20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759807 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #4800 på: 29. Aug. 2012, 14:08 »

Nå skal jeg ikke late som jeg har peiling eller vet noe i det hele tatt.

Men om grunnen til at vi ikke får verken Debuchy eller Douglas i boks er 1-2 millioner, så er det rett og slett bare idiotisk.
Én million her, og én million der. Nesj, det er liksom ikke så farlig. Vi hadde den taktikken under Fat Fred og Fat Mikes gamle regime. Se hvor det førte oss.

Det er lett å tenke at en eller to millioner fra eller til er lite, men i lengden blir det VELDIG mye.
Jeg for min del støtter Mike Ashley 110%

Og det trodde jeg ikke jeg skulle si for bare et år siden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4801 på: 29. Aug. 2012, 14:18 »
Men nå handler det om spillere som fort kan være forskjellen mellom 7. og 5. plass. Spillere som kan være forskjellen på et lag med og uten Cabaye, Ben Arfa osv. En del av spillerne skal ha begynt å bli utålmodige med tanke på nye spillere, og om vi ikke får inn noen nye, sterke fjes så skal man ikke se bort i fra at en del av spillerne begynner å ønske seg bort ganske fort, spesielt med tanke på at dette er spillere som fint kan gå inn og styrke topp-5 lag i ligaen.
Nei.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4802 på: 29. Aug. 2012, 14:26 »
Tenker det samme som Boris. Vi tviholder på de vi har, men styrker ikke det vi allerede har. Om vi kommer på 10-12 plass iår så kan det hende at det er mange som vil ut dørene. Er det også verdt risikoen?

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4803 på: 29. Aug. 2012, 14:27 »
Usikker på om dette er fake eller ikke

https://twitter.com/AFC_Followers/status/240782005632114689/photo/1

Satser selvfølgelig på at det er fake.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4804 på: 29. Aug. 2012, 14:53 »
Selvfølgelig er 1 eller 2 millioner fra eller til mye i lengden. Men hva faen, hvor mange titalls millioner kan ikke forsterkninger gi oss ved bedre tabellposisjon (mer TV-penger) +++++++... Får vi ikke tak i en mye bedre høyreback enn Simpson pga 1 (!!!) mill så er det bullshit.

Å ikke forsterke våre svakeste punkter nå, hvor vi har en femteplass som fundament med vaklende "storlag" rundt oss, er å kaste bort en stor mulighet. Selvfølgelig skal vi ikke kaste penger etter spillere, men vi har jaktet på samme spiller i månedsvis der det er snakk om småsummer i det store bildet.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4805 på: 29. Aug. 2012, 15:43 »
Kort oppsummert og ja Igrinde, min siste post i denne tråden  :toon: :skaal: :cheers2::

If AP's comments from todays presser unfold to be true, i.e. nobody comes till 11pm on Friday, it'll be a p*ss take on all NUFC fans:
   - second half of last season the mantra was that we'll signifficantly stregthen in the summer if we qualify for Europe
   - in June, we were targeting a close pal of Cabaye, a goal-scoring CB, all in all no less than 4-5 quality signings
   - then all of a sudden, the targets became 2 to 3, if 'they offer enough value', a bid for AC was made, showing some intent to the fans that the club will actively seek for reinforcements
   - in August, the new song was 1, maybe 2 newbies
   - 3 days before the window shuts, the incomings all of a sudden become unlikely, because - quelle surprise - the targeted players appeared to be settled at their clubs(!?)

So what's the obvious conclusion - AP has constantly mislead us, time and time again. They are taking us as complete mugs...

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4806 på: 29. Aug. 2012, 15:44 »

Nå skal jeg ikke late som jeg har peiling eller vet noe i det hele tatt.

Men om grunnen til at vi ikke får verken Debuchy eller Douglas i boks er 1-2 millioner, så er det rett og slett bare idiotisk.
Én million her, og én million der. Nesj, det er liksom ikke så farlig. Vi hadde den taktikken under Fat Fred og Fat Mikes gamle regime. Se hvor det førte oss.

Det er lett å tenke at en eller to millioner fra eller til er lite, men i lengden blir det VELDIG mye.
Jeg for min del støtter Mike Ashley 110%

Og det trodde jeg ikke jeg skulle si for bare et år siden.

Helt enig.
Det virker også som enkelte kun tar til seg ryktene som får det til å høres ut som om alt er Newcastle og Mike Ashley sin feil.
Chronicle skrev at Newcastle hadde møtt Lille sitt krav for Debuchy, men at Lille plutselig ombestemte seg og krevde enda mer. Douglas  ombestemmer seg annenhver dag, en dag vil han bli, en dag vil han bort men Newcastle er ikke en bra nok klubb.
Om man kun tar til seg ryktene om at Mike Ashley nekter å betale den siste millionen hele tiden, er det klart man vil ha en negativ holdning. Kanskje stemmer det av og til, men det er nok ikke alltid så enkelt....
« Siste redigering: 29. Aug. 2012, 15:45 av PeterH »

