20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Sunderland 4/3 kl.1300  (Lest 73081 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Sunderland 4/3 kl.1300
« Svar #390 på: 04. Mars 2012, 15:21 »
Meeget skuffende 1.omgang!! Willy er så dårlig, og blir livredd hver gang han er i nærheten av ballen!

Heldigvis, så skjerper vi oss i 2.omg, dominerer totalt og viser at vi vil vinne kampen! Jævlig synd med straffebommen! Sikker på at vi hadde vunnet hvis Ba hadde scort der...

Deilig å se at det stemte litt mer for Benny idag.. Litt småjusteringer, som å avlevere ballen i rett tid, så blir det bra! Shola, er som alltid GUD mot S`land, og redder et poeng!

Ikke godt nok, men bedre enn tap.. Drit at vi bare har klart 2 poeng istedenfor 6 på de to siste! Hadde låge godt ann da, men..

Peter

• Gjest
« Svar #391 på: 04. Mars 2012, 15:21 »
Vi bedre oss betraktelig i 2. omgang, men er fortsatt ikke fornøyd med hvordan vi framstår. Jævla mange dårlige valg, treigt spill og generellt lite å rope hurra for da det eneste vi gjorde var å måke ballen inn i 16 metern fra midtbanen gang på gang på gang...

Demba Ba var ekstremt svak idag og kronet det med en håpløs straffe omtrent midt i mål. Ba har vært en helt annen spiller siden han kom hjem fra Afrika. Han virker nesten selvgod og likegyldig og touchen sitter overhodet ikke. Ba skriker etter ordentlig konkurranse bak ham, ikke bare en Shola som er god i 1 av 38 kamper og Løven som jeg ikke engang regner som en spiller lenger. Cisse var tragisk. Fikk ikke til en eneste ting idag. Han var virkelig svak og gjorde ikke stort annet enn å løpe etter en og annen ball.

Williamson? Hva skal man si om ham? Han er så elendig at jeg ikke kan beskrive det! Nå fikk denne overdrevne holdingen hans konsekvenser. Han kunne rettet opp noe av inntrykket om han ikke prøvde å leke Ronaldo i boksen 4 min på overtid, og bare var klinisk og banka til.

Spillerbørs:
Krul - 6
Simpson - 6
Willy - 2
Colo - 6
Santon - 4
Raylor - 6
Cabaye - 4
Tiote - 1-2
Jonas - 7
Ba - 3
Cisse - 2

Innbyttere: Shola - 10000000, Ben Arfa 7

Meget positive innhopp av Shola og Hatem. De var den enste grunnen til at vi fikk ett poeng med oss herfra.

Er åpen for å prøve Shola - Ba på topp neste kamp, med Ben Arfa på kant. Cisse har godt av en pause nå, og Shola bør bli belønnet for god innstats idag.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 04. Mars 2012, 15:24 »
Jeg klarer ikke å se hvordan vi kunne gjot det bedre i 2.omgang. Vi kjører over Sunland og skaper en haug med sjangser. Desverre blir det ikke nok mål

1.omgang er like dårlig av begge lag. Bare kriging, stygt spill og lange baller slik derbykamper ofte fortoner seg. blir vanskelig å diskutere taktikk og spillestil etter en slik omgang. Jeg tror ikke HBA hadde fått tak i ballen ettersom den var i luften eller i en takling hele tiden.

hvorfor er folk så misfornøyd med Tiote? jeg synes han var god idag. Stod fram i krigen og satte flere Sunland spille på plass. Akkurat det vi trengte. Han var så irriterende at han til og med fikk en spiller utvist.
« Siste redigering: 04. Mars 2012, 15:27 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Peter

• Gjest
« Svar #393 på: 04. Mars 2012, 15:27 »
Jeg lurer på om ikke Pardew gjorde gutta litt for overtente i garderoben før kampstart. Samtlige spillere løp jo rundt som halshugga høns og takla og takla og fikk det ene gule etter det gule. Virker som spillerne skjønte at de ikke kunne holde på sånn etter Sunderlands straffe.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #394 på: 04. Mars 2012, 15:29 »
Svak 1.omg, bra 2.omg. Det lå litt i kortene da Sunderland neppe ville ha kjørt i samme stil i 90 min. Da Sessegnon fikk rødt var utfordringen å score mot et forsvarende lag (noe som ikke nødvendigvis er plankekjøring). Et godt innhopp av Ameobi og Ben Arfa var nok til at vi burde vinne denne. Men den gang ei. Nå kan alle som har skreket etter Newcastles "ufattelige flaks" denne sesongen ta seg en overdimensjonert bolle. Kombinasjon av udyktighet og uflaks preger kampen i så stor grad at det er til å grine av. Det føles helt jævlig nå... bra sola fortsatt skinner ute, så jeg kan fordøye frustrasjonen utenførs, fremfor å være her å plage mine medsupportere her inne..

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #395 på: 04. Mars 2012, 15:29 »
Steik kor viktig det målet til Ameobi var!
Forøvrig ein veldig bra andre omgang. Om Ben Arfa ikkje startar neste kamp så skjønner eg ingenting. For ein spelar...

Demba Ba og Cisse var veldig dårlige i dag. Synst spesielt Ba har vore tam etter han kom tilbake frå ACN. Han såg heilt knust ut etter straffen, så eg satsar på vi får sjå ein revasjesugen Ba i dei neste kampene.

