20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham - Newcastle, 11. feb kl. 18:30  (Lest 47288 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle, 11. feb kl. 18:30
« Svar #15 på: 07. Feb. 2012, 20:21 »
Kommer aldri til å glemme slossinga mellom Zokora og Butt (var vel begge oppgjør).
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #16 på: 08. Feb. 2012, 00:42 »
tror dette blir en hard kamp å få poeng i. I beste fall drar vi hjem med uavgjort. Med cabaye og tiote på plass kunne vi snakket om å muligens stjålet en seier, da vi som nevnt tidligere, har spisser som kan skåre mål av ingenting og det viktigste blir å demme bakover mot en STERK midtbane. Kan ikke si at jeg ser frem til løpsduellen mellom Simmo og Bale heller. :frenetisk:

Tror på en jevn kamp men knepen seier til Spurs. Håper selvfølgelig jeg tar helt feil, og at vi GRUSER dem på deres eget gress  :coloccini:

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 08. Feb. 2012, 01:03 »
Simpson/Obertan vs Bale, blir nok tap ja..
Same old Shearer, always scoring!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 08. Feb. 2012, 07:46 »
Denne kampen skal jeg på, så blir garantert tap. Vært på mange Newcastle kamper, men dessverre blitt tap alle gangene. Stemningen blir uansett bra. Kun vært på Britannia hvor det er bedre stemning enn på White Hart Lane.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 08. Feb. 2012, 08:34 »

De 2 hadde jo full kontroll på Bale sist gang vi møttes. Husker godt hvordan Obertan enkelt løp opp Bale og snappet ballen. Obertan er ikke så dårlig defensivt som det mange av dere sier, skjønner ikke hvor dere har det fra da dere ser de samme kampene som jeg gjør.
Der Obertan har mye å hente er på det offensive, bli mer direkte i stilen, bruke hurtigheten sin og slå ballen tidlig inn i boksen når det er mulighet og spillere der til å tuppe den i mål.

Simpson - Ben Arfa vs Bale, det hadde nok blitt rått parti for Bale. Ben Arfa er fraværende på det defensive og Simpson alene mot Bale................

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #20 på: 08. Feb. 2012, 10:05 »
Enig med deg der Frode; Obertan har vært god defensivt i år, og han er en atlet. Vil nok føle meg tryggere med Obertan enn HBA mota Bale, Tror ben arfa vil bli for lett i den duellen. Obertan vil være på høyde med bale fysisk, og som du sier hadde han og simpson full kontroll siste kamp. Nå er det ikke Bale jeg frykter mest i denne kampen, det må være den sentrale midtbanen.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #21 på: 08. Feb. 2012, 10:26 »
Så igjennom 21 minutter med forrige Totteham-kamp da jeg satt i Londons utkantstrøk og kjedet meg på kveldstid uten internett-forbindelse. Og hva bedre enn å gjennoppleve denne, så langt, fantastiske sesongen. Kjapt oppsumert:

• I det 39ende minutt blir Cabaye tatt på senga og avgir ballen til Tottenham. Adebayor felles i feltet av Steven Taylor og det blir straffe. VdV setter den i mål.
  • I det 48ende minutt drar Gutierrez seg forbi to Tottiser og legger flott inn til en Ba som skyter både ball og Friedel inn i mål.
  • I det 52ndre minutt sørger Steven Taylor for å holde Adebayor onside og Adebayor skyter mellom beina på Steven Tayolr og rett utenfor mål.
  • I det 57ende minutt skyter Obertan ca 1 meter til side for mål i overtall.
  • Sekunder senere lar Ryan Taylor Modric gå forbi seg da han mener ballen er ute og blir stående og vifte med hendene. VdV skyter heldigvis rett på Krul.
  • I det 68ende minutt misser Adebayor en passning, men den går videre til Defoe. Ryan Taylor rekker aldri å havne på rett side av Defoe som bruker 1 sekund på å sette den i mål.
  • I det 71ste minutt har Defoe nok en sjangse på langt gjennomspill, men setter den heldigvis i nettveggen.
  • I det 81ste minutt legger Overtan opp til skudd fra Tiote som dundrer til i kjent 4-4 stil. Friedel må dytte ballen over til corner.
  • I det 83dje minutt går frisparket, tatt av Ryan Taylor, forbi muren men blir stoppet på streken av Friedel.
  • I det 86ette minutt går ender en noe underlig passning fra Ryan Taylor opp i beina til Ameobi som øyeblikkelig henter fra sin local hero og setter ballen klistret nede i hjørnet, forbi Friedel.
  • I det 88ende minutt får Defoe nok en sjangse, men skyter midt på Krul. Returnen heades nesten tilbake i eget nett av Ryan Taylor, men blir heldigvis fanget opp av en svært spretten Krul!
  • I det 89ende minutt skyter Tiote fra midtbanesirkelen. Det blir IKKE mål.
  • I det 92ndre minutt skyter Colocini til side for mål etter mye klabb og babb foran Tottenhams mål. Han, og publikum, vrir seg i frustrasjon!
  • I det 95te minutt dribler Ameobi seg inn i feltet til Spurs og prøver seg på innlegg. Det stoppes i hånda til en Tottenham-spiller, men dommer vinker spillet videre.
  • I det 96tte minutt skyter Gutierrez. Friedel redder tilsynelatende enkelt.

