20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759847 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Mortinho

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #4455 på: 19. Aug. 2012, 09:36 »
Syns santon får alt for mye pepper,han kom på hæla en gang
Igår og det mot Lennon som kanskje er pl raskeste ballfører. Simmo
Var på hæla i 90min og kunne lett røket ut tidli i kampen.
Syns santon er meget god fremover men passer ikke helt ilag med
Jonas siden begge vil gå innover. Eneste som har skuffet meg
Med santon er venstrefoten hans som ble beskrevet som like bra
Den høyre.. Men tviler på dette siden han aldri bruker den.
Til du som sier at pieters ikke holder pl nivå??
Han holder høyr pl nivå,og spesielt når en ser på hvor begrenset
Back nivå det er i pl. At clichy spiller fast på verdens rikeste
Klubb sier det meste,når en ser på hvem de store klubbene i Europa
Har som backer. Så visst alternativet er pieters eller ingen så tar jeg lett
Imot han...

Bjerkis

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4456 på: 19. Aug. 2012, 09:58 »
Må si det er litt funny at folk ikke ønsker Pieters til klubben. Mannen er 24 år, har spilt 15 landskamper for Nederland (hadde også blitt med til EM hvis det ikke hadde vært for skade).

Så hvis PSV, Landslag, Carr og ledelsen mener han er god nok, føler jeg meg temmelig trygg på at han holder nivået....

Selv om Simpson har vært ok, må jeg ærlig innrømme at det går kaldt nedover ryggen hver gang den mannen går i en duell nær vår 16 meter.....

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #4457 på: 19. Aug. 2012, 09:59 »
Pieters er jo skada, og kvifor skal vi kjøpe han da når vi trenger helst forsterkninger så fort som mulig. Eg har sett litt av Pieters. For å sammenlikne Pieters med Simpson så er Pieters ein god del bedre pga at han er sterk i kroppen. Han ville også gjøre bedre enn Simpson som mitdstopper. MEN! Pieters er treigare enn Simpson og ville trolig slitt like masse med Bale som Simpson gjorde igår. Og han er tilogmed dårligare enn Simpson i det oppbyggande spillet. Sentrer mange slurve passninger, og det er nesten helt crazy at han har spilt ein god del for Nederland. Og er det masse å skryte av Nederlands forsvar under EM? Om Pieters skulle spele fast, så hadde vi strengt tatt savna offansiv kraft på eine sida. Det er mange som klager på Simpson at han er ikkje særlig god fremover, og så skal vi erstatte han med ein enda dårligare offansiv? Han kan bli eit røver-kjøp pga at han skal vere veldig billig, med landslag-efaring og er ikkje gammal heller, men eg vil helst ta han imot som back-up. Vil heller spele med det fosvaret: Perch - Saylor - Captain Colo - Santon. Håper Perch får vere fremfor Simpson i køen når Colo er tilbake. Perch, den fyren? Han har jo imponert meg skikkelig etter nyttår. Eg syns Perch er kanskje ein av det smartaste spelaren på bana. Tar veldig sjeldent dumme og slurvete avgjørelse. Håper forsatt på Debuchy eg. Problemet er MA...

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #4458 på: 19. Aug. 2012, 10:21 »
Eg har lenge ønska at vi skal spele 4-2-3-1 og gjøre masse likt som City gjør. Og da vil eg helst ha to offansive becker som er helt OK bakover. Vi har to DM som må ta ansvar med å dekke rommet når når ein beck går på overlapp. Så midt drømmelag er slik ut:

Debuchy, Saylor, Colo, Santon - Tioté, Jonas/Anita - Ben Arfa, Cabaye, Marveaux - Ba/Cissé.

Vi skaper utan tvil mykje meir offansivt. Eg vil at vi skal spele offansiv fotball når vi har juveler som Cab, Barfa, Ba og Pappis. Marveaux har imponert i preseason og enkelte kamper forgje seseong, og eg trur han vil gjøre bedre enn Ba på kanten. Alle veit at Cabaye bør spele fri-rolle på midten. Jonas har vært ganske solid som indreløper og iallefall mot Tottenham igår. Santon har ganske god driv fremover og håper han forsetter med det. Alle som har følgt med Debuchy under EM så er han klasse fremover og leika nesten med England. Om vi for det til så spår eg morsom fotball kvar gang vi ser Newcastle United  :feiring: føler vi for utnytta alle spelarane bedre!
« Siste redigering: 19. Aug. 2012, 10:24 av TimKnut »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4459 på: 19. Aug. 2012, 10:53 »
I går vil eg sei at Simpson og Santon greidde seg lika godt. Det er ingen tvil om at Simpson er vårt svakaste ledd, men på ein god dag so kan han vera lika god som resten. Det som hemmar han er jo det offansive og tekniske. I forsvar og på det defansive er han veldig bra. I går enda faktisk eine innlegget frå han med mål. Han spelte vel og kvar einaste kamp i fjor og me veit alle tabellplasseringa vår. Santon viste og på slutten av sesongen at han kan vera god defansivt, men i går var det meir enn berre ein gong at han ikkje hang med. Når det gjeld det offansive so er han veldig god på sitt beste. Og eg skjønnar jo godt at folk vil han inn ein som Debuchy istaden for Simpson, for at me skal kjempa i toppen denne sesongen og kanskje bryta oss inn iblandt topp 4. Det me veit er at Ashley betalar ikkje "silly money" for nokon og det er det Lille ber om per dags dato.
« Siste redigering: 19. Aug. 2012, 10:54 av lgrinde »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4460 på: 19. Aug. 2012, 11:06 »
For å sammenlikne Pieters med Simpson så er Pieters ein god del bedre pga at han er sterk i kroppen. Han ville også gjøre bedre enn Simpson som mitdstopper. MEN! Pieters er treigare enn Simpson og ville trolig slitt like masse med Bale som Simpson gjorde igår.

