20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760062 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #4635 på: 25. Aug. 2012, 10:15 »
Johnson er en god fotballspiller som har spilt veldig få kamper de siste årene. Prestasjonene hans tyder på at han er veldig opp og ned. 12 millioner er LANGT fra noe kupp for Johnson og jeg synes det lukter litt desperasjon i Sunderland-leiren ;)

Skjønner heller ikke hypen rundt Steven Fletcher. En ok PL spiss det, men hva er det som gjør han så god?

Nå har altså Sunderland brukt ca 25 millioner pund på to spillere som begge har en anelse av spørsmålstegn hengende over seg. I like :)

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4636 på: 25. Aug. 2012, 11:35 »
Synes allikevel disse dealene er far more safe, enn når du punga ut 10mp for Connor!  :lol:
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4637 på: 25. Aug. 2012, 11:42 »
Jeg mener at Sunderland har gjort det bra på overgangsmarkedet, selv om summene har vært litt høye. Om Adam Johnson slår til og gjør at Sunderland kommer høyere opp og blir vanskelig å slå er det jeg bekymrer meg for, ikke hvor mye penger de brukte på handelen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4638 på: 25. Aug. 2012, 12:16 »
Skjønner heller ikke hypen rundt Steven Fletcher. En ok PL spiss det, men hva er det som gjør han så god?

12 Premier League-mål for et ganske høpløst Wolves-lag i fjor er sterkt, særlig når han var skadet en del og bare spilte 26 kamper i serien. God avslutter. Fletcher er britisk, 25 år gammel, hadde flere år igjen av kontrakten og Martin O'Neill liker ikke ta sjansen på å kjøpe fra utlandet. Da blir det fort dyrt, men Sunderland har fått en bra spiller etter min mening, selv om man sikkert kunne brukt pengene smartere.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4639 på: 25. Aug. 2012, 14:47 »
£12M for Johnson er da ikke dyrt, oser misunnelse lang vei her, er ikke så lenge siden man leste her at de fleste av oss sikla etter Johnson.
Ung, talentfull og engelsk ving til £12M er faktisk et kupp!

Ung og ung, fyren er 25 år og noe talent kan man vel ikke kalle han lenger. Hvor god han er kan vel også diskuteres da han åpenbart slet med å få tillit i ManCity, og går til en klubb som Sunderland for det noen av dere kalller ett kupp. Om dette var ett kupp, hvorfor var da ikke de nest beste eller 3. beste lagene interessert?

Adam Johnson er en god spiller, men jeg er ikke like sikker på om han ville vært en forsterkning for NUFC. Jeg synes vi har flere vinger som er minst like gode om ikke bedre.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4640 på: 25. Aug. 2012, 15:16 »
Var det noen her inne som sådde tvil om at Michu er en god fotballspiller!? Fantastisk spiller!  :iik:

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4641 på: 25. Aug. 2012, 15:17 »
Jeg vet ihvertfall at jeg hadde hatt problemer med å si nei til Johnson for den prisen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4642 på: 25. Aug. 2012, 15:26 »
Jeg synes 12 millioner er omtrent det dobbelte av det jeg kunne sett for meg å betalt for Johnson. En som har sittet nesten konstant på benken i flere sesonger nå, er pokker ikke verdt £12 millioner. Selv om han er aldri så mye "ung og britisk".

Jeg ser ikke for meg at Mike Ashley ville betalt noe mer heller. Om vi hadde vært interessert i spilleren. Jeg føler meg ganske trygg på at vi har MINST tre bedre kantspillere fra før av, som vi til sammen har betalt omtrent like mye som Sunderland betalte for Johnson (uten at jeg husker hva vi ga for Jonas).

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4643 på: 25. Aug. 2012, 16:05 »
Kunne ikke vært mer enig med Joakim.

Selv om både Fletcher og Johnson har spisskompetanse, så ser jeg ikke noe potensiale i noen av dem som ikke allerede har sprunget ut. Verdien deres vil da deretter ikke kunne stige i verdi fremover i tid og mest sansynlig blir de værende i klubben kontrakten ut med solide lønninger. Vi snakker altså om rene tapsprosjekter økonomisk sett, noe vi kjenner alt for godt fra tidligere år i klubben vår.