Krul - 6
Santon - 6
Williamson - 3
Colo - 7
Simpson - 6
Jonas - 6
Cabaye - 6
Tiote - 6
R.Taylor 6,5
Ba - 3
Cisse - 3

Ben Arfa - 7,5
Ameobi - 8
Løven - ?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 04. Mars 2012, 15:34 »
Flau første omgang hvor Sunderland får styre kampen uten at Newcastle en gang prøver å ta over styringen. Ben Arfa og Pausetalen(regner med at han ga en fin en) gjorde susen. Ameobi og Ben Arfa er Newcastle's beste i dag, sammen med Colo.
Ben Arfa beviste at han burde starte kamper, for så å bli tatt av om han suger max.

Ufattelig svak straffe av Ba.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 04. Mars 2012, 15:37 »
Forresten stryk på Tiote etter oppførselen hans. Det røde helt greit det, men måten han reagerer på er direkte kvalm. Sånt hører hjemme i Liverpool, ikke Newcastle.
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #398 på: 04. Mars 2012, 15:38 »
Btw, Kruls dobbeltredning på han ene S'land spilleren og etterpå når McClean skjøt var helt vill! Hvordan Krul rekker å reise seg der og slå den over mål med beinet er vanvittig sterkt!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #399 på: 04. Mars 2012, 15:40 »
Jeg synes det er greit å hove seg hvis noen slår mot ansiktet og treffer. Det er greit å legge seg ned å markere at man ble slått. Spesiellt hvis alternativet er at man blir stående og motstanderen ikke blir vist ut. Men Tiote sin oppførsel var overdreven.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #400 på: 04. Mars 2012, 15:42 »
Forresten stryk på Tiote etter oppførselen hans. Det røde helt greit det, men måten han reagerer på er direkte kvalm. Sånt hører hjemme i Liverpool, ikke Newcastle.

Er faktisk ikke så sikker som kommentatoren på at Tiote "faker" i det hele tatt. Ser ut som det er håndleddet som treffer godt. Det får også en "flikk" (moment/energiforsterkning) når du ser slaget i slow motion - og da kan det ha vært betraktelig hardere enn det ser ut til - eller for den saks skyld treffe "akkurat der" hvor ting gjør mye vondere enn det burde vært.

Uansett så spiller det liten rolle. Slag er slag, og med den dommeren vi hadde så måtte man nesten ramme inn tingene han skulle få med seg for å få noe i det hele tatt...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 04. Mars 2012, 15:45 »
Meget bra 2 omgang. Den var vi soleklart best i både før og etter utvisningen.
Trekker vi fra de første 35 minuttene så vil jeg si NUFC var det beste laget i resten av kampen. På slutten av 1. omgang hadde vi 3 gode muligheter på utligning, og i 2. omgang var det kun uflaks som gjorde at vi ikke puttet før.
Ben Arfa med et meget godt innhopp. Bør få starte neste kamp. Involverte både seg selv om medspillerne mer i kampen og var en av de største bidragsyterne til å få holde ballen på bakken. Blir jo et slags bindeledd mellom midtbanen og spissene.

Igjen blir vi straffet for feil hos enkeltspillere. Williamson er for svak og er en av grunnene til at NUFC ikke er helt der oppe med Arsenal og kriger litt tettere om en plass blant de 4 beste. Simpson er en annen grunn. Klarer seg greit i enkelte faser av spillet men er grusom på andre områder.
Hvorfor gikk Santon av banen? Skadet? Skjønner ikke hvorfor han ikke tok av R. Taylor istedenfor.......

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 04. Mars 2012, 15:50 »
I dag er en slik dag hvor man elsker Ameobi. Hadde han gidda vist samme vilje og glød oftere hadde han også vært en bedre spiller.
Ellers elendig førsteomgang - og faktisk en ganske god andreomgang. Spillmessig det beste på lang tid, selv om utvisningen til Mackems hjelper oss på vei. Ben Arfa må få prøve seg mer fast nå - vær så jævla snill. Igjen en kamp han er særs delaktig i å snu. Gjør som vanlig endel feilvalg - men gjør også mye genialt innimellom. Unikum av en spiller - digger det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 04. Mars 2012, 16:01 »
Synes ben arfa hadde et veldig bra innhopp idag. Som kristoffer sier er han svært delaktig i å snu kampbildet, og han gjør veldig mye bra. Han har totalt overtaket på venstrebacken til mackems, og driver tidvis lekestue med han. Han gjør selvfølgelig også feil i blant, men det er bare å regne med når man spiller slik som ben arfa. Han tar mange sjanser og når han feiler er fort gjort å bli oppgitt over han, men når han lykkes ser det helt fantastisk ut og det blit store sjanser nesten hver gang. Jeg mener det er verdt å spille med en slik spiller og ta sjansene og med det la ben arfa være ben arfa. Han er i stand til å utrette ting på banen ingen på laget er i nærheten av. Og dersom han får spille regelmessig vil han lyktes oftere og oftere.  Så lenge alternativet er ryan taylor eller obertan ser jeg overhodet ingen grunn til ikke å spille med benny.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #404 på: 04. Mars 2012, 16:02 »
Synes ikke 1. omgang er så elendig totalt sett. Vi skaper ingenting før helt på slutten, men har kontroll defensivt, blir ikke utduellert, og vi har mer ball enn Sunderland. Typisk stillingskrig den førsteomgangen.