Alt i alt virker forrige kamp som om den startet med Tottenham og avsluttet med Newcastle. Det ble jaget på for å få det ene ekstra avgjørende målet, desverre uten hell.

Hvis vi klarer å håndtere Bale slik vi gjorde i forrige kamp tror jeg vi kan ha en god sjangse. Det blir, som noen skrev tidligere i tråden, opp til forsvaret. Mål får vi hvis sjangsene byr seg. Desverre kan akkurat det samme sies om Tottenham. Her tror jeg det vil avgjøres av hvilket forsvar som har best dag.

Lotto-tippingen denne gang er 1-0 til oss tidlig, med tilhørende hjerteflimmer resten av kampen. Hvem som scorer målet vårt er minst like mye lotto, men jeg holder en knapp på Ba eller Guthrie.

Tally-ho! På tide å legge seg!
« Siste redigering: 08. Feb. 2012, 10:31 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #22 på: 08. Feb. 2012, 10:34 »
Har egentlig gått rundt og fryktet Bale mest, men etter nærmere ettertanke, så må jeg nesten si litt enig med deg Tommy. Det er klart at Bale er en spiller å frykte, men om man fokuserer for mye på han, så vil det også gi mye rom for den sentrale midtbanen til Spurs. Det vil jeg tro at kan resultere i overkjøring, i favør Tottenham.

Skulle selvfølgelig ønsket at vi hadde hatt Cabaye og Tiote i denne matchen, samt en Ben Arfa som evnet å jobbe nok hjem. Tar til takke med Guthrie som har spilt fantastisk, og en Perch som har gjort en forholdsvis solid jobb når han har spilt på midten.

Jeg er litt usikker på hva som er best av Obertan vs Ben Arfa her. Obertan er nok et mye bedre alternativ defensivt, men så vinner vi ikke kamper uten at vi putter mål, og der er nok Ben Arfa mer farlig. Starte med Obertan og inn med Ben Arfa i andre omgang kanskje? Hvis vi klarer å holde nullen i en omgang, så tror jeg mulighetene for at vi kan røve med oss 1 eller 3 poeng hjem er tilstedet. Vi må passe på å ikke få en i sekken for tidlig, da er nok løpet kjørt.

Spennende kamp dette!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 08. Feb. 2012, 13:42 »
Akkurat her er jeg faktisk enig i at Obertan er smartest å starte med av defensive hensyn. I slike kamper skal vi ikke forvente å dominere, og da vil ikke Ben Arfa komme til sin rett. Vi trenger størst mulig defensiv trygghet. Hadde Raylor vært frisk hadde jeg også valgt ham fremfor Obertan igjen.
Ben Arfa kan være en joke å kaste innpå utover i kampen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 08. Feb. 2012, 15:08 »
Kristoffer : Regner med du mener joker ;)

Greit nok Obertan er bedre defensivt enn HBA, men Ober er ikke god nok til en plass på laget som ligger på 5 plass.

Greit de hadde ok kontroll på Bale sist vi møttes, men vil si GB er i rimelig mye bedre form nå. Pluss det er på WHL.

Tar heller Perch enn Obertan som ving btw. Et par ok kamper(3 på børsen), så er det plutselig null problemer med Obertan! Jeg skjønner det virkelig ikke. Skulle mer enn gjerne ønske jeg delte deres glede ovenfor vår fantastiske ving, men nei. La oss håpe jeg endrer syn i løpet av helgen:)
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 08. Feb. 2012, 16:17 »
Tar heller Perch enn Obertan som ving btw. Et par ok kamper(3 på børsen), så er det plutselig null problemer med Obertan! Jeg skjønner det virkelig ikke. Skulle mer enn gjerne ønske jeg delte deres glede ovenfor vår fantastiske ving, men nei. La oss håpe jeg endrer syn i løpet av helgen:)

Dette er noe av det mer usaklige jeg har lest her på en stund...

