20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: All Time Magpies Greates XI  (Lest 12154 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #30 på: 16. Feb. 2012, 20:56 »
                                 Seamus Given

Steve Watson- Barry Venison- Philippe Albert- Oliver Bernard

Peter Beardsley (C) - Robert Lee- Gary Speed - David Ginola

Andrew Cole - Alan Shearer

Valgt kun på grunnlag av det jeg selv har sett og husker..
Mange som bobler rett under der, men dette laget ser bra ut :)

Les inn for Cole så er jeg enig
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 16. Feb. 2012, 21:51 »
Jeg hadde helst håpet at dette ikke skulle bli en ny tråd med "dream teams", med tusen varianter som stort sett inkludererer de samme 13-14 spillerne. Jeg hadde håpet at vi kunne diskutere det som faktisk presenteres, og kanskje prøve å gjette oss litt til hva som kan komme i neste runde.

Jeg er ute etter å diskutere de kanskje litt mindre opplagte alternativene. De som ikke alle har sett spille. Og jeg er ute etter å diskutere forsvarsspillere, ikke sette opp hele ellevere.

Synes det hadde vært en fordel om folket kunne holdt seg sånn noenlunde til dette, i stedet for at det blir 10 sider med forskjellige ellevere hver enste dag, i påvente av neste kategori.

Jeg har mine tanker om hva som kan dukke opp på lørdag og søndag, spesielt spissplassene er jeg ganske sikker på. Men det vil jeg ta når den tid kommer. Ikke nå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

• Gjest
« Svar #32 på: 16. Feb. 2012, 21:59 »
Forsvar:

Bill McCracken-Phillip Albert- Bobby Moncur-Frank Hudspeth
Kva tenker du om desse fire da Joakim?

Edit: Fjernet min XI. Sidan eg øydla heile tråden, når eg misforsto kø1(leste feil)
« Siste redigering: 16. Feb. 2012, 22:00 av Christian »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 16. Feb. 2012, 22:06 »
Jeg så den der. Jeg har særdeles begrenset kunnskap om de to backene, men ut fra din beskrivelse høres det absolutt realistisk ut. Bobby Moncur hadde jeg helt glemt, men jeg antar vi har stopperparet klart da. Moncur er jo en av de største legendene i denne klubben, men havner veldig fort i skyggen av Milburn, Supermac, Gallagher og gutta.

Christian

• Gjest
« Svar #34 på: 16. Feb. 2012, 22:11 »
Men laget var stemt fram av supporterene, så trur dei ligg for langt bak i historien til å komme med.

Ganske sikker på stopperparet er Phillip Albert- Bobby Moncur. Ser verdt fall ingen i nyere tid, som kan ta plassen frå dei to.

Bobby Moncur

APPEARANCES:
Football League: 293; 3 goals
FA Cup: 18; 1 goal
League Cup; 0 goals
Europe: 22; 4 goals
Other: 15; 2 goals
TOTAL: 358; 10 goals
HONOURS:
Scotland caps: 16
Scotland U-23 caps: 1
Inter City Fairs Cup winner: 1969
Football League Division Two winner: 1965, 1976
« Siste redigering: 16. Feb. 2012, 22:13 av Christian »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #35 på: 16. Feb. 2012, 23:23 »
Prøver meg med Frank Clark jeg. Mener bestemt det var venstreback han spilte, og spilte 464 kamper for oss mellom '62 og '75. (wiki)
Det som ikke står på Wiki var at han hadde visstnok et mål, i et cupkamp mot Doncaster. Visstnok et drømmemål :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 17. Feb. 2012, 01:13 »
For min del så blir dette mer et lag av legender enn nødvendigvis det evnemessig beste laget i form. Woodgate for eksempel mener jeg er noe av det beste vi har hatt (i form), men antall kamper og bidrag blir en hemsko for hans del om jeg skal snakke om All-Time Greatest XI.