Jeg har også sett noen få kamper med Pieters etter at NUFC holdt på å kjøpe han for ett år siden og har ikke sett noe av dette med at han skal mangle fart. I landskampen Nederland hadde mot England på nyåret holdt han veldig godt følge med både Andrew Johnson, Ashley Young og Danny Welbeck den omgangen han spilte. Spesielt Pieters vs Johnson hadde sine dueller, og selv om Pieters nettopp var kommet tilbake fra skade på det tidspunktet slet han ikke med tempoet til Johnson.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4461 på: 19. Aug. 2012, 11:35 »
Syns santon får alt for mye pepper,han kom på hæla en gang
Igår og det mot Lennon som kanskje er pl raskeste ballfører. Simmo
Var på hæla i 90min og kunne lett røket ut tidli i kampen.
Syns santon er meget god fremover men passer ikke helt ilag med
Jonas siden begge vil gå innover. Eneste som har skuffet meg
Med santon er venstrefoten hans som ble beskrevet som like bra
Den høyre.. Men tviler på dette siden han aldri bruker den.
Til du som sier at pieters ikke holder pl nivå??
Han holder høyr pl nivå,og spesielt når en ser på hvor begrenset
Back nivå det er i pl. At clichy spiller fast på verdens rikeste
Klubb sier det meste,når en ser på hvem de store klubbene i Europa
Har som backer. Så visst alternativet er pieters eller ingen så tar jeg lett
Imot han...

:gp:
Santon hadde hvertfall assist til Cisse mot Chelsea forrige sesong med venstrefoten. Snakker om 1-0 målet i kampen på Stamford Bridge som endte 2-0.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4462 på: 19. Aug. 2012, 11:45 »
Sky Sports sources understand Sunderland have held talks with Manchester City over an initial £10million deal for out-of-favour winger Adam Johnson, also thought to be on Tottenham and Everton's radar.

Hadde ikke sagt nei om vi slengte oss på, men da gjerne 1 år på lån først så evt kjøp om han hadde slått til.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4463 på: 19. Aug. 2012, 11:59 »
Jeg skal ikke si for mye om Pieters - selv har jeg bare word on the street å gå ut fra. Det som dog må påpekes er at det på ingen måte er gitt at du er en klasseforsvarer om du har 15 landskamper for Nederland de siste åra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4464 på: 19. Aug. 2012, 12:00 »
Sier ikke nei takk johnson
lt;3 Newcastle <3

Mortinho

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4465 på: 19. Aug. 2012, 12:18 »
Jeg skal ikke si for mye om Pieters - selv har jeg bare word on the street å gå ut fra. Det som dog må påpekes er at det på ingen måte er gitt at du er en klasseforsvarer om du har 15 landskamper for Nederland de siste åra.

Kanskje ikke men 40 kamper på alle nivåer for Nederland høres
bedre ut enn 0 for England. Regner med han er totalt overlegen
i luften kontra simmo.. Og det er nok av lag i PL som sender Flo pasninger.
For de som så fkh-hødd igår så viste jo søderlund/djurkic hvor utrolig effektivt
Denne pasningen er når en har de rette folkene fremme. Og her blir simmo
fort et offer med sine 173cm. høres som veldi mange er negativ til pieters
Etter ha sett han den ene kampen mot England. Regner med carr har sett han litt
Flere ganger og har sett noe vi alle kan like. Men har vi sjans på debuchy så tar jeg seff
Han fremfor

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4466 på: 19. Aug. 2012, 12:30 »
Jeg stoler på Carr hvis han sier Pieters er god nok. Vi er nødt til å stikke fingern i jorda og se en god "deal" vi supportere også. Her er det mye som henger på greip. Han har tydeligvis mer enn lyst til å komme til oss og virker som en ung oppegående profesjonell type som ønsker å bidra. Han kan bekle hele backrekka og er på vei opp selv om han har fylt sine 24. Jeg tror dette er en klassisk "Ashley" der vi bruker argumentet med å kjøpe en spiller som er halvskadet til en cut-price-deal. Vær forberedt på å bli imponert av prisen vi betaler  ;)
Det jeg liker best med Pieters er at samtidig som han ikke har noen store svakheter virker han som en moderne atlet. Vi trenger mer muskler i laget!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4467 på: 19. Aug. 2012, 12:37 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4468 på: 19. Aug. 2012, 14:35 »
Sky Sports sources understand Sunderland have held talks with Manchester City over an initial £10million deal for out-of-favour winger Adam Johnson, also thought to be on Tottenham and Everton's radar.

Hadde ikke sagt nei om vi slengte oss på, men da gjerne 1 år på lån først så evt kjøp om han hadde slått til.

Litt drøyt å hente nok en ving til klubben, er det ikke?
Ben Arfa kupper den ene vingen mens Marveaux, Jonas, Amalfitano, Obertan, Sammy Ameobi og Ferguson får konkurrere om den andre plassen. Vinger synes jeg vi har nok av nå.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4469 på: 19. Aug. 2012, 14:56 »
Heller kvalitet enn kvantitet. Ingen av disse er ikke i nærheten av Johnson pr i dag! Kan heller ikke i min villeste fantasi se for meg en S. Ameobi fly opp og ned langs flanken og lage vansker for en PL back.