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 08. Feb. 2012, 17:03 »

De 2 hadde jo full kontroll på Bale sist gang vi møttes. Husker godt hvordan Obertan enkelt løp opp Bale og snappet ballen. Obertan er ikke så dårlig defensivt som det mange av dere sier, skjønner ikke hvor dere har det fra da dere ser de samme kampene som jeg gjør.
Der Obertan har mye å hente er på det offensive, bli mer direkte i stilen, bruke hurtigheten sin og slå ballen tidlig inn i boksen når det er mulighet og spillere der til å tuppe den i mål.

Simpson - Ben Arfa vs Bale, det hadde nok blitt rått parti for Bale. Ben Arfa er fraværende på det defensive og Simpson alene mot Bale................
Fullstendig enig. Hva er greia med at Obertan liksom er så fryktelig lat defansivt? Det er han virkelig ikke. Er flere ganger han har vore bak og tatt fra motstanderen ballen. Faktisk mange ganger også. Virker som at det er fordi navnet er Obertan og da er alt dårlig.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 08. Feb. 2012, 19:22 »
Akkurat her er jeg faktisk enig i at Obertan er smartest å starte med av defensive hensyn. I slike kamper skal vi ikke forvente å dominere, og da vil ikke Ben Arfa komme til sin rett. Vi trenger størst mulig defensiv trygghet. Hadde Raylor vært frisk hadde jeg også valgt ham fremfor Obertan igjen.
Ben Arfa kan være en joke å kaste innpå utover i kampen.

Jeg ville faktisk vært mer komfortabel med Ben Arfa på topp i de kampene vi IKKE skal dominere, jeg. I kamper der vi blir presset tilbake, kan han få ligge på topp og prøve på ting på egenhånd når vi får muligheten, mens nesten hele laget ligger tilbake og kontrollerer.

Men nå mener jeg også at vi sjeldent vil finne oss i sånne situasjoner, i tillegg til at jeg ikke ville bytta ut Ba eller Cissé slik situasjonen er nå.

Skal forøvrig også til London i helgen og er skeptisk mtp. resultat, pga. de samme grunnene som Mats.
Oscillons From The Anti-Sun

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 08. Feb. 2012, 20:02 »
Enig i at Obertan bør starte. Forøvrig har jeg godfølelsen for akkurat denne kampen. Vi har vært heldige mot Tham et par kamper i det siste.  Husker spesielt bortekampen hvor Martins skårte et av de mest syke målene jeg har sett.  Tham er spesielt bedre enn oss på backene og kant. Og akkurat denne gangen er det også bedre sentralt i og med at vi mangler Tiote og Cabaye. Synes Tiote har hatt godt tak på Modric de siste kampene. Vår fordel er at vi på papiret har effektive spisser, en matchvinner av en keeper og et godt kollektiv.  Adebayor sliter med en liten skade, og er på langt nær så effektiv foran kassa som våre diamanter på topp.

Har en følelse av at Tham kommer til å kjøre kampen, Krul gjør noen kanonredninger men vi skårer vi på de få sjansene vi har og tar med oss minst ett poeng. Takket være at vi har vunnet de kampene som skal vinnes de siste  ukene, kan vi gå denne kampen i møte med lave skuldre. Alt annet enn tap er en bonus.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 08. Feb. 2012, 20:58 »
Enig i at Obertan bør starte. Forøvrig har jeg godfølelsen for akkurat denne kampen. Vi har vært heldige mot Tham et par kamper i det siste.  Husker spesielt bortekampen hvor Martins skårte et av de mest syke målene jeg har sett.  Tham er spesielt bedre enn oss på backene og kant. Og akkurat denne gangen er det også bedre sentralt i og med at vi mangler Tiote og Cabaye. Synes Tiote har hatt godt tak på Modric de siste kampene. Vår fordel er at vi på papiret har effektive spisser, en matchvinner av en keeper og et godt kollektiv.  Adebayor sliter med en liten skade, og er på langt nær så effektiv foran kassa som våre diamanter på topp.

Har en følelse av at Tham kommer til å kjøre kampen, Krul gjør noen kanonredninger men vi skårer vi på de få sjansene vi har og tar med oss minst ett poeng. Takket være at vi har vunnet de kampene som skal vinnes de siste  ukene, kan vi gå denne kampen i møte med lave skuldre. Alt annet enn tap er en bonus.

Ikke glem at VdV og Lennon var begge ute mot Liverpool (vet dog ikke hvor lenge de er ute) :D