20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760037 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #4695 på: 27. Aug. 2012, 16:00 »
Føler ikke at vi har vist noen særlige tegn til at det er et ønske om å satse topp 5. Vi har selvsagt ikke de finansielle musklene som Chelsea, City og Arsenal når det kommer til å kjøpe spillere i 10 millioner pund + klassen, men å bruke knapt 2-3 millioner netto når troppen helt klart skriker etter forsterkningener er ikke akkurat det helt store.

Er viktig å få inn nye spillere som kan gå rett inn i 11èren og bidra fra dag en.

At Ben Arfa går rundt å tror at vi kan kjempe om 4 plass gjør at han kommer til å bli grinete når vi kommer til mai juni neste år og ligger på 7-8 plass. Da mister vi "kanskje" han og spillere som Cabaye, Cisse og Tiote.

Vi ha inn 3 spillere før 31 august!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4696 på: 27. Aug. 2012, 16:16 »
Har jo vært snakk om at endel av spillerne er utålmodige på forsterkninger til førstelaget. Denne sesongen er litt make-or-break i forhold til hvorvidt vi skal klare beholde flere av stjernene våre. Jeg forventer også minimum en åpenbar forsterkning til førstelaget - hest også en til inn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4697 på: 27. Aug. 2012, 16:53 »
Har jo vært snakk om at endel av spillerne er utålmodige på forsterkninger til førstelaget. Denne sesongen er litt make-or-break i forhold til hvorvidt vi skal klare beholde flere av stjernene våre. Jeg forventer også minimum en åpenbar forsterkning til førstelaget - hest også en til inn.

Så enig så enig.

Føler dette er sesongen vi må bevise for "stjernene" våre at vi vil noe!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4698 på: 27. Aug. 2012, 17:01 »
Arsenal kommer til å ha en trå sesong tror jeg, samt litt usikker på hvor Spurs og Liverpool havner. Ikke gitt at disse kommer til å ha en god sesong. Tror Spurs blir sterkest av disse tre faktisk, hvis de bruker pengene fra Modric-dealen godt! Dermed har vi en mulighet til å igjen kjempe høyt oppe, hvis vi bare forsterker forsvaret vårt, samt kjøper en spiss som er bedre enn Shola...

Nå veit jo jeg at vi ikke kjøper 3 spillere (Douglas, Debuchy og en spiss), men vi trenger faktisk to til. Hvis ikke kan vi få en tung og lang sesong er jeg redd.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4699 på: 27. Aug. 2012, 17:06 »
Nå veit jo jeg at vi ikke kjøper 3 spillere (Douglas, Debuchy og en spiss), men vi trenger faktisk to til. Hvis ikke kan vi få en tung og lang sesong er jeg redd.

Tung og lang blir den uansett.
Spørsmålet er hvor tung og lang :D

hhelgoy

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4700 på: 27. Aug. 2012, 17:12 »
Er Andy Carroll et alternativ som en ekstra spiss for oss, eller er det dårlig stemning for å få han tilbake? Vet noen hvordan det ligger an der?  :-\

Howay

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4701 på: 27. Aug. 2012, 17:22 »
Niang og M'vila er signeringer jeg ikke våger å tenke på engang. Om det skulle skje blir det en stygg handletur på Polet. *Gurgle*

Carroll går det jo fortsatt rykter om, og jeg er en av dem som ønsker han tilbake. Har gitt opp Debuchy, men vi vet jo at styret jobber best i mørket. Cissé kom jo helt ut av intet, f.eks. Det kan ha vært mediasøkelyset som har ødelagt for forhandlingene sett fra Newcastles synspunkt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4702 på: 27. Aug. 2012, 17:33 »
Pardew sa akkurat det samme nå i dag til pressen som sist. Han vil ha Carroll, men det er på styrerom-nivå det må ferdigforhandles. Jeg er jo også blant dem som gjerne ser han tilbake, men det krever at LFC må la seg selv ydmykes ift overgangssum. Spennende å se hva som skjer der - LFC må jo også kjøpe ny spiss isåfall.

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4703 på: 27. Aug. 2012, 17:36 »

Så enig så enig.

I tillegg er det ofte ekstra vanskeleg å fylgja opp med ein lik prestasjon i sesong nr 2. For all del, me skal vera glad viss me beheld heile laget frå i fjor, men det er naivt og tru at ein med same lag skal automatisk prestera like godt. Er redd for at Ashley gamblar akkurat her istaden for å "sikra" oss med 2 til inn(Kan gå rett inn på laget).

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4704 på: 27. Aug. 2012, 18:16 »
Var det ikke Pardew som sa i et intervju at Ashley var så entusiastisk på grunn av forrige sesong, og at han nå ville pushe på videre. Vi får nå se nå da om det stemmer. Håper det kommer en stopper eller spiss, og Debuchy lever det fortsatt et lite håp hos meg..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4705 på: 27. Aug. 2012, 19:20 »
Vi gjorde en svær feil det året vi kun henta inn Lee Bowyer under Sir Bobby. For det første var det ingen klar forsterkning til førstelaget - i større grad var det heller en god squadspiller akkurat som mye av det vi har henta inn i sommer. Sesongen før hadde vi en veldig god sesong - mens den sesongen der ble en "nedtur" hvor vi mistet topp 4 og CL etter 4. og 3. plass de to foregående årene. Jeg mener det er viktig med et par spillere som kan gå rett inn og utfordre etablerte spillere i førstelaget for å holde gløden og konkurransen oppe.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4706 på: 27. Aug. 2012, 19:49 »

Så enig så enig.

La oss håpe det ja.
Same old Shearer, always scoring!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4707 på: 27. Aug. 2012, 19:49 »

Tung og lang blir den uansett.
Spørsmålet er hvor tung og lang :D

Alt er relativt!
Same old Shearer, always scoring!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4708 på: 27. Aug. 2012, 20:11 »
Tror vi er ekstremt opptatt av å ikke gjøre feil mtp spillerkjøp, og at vi bare vil by på spillere vi føler at vi har nok kunnskap og dekning på. Når de spillerne vi har peilet oss innpå ikke vil eller ikke er tilgjengelige til prisen vi verdsetter dem til, så blir det sånn som nå.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4709 på: 27. Aug. 2012, 20:33 »
Tror vi er ekstremt opptatt av å ikke gjøre feil mtp spillerkjøp, og at vi bare vil by på spillere vi føler at vi har nok kunnskap og dekning på. Når de spillerne vi har peilet oss innpå ikke vil eller ikke er tilgjengelige til prisen vi verdsetter dem til, så blir det sånn som nå.

Er nok mye sant i det du skriver her. Jeg liker tanken og ideen rundt dette her og. Har opplevd nok bomkjøp opp igjennom hele 2000 tallet egentlig.

Samtidig føler jeg det blir helt feil å "krangle" om de siste pundene for å få til en avtale med en kvalitetsspiller.
Over halvparten av de vi har prøvd oss på har vi aldri kommet til enighet med heller.
Håper virkelig dette går begge veier nå, som om f.eks Arsenal byr 15 mill. for Tiote får et klart nei og at forhandlinger kan starte ved f.eks bud over 20.