20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759743 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #5025 på: 31. Aug. 2012, 14:51 »
Joda, jeg skal innrømme at det har blitt en vanlig praksis der vi blir lovet mye, og så blir det stadig mer nedtoning av lovnader. I fjor var vi stort sett misfornøyd fordi vi hadde mistet viktige a-lagsspillere og fått inn spillere som vi ikke kunne være sikre på at ville ta nivået fra dag 1.
Men i fjor fikk vi fortsatt inn klare førstelagsforsterkninger på flere plasser. Det har uteblitt sålangt, og vi ble faktisk lovet en eier som var full av entusiasme og klar for å satse. Vi vil være utsatte for at stjernespillererne våre kan komme til å forlate oss hvert eneste vindu, og det tror jeg de fleste av oss er inneforstått med. Det betyr jo ikke at vi skal prise herren bare fordi vi har beholdt de samme spillerne, mens førstelaget vårt står på standby.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5026 på: 31. Aug. 2012, 14:52 »
Faen. Det er så leit med kjedelige deadline days..
Var tider når me hentet Xisco og Nacho på deadline day.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5027 på: 31. Aug. 2012, 14:53 »
Det var tider når vi henta Woodgate på deadline day.
Elendig argument spør du meg. Selv om vi har hatt brødhuer ala Wise her før betyr det ikke at vi skal gå på Youtube og handle på deadline day igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5028 på: 31. Aug. 2012, 15:01 »
Det var berre ein spøk.

Eg elsker deadline day, og håper virkleg Newcastle kan hente noko på sånne dager som dette.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5029 på: 31. Aug. 2012, 15:03 »
Hehe, beklager ;)

Espelandos

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #5030 på: 31. Aug. 2012, 15:05 »
14:53: Mark Hughes sier at Marseilles Stephane M'Bia er på vei til klubben. Manageren sier at spilleren er på vei og forhåpentligvis vil en medisinsk undersøkelse og avtale være i boks i løpet av dagen.

Hvor er vi?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5031 på: 31. Aug. 2012, 15:06 »
Men i fjor fikk vi fortsatt inn klare førstelagsforsterkninger på flere plasser. Det har uteblitt sålangt, og vi ble faktisk lovet en eier som var full av entusiasme og klar for å satse. Vi vil være utsatte for at stjernespillererne våre kan komme til å forlate oss hvert eneste vindu, og det tror jeg de fleste av oss er inneforstått med. Det betyr jo ikke at vi skal prise herren bare fordi vi har beholdt de samme spillerne, mens førstelaget vårt står på standby.

Jepp, det er faktisk det som gjør meg mest forbanna.

Høre Pardew snakke om Mike sin nyfunne interesse for fotball og fotballglede, bare for å få kasta dette overgangsvinduet rett i trynet!

F*** altså!

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #5032 på: 31. Aug. 2012, 15:14 »
Ta med at vi har en halv spiller som backup på spissplass, og det er syltynt der også.
Dagens! :lol: :lol: ....Ikkje gløm Curtis Good i forsvar heller! Half'n'half syns eg er meget appetitlig ;)
Venter i spenning...

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5033 på: 31. Aug. 2012, 15:16 »
Det er helt greit å vise følelser her og si at man er misfornøyd, men nå begynner det seriøst å bli litt for mye av det gode!
Same old Shearer, always scoring!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5034 på: 31. Aug. 2012, 15:18 »
Det er helt greit å vise følelser her og si at man er misfornøyd, men nå begynner det seriøst å blitt litt for mye av det gode!

Jada, jeg skal logge av.

Er EKSTREMT missfornøyd og skuffet etter masse store ord etter sesongen var over. Pardew virker som han gjør sitt beste, men Mike lar han rett og slett ikke få noe som han vil og Pardew virker som han bare må godta det og nikke mer enn fornøyd og forsvare Mike!

Ut med Mike!

Og fordi som sa at ikke Tottenham hadde "forsterket" i sommer.

Llors, Vertonghen, Sigurdsson, Dembele, Willian and Moutinho. Er vel mer som kommer også!

Det som gjør meg enda mer forbanna er at Pardew sier at vi må takke Mike for å ikke selge unna noen av stjernene å la oss beholde dem!