Forøvrig er forsvaret for meg noe av den vanskeligste delen å bekle med helter, da jeg egentlig har sett svært få All-Time Greats i min tid som fan og jeg har heller ikke lest så mye om gamle helter der. Albert (kulthelt) og Moncur (legende) ser jeg likevel på som rimelig bankers for min del av de jeg har kjennskap til (selv om Albert kanskje har spilt litt i færreste laget med kamper for oss så var han bare drøyt boss i sin tid). Jose Enrique vil nok også få en plass.

Frank Clark virker helt klart som en høyaktuell kandidat Anders og er nok for min del mer i den kategorien som jeg selv ville gitt min stemme i en slik vurdering.

Utover det så er det muligens Beresford/Barton? De har iallefall relativt lang fartstid i klubben selv om de begge helt klart hadde sine begrensninger.

Jeg ser i krønikene (wiki  :D ) at Francis "Old surefoot" Hudspeth og Billy McCracken kanskje kan nevnes som kuriositeter. De er de to spillerne som har spilt lengst for klubben gjennom tidene (Harper nærmer seg vel også, men han har jo ikke spilt på langt nær like mye i løpet av de årene). Disse har jo - i likhet med Lawrence - hevet opptil flere trofeer for klubben i "gullalderen" vår. Imidlertid er jeg igjen inneforstått med at det blir manglende gehør for disse den tid det er lenge siden, og det virker til å være vanskelig å danne seg et objektivt bilde i så måte sammenlignet med ferskere tider.

Uansett, Hudspeth spilte 472 kamper for klubben over 19 år, og var kaptein i en lengre periode.

McCracken ser jeg var grunnen til at man i sin tid endret på offside reglene fordi han var så god i å sette angrepet i offside. Han scorte småfrekke 88 mål på 432 kamper for klubben, noe som jeg vil si er rimelig drøyt.

Sitat
McCracken is probably the only player who caused the Football Association to change the Laws Of Football when, as a centre-half at Newcastle, he masterminded the technique of making opposition forwards ruled "offside" when the rules stated that 3 defenders must be between the attacking player and the goal line. So successful was MacCracken's defensive ploy that the Offside Rule was changed to "2 defenders" between the foremost attacker and the goal line.

Av forsvarere klarer jeg rett og slett ikke å sette opp en - for meg - fornuftig forsvarsfirer. Men tror det må bli noe slikt som:
Clark - Albert - Moncur - Enrique
« Siste redigering: 17. Feb. 2012, 01:15 av Hughie »

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #37 på: 17. Feb. 2012, 08:20 »
Er jo ingen som har sagt vi må velge ut i fra en 4-4-2. Så jeg går derfor for en 3-4-1-2 :coloccini:
                Given
   Albert - Woody - Colo
Solano - Lee - Speed - Ginola
               Beardsley
           Shearer - Cole

Dette er basert på hva jeg har sett siden begynnelsen på 90 tallet. (må si jeg vurderte cacapa bak der) :lol:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 17. Feb. 2012, 09:22 »
Sitat
The task was simple: to choose your greatest side throughout the club's history in a 4-4-2 formation, with the final selection adorning the walls of the Platinum Club at the Sports Direct Arena.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #39 på: 17. Feb. 2012, 09:39 »
Står dette i denne tråden?
Men jeg skal forandre det i løpet av helgen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 17. Feb. 2012, 09:44 »
Forsvaret er klart:

David Craig - Bobby Moncur - Phillipe Albert - Frank Clark

http://www.nufc.co.uk/articles/20120217/greatest-team-defence_2281670_2610469

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 17. Feb. 2012, 09:47 »
Står dette i denne tråden?
Men jeg skal forandre det i løpet av helgen.
Det står i linken. Første linje i andre avsnitt.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #42 på: 17. Feb. 2012, 13:47 »
Jeg traff i allefall med venstrebacken ser jeg :) stopperne sa vel nesten seg selv, mens høyrebacken har jeg ikke hørt om. :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 17. Feb. 2012, 15:15 »
Konge at David Craig er på laget.

Im walking awaaaaay....

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 17. Feb. 2012, 19:33 »
Forsvar:

Edit: Fjernet min XI. Sidan eg øydla heile tråden, når eg misforsto kø1(leste feil)

Slapp av..det var bare funny.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM