20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 764267 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #4785 på: 29. Aug. 2012, 09:03 »
Jeg synes det er skremmende hvis vi skal gå inn i en sesong hvor vi skal forsvare en 6.plass, delta i e-cup samt 2 hjemlige cuper med så tynn forsvarsrekke.

En ny langtidsskade på Taylor vil gi de samme problemene som i fjor. Kvaliteten på Perch og Williamson er ikke gode nok over mange kamper. De kan komme inn og gjøre en god jobb, spessiellt Perch på midtbanen.

Jeg er skuffet over at klubben ikke har klart å adressere et problem som de har visst om i veldig lang tid.
Når en tenker over den store forskjellen en ny høyreback ( i debuchyklassen) ville gjort med det offensive spillet klarer jeg ikke annet en å bli skuffet. En ny høyreback vill gitt angrepsspillet en helt ny dimensjon-

Men når dette er sagt kan vi fortsatt få en veldig god sesong hvis vi beholder samme stammen som i fjor. Det positive er at Taylor faktisk er skadefri og at Anita har kommer inn. HBA er i storform fra starten av sesongen. Vi får har Cisse en hel sesong. Mange av de unge er 1 år eldre og kan forhåpentligvis bidra mer i cupene.

Har fortsatt troen på Debuchy og Douglas. Jeg tror at MA slenger inn et siste bud som er litt forbedret fra forrige gang. Edit: poenget til toon om at MA se an om vi kommer til europa virker logisk.
« Siste redigering: 29. Aug. 2012, 09:05 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4786 på: 29. Aug. 2012, 09:20 »
En ting man må gruble litt på er hvordan Ben arfa tar det å få inn en så offensiv back bak seg. Det betyr at han får mye større deffensive oppgaver enn han har nå med Sipmson. Hvordan vil det innvirke oss offensivt?? Og ikke mist vil dette svekke oss bakover?

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #4787 på: 29. Aug. 2012, 09:37 »
Det mest skuffende så langt i denne overgangs vinduet er at vi ikke har fått inn en back/midstopper. Synes vi var litt vell heldige ifjor som klarte oss så bra pga skader og suspensjoner.

Men er kanskje litt tidlig å si noe konkret enda, men håper som mangen her inne at vi får inn min 1 spiller til før fredagen (krysser fingrene for Debuchy). Tavernier viste skremmende takter mot grekerne, men kasnkje han trenger litt mer spilletid og tillit for å mestre den plassen ved et evt Simpson salg.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4788 på: 29. Aug. 2012, 09:49 »
Jeg er uten tvil mest skuffet over forsvarssfireren.

De har snakket om det her siden Januar i fjor nå og det har enda ikke kommet inn noen direkte forsterkning til denne.

Vi er en langtidsskade på taylor/colo osv vekke fra å være tilbake i den samme gjørma igjen!

Sky sports siste om Debuchy:
http://aggbot.com/Newcastle-United-News/78/article/17679008
« Siste redigering: 29. Aug. 2012, 11:04 av snkz »

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4789 på: 29. Aug. 2012, 10:08 »
Tvilar på at det kjem fleire inn no so seint. Det har vel ikkje skjedd under Ashley at me har henta nokon inn seint i transfervindauga? Bortsett ifrå Kuqi kanskje...
haha det var en gledens dag
lt;3 Newcastle <3

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4790 på: 29. Aug. 2012, 10:42 »
Har spurt tidligere, men er det bare jeg som føler vi sender ut et feil signal til de toppspillerene vi har i troppen for øyeblikket med å ikke hente inn fler om dette skulle vise seg å være tilfelle?

Vi vet jo at flere av våre spillere har ambisjoner om CL og titler!

Jeg lurer på hva andre tenker/mener om dette.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4791 på: 29. Aug. 2012, 11:20 »
Hva om vi har et bud liggende inne med Lille om Debuchy som trer i kraft om de ikke skulle kvalifiserer seg til CL.
Det er lov og håpe litt i alle fall.
Som noen andre nevner her tviler jeg på om mye annet skulle skje på så kort tid.
Er liksom ikke masse rykter heller som kunne gitt oss litt håp, vi er jo ikke helt pool heller, som payer masse siste dagen.
Skulle ønske Willi ble solg og vi fikk en annen inn..

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4792 på: 29. Aug. 2012, 11:51 »

Lille chairman Michel Seydoux claims failure to qualify for the UEFA Champions League group stage would not force the club to part with Mathieu Debuchy.

Were they to drop out of Europe's premier club competition on Wednesday, interest in Debuchy is likely to intensify.

Seydoux, though, maintains that he will not be forced into a sale and remains optimistic regarding Lille's chances of turning the Copenhagen tie around.

He told L'Equipe: "If we fail to qualify for the Champions League would I be forced to accept Newcastle's proposal? You know that I am not very flexible when it comes to business.

"We didn't show enough fighting spirit during the first leg in Denmark but I feel we found that last Saturday against Nice (in a 2-2 draw)."

Sky Sports

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4793 på: 29. Aug. 2012, 12:47 »
http://www.nufcblog.com/2012/08/29/newcastle-to-miss-out-on-top-three-transfer-targets/

Her verte det snakka om at me kunn går for ein spiss før fristen. Det er skuffande tykkjer eg.

