20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00  (Lest 51528 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle 12/3 21:00
« Svar #60 på: 08. Mars 2012, 11:36 »
Tørr ikke satse like offensivt mot Arsenal som vi gjorde mot Tottenham.

Tatt i betraktning av Pardew også så håper jeg på en 4-4-1-1 med Ben Afra bak Ba.

Eller eventuelt en 4-5-1.

nemiarwen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #61 på: 08. Mars 2012, 13:52 »
Hvis vi spiller med 1 spiss i denne kampen, så må det være Ba eller Ameobi. Vi må noen som kan vinne dueller der opp og holde på ballen. Det er nok ikke en rolle som passer Cisse særlig godt.

Men, uavhengig av formasjon, så må Ben Arfa starte. Enten på kant eller som en off.midt/hengense spiss.
Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 08. Mars 2012, 13:58 »
Jeg vil heller ta ut Simpson og plassere Raylor på backen, enn å sette Raylor på benken. Men jeg er stygt redd Pardew velger den billigste og enkleste løsningen. Å benke Ben Arfa.

Hvorfor det? Hva i himmelens navn har Raylor prestert som gjør at han må være på banen? Ikke slår han så forbanna bra dødballer for tiden - og ikke er han like god som Simpson defensivt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #63 på: 08. Mars 2012, 14:16 »
I denne kampen ser jeg for meg at vi må sette en lav linje, for å hindre Walcott, RVP osv bakrom å stikke i. Lave midtbanespillere er også nødvendig for å demme opp for rommet mellom Colo og Willy og midtbanen vår. Det velkjente Arsenalrommet. Dessuten mener jeg vi bør stille med de spillerne som har mest å gi kontringsmessig. Jeg er en stor fan av lavt og trygt forsvar med dødelige kontringer, og har egentlig alltid spilt for lag som bruker en slik filosofi selv. Men det er selvsagt viktig at vi ikke bare tenker motstander, motstander og motstander, men også eget spill. Ser for meg den vanlige forsvarskombinasjonen, med en midtbane beståend av Tiote, Cabaye, Guthrie (fremfor de to andre). To kantspillere som er villige til å gi alt forover, og med fart. Jonas og Barfa er et must. Selv om jeg tror Obertan har mer kontringer i seg enn Jonas. Ba skal selvsagt spille på topp. Hadde vært gøy å se et slikt spill sitte på Emirates. Men for å være helt ærlig tror jeg vi stiller i en passiv 4-4-2.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 08. Mars 2012, 18:12 »
Jeg vil heller ta ut Simpson og plassere Raylor på backen, enn å sette Raylor på benken. Men jeg er stygt redd Pardew velger den billigste og enkleste løsningen. Å benke Ben Arfa.

Eg tykkjer begge viser nesten like svak form og mot Mackems var Raylor ekstremt dårleg med dødballane og. Det er jo einaste grunnen til at han spelar. Er faktisk einig i at Simpson kanskje hadde trengt ein kamp på benken men eg ser ikkje Raylor som ein god nok erstattar. Hatem må starta...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 08. Mars 2012, 18:44 »
Syns jo Simpson var blant våre bedre mot Mackems da. Raylor var vel ikke akkurat noe vidunder den kampen.

Uansett - vi skal da vel ikke være historieløse. Vi veit alle at Simmo er begrensa defensivt - men at Raylor er enda verre. Skal vi kjøre Raylor borte mot Arsenal har vi en veldig temposvak back - og dersom HBA er fremfor er jeg vel ikke veldig sikker på oss bakover langs høyre.
« Siste redigering: 08. Mars 2012, 20:31 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 08. Mars 2012, 21:15 »
Syns jo Simpson var blant våre bedre mot Mackems da. Raylor var vel ikke akkurat noe vidunder den kampen.

Uansett - vi skal da vel ikke være historieløse. Vi veit alle at Simmo er begrensa defensivt - men at Raylor er enda verre. Skal vi kjøre Raylor borte mot Arsenal har vi en veldig temposvak back - og dersom HBA er fremfor er jeg vel ikke veldig sikker på oss bakover langs høyre.

Ja, i kampen mot Mackems tykkjer eg Simpson var tilbake til den gode formen han har vist mesteparten av sesongen. Det gjorde igrunn resten av forsvaret og, bortsett frå Willi når han laga straffe. Det ein la merke til var dei elendige dødballane til Raylor. Tok han alle 19 cornerane sjølv? Kom ekstremt lite ut av dei vertfall. Ba hadde ein i tverren. Usikker på om det var Raylor som tok den.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 08. Mars 2012, 21:22 »
Tok alle til han ble bytta ut omtrent ivaffal. Vi har generelt utnytta cornere grusomt dårlig denne sesongen syns jeg. Vi kan umulig være veldig målfarlig på cornere - uten at jeg har statistikker for det akkurat nå.

Christian

• Gjest
« Svar #68 på: 08. Mars 2012, 22:03 »

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #69 på: 09. Mars 2012, 10:01 »
Tok alle til han ble bytta ut omtrent ivaffal. Vi har generelt utnytta cornere grusomt dårlig denne sesongen syns jeg. Vi kan umulig være veldig målfarlig på cornere - uten at jeg har statistikker for det akkurat nå.

Tror det eneste målet som har kommet etter corner i år er Ba mot Wolves borte. Ikke veldig imponerende statistikk, nei :thumbd:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 09. Mars 2012, 10:22 »

Tror det eneste målet som har kommet etter corner i år er Ba mot Wolves borte. Ikke veldig imponerende statistikk, nei :thumbd:

Skremmande dårleg.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 09. Mars 2012, 10:23 »
Er det noen som puttere færre enn oss på Corner?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 09. Mars 2012, 12:24 »
De snakka om at Villa ikke hadde ett dødballmål(!) for noen uker siden. Usikker på om de har fått det til.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 09. Mars 2012, 19:04 »
Sleit nesten av meg håret under Mackems-kampen. Fremfor å slå helt normale cornere - til og med fra venstresiden når Raylor bare kan skru han inn - dreiv vi på med sånne helidiotiske korte forsøk som ikke førte noe som helst godt med seg.
Det er da ikke så mye hokuspokus. Vi har Cabaye og Raylor som fra venstresiden enkelt bør makte svinge gode cornere inn mot spissene våre samt stopperne som absolutt er i stand til å lage farligheter. Fra høyresiden med Benny på bana kan han gjøre noe lignende.

sam

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #74 på: 10. Mars 2012, 13:23 »
Arsenal
Fravær: Wilshere, Frimpong, Mertesacker, Ramsey, Coquelin, Diaby
Usikker: Arteta, Benayoun, Gibbs, Ramsey, Santos, Squillaci, Walcott
Karantene: Ingen

Arsenal sliter kraftig med skader ser jeg.. kan være mulig å ta 3 poeng her om RvP har en dårlig dag..