I tillegg vil jeg påstå at de målene Fletcher scorte for Wolves i fjor er en overprestasjon i forhold til de kvalitetene han besitter. Å se seg blind på statistikk er sjeldent en effektiv strategi. Sportslig sett er det heller ingen "garanti", som flere her snakker om, for at de skal lykkes i ny klubb. 

Og Jonas kom vel gratis til oss etter at han sa opp kontrakten sin med Mallorca?
Oscillons From The Anti-Sun

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4644 på: 25. Aug. 2012, 16:05 »
Enig med Joakim her. I en alder av 25 år har Adam Johnson ganske få PL kamper å vise til sammenlignet med andre på hans alder. I tillegg er vel flestparten av dem kommet som innbytter.
Jeg ble ganske overrasket over at Mancini i det hele tatt hentet han til ManCity. At han ble noen nummer for liten for den klubben overrasket ikke meg.

Et typisk Martin O`Neill kjøp. Dyr, britisk og garantert høy lønn.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4645 på: 25. Aug. 2012, 16:26 »
I tillegg vil jeg påstå at de målene Fletcher scorte for Wolves i fjor er en overprestasjon i forhold til de kvalitetene han besitter. Å se seg blind på statistikk er sjeldent en effektiv strategi. Sportslig sett er det heller ingen "garanti", som flere her snakker om, for at de skal lykkes i ny klubb. 

Og Jonas kom vel gratis til oss etter at han sa opp kontrakten sin med Mallorca?

Fletcer scoret ti seriemål året før for Wolves og hadde åtte for Burnley i PL før det så noen overprestasjon er det hvert fall ikke statistisk. Selvfølgelig kan det å komme til en ny klubb slå ut begge veier, men i Wolves syntes jeg som sagt han var bra. Jobbet bra, brukbar i lufta og en god avslutter. Kanskje scorer han mer med McClean, Sessegnon og Johnson rundt han eller kanskje blir han et av Sunderlands tabbekjøp så enig i at det ikke er noen garanti.

Vi ble dømt til å betale Mallorca litt over £5m for Jonas etter en stund.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4646 på: 25. Aug. 2012, 16:55 »
Fletcher avsluttningsteknikk er blant de beste i ligaen og få av målene hans ifjor var enkle tap-ins så det syns jeg blir tynt å komme med PhillipeA. Spesielt sterk i lufta! Tosifra for sisteplassen er udiskutabelt bra! Men selvfølgelig enig i at prisen er litt vel drøy, men det gjør meg ingenting når vi dnakker om Mackems

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4647 på: 25. Aug. 2012, 17:06 »
Fletcher avsluttningsteknikk er blant de beste i ligaen

Vel... her er jeg rett og slett uenig med deg. I første halvdel av sesongen i fjor scoret han 9 mål. Målene kom slik: hode, hode, hode, hode, tap-in 4 meter, volley fra 11 meter, tap-in fra 7 meter, hode, hode. Etter jul scoret han 4 mål. 2 av disse med bena.

Han scoret altså 5 mål med bena og 3 av disse er enkle tap-ins. Vet ikke hvem som har tynnest argumenter her, jeg?

Ingen tvil om at han er god i lufta, men da tar jeg heller Carroll.

« Siste redigering: 25. Aug. 2012, 17:24 av PhilippeA. »
Oscillons From The Anti-Sun

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4648 på: 25. Aug. 2012, 17:51 »
Vi ble dømt til å betale Mallorca litt over £5m for Jonas etter en stund.
Se der ja, mine ord er i behold. Vi har fått Jonas, Marve og Ben Arfa for prisen av Adam Johnson. Jeg vet utmerket godt hvem som har gjort den beste dealen, og det er ikke Sunderland.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4649 på: 25. Aug. 2012, 17:53 »
Adam Johnson hadde spilt fast på alle PL-lag med unntak av 2-3 stk. Så dårlig argumentasjon imo, på hans kvaliteter.
Same old Shearer, always scoring!