/signing off frem til kamp på søndag!
« Siste redigering: 31. Aug. 2012, 15:34 av snkz »

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5035 på: 31. Aug. 2012, 15:31 »
Avstemning folkens? hvor mange ganger seier snx seg lei og seier det er aller siste post før vinduet stenger? Da har me vertfall NOE og sjå fram mot ;) (humoristisk meint snx, digger at du får cheick til å skrive at han også - som oss andre, - er lei :)
FAEN NO MÅ NÅKE SKJE! :) Neida, blir bra dette :)

Edit: Teller det om du redigerer ditt siste innlegg 1000 ganger?  :lol:
Venter i spenning...

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5036 på: 31. Aug. 2012, 15:38 »
Det er helt greit å vise følelser her og si at man er misfornøyd, men nå begynner det seriøst å blitt litt for mye av det gode!

Jada, jeg skal logge av.

Er EKSTREMT missfornøyd og skuffet etter masse store ord etter sesongen var over. Pardew virker som han gjør sitt beste, men Mike lar han rett og slett ikke få noe som han vil og Pardew virker som han bare må godta det og nikke mer enn fornøyd og forsvare Mike!

Ut med Mike!

Og fordi som sa at ikke Tottenham hadde "forsterket" i sommer.

Llors, Vertonghen, Sigurdsson, Dembele, Willian and Moutinho. Er vel mer som kommer også!

/signing off frem til kamp på søndag!

Takk til deg. Ta gjerne et år pause du. Ser du ble medlem her på forummet i januar i år - akkurat da vi begynte å gjøre det bra. Slik du syter og bærer deg skulle jeg tro du var en Liverpoolsupporter som hadde hoppet over. Hadde du vært NUFC supporter en stund så hadde du nok ikke forventet at vi skulle hente inn mange nye spillere. Føler det alltid skjer noe negativt her i klubben heller, så jeg er glad at vi forløpig har beholdt alle nøkkelspillerne våre. Ser ikke for meg at du var en av oss som satt og hørte Newcastlekamper på radio når vi var nedi CCC. Isåfall takker jeg gudene at du ikke var medlem her for da hadde det nok vært så mye syting og klaging at det du kommenterer nå hadde fremstått som postivie ord nå.

Forvent det verste, se lyst på at ingen av spillerne har forsvunnet og heller bli positivt overrasket om vi henter en ny førstelagsspiller. Hvis ikke bør du faen meg gå over til å følge med på golf elns, for ellers kommer du til å dø av stress om 10 år.

Sorry at det ble lit for mye hating her, men nok er nok. Og nok var for 2 mnd siden!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5037 på: 31. Aug. 2012, 15:39 »
Det er helt greit å vise følelser her og si at man er misfornøyd, men nå begynner det seriøst å bli litt for mye av det gode!

Hehe, nå er vi (om vi skal tolke Pards signaler rett frem) ferdig med handelen for denne gang, og da er det naturlig å evaluere vinduet vårt.

Da er mitt hovedpoeng at vi faktisk er/var i en gunstig posisjon hvor vi kunne prøve holde følge med andre topp 4-utfordrere. Kan vi si at vi har gjort det når vi tar i betraktning at vår stall vil bli satt under betraktelig større belastning denne sesongen?
Svaret er vel i mine øyne et klart NJA. Forsvaret vårt som var en svakhet hele forrige sesong er styrka med en 19 åring fra Australia hvis foreløpige signaler ikke virker til å være i umiddelbar nærhet av førstelaget. Høyrebacken er stadig like begrenset - og backupen er ikke like gode som våre førstevalg. Ikke godkjent vindu i forsvarspolitisk henseende.

Midtbanen går jeg med på at vi har tilfredsstillende dekning på. Beholdt alle de vi var redde for å miste, Marveaux er skadefri, og Guthrie er bytta ut med Anita - samt at Amalfitano vil være en nyttig spiller i cup-spillet. Dog er det vel noe usikkert hvorvidt han er god nok i PL-sammenheng. Uansett - midtbanen vår ser bra ut og virker klar for en hard sesong både innenlands og på kontinentet. Godkjent.