Det er veldig sterkt gjort viss me greie å behalda våre beste spelarar, men samtidig viste forrige sesong at me hadde ein syltynn tropp og det har me fortsatt! Akkurat det er skremmande. Ligaen i fjor var ekstremt tett og vanskeleg. Ser føre meg at denne sesongen verte hakket tettare og vansklegare. Då kan 1 back og 1 spiss som kan gå rett inn på laget vera skilnaden på nok ein vellukka sesong og ein mislukka. Chelsea, Scums og City ser eg på som uaktuelle å kjempa i mot. Arsenal, Everton (no), Liverpool og Spurs er alle nokre me kan slå i kampen om 4.plass. Denne sesongen er ein gyllen moglegheit for dette, men då burde me ha forsterka i forsvar og på spissplass.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4794 på: 29. Aug. 2012, 12:50 »
http://www.nufcblog.com/2012/08/29/newcastle-to-miss-out-on-top-three-transfer-targets/

Her verte det snakka om at me kunn går for ein spiss før fristen. Det er skuffande tykkjer eg.

Det er veldig sterkt gjort viss me greie å behalda våre beste spelarar, men samtidig viste forrige sesong at me hadde ein syltynn tropp og det har me fortsatt! Akkurat det er skremmande. Ligaen i fjor var ekstremt tett og vanskeleg. Ser føre meg at denne sesongen verte hakket tettare og vansklegare. Då kan 1 back og 1 spiss som kan gå rett inn på laget vera skilnaden på nok ein vellukka sesong og ein mislukka. Chelsea, Scums og City ser eg på som uaktuelle å kjempa i mot. Arsenal, Everton (no), Liverpool og Spurs er alle nokre me kan slå i kampen om 4.plass. Denne sesongen er ein gyllen moglegheit for dette, men då burde me ha forsterka i forsvar og på spissplass.

Jepp, det er denne sesongen vi har mulighet til å slåss virkelig om 4. plassen.

Arsenal har mistet Song og RVP
Liverpool er på villspor
Tottenham har mistet Modric og virker også på villspor
Everton tror jeg vi kan ta over en hel sesong.

Men alle disse tror jeg vil slå oss om ikke troppen blir forsterket i de leddende hvor vi er virkelig skadeutsatt og en skade kan sette oss langt tilbake.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4795 på: 29. Aug. 2012, 12:53 »
Nå har vi etter medieoppslag å dømme prøvd flere alternativer på backplass, men ikke lyktes. Vi har prøvd flere alternativer på stopperplass, men ikke lyktes. Og det samme gjelder forsåvidt for spissplassen. Det er ikke alltid så enkelt. Å fått inn en back hadde vært supert. Men backen må være av HØY kvalitet. Når vi har fått nei fra van der Wiel (tilsynelatende) og ikke ønsker å betale det Lille krever for Debuchy (og hvis nå RM kaster seg inn, så har vi ikke sjanse i havet uansett), så får det bare bli sånn. Kvalitet er viktigst av alt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4796 på: 29. Aug. 2012, 12:57 »
Nå har vi etter medieoppslag å dømme prøvd flere alternativer på backplass, men ikke lyktes. Vi har prøvd flere alternativer på stopperplass, men ikke lyktes. Og det samme gjelder forsåvidt for spissplassen. Det er ikke alltid så enkelt. Å fått inn en back hadde vært supert. Men backen må være av HØY kvalitet. Når vi har fått nei fra van der Wiel (tilsynelatende) og ikke ønsker å betale det Lille krever for Debuchy (og hvis nå RM kaster seg inn, så har vi ikke sjanse i havet uansett), så får det bare bli sånn. Kvalitet er viktigst av alt.

Nå skal jeg ikke late som jeg har peiling eller vet noe i det hele tatt.

Men om grunnen til at vi ikke får verken Debuchy eller Douglas i boks er 1-2 millioner, så er det rett og slett bare idiotisk.

Dette er spillere som vi nesten er avhengige av å få på plass for å kunne kjempe der oppe vi kjempet forrige sesong eventuelt presse enda nærmere 4. plassen og komme langt i EL.

Jeg begynner faktisk synes litt synd på Pardew, da det virker som han ikke har mye å si og styret backer han ikke opp på hans ønsker. Men det er han som må ta ansvaret for at ikke Derek og Mike klarer å få noe på plass for klubben.

Håper også han slutter å snakke om dette med topp 4, fordi det er utelukket om ikke troppen blir styrket mer med tanke på motstanderene og det høye antallet med kamper vi vil måtte opptre i denne sesongen.

Kan heller ikke si jeg ser så mye til denne plan B og plan C som var snakket om så lenge.
« Siste redigering: 29. Aug. 2012, 13:07 av snkz »

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4798 på: 29. Aug. 2012, 13:43 »
#nufc When asked on transfers AP said: "The players we have in mind all seem secure at their clubs"

Fra intervju nå nylig........

Plan b og c my ass :D

Driter i om det er bare for å holde ting hemmelig :)

Gir opp nå altså, stikker fra transfertråden frem til jul jeg!

Så nå slepper dere min syting :D
« Siste redigering: 29. Aug. 2012, 13:51 av snkz »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4799 på: 29. Aug. 2012, 14:06 »
Gir opp nå altså, stikker fra transfertråden frem til jul jeg!

Så nå slepper dere min syting :D

Lovar du? :D  -->  :happy: ---> :feiring: ---> :egyptian: ---> :skaal: ---> :cheers2: ---> :banana:

Berre tullar ;)
« Siste redigering: 29. Aug. 2012, 14:10 av lgrinde »