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4807 på: 29. Aug. 2012, 15:50 »
Jeg må bare spørre. Er det noen andre medier enn Chronicle som har meldt at vi hadde møtt Lille sitt krav, men at Lille økte det igjen? Det er kun Chronicle som melder dette, ingen andre har sagt at vi har møtt kravet til Lille. Arrester meg gjerne om jeg tar feil.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4808 på: 29. Aug. 2012, 15:52 »
Synes dere overdriver behovet for en ny midtstopper. S. Taylor og ikke minst Colo er så gode at en stopper som er bedre enn de to sannsynligvis vil koste 10-15 mp. Husk at disse var fantastiske sammen til Tsylor ble skadet. Williams og ikke minst Perch holder som backup. Perch er mye bedre enn for ett år siden og vil være i stand til å gjøre en grei jobb. Se på Man City feks, de spiller ofte med Toure og Savic som aldri har imponert meg. Liverpool må spille med enten Carragher eller Coates hvis de skulle få skader. Jeg mener behovet for en ny back er større, Debuchy vil gå rett inn og styrke oss. Samtidig håper jeg vi beholder Simpson som får alt for mye kritikk, han holder i massevis defensivt men er dessverre for dårlig framover. I tillegg til Debuchy håper jeg virkelig vi henter Carroll. Helt utrolig hvor fort folk glemmer, for 18 måneder siden var det en skandale når han ble solgt for 35mp. Nå mener enkelte det er galskap å hente han for 13-15mp. Vi snakker her om en engelsk landslagsspiller på 23 år med ekstremferdigheter i lufta som ingen i PL er i nærheten av å matche. Han er så undervurt her inne på forumet etter oppholdet i Liverpool. Jeg håper virkelig Carroll blir hentet før overgangsmsmarkedet stenger, hvis ikke frykter jeg han slår til og vi aldri får se han i Newcastledrakt igjen.

Debuchy og Carroll inn og jeg er storfornøyd.
an sparker ikke Bobby Robson??

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4809 på: 29. Aug. 2012, 15:54 »

Ikke vet jeg, men det er i allefall veldig lett å fake denslags.

Newcastle signerte jo en ny mann i dag morges. Ingen som har fått det med seg?

Spoiler (hover to show)

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4810 på: 29. Aug. 2012, 15:58 »
Jeg må bare spørre. Er det noen andre medier enn Chronicle som har meldt at vi hadde møtt Lille sitt krav, men at Lille økte det igjen? Det er kun Chronicle som melder dette, ingen andre har sagt at vi har møtt kravet til Lille. Arrester meg gjerne om jeg tar feil.

Jeg vet ikke, fant ikke igjen artikkelen til Chronicle heller desverre. Det kan selvsagt være Chronicle tar feil, men det kan også hende andre rykter er feil. Poenget mitt er at enkelte her inne tar kun til seg at det alltid er Mike Ashley sin feil, ettersom det alltid "står om en mp".
Jeg skulle gjerne sett at vi fikk inn Debuchy og en konkurent til Steven Taylor(Backup for Cisse og Ba mener jeg kan vente til Januar). Og jeg mener vi burde hatt minst en av dem på plass allerede. Men samtidig er det forståelig at det ikke alltid er så lett å få til. Jeg regner med at teamet til Ashley gjør alt dem kan for å få inn de rette spillerne.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4811 på: 29. Aug. 2012, 16:21 »

Ikke vet jeg, men det er i allefall veldig lett å fake denslags.

Newcastle signerte jo en ny mann i dag morges. Ingen som har fått det med seg?

Spoiler (hover to show)
  :frenetisk: :frenetisk: :frenetisk: :frenetisk: :frenetisk:

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4812 på: 29. Aug. 2012, 16:23 »
I tillegg til Debuchy håper jeg virkelig vi henter Carroll. Helt utrolig hvor fort folk glemmer, for 18 måneder siden var det en skandale når han ble solgt for 35mp. Nå mener enkelte det er galskap å hente han for 13-15mp. Vi snakker her om en engelsk landslagsspiller på 23 år med ekstremferdigheter i lufta som ingen i PL er i nærheten av å matche. Han er så undervurt her inne på forumet etter oppholdet i Liverpool. Jeg håper virkelig Carroll blir hentet før overgangsmsmarkedet stenger, hvis ikke frykter jeg han slår til og vi aldri får se han i Newcastledrakt igjen.

Debuchy og Carroll inn og jeg er storfornøyd.

Det er mange som vil ha han tilbake, og mange som ikke vil ha han tilbake. Jeg mener du her glemmer en VELDIG vesentlig ting i dette avsnittet ditt:

Når Carroll ble solgt, hadde vi ikke Ba og Cisse i troppen. Da var Carroll den eneste virkelig gode spissen vi hadde. Selvsagt er han god og han innehar ekstremferdigheter i lufta, samt at han har et tungt venstrebein. Likevel er han ikke spesielt god på veldig mange andre områder (hurtighet, klinisk avslutter, teknikk, ballkontroll osv.)

De veldig gode egenskapene hans er slett ingen perfect match i forhold til spissene vi har nå, etter min mening. Det bør finnes andre og minst like gode/bedre spisser for en billigere penge.

Han er en god spiller, men 35 mill pund var altfor mye, og jeg synes fremdeles 13-15 mill pund fortsatt er for mye, spesielt når vi allerede har 2 solide spisser.
« Siste redigering: 29. Aug. 2012, 17:21 av Bresken »

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4813 på: 29. Aug. 2012, 16:26 »
Beholder vi laget som tok oss til 5 plass i forrige sesong er eg RIMELIG fornøyd. Vi har i tillegg fått marve tilbake og kjøpt anita som eg trur blir en god spiller....har trossalt ikke skjemt seg vekk enda. Men eg støtter gjengen som vil ha konkuranse på høgrebacken. Simpson kan ikke spille hver kamp for oss. Vi spiller trossalt europa, fa cup, liga cup, og ikke minst PL

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4814 på: 29. Aug. 2012, 16:38 »
Enig med deg Trondie. Hvis vi kan regne med Marveaux som skadefri er jo det et meget stort pluss. Spillere som Amalfitano og Bigirimana vil nok også få en del cup-matcher denne sesongen (kanskje noen PL-innhopp også?).

Om vi klarer å huke tak i en bra høyreback og beholder resten av spillerne, så kan jeg ikke være noe annet en ekstremt fornøyd med vinduet!