Angrep. Ikke bra nok - recht und schlecht. Det synes åpenbart. Vi får håpe at Tiote og co tar Senegal enkelt i ANC-kvalliken. For dersom det fatale skulle skje må vi ha en spiss klar til 1. januar, ettersom Cisse og Ba da blir borte. Ba og Ameobi er dessuten spillere vi aldri kan være sikre på at holder seg skadefri. Ameobi spesielt er en lite pålitelig back-up-spiller pga sine mange skader. Salget av Best er noget irriterende i mine øyne når vi ikke henter inn ny spiss. Nå er det lett å si at "haha, han ble skadd i oppkjøringa til Rovers", men det blir jo feil tankesett. Vi kan heller ikke lite på tenåringen Campbell. Ekstremt spennende spiller, men han har fortsatt en lang vei å gå. For meg er det da åpenbart at vi burde hatt inn en spiss til her. Konklusjonen her blir at det ikke er tilfredsstillende stilt i angrep heller.

Når vi da ser på laga rundt oss er det lett å bli litt skuffet. Arsenal har hentet inn mye nytt og spennende, men de er ikke samspilte, og har mistet to av fjorårets aller beste spillere. LFC har fått ny manager og skal dermed tilpasse seg nytt system. Everton kan bli meget farlige i år etter en sjeldent god overgangssommer. Tottenham har også ny manager og må tilpasse seg noe nytt - og har også mistet noen viktige førstelagsspillere.

Dermed syns jeg vi sto i en særs gunstig posisjon denne sommeren dersom vi hadde klart forsterke et par posisjoner i førstelaget. Denne sesongen er veldig make-or-break i forhold til våre beste spillere. Ser de at vi kan klare utfordre for de samme posisjonene som sist, og kanskje hoppe opp det ekstra lille hakket er det lettere for de å bli i klubben. Da tar jeg jo ikke med de potensielle merinntektene bedre sportslige resultater vil gi i form av CL-spill. Derfor syns jeg dette vinduet ser ut til å bli en aldri så liten nedtur. Ikke fatalt ettersom vi ser ut til å beholde stjernene, men ikke så bra som vi kunne forvente.

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5038 på: 31. Aug. 2012, 15:49 »
Takk til deg. Ta gjerne et år pause du. Ser du ble medlem her på forummet i januar i år - akkurat da vi begynte å gjøre det bra. Slik du syter og bærer deg skulle jeg tro du var en Liverpoolsupporter som hadde hoppet over. Hadde du vært NUFC supporter en stund så hadde du nok ikke forventet at vi skulle hente inn mange nye spillere. Føler det alltid skjer noe negativt her i klubben heller, så jeg er glad at vi forløpig har beholdt alle nøkkelspillerne våre. Ser ikke for meg at du var en av oss som satt og hørte Newcastlekamper på radio når vi var nedi CCC. Isåfall takker jeg gudene at du ikke var medlem her for da hadde det nok vært så mye syting og klaging at det du kommenterer nå hadde fremstått som postivie ord nå.

Forvent det verste, se lyst på at ingen av spillerne har forsvunnet og heller bli positivt overrasket om vi henter en ny førstelagsspiller. Hvis ikke bør du faen meg gå over til å følge med på golf elns, for ellers kommer du til å dø av stress om 10 år.

Sorry at det ble lit for mye hating her, men nok er nok. Og nok var for 2 mnd siden!
Definisjon på omformet Liverpool-fan? :) Har personlig sagt på min legendariske post for noen sider siden at eg ikkje forventer noe meir. Ei heller no hard feelings. Husker at eg ein periode likte radio meir enn tv då det ikkje var tilgjengelig. Det var liksom noe magisk med å se kampen for seg mens dei kommenterte (blei av og til småskuffet når målene kom på link etterpå og det ikkje alltid var slik eg såg for meg,) og championship var jo eit eventyr fra ende til anen!
Venter i spenning...

Mortinho

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5039 på: 31. Aug. 2012, 16:02 »

Hehe, nå er vi (om vi skal tolke Pards signaler rett frem) ferdig med handelen for denne gang, og da er det naturlig å evaluere vinduet vårt.

