha bedre spillere, enkelt og greit. At vi da trenger spillere med evne til å motta og slå en enkel pasning er en ting, men vi må også ha spillere som kan ta med seg ballen raskt opp i banen som Robert, Dyer, Solano og Bellamy kunne under SBR sin tid i klubben.

Jeg tror enkelte ser seg litt blinde akkurat nå med den høye tabellplasseringa klubben innehar og forventer at man skal spille like offensiv og fin fotball som lagene rundt, men at man helt glemmer hvilke spillere de har til rådighet kontra NUFC. Inntil vi har et mer stabilt og jevnt lag og stall må man nok innse at vi ikke kan spille på ferdigheter de færreste spillerne pr dags dato har.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
Tror ikke at det er så enkelt og at det er dette som er problemet.
Orker ikke hele queten, men du sier mye rett her, men jeg vil også påstå at det er så enkelt som det du sier også. Selvsagt justerer Norwich i 2. omgang, dette og generelt dårlige prestasjoner av mange NUFC-spillere må ta mye av skylden, helt enig. Men slik jeg ser det, tar ikke vi de rette grepene for å utligne grepene som Norwich tar. Har sagt det hele tiden, selv om Pardew har gjort veldig mye bra og har ledet oss langt over forventning, så skal ikke han være fri for kritikk likevel. Blir jo isolert sett det samme som at mange sier at Cabaye ikke skal fritas fra kritikk/ha klippekort pga gode prestasjoner tidligere i sesongen. Men i mine øyne svikter vi på flere plan, både enkeltprestasjoner og at grepene ikke fungerer.
Og en ting som hvertfall jeg reagerte på i denne kampen, var det å ut både Cisse og Ben Arfa i denne kampen, på 1-0.
Altså, Ben Arfa spilte ingen kjempekamp, han var ganske lite involvert. Men de gangene han involverte seg, var det (som vanlig med noen unntak) gode involveringer, og jeg lener meg hvertfall frem i forventning hver gang han driver fremover. Som sagt, selv om han ikke gjør noe utslagsgivende, er forsvarerne ekstra oppmerksom på han, og i tillegg så vil han plutselig lykkes. Og itillegg var Cisse vår klart farligste spiller offensivt.
Så mitt poeng, i en relativt jevn andre omgang, når vi leder 1-0, hvorfor tar vi da ut BEGGE disse to? Om Norwich får ett flaksemål på corner, hva gjør vi da? Hvem skal score/være x-faktoren vår? For jeg regner med at folk forventer at vi skal være istand til å score 2-1 igjen.
I mine øyne burde han tatt ut Ba for Ameobi, tatt ut Guthrie for Santon, satt Cabaye inn sentralt, Jonas opp ett hakk og Santon på back.
Herregud så enig

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Men hvorfor klarer Wolves det? Wigan? Swansea? Har de bedre fotballspillere enn Newcastle?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Men hvorfor klarer Wolves det? Wigan?

??