Da er mitt hovedpoeng at vi faktisk er/var i en gunstig posisjon hvor vi kunne prøve holde følge med andre topp 4-utfordrere. Kan vi si at vi har gjort det når vi tar i betraktning at vår stall vil bli satt under betraktelig større belastning denne sesongen?
Svaret er vel i mine øyne et klart NJA. Forsvaret vårt som var en svakhet hele forrige sesong er styrka med en 19 åring fra Australia hvis foreløpige signaler ikke virker til å være i umiddelbar nærhet av førstelaget. Høyrebacken er stadig like begrenset - og backupen er ikke like gode som våre førstevalg. Ikke godkjent vindu i forsvarspolitisk henseende.

Midtbanen går jeg med på at vi har tilfredsstillende dekning på. Beholdt alle de vi var redde for å miste, Marveaux er skadefri, og Guthrie er bytta ut med Anita - samt at Amalfitano vil være en nyttig spiller i cup-spillet. Dog er det vel noe usikkert hvorvidt han er god nok i PL-sammenheng. Uansett - midtbanen vår ser bra ut og virker klar for en hard sesong både innenlands og på kontinentet. Godkjent.

Angrep. Ikke bra nok - recht und schlecht. Det synes åpenbart. Vi får håpe at Tiote og co tar Senegal enkelt i ANC-kvalliken. For dersom det fatale skulle skje må vi ha en spiss klar til 1. januar, ettersom Cisse og Ba da blir borte. Ba og Ameobi er dessuten spillere vi aldri kan være sikre på at holder seg skadefri. Ameobi spesielt er en lite pålitelig back-up-spiller pga sine mange skader. Salget av Best er noget irriterende i mine øyne når vi ikke henter inn ny spiss. Nå er det lett å si at "haha, han ble skadd i oppkjøringa til Rovers", men det blir jo feil tankesett. Vi kan heller ikke lite på tenåringen Campbell. Ekstremt spennende spiller, men han har fortsatt en lang vei å gå. For meg er det da åpenbart at vi burde hatt inn en spiss til her. Konklusjonen her blir at det ikke er tilfredsstillende stilt i angrep heller.

Når vi da ser på laga rundt oss er det lett å bli litt skuffet. Arsenal har hentet inn mye nytt og spennende, men de er ikke samspilte, og har mistet to av fjorårets aller beste spillere. LFC har fått ny manager og skal dermed tilpasse seg nytt system. Everton kan bli meget farlige i år etter en sjeldent god overgangssommer. Tottenham har også ny manager og må tilpasse seg noe nytt - og har også mistet noen viktige førstelagsspillere.

Dermed syns jeg vi sto i en særs gunstig posisjon denne sommeren dersom vi hadde klart forsterke et par posisjoner i førstelaget. Denne sesongen er veldig make-or-break i forhold til våre beste spillere. Ser de at vi kan klare utfordre for de samme posisjonene som sist, og kanskje hoppe opp det ekstra lille hakket er det lettere for de å bli i klubben. Da tar jeg jo ikke med de potensielle merinntektene bedre sportslige resultater vil gi i form av CL-spill. Derfor syns jeg dette vinduet ser ut til å bli en aldri så liten nedtur. Ikke fatalt ettersom vi ser ut til å beholde stjernene, men ikke så bra som vi kunne forvente.

Veldi enig,men når en ser på Tottenham så mister de 2 av de 3 største stjernene. Og en tror(håper) laget er i ferd med å kollapse men så på deadline day så er da kanskje bare city og Chelsea som ser sterkere ut på papiret. Vi er ekstremt skada utsatt i alle ledd vi at allerede tiote ute for 3 kamp nå og ingen er i nærheten av å gjøre jobben hans. Vi har 2 spisset delvis ute av form og ingen bak dem som pusher de. I forsvar er begge potetene raylor og perch allerede skadet. Colo har vert ute med skade og saylor er ikke der han va før skaden.. Med det kamp programmet vi har fremover så skal vi ha unormalt lite skader for å slippe å f.eks stille med simmo og Willy som stopperpar og det lukter det ikke svidd av. Vi har heldigvis svake villa hjemme på søndag og vi bør vise bra spill der ellers begynner jeg å frykte for hvor denne sesongen skal ende. Vi har spilt 4 dårlige kamper og bør være veldig fornøyd med 3poeng og avansement. Litt mindre flax og vi hadde stått med 0 poeng og ingen EL... Noen må snart fortelle MA at en kan ikke vinne i Lotto i vært